Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
klávesové zkratky jako C-[XCV] pro schránku |
|
70% (173) |
příkazový režim (jako vi či emacs) |
|
36% (90) |
kontextové menu |
|
33% (81) |
„minimapa“ dokumentu pro posouvání |
|
17% (43) |
panel nástrojů (s ikonami/tlačítky) |
|
24% (60) |
panely s dalšími nástroji, navigací,… |
|
15% (37) |
Celkem 247 hlasů
Vytvořeno: 1.10.2020 21:00
Tiskni Sdílej:
tx
posune kurzor před nejbližší znak „x“ vpravo, číslo následované příkazem opakuje příkaz, 42x
posune kurzor před 42. znak „x“ vpravo a gU42tx
převede veškerý text až do 42. znaku „x“ vpravo na velká písmena. Tento umělý příklad v praxi asi není použitelný, ale podobné sekvence v kombinaci s makry, prací s více registry apod. dokáží několika stisky kláves provádět rozsáhlé úpravy textu jako je převod CSV (několik sloupců – např. ID položky, název a komentář) na výčtové typy a zdrojový kód programu převádějící mezi ID a názvem, který je vhodně okomentovaný.
Minimapu nejlépe využiji pouye pokud je barevná a jsou tedy vidět rozdíly mezi dokumentací a kódem.
2016 JE HUMPL , ZLATEJ 2010
V anketě mi chybí:
q
ve vimu)seznam funkcí, z nichž většina není součástí uživatelského rozhraní
Takže ses netrefil a měla to být reakce na můj komentář?
Rozhodně v tom ale nevidím aspekty jako např. „podpora různých kódování“.
Stačí se nad tím zamyslet. Ta podpora totiž nespočívá jen v tom, že editor někde uvnitř volá iconv
nebo podobnou knihovnu, ale v tom, že je tato funkcionalita dotažená do GUI, aby ji mohl uživatel ovládat. Tzn. projeví se to např. v souborovém dialogu při otevírání souborů, ve stavovém řádku, v nějakém dialogu, který ti řekne, že se některé znaky nepodařilo dekódovat a třeba že editor odhaduje, že je to v kódování XY, nebo se to projeví v nabídce, kde budeš mít možnost načíst aktuální soubor znovu s jiným kódováním… k tomu klávesové zkratky atd. Všechno je to součást UI/GUI a všechno se to dá dělat různými způsoby.
Totéž platí pro ty ostatní funkce – i ty musí být nějak dotažené do GUI, aby uživateli k něčemu byly. A všechno se to dá dělat více nebo méně přívětivě.
Jestli jsi nechtěl diskutovat o tomhle, tak jsi měl anketu formulovat jinak. Jestli to mělo nějaký jiný kontext, tak jsi ho měl uvést – a ne pak ohrnovat nos nad tím, jak tě všichni ostatní nepochopili.