abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Pirátstvím na piráty

    7.5.2013 00:48 | Zajímavý cs/sk blogový článek | poslední úprava: 11.5.2013 23:56

    Tento zápisek není můj, pochází ze serveru Root, který je také převážně o Linuxu. Doufám, že nebude cenzurován v zájmu komerce nebo spíše rivalitou mezi servery.

    Ukazuje nezaujatou formou, jaká je realita, kdo skutečně vydělává na autorově práci.

           

    Hodnocení: 12 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bedňa avatar 7.5.2013 08:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Aj si si pozrel tú hru? Flashové hry sú zábavnejšie ako tá sr.... za to by nikto nedal ani cent. Firma zistila že za mizernú hru nikto nezaplatí, to je fakt prekvapenie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    7.5.2013 12:04 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Firma zistila že za mizernú hru nikto nezaplatí, to je fakt prekvapenie.

    A proč si teda tolik lidí dalo tu práci hru upirátit, a pak ji ještě hráli, když je tak mizerná? :-)

    vencour avatar 7.5.2013 12:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Asi chtěj vědět, jestli je to opravdu taková blbost?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.5.2013 12:26 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    I sračky jako Aliens: Colonial Marines musel někdo hrát, aby zjistil, že to jsou sračky. Možná jsou tu krom toho lidi, kteří si v herních sračkách libují asi jako lidi, kteří koukají na déčkové horrory.
    7.5.2013 18:30 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Pretože chceli vyskúšať, či sa tú hru oplatí kúpiť? :)

    Inak niekde som čítal rozbor o tom, či s tými pirátmi môžu niečo robiť a názor je, že nie, pretože tým, že tú hru dali do obehu oni, automaticky tým dali aj súhlas na jej sťahovanie. Problém je ďalšie šírenie, ale keďže oni použili na šírenie torrent, tak ani so šírením cez torrenty nemôžu urobiť nič, pretože to oni si vybrali taký spôsob distribúcie, pri ktorom sa tie dáta posielajú iným používateľom.
    Heron avatar 7.5.2013 18:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Zvědavost? Navíc bez toho, abys cokoliv otestoval jen těžko můžeš zjistit, zda je to mizerné či nikoliv.
    7.5.2013 19:37 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Četl jsi ten blog pořádně? Z těch uvedených údajů ti opravdu přijde logické vysvětlení, že ti co hru hráli, ji chtěli jen otestovat? Nebo spíš že se jednalo o hráče původní verze, kteří tudíž věděli, o čem tam hra je a měli na ní názor?
    lucorp avatar 7.5.2013 20:50 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    a naozaj si myslis ze je to pripad vsetkych ktori tu hru stiahli?
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    Bedňa avatar 7.5.2013 21:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Nie že by sa nepirátilo, ale tá hra fakt má nulovú hodnotu, preto tá informácia nemá hodnotu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.5.2013 02:42 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty

    A proč do toho pořád pleteš cenu/hodnotu? O to přece nešlo.

    8.5.2013 13:05 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Řekl bych, že o cenu šlo v první řadě. Kdyby nešlo cenu, tak jim pirátění nevadí,ne?
    Bedňa avatar 8.5.2013 13:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Pretože je to hra na úrovní tých flashových čo sú zadara a hraje to práve cieľová skupina, čo je zvyknutá neplatiť za kŕmenie ovečiek na farme atď. Teda musím povedať, že niektoré flashovky sú ďaleko lepšie. Kto je zvyknutý zaplatiť si za herný HW, tak cena hry je proti tomu maličkosť, rozumieme sa?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.5.2013 15:39 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Takže navrhujete nějakou komisi co bude určovat co je kvalitní a smí se prodávat a co je sračka a smí se krást?
    Bedňa avatar 17.5.2013 19:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    O tom som nepísal a ani autori odkazovaného článku.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 7.5.2013 10:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Když už postuješ odkaz na jiný blog, tak k němu zkus dát nějaký smysluplný komentář. O čem to je, proč tě to zaujalo a kdo teda podle tebe na autorově práci vydělává.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 7.5.2013 12:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    +1
    Bystroushaak avatar 7.5.2013 14:09 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Souhlas.
    8.5.2013 02:50 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty

    Já myslím, že ta poslední věta říká, udělej si na to názor sám. Nebo ti to mám přijed na D1 předčíst?

    pavlix avatar 8.5.2013 20:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Já myslím, že ta poslední věta říká, udělej si na to názor sám.
    Vážně?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.5.2013 16:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    a kdo teda podle tebe na autorově práci vydělává.
    +1

    Imho situace vypadá tak, že autorům se nepodařilo úspěšně prodat artikl a uživatelé dostali zdarma zabugovanou, ne moc hratelnou hru. Jak já to vidim, na tomhle nápadu prodělal každý...
    7.5.2013 13:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Jo, psali o tom na Ars Technica. Vtipné je, že Game Dev Tycoon je okopírovaná Game Dev Story, takže zloděj křičí chyťte zloděje...
    7.5.2013 13:44 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    AFAIK první je tycoon, zatímco ta starší byla spíš arkáda, ale na námětu to moc nemění...
    7.5.2013 13:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Ok. No oni se stejně chtěli asi hlavně zviditelnit...
    7.5.2013 19:50 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Která verze tý hry tedy odpovídá realitě? Nebo která se jí se jí aspoň víc blíží?
    7.5.2013 21:19 skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Nechci obhajovat pirátství, ale tohle je jednoznačně úspěšná snaha o levný marketing pro hru. Když někdo něco nahraje na torrent a pak se diví, že to lidi stahují je buď dement (to si o autorech nemyslím) nebo se to snaží využít úplně jinak. Pokud by chtěli zkoumat míru pirátství, tak by měli v první řadě počkat až tam někdo pirátskou verzi nahraje a pak by to mělo vypovídací hodnotu. Když tam tu "pirátskou verzi" nahrají ve stejnou dobu, kdy to začnou prodávat a zároveň se jedná o naprosto neznámou hru, tak to skončilo přesně podle očekávání.

    U těch komentářů od uživatelů by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby si je psali autoři samy. Až moc nahrávají tomu co se autoři hry snaží říct. Kromě toho tu hru si stáhlo v prvních dnech podle jejich čísel asi 4000 lidí a to mě připadá dost málo na to, aby se o ní kdekoliv začalo diskutovat.
    houska avatar 9.5.2013 08:57 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Vzpominate si nekdo na Settlers III, kde v upiratene verzi kde hute vyrabely prasata misto zeleza, takze nebylo mozne dobyvat dalsi uzemi? :)
    9.5.2013 10:04 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    zapalna prasata nesla delat? :D
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    10.5.2013 10:21 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Piratstvi je velky problem dneska. Nikdy jsem nepochopil, jak nekdo muze povazovat za spravne narokovat si cizi praci zdarma.
    10.5.2013 10:25 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Tedy samozrejme pokud samotne dilo neni sireno zdarma. :-)
    vencour avatar 10.5.2013 10:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Když ono to neni jen pirátství. Obecně jde o snahu získat nějaký prospěch snadněji než konkurence nebo soupeř.
    Pirátství je jen jeden průvodní jev stavu morálky a společnosti.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 10.5.2013 16:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Především někdo (nemyslím tebe, myslím ty nahrávací společnosti apod. parazity) nepochopil příchod nových technologií a snaží se fungovat stejně jako v sedumdesátých letech minulého století, kde se patrně mentálně zasekl.

    Kopírování je zcela přirozená vlastnost lidí a nejen lidí. Výraz "opičit se" ;-). Primáti kopírují jeden druhého při různých činnostech a tím se je učí rychleji a lépe. Kopírování je prospěšné. Originál nezmizí a na těch kopiích může někdo dál stavět.
    10.5.2013 16:20 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty

    Převším vydělávat, prodat někomu, bez informování ho, kdo vytvořil ten původní.

    Ty nevidíš, že se přitom opice červenají, tedy jen ty co mají svědomí, a nejsou k tomu vycvičené být už proti studu imunní?

    10.5.2013 21:30 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Ja to chapu, ale na druhou stranu je treba pamatovat na to, ze k vygenerovani toho kopirovaneho obsahu (filmy, serialy, hudba, atd.) je treba na zacatku vynalozit urcite naklady! Original pri kopirovani samozrejme dotcen neni, ale dotcen ten, ktery do jeho vytvoreni investoval sve penize, praci, cas, atd. Hry, hudba, filmy, a dalsi, nejsou nic, bez ceho by clovek zemrel, proto by v techto pripadech prijde proste spravne respektovat podminky uziti dila. Btw urcite je pravda, ze tradicni obchodni kanaly pro multimedia prestavaji fungovat, ale neni spravne nekomu prikazovat, jakym zpusobem a jestli vubec ma sve dilo prodavat - takove ty recicky typu: ja bych si to koupil, ale to cedecko lze koupit jen v usa, tak jsem nucen si ho stahnout z webu - nikdo neni k nicemu nucen, to cedecko proste pro evropu nebylo urceno a tim to hasne.
    10.5.2013 16:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Piratstvi je velky problem dneska. Nikdy jsem nepochopil, jak nekdo muze povazovat za spravne narokovat si cizi praci zdarma.
    Ah, dorazil loki, návštěvních z utopistické planety...

    U nás na Zemi, narozdíl od tvé planety, to bohužel nefunguje tak jednoduše, že ti, kteří legálně prodávají díla jsou automaticky ti dobří a ti, kteří licence porušují automaticky ti špatní. Tady na Zemi bude potřeba trochu myslet, nějaké černobílé pravidlo stačit nebude.
    10.5.2013 16:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    s/návštěvních/návštěvník/
    10.5.2013 21:24 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Nuti vas nekdo porusovat podminky uziti dila? Stane se vam neco, pokud nejakou novou hru nebudete hrat nebo kdyz neuvidite nejaky novy film? Pro je podle vas spatny ten, ktery chce za svou praci (pripadne za dilo, u ktereho drzi prava) zaplatit? Stejne tak jako mi prijde moralni dodrzovat podminky licence gnu gpl a podobny, prijde mi spravne dodrzovat podminky uziti a sireni u jakehokoli jineho dila.
    10.5.2013 21:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Nuti vas nekdo porusovat podminky uziti dila?
    Ne.
    Stane se vam neco, pokud nejakou novou hru nebudete hrat nebo kdyz neuvidite nejaky novy film?
    Ne.
    je podle vas spatny ten, ktery chce za svou praci (pripadne za dilo, u ktereho drzi prava) zaplatit?
    Ne.
    prijde mi spravne dodrzovat podminky uziti a sireni u jakehokoli jineho dila
    Teprv tady se právě naše názory rozcházejí. Respektováním řady nesmyslných licencí člověk dává tvůrci té licence najevo, že to tak je všechno ok. Na dodržování podmínek užití autoři v mnoha případech doplácejí stejně jako na jejich porušování. Ono totiž v mnoha případech (pokud se jedná o mainstream, tak asi většinou) netvoří ty licence autoři, ale společnosti, které je zastupují, čili nejedná se ani tak o zájmy toho autora, ale o zájmy té spolešnosti.

    Imho je potřeba dát jim najevo, které podmínky jsou akceptovatelné a které ne.
    10.5.2013 22:13 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Jestli se jedna o zajmy autora nebo spolecnosti je jedno, proste drzitel prav k danemu dilu. Davat najevo to, ze podminky jsou neprijatelne je urcite spravne, ale zalezi na forme. Porusovani podminek, i kdyz jsou podle vas nespravne, je pro mne nepripustne. Ja, pokud nejsem za dane dilo ochoten zaplatit urcity obnos, si jej proste nekoupim.
    11.5.2013 13:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Jestli se jedna o zajmy autora nebo spolecnosti je jedno, proste drzitel prav k danemu dilu.
    Tobě to možná jedno je, mně to jedno není. Já když platím za dílo, tak chci, aby ty peníze šly autorům a ne někomu, kdo na autorech parazituje.
    Davat najevo to, ze podminky jsou neprijatelne je urcite spravne, ale zalezi na forme. Porusovani podminek, i kdyz jsou podle vas nespravne, je pro mne nepripustne. Ja, pokud nejsem za dane dilo ochoten zaplatit urcity obnos, si jej proste nekoupim.
    Jakej je rozdíl mezi tím, když dílo nekoupíš a když ho upirátíš? Autor nedostane zaplaceno tak jako tak.
    11.5.2013 14:19 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty

     

    Jestli se jedna o zajmy autora nebo spolecnosti je jedno, proste drzitel prav k danemu dilu.
    Tobě to možná jedno je, mně to jedno není. Já když platím za dílo, tak chci, aby ty peníze šly autorům a ne někomu, kdo na autorech parazituje.

     

    Vždy to jde autorům, osoba která ho zastupuje dostane malý podíl. Proč by to také dělala. Třeba OSA (hudba) má sazebník.

    11.5.2013 15:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Vždy to jde autorům, osoba která ho zastupuje dostane malý podíl. Proč by to také dělala. Třeba OSA (hudba) má sazebník.
    K tomu "malý podíl" bych dal [citation needed]. Ono to naopak bývá tak, že malý podíl dostane autor. Onehdá jsem četl článek o podílech, které dostávají autoři knih (papírových), bylo to poměrně směšně malé procento. Samozřejmě chápu, že výtisk a distribuce knihy něco stojí, přesto si ale myslím, že by měl autor dostat víc.

    Jinak pirátství neznamená nutně, že autor přijde o zistk; asi před týdnem nebo dvěma jsem zakoupil hudbu na serveru bandcamp.com, a to přesto, že jsem již tu hudbu měl staženou přes bittorrent nebo odněkud podobně. Pokud by daný autor byl zastupován mafií typu UMG, OSA apod., nepřispěl bych.
    11.5.2013 20:09 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    přesto si ale myslím, že by měl autor dostat víc.

    Ja bych take autorum pral vice, ale my nejsme ti, kteri tito podminky urcuji. A autori vydavaji a tvori dobrovolne. Neni spravne, aby kdokoli jiny vstupoval do vztahu autor - vydavatel.

    11.5.2013 20:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Ja bych take autorum pral vice, ale my nejsme ti, kteri tito podminky urcuji.
    Samozřejmě, že jsme. Respektive neurčujeme autorům přímo, jaké podmínky si mají dohodnout, ale coby zákazníci svými preferencemi určujeme, komu umožníme zisk a komu ne. A podmínky, pod jakými se to dílo prodává, do toho patří taky.

    Já myslel, žes to byl ty, kdo tady vždycky tak podporoval volný trh. Možná to byl jiný loki...
    pavlix avatar 11.5.2013 22:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Já myslel, žes to byl ty, kdo tady vždycky tak podporoval volný trh. Možná to byl jiný loki...
    +1

    Není volný trh jako volný trh.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 11.5.2013 22:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Som autor a som znechutený z percentuálnych odmien a Slovensko sa snaží vojensky napadnúť Spojené štáty! Určite vyhráme! Kde to žijeme priatelia, už všetci prešli lobotómiou?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.5.2013 19:54 00
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Dvakrát opakovaný vtip nie je už vtip. Po tom expertovi na medzinárodné právo, ktorý prvý kdesi vytiahol na SR, že je od II. svetovej vo vojnovom stave s USA, čo je samozrejme úplná sprostosť, to zopakovali už tisíce podobných retardov. Vážne už je to otrava!
    a Slovensko sa snaží vojensky napadnúť Spojené štáty! Určite vyhráme!
    pavlix avatar 11.5.2013 22:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Vždy to jde autorům, osoba která ho zastupuje dostane malý podíl. Proč by to také dělala. Třeba OSA (hudba) má sazebník.
    A to se prosím změnilo ve kterém století?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.5.2013 20:07 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Tobě to možná jedno je, mně to jedno není. Já když platím za dílo, tak chci, aby ty peníze šly autorům a ne někomu, kdo na autorech parazituje.

    Jak parazituje? Autor prece tvori dobrovolne a patrne i dobrovolne vydava pod nekym jinym.

    Jakej je rozdíl mezi tím, když dílo nekoupíš a když ho upirátíš? Autor nedostane zaplaceno tak jako tak.

    Je v tom rozdil a velky. Kam a komu ty penize pujdou, je mi jedno. Proste platim za obsah, ktery konzumuji, a tim to pro mne hasne.
    11.5.2013 20:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Jak parazituje? Autor prece tvori dobrovolne a patrne i dobrovolne vydava pod nekym jinym.
    Ano. To se ale bohužel nevylučuje.
    Je v tom rozdil a velky.
    Konkrétně jaký?
    Kam a komu ty penize pujdou, je mi jedno. Proste platim za obsah, ktery konzumuji, a tim to pro mne hasne.
    To považuju za ignoranci.
    pavlix avatar 11.5.2013 22:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    To považuju za ignoranci.
    Lépe to napsat ani nešlo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.5.2013 22:51 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Kam a komu ty penize pujdou, je mi jedno. Proste platim za obsah, ktery konzumuji, a tim to pro mne hasne. To považuju za ignoranci.

    On tím  myslel, že je jedno jestli půjdou autorovi nebo jeho zástupci, protože ví, že s ním jeho zástupce má smlouvu, proto se mu odměna neztratí.

    pavlix avatar 11.5.2013 23:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    On tím myslel, že je jedno jestli půjdou autorovi nebo jeho zástupci, protože ví, že s ním jeho zástupce má smlouvu, proto se mu odměna neztratí.
    Tak proč to nenapsal?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.5.2013 00:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    ví, že s ním jeho zástupce má smlouvu, proto se mu odměna neztratí.
    Jak "proto se mu odměna neztratí"? Vždyť právě proto, že má autor se zástupcem smlouvu, o část odměny přijde, potenciálně o značnou...

    Dnes je ta situace taková, že ty smlouvy jsou afaik neveřejné/tajné, takže člověk v podstatě dává peníze nějaké organizaci, která mu slíbí, že autorovi z toho něco dá, ale je to jen na dobrý slovo.
    Jendа avatar 12.5.2013 02:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Máš podobný problém i při nákupu potravin od severočeských výrobců? Výkup vajec z lokálních chovů koncernem a jejich následné zpracování a přeprodej mi přijde stejný jako to, o čem mluvíme.
    12.5.2013 12:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Navštívit lokálního severočeského zemědělce přímo na jeho statku by pro mě byl docela problém. Navštívit lokálního severočeského umělce přímo na jeho webu pro mě není problém vůbec žádný.

    Jinak podpora lokálních zemědělců asi je dobrá věc, pokud vím... Ale to se dostáváme trochu jinam.
    11.5.2013 22:30 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Autor práci dobrovolně vytvořil a zveřejnil s vědomím toho, že se bude "načerno" kopírovat.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 11.5.2013 23:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Mrkva šampóny nakoupil a v obchodě vystavil s vědomím toho, že se budou krást.
    12.5.2013 02:46 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Your argument is invalid. Pokud mi ukradnou šampón z obchodu, přijdu o ten šampón. Ekvivalent by bylo něco ve smyslu: "Mrkva šampóny nakoupil a v obchodě je vystavil. Existuje způsob jak z kapky mého šampónu udělat s minimálními náklady celou lahev. V takovém případě ty šampóny zcela jistě prodávám s vědomím že si ho někdo může vyrobit kolik chce a pak to rozdávat svým známým, na ulici a tak podobně."
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 12.5.2013 03:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    #47 jsem pochopil jako „zveřejnil to, i když předem věděl, že s tou věcí bude někdo dělat něco proti jeho vůli; když mu to vadí, neměl to zveřejňovat“, nikoli tak, jak píšeš.

    //jak ve svém modelu enforcuješ virální OSS licence?
    12.5.2013 07:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    V #57 jsem se snažil naznačit, že je rozdíl mezi "dělá něco proti jeho vůli s fyzickou věcí" a "dělá něco proti jeho vůli s duševní věcí". Krádež zboží z obchodu je možné ohlídat a vynucovat. Jestli někdo nesmaže program z disku po vypršení trial period nebo nezkopíruje nějaké audio je nekontrolovatelné a nevymahatelné. Navíc, je tak nějak přirozené, že věc buď mám nebo nemám. Autorské právo se snaží implementovat situaci kdy tu věc jakože mám a zároveň fakticky nemám.

    A OSS licence jsou samozřejmě nevymahatelné (což nakonec praxe také potvrzuje).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.5.2013 21:10 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    A OSS licence jsou samozřejmě nevymahatelné (což nakonec praxe také potvrzuje).
    Hloupost, autorská práva budou stejně vymahatelná jako u komerčních licencí. Jen výše sankce bude asi závislá na příjmech porušitele. Když půjdeš do sporu s někým, kdo poruší tvé autorská práva, určitě to neskončí jen tím, že ti zaplatí soudní výlohy.
    17.5.2013 15:46 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Tobě to možná jedno je, mně to jedno není. Já když platím za dílo, tak chci, aby ty peníze šly autorům a ne někomu, kdo na autorech parazituje.

    No ale ten autor se většinou dobrovoně rozhodl že na něm někdo může parazitovat, to je přece jeho věc.

    Jakej je rozdíl mezi tím, když dílo nekoupíš a když ho upirátíš? Autor nedostane zaplaceno tak jako tak.

    Morální, v tom druhém případě jsi zloděj.
    Jendа avatar 17.5.2013 17:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Morální, v tom druhém případě jsi zloděj.
    Někdo to může vidět jinak (např. si nemusí myslet, že by mohlo jít vlastnit informaci). Dokud jsou oba systémy konzistentní, je spor nerozhodnutelný.
    10.5.2013 22:44 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Ono totiž v mnoha případech (pokud se jedná o mainstream, tak asi většinou) netvoří ty licence autoři, ale společnosti, které je zastupují, čili nejedná se ani tak o zájmy toho autora, ale o zájmy té spolešnosti.

    Imho je potřeba dát jim najevo, které podmínky jsou akceptovatelné a které ne.

     

    Autor se nechá zastupovat dobrovolně, je to jeho právo.

    10.5.2013 22:59 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    souhlas
    11.5.2013 13:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Autor se nechá zastupovat dobrovolně, je to jeho právo.
    Samozřejmě, já nepsal, že ho do toho někdo nutí. Tím se na věci nic nemění.
    17.5.2013 15:44 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátstvím na piráty
    Imho je potřeba dát jim najevo, které podmínky jsou akceptovatelné a které ne.

    No a snad jediná správná věc je takové dílo u kterých ty podmínky neakceptuji ignorovat a ne si hop prostě vzít.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.