abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Blbuntu 10.04

    15.4.2010 22:49 | Jiné

    Za chvíli je tady, tak jsem něco připravil z aktuálního daily buildu.

    Automatické tunění jasu před a po přihlášení nezmizelo, s bugem se nikdo půl roku neobtěžuje. Musím tak jako debil pořád ladit jas, i když můj notebook podporuje "hardwarovou" regulaci jasu a pamatuje si stavy s připojeným a odpojeným adaptérem bez pomoci těhle blbofíčur.

    Zvuk se někdy samovolně po startu zapne na maximum, i když byl před vypnutím nastaven na "mute" a ruší tak, když to nečekáte. Řešením je nastavit zvuk na minimum, kdy to ještě "nezapne" mute.

    Wallpaper jako vždy se schodama.

    Nautilus i ostatní programy nešetří místem na obrazovce. Ikony, písmo i paddingy jako vždy obrovité.

    Ubuntu je chytřejší než uživatel, bacha na to.        

    Hodnocení: 66 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Blbuntu 10.04, obrázek 1 Blbuntu 10.04, obrázek 2 Blbuntu 10.04, obrázek 3 Blbuntu 10.04, obrázek 4 Blbuntu 10.04, obrázek 5 Blbuntu 10.04, obrázek 6 Blbuntu 10.04, obrázek 7 Blbuntu 10.04, obrázek 8 Blbuntu 10.04, obrázek 9

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.4.2010 22:52 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Co jinýho bys od *buntu čekal, pojď na Arch =D

    BTW...32 bit verze to dělá taky? ;-) :-D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Jardík avatar 15.4.2010 22:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    32bit neumí použít mých 16GB RAM. Arch jsem kdysi používal. Dnes mám Mint Linux ve VirtualBoxu na desktopovým PC, kvůli škole. Pak mám Mint na Notebooku (normálně), ale skoro ho nepoužívám, opět, jen když je něco nutné dělat do školy, co vyžaduje Linux (nebo spíše POSIXový věci) - a prasečit Windows šmejďárnama typu cygwin se mi nechce, navíc není 64bit :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    17.4.2010 17:15 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Kapku OT, ale co na svém počítači děláš, že potřebuješ 16GB RAM? Komprimuješ video, lámeš šifry? Na desktopu mám 512MB RAMky a nestěžuju si (teda, virtualizace se na tom nedá provozovat, ale co bych po tom stroji chtěl). Jenom by mě zajímalo, jestli to má jiný efekt než že pak máš sakra rychlý systém.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    16.4.2010 10:12 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    <rejp>
    <flame>Kdy lidi pochopite ze freeBSD 64-bit bez grafickejch udelatek je jedinou cestou </flame> :-D :-D :-D :-D
    </rejp>
    Thats not a bug its a feature :-)
    tomboytom-deviant avatar 16.4.2010 19:53 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Když si nahodím GNOME v Archlinuxu, tak tam výše zmiňované problémy nebudou? Zdá se mi, že velká část "kiksů" není tématem, ale GNOME desktopem jako takovým...
    2.5.2010 21:00 Ubunták
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    jasný že budou mám nainstalovaný a koukám na ty screeny a vůbec mi to tady nějak nesedí čuráčci co mají teplej archlinux tak si myslí že je bezchybnej ty screeny jsou sprosty lži aby si do ty svý teplý komunity přilákali lidi kreténi .
    Dent avatar 15.4.2010 22:59 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Kdyby tohle byly všechny chyby, bylo by to super. Bohužel je jich mnohem víc.
    Jardík avatar 15.4.2010 23:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    To já vím, ale tyhle bijou do očí a uvidí je hned každý, kdo sotva to spustí.
    Věřím v jednoho Boha.
    Dent avatar 15.4.2010 23:07 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    A co třeba taková změna defaultního nastavení fontů? Výchozí nastavení nečitelné, tohle ještě lepší.
    Jardík avatar 15.4.2010 23:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Aha, kvůli takovejm jako ty jsou obrovský... ti nestačilo 10, tak si tam musel dát 12. Já teda osobně měním vždy na 8, ale na screenech jsem nechal default, ať to každý vidí. Bohužel změna fontů na 8 u nového tématu nic neřeší, padding zůstává na neúnosných mezí.
    Věřím v jednoho Boha.
    Dent avatar 16.4.2010 00:40 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ta 12 je tam pro ukázku, že se změna fontu nepromítá celosystémově, ale každá aplikace/toolkit si to patlá po svým. Na používání by to bylo moc velké.
    18.4.2010 21:58 Duke
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Mnohem, mnohem víc.
    • V každé (nové) verzi je např. špatné pozadí ikony StarDictu v oznamovací oblasti...to to nejsou schopní jednou pořádně spravit?
    • Ve Scribusu nefunguje výběr tvarů...musíte si je všechny vyzkoušet, protože navíte, jaký tvar se skrývá pod jednolitou barvou :-(.
    • Proč má Pidgin mnohem větší mezery nad a pod čárou po rozbalení nabídky hlavního menu než ostatní programy?
    • Proč má Ubuntu One v Rhythmboxu tak špatně čitelná písma v hlavním menu?
    • Proč se zobrazuje po změně plochy "Kliknutím začněte s přetažením ..."? Co to jako je?
    • OpenOffice si krásně vykresluje písma nabídek po svém, jenže špatně. Nedá se to skoro ani číst, jak jsou písmenka u sebe.
    • Proč se u Adobe Readeru v Centrum softwaru nezobrazuje "Nainstalovat"? K čemu mi je, že vidím, že ten balík existuje, když si ho stejně musím přidat pomocí Synapticu?
    • Proč nevidí Centrum softwaru spoustu balíků?
    To jen na ukázku... kdybych se po tom pídil, našel bych toho určitě mnohem víc. Jinak ten nápis Zpět/Vpřed v Nautilu je fakt hrozný. Grafických prohřešků je tam fakt hafo.
    19.4.2010 08:30 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    > Proč nevidí Centrum softwaru spoustu balíků?

    To som tiez nepochopil. Napr. uplne zasadne MC tam neni.
    otula avatar 19.4.2010 08:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    V každé (nové) verzi je např. špatné pozadí ikony StarDictu v oznamovací oblasti.
    Za to nemůže Ubuntu. Používej SVN verzi a budeš mít pozadí v pořádku.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.4.2010 16:37 Duke
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jestli má být Ubuntu skutečně pro lidi, tak má fungovat hned vše od začátku a ne to patlat z svn zdrojů. Jestli to není chyba Ubuntu, tak mají oprudit vývojáře dané aplikace a nebo si to opatchovat sami. Mě jako uživateli je jedno, čí je to chyba... chci jen funkční a odladěný systém. Toť vše.
    otula avatar 20.4.2010 18:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Zrovna u této drobnosti se jedná pouze o estetický problém. Prudit vývojáře nemusejí, ti už to opravili, jestli je normální ve stabilní verzi distribuce používat SVN verze SW, to nevím, ale patch by snad použít mohli.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.4.2010 20:29 Duke
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jasně, že je to estetický problém. Mě jen štve, že podobné věci, které vidí běžný uživatel během jednoho dne užívání se pravidelně objevují v každé verzi. Jestli vývojáři opravdu chtějí, aby to lidi používali, tohle musí zlepšit. Většina jde vyřešit snadno, ale zabere to několik (zbytečných) hodin. (Mimochodem v 9.10 je ikonka v pořádku i bez svn zdrojů.)

    Jak testuji 10.04 tak už jsem narazil na vážnější problémy. Tohle proti tomu není důležité.

    PS: Vím, že zbytečně prudím, ale nemůžu si pomoct.
    15.4.2010 23:12 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Kdo si pořídí Ubuntu, má co chtěl, a jen co si zaslouží. stejný jako u woken. Slackware rulez...
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    15.4.2010 23:43 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ano, v Slackware tieto problemy nie su, lebo tam nie je GNOME. Zato je tam KDE 4.3 a to tiez stoji za to...
    16.4.2010 07:45 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Tak je tam krásný Xfce4 nebo Fluxbox. Kdo by na tak skvělém distru používal KDE 4.3? Já tedy ne.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    16.4.2010 11:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Souhlasím, ale chybí v těhle jednoduchých prostředích použitelný tray... :-(
    16.4.2010 12:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    A tiez web browser, mail klient a integracia komponentov dokopy...
    Jendа avatar 16.4.2010 14:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    A kdo by na Ubuntu používal GNOME?
    18.4.2010 09:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Drtivá většina uživatelů a jeho vývojářů.
    Jendа avatar 18.4.2010 13:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ach jo. Stejně, jako se Jílkovi nelíbí KDE ve Slackwaru a nainstaluje si místo něj Fluxbox, tak si někdo, komu se v Ubuntu nelíbí GNOME, může nainstalovat něco jiného.
    24.4.2010 10:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Tvoje otázka zněla jako nepochopení, že někdo používá na Ubuntu GNOME. Vždyť je to ze všech možných prostředí pro Ubuntu to nejodladěnější právě z toho důvodu, že je synchronizováno s vývojovým cyklem GNOME a používá jej nejvíce uživatelů a vývojářů, je to dlouhodobá priorita už od počátku, kdy se distribuovala bezplatná CD s GNOME až domů do schránky. Kdo měl možnost porovnat například KDE v Ubuntu s openSUSE nebo Mandrivou, tak dobře ví, že mu není v Ubuntu věnována taková péče.
    17.4.2010 17:07 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    GNOME tam je, ale neoficiální. Komunita si ho dělá sama pro sebe, když ho (tuším do verze 10.0) Patrik nedal právě kvůli té komunitě, která si to vyráběla na vlastním písečku a bylo nekonzistentní s distribučním. Nicméně, po GNOME se mi nestýská a fluxbox to jistí.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Jakub Lucký avatar 15.4.2010 23:40 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Občas bych si přál být Jardík a mít jeho problémy...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    15.4.2010 23:43 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Tiež netuším, aký zmysel (okrem toho, že musia byť väčšie) majú tie zaoblené tooltipy v Gtk+ (teda okrem toho, že niekto vo Fedore si myslí, že je to nádherné).
    Jardík avatar 15.4.2010 23:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ty vidíš zaoblené? Já je vidím kostrbaté. Zaoblené jsou pouze se zapnutým composite, což je ve VirtualBoxu nee a na notebooku se zvýší spotřeba o 2W.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.4.2010 23:51 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Myslel som to tak, že pôvodne mali byť zaoblené (a trocha priehľadné, čo je ďalšia vec, pri ktorej netuším, aký to má zmysel). :)
    15.4.2010 23:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    Takhle vypadá použitelná kalkulačka...
    Jendа avatar 15.4.2010 23:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ne, použitelná kalkulačka vypadá takhle:
    >
    Proč tam máš ta tlačítka? Ty nezadáváš čísla a funkce z klávesnice?
    Jardík avatar 15.4.2010 23:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Taky občas spustím python s jeho neomezenou aritmetikou, ale někdy si prostě na název fce nebo styl zápisu nevzpomenu a tlačítka se hodí (obzvláště bitíky a přepínání hex->dec->hex).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jendа avatar 16.4.2010 00:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ano, na bity se to samozřejmě hodí, ale ty zrovna moc nepoužívám.
    Limoto avatar 16.4.2010 16:16 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Nechápu, proč všichni používáte Python. Vždyť calc je mnohem rychlejší...
    Jendа avatar 16.4.2010 16:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Používám Octave. Pravda, trochu kanónem na vrabce.
    Dalibor Smolík avatar 16.4.2010 16:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Taky používám Python. Ve spolupráci s yakuake je to velmi rychlé.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.4.2010 00:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Proč tam máš ta tlačítka? Ty nezadáváš čísla a funkce z klávesnice?
    Jistěže ano. Voni ty tlačítka reagujou i na klávesnici, nejen na myš. To by nebylo moc použitelný ;-)
    Bity ale teda edituju myší, to jo...

    Python jsem taky párkrát použít jako kalkulačku zkoušel, ale moc mi to k srdci nepřirostlo...
    Jardík avatar 15.4.2010 23:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ano, ta vypadá použitelně (na rozdíl od té v gnome).
    Věřím v jednoho Boha.
    thingie avatar 16.4.2010 04:42 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    To nemá s použitelnou kalkulačkou nic společného. A hádejte jak se to chová, když to náhodou nemá okno o pevně dané očekávané velikosti.

    Ono, proč si myslíte, že tolik lidí má normálně vedle počítače kalkulačku. Protože tyhle krámy jsou totálně nanic. Normální člověk, když už nemá kalkulačku, si radši pustí repl nějakého civilizovaného jazyka, úchyl excel, a to to asi tak řeší. Nechápu kterýho blba napadlo tohle.
    Růžové lži.
    16.4.2010 11:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    No, myslim si, že nelze vinit vývojáře z toho, že se okno chová divně, když ho násilně zvětšíš ;-)
    To okno je dělaný tak, aby nešla měnit velikost a imho to tak je i ve windows atd...

    Ale s tou kalkulačkou někde vedle souhlasím, to je dobrá věc. Nicméně člověk tím zas přijde o copy & paste, které v kcalc funguje hladce ;-)
    thingie avatar 16.4.2010 13:49 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    No, to záleží. Nelze ho vinit za to, že když už je to tak udělané, tak se to zvětšit (aby nenastalo něco zlého) nedá, na druhou stranu ho lze (a je třeba) vinit za to, že je to tak v prvé řadě vůbec udělané, že. Jako by to místo nešlo nijak využít, a to dokonce i když připustíme tenhle neskutečně pitomý a špatný návrh GUI.

    Třeba všechna ta tlačítka s těma třema písmenkama. Rsh? Cmp? CSt? WTF! Hledat to přes tooltip… A nebo ta příšernost s pamětí. Proboha. To jsem vždycky na kalkulačkách tak nenáviděl. Spousta skrytého stavu, který se nikde neukazuje, nebo když, tak jenom nějak hrozně náznakem, a člověk vlastně nemá nejmenší představu co v tom krámu je. Dobře, laciná kalkulačka má párřádkovej jednoduchoučkej displej, takže mi to tam holt neukáže, ale proč proboha někdo cítí potřebu tohle omezení emulovat na zařízení, které takto omezeno není?
    Růžové lži.
    Jendа avatar 16.4.2010 14:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Dobře, laciná kalkulačka má párřádkovej jednoduchoučkej displej, takže mi to tam holt neukáže, ale proč proboha někdo cítí potřebu tohle omezení emulovat na zařízení, které takto omezeno není?
    Přesně!
    16.4.2010 12:48 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ked podla toho hodnotis kvalitu kalkulacky, tak potom neviem... Normalne to okno ma pevnu velkost a nic sa s nim robit neda.

    Kalkulacku vedla pocitaca nemam, lebo je to zbytocne, ked mam KCalc. A kludne si ich spustim tolko, kolko potrebujem. Neviem, preco by "normalny" clovek mal pocitat jednoduche veci v nejakom jazyku.
    thingie avatar 16.4.2010 13:54 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Eh. Protože když jdu a pustim si třeba ten blbej python, tak napíšu 1 + 1 a zůstane mi to tam a pod tím vidím dva. Oukej.

    Pustím debilní kcalc, napíšu 1, objeví se mi tam jednička. Fajn. Zmáčknu plus, neobjeví se nic! Ta věc změnila stav, ale nijak to nedala najevo. Zmáčknu jedničku, a objeví se mi tam nová jednička (teda, v tomhle případě…). První číslo nevidět. Zmáčknu enter, objeví se mi dvojka.

    Zadal jsem správně všechna ta čísla? Je tohle číslo co vidím skutečně to co chci vidět? U pythoního replu triviální. Zkontroluju pohledem co jsem zadal a co vypadlo, dobrý. U kcalc? Čert ví.
    Růžové lži.
    16.4.2010 14:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    No mně to nedělá problém. Imho otázka preference...
    thingie avatar 16.4.2010 14:28 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    To zda by grafická aplikace měla aspoň nějak dát najevo svůj stav (zmáčk si plus, teď budu sčítat, připrav se na to) ti přijde jako otázka preference? Zajímavé. Mně to teda přijde spíš jako 100% fail. (Ten nenáviděný gnome kalkulátor to mimochodem dělá mnohem lépe.)
    Růžové lži.
    kotyz avatar 16.4.2010 14:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    kcalc se chova stejne jako moje stolni kalkulacka zn. Karce, problem v tom nevidim ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 16.4.2010 15:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jenže KCalc může kreslit na displej s rozlišením kolem megapixelu, stolní kalkulačka Karce má předpokládám osm sedmisegmentovek. Nehledě na to, že stolní kalkulačka Karce se dá na rozdíl od počítače, na kterém poběží KCalc, koupit za 30 Kč v tržnici.
    kotyz avatar 16.4.2010 15:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    to jo, ale na takovy to domaci pocitani uplne staci. pro narocnejsi sou tu kalkulacky typu casio s.v.p.a.m. nebo jiny programy ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.4.2010 16:03 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    17.4.2010 20:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    to vypadá skvěle, díky...
    18.4.2010 19:19 Pavel Dittrich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Díky za tip.
    Chytrex avatar 16.4.2010 16:36 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    zkoušels qalculate! ? řekl bych že to umí víc než běžně využiješ.. počítá to všechno, převádí to jednotky, měny atd a vidíš co zrovna děje. příjemný kompromis.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    thingie avatar 16.4.2010 23:48 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    No, já si pouštím většinou ghci.
    Růžové lži.
    17.4.2010 07:23 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Pustím debilní kcalc, napíšu 1, objeví se mi tam jednička. Fajn. Zmáčknu plus, neobjeví se nic!
    Tak použijte gcalctool z Gnome a budete to tam mít celé (v poslední verzi sice rozbili undo, ale to zrovna doufám, je jenom chyba a ne vlastnost :-)). A má i cmdline verzi.
    otula avatar 16.4.2010 18:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    To nemá s použitelnou kalkulačkou nic společného
    Já to vidím jen jako další důvod, proč nepoužívat KDE4 ;-) V KDE3 vypadá kalkulačka velice dobře, mám ji namapovanou na první multimediální klávesu, spustí se bezprostředně po jejím stisku. Používám ji skoro pořád, narozdíl od fyzické kalkulačky mi ji děti neseberou a nezašantročí.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    thingie avatar 16.4.2010 23:49 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Podle mého vypadá (minus Qt3 a ty chybějící bitové šaškárny) úplně stejně.
    Růžové lži.
    otula avatar 17.4.2010 08:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Nepředpokládám, že za ta obludná příšerná tlačítka může maximalizace okna. V KDE3 je kalkulačka velmi kompaktní a neplýtvá kvantem prostoru - není právě o tom tento blog?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.4.2010 20:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Vždyť je to téměř úplně stejný jako v KDE4. Nechápu, v čem je výhoda KDE3 kalkulačky.
    otula avatar 17.4.2010 21:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    Promiň, jestli tě teď urazím, ale buďto jsi slepý nebo ožralý.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.4.2010 21:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    To na tom druhým screenshotu je co? U mě vypadá kalkulačka z KDE4 takhle
    otula avatar 17.4.2010 21:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Kalkulačka z příspěvku, na který jsem reagoval.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marián Kyral avatar 17.4.2010 21:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    Já to mám stejně. Ale možná to bude nějaké divné téma (třeba oxygen). Ten je zoufale neúsporný. Horší je už jen výchozí téma gtk.
    Jendа avatar 17.4.2010 21:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Nebo ty nepozorný. Toto totiž neplatí:
    Nepředpokládám, že za ta obludná příšerná tlačítka může maximalizace okna.
    otula avatar 17.4.2010 21:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Mám to chápat tak, že se v KDE4 zvětšují tlačítka spolu s oknem? To je pak docela úchylné. To mne jen utvrzuje v tom, že na tohle prostředí nikdy nepřejdu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 17.4.2010 21:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    Pravda, KCalc 3 si při zvětšení okna poradila o něco lépe.
    Mám to chápat tak, že se v KDE4 zvětšují tlačítka spolu s oknem?
    IMHO je to čistě vlastnost (bug) KCalc, ale nevím, KDE3 verze <= 4.0 (nebo už konečně vydali KDE4?) nemám.
    Jendа avatar 17.4.2010 21:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    Btw. je to i v GNOME, resp. gcalctool.
    Marián Kyral avatar 17.4.2010 21:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    KWin nedovolí to okno zvětšit, takže to bude tvůj problém ;-)
    Jendа avatar 17.4.2010 23:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Zvětšoval jsem ho KWinem, ale musel jsem ho opravdu hodně přesvědčovat, aby mi to dovolil. thingie má nějaký dlaždicový WM, proto se mu to tak zvětšilo.
    Jendа avatar 17.4.2010 23:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jo a jasně, žo tam má být >= 4.0.
    vlastikroot avatar 16.4.2010 06:19 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Takhle ... všichni jste uplně mimo.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jardík avatar 16.4.2010 11:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Na grafy mám vlastní program :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    vlastikroot avatar 16.4.2010 19:38 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Pche, RPN kalkulačka je věc na všecko.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    mirec avatar 16.4.2010 08:27 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Příloha:
    No na toto rozhodne nemá. I keď svoje muchy má aj táto kalkulačka. Len tak mimochodom asi ju budem portovať do Qt 4 a pokúsim sa isté blbosti v GUI napraviť.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    randy avatar 16.4.2010 18:59 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    a co tak toto?
    R>
    mirec avatar 17.4.2010 08:17 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Vysvetlí mi niekto na čo je kalkulačke tona čudlíkov a žiaden obyčajný textový input field? V tom mi príde Qalculate o 2 triedy lepšie navrhnutá (a to nie je žiaden zázrak v GUI). Namapovaná na multimediálnu klávesu kalkulačka a bežiaca stále na pozadí - to je to pravé použitie kalkulačky pre mňa.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    16.4.2010 00:21 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Namatkou:
    • MC nezobrazuje adresare tucnym a nezvyraznuje spustitelne subory
    • mplayer neblokuje screensaver
    • Zlucili 4 aplety panelu do dvoch (volume+posta, im+odhlasenie), ja nepouzivam postu ani IM ale musia tam byt lebo inak by som nemohol regulovat hlasitost a odhlasit sa
    • mc ked sa pripaja na FTP uz nie je mozne prerusit ctrl+c, musite zavriet cely terminal alebo cakat 30 sekund
    • mplayer si nepamata nastavenie hlasitosti a regulacia hlasitosti ma asi 5s lag
    • + 1000 drobnosti ktore predtym (8.04) fungovali a teraz ich bezdovode zmenili
    Vysledok: Neprejdem na nove Ubuntu lebo je vo vsetkych ohladoch vyrazne horsie ako to co som mal doteraz (8.04). Toto uz pisem z debianu. Je sice starsi ale nie su tu veci typu "Ktory chory mozog napadlo toto...". Zmenim aj otcov pocitac takze Ubuntu tymto LTS stratilo 3 pouzivatelov.
    Jardík avatar 16.4.2010 01:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Zlucili 4 aplety panelu do dvoch (volume+posta, im+odhlasenie), ja nepouzivam postu ani IM ale musia tam byt lebo inak by som nemohol regulovat hlasitost a odhlasit sa
    Ten applet je technicky vzato jen jeden, v kódu je #ifdef, který ten aplet dělí na dva (tím, že načítá jiné moduly). Ty části jdou odstranit smazáním příslušných balíčků. Bohužel, s bugem nikdo nepomáhá a kvůli mě se jim to dělat nechce a já kvůli 10 řádkům kódu nebudu dělat pětihodinový testcasy a prosit je o zařazení patche (i když zprvu jsem chtěl, ale byla by to ztráta času, jako s patchem, co jsem jim posílal na opravu HDMI).
    Věřím v jednoho Boha.
    16.4.2010 02:09 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Gnome je jednoduše ostuda svobodného desktopu. Nic víc se k tomu říct nedá.

    Pokud jde o ten vypalovací program, proč hned sahat po nějakých Window$? Vždyť K3B vypadá znamenitě a funguje znamenitě.

    16.4.2010 08:01 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    proc gnome? me na archu funguje na 100%, spis je to distrem a nebo neschopnosti uzivatele si to doladit
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Jakub Lucký avatar 16.4.2010 10:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    +1

    Gnome funguje... Jen některé distra s tím dělají úchylárny
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.4.2010 13:38 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Gnome „funguje“ podle hesla kdo nic nedělá, nic nezkazí. Kolem Gnome se neustále drží jakési fámy, že čím méně toho prostředí umí, tím lépe vlastně funguje. Tento názor sice nesdílím, ale uznávám, že má svou (zvrácenou) logiku...

    16.4.2010 13:43 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Gnome jsem měl tu čest vyzkoušet na třech distribucích Linuxu, na OpenSolarisu a na FreeBSD. Všude to byla bída s nouzí.

    Buď jsem naprosto neschopný uživatel, :-) nebo se Gnome jednoduše „doladit“ nedá. Možná si moc fandím, ale tipoval bych to na ten druhý případ. Gnome se snaží uživatelům diktovat, jakým způsobem by měli svůj počítač ovládat. Kdo má jiný názor, má smůlu, protože možnosti nastavení jsou naprosto mizivé.

    16.4.2010 13:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    +1
    Bohužel, KDE4 se tomuto "standardu" přiblížilo. Tam sice ty možnosti nastavení jsou o něco větší, ale zato nefungují pořádně :-D
    16.4.2010 13:53 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Mně fungují. Ještě ve verzi 4.1.x jsem občas narazil na nějaký tem problém, ale od té doby už uplynulo hodně času...

    16.4.2010 14:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Zkoušel jsi dát panel nalevo?
    16.4.2010 16:10 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Jistě. Na těch nesmyslných širokoúhlých rozlišeních, která dnes vládnou světu, se člověk bez toho neobejde. Mívám několik automaticky skrývaných panelů, jeden z nich vlevo.

    A kam vlastně směřovala ta otázka?

    17.4.2010 20:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    K tomu, že to pořádně nefunguje. Je problém přemluvit plazmu aby vůbec dala panel vlevo (alespoň u mě) a když máš vlevo taskbar, tak jsou položky v něm nesmyslně vysoké, kvůli čemuž se jich tam moc nevejde. Jo a taky hodiny se vykreslujou nějak špatně - přes okraj panelu.
    16.4.2010 22:10 akomano | skóre: 16 | blog: Došiel čaj v kávomate | Malacky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Ja by som na KDE ocenil, keby bolo možné: - v lište zobrazovať iba okna prislúchajúce do virtálnej plochy - vložiť 2 panely na seba - nastaviť vkladať odkazy do Quick launch priamo

    Práve kvôli takýmto "detailom" sa stále vraciam ku GNOME
    Ja vim, on vi, a ty sed, nano!
    Kaacz avatar 4.8.2010 11:27 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    - v lište zobrazovať iba okna prislúchajúce do virtálnej plochy -

    ?!?! - tohle fungovalo jak v KDE3 tak samozrejme v KDE4 (krome alfa-beta verzi = 4.0 a 4.1) :-)

    Do Quick-launch se od nejake 4.2/4.3 pridava easy - vybehne struktura menu a vybere se.

    Ja vim, trvalo to dlouho, nez KDE4 bylo kustomizovatelne stejne jako KDE3. Ale myslim ze od KDE4 verze 4.4 je uz vsechno ok vcetne stability.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Jakub Lucký avatar 16.4.2010 14:13 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Já chápu, že někomu Gnome nevyhovuje, takových lidí si dokážu představit spoustu... Ale nechápu, proč když někomu něco nevyhovuje, tak musí hned vyvolávat boj, jak je to nanic...

    Já osobně jsem KDE vyzkoušel, nějak jsem si s ním nerozuměl a stejně tak mám problém s některými KDE aplikacemi, které používám (nerozumím, neumím se dostat k nastavení atd.) ale OK, ty aplikace jsou holt takové, můžu je používat s obtíží, nebo se na ně vykašlat... Ale mám do celého světa vykřikovat, jak to stojí za nic... Proč?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.4.2010 16:25 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Já nevyvolávám boj. Nikoho neurážím, nenapadám. Jen říkám svůj názor.

    Problémy popsané ve druhém odstavci mi připomínají spíš Gnome než KDE. Kdykoliv jsem zkoušel Gnome, většině aplikací jsem nerozuměl a nemohl jsem se dostat k nastavení. Není tam totiž žádné nastavení, které by stálo za řeč.

    Já chápu, že někomu Gnome vyhovuje. Nic proti tomu. Trvám ale na svém názoru, že použití Gnome jako implicitního prostředí je naprosto špatný nápad, který dělá GNU/Linuxu medvědí službu. Pro Ubuntu, které spousta lidí vnímá jako „ten Linux“, „Linux pro lidi“ a podobně, to platí dvojnásob.

    Jakub Lucký avatar 16.4.2010 17:42 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Nikoho neurážím, nenapadám. Jen říkám svůj názor.

    Gnome je jednoduše ostuda svobodného desktopu. Nic víc se k tomu říct nedá.
    Tady bych já (subjektivně) viděl rozpor
    Problémy popsané ve druhém odstavci mi připomínají spíš Gnome než KDE. Kdykoliv jsem zkoušel Gnome, většině aplikací jsem nerozuměl a nemohl jsem se dostat k nastavení. Není tam totiž žádné nastavení, které by stálo za řeč.
    Já mám v KDE aplikacích (zejména pak v nastavení) obvykle velký problém se zorientovat kde co je... Naopak cokoliv co potřebuji v Gnome (já!, co potřebujete vy, to nevím) nastavit, to se mi podaří...
    Já chápu, že někomu Gnome vyhovuje. Nic proti tomu. Trvám ale na svém názoru, že použití Gnome jako implicitního prostředí je naprosto špatný nápad, který dělá GNU/Linuxu medvědí službu. Pro Ubuntu, které spousta lidí vnímá jako „ten Linux“, „Linux pro lidi“ a podobně, to platí dvojnásob.
    Řekl bych, že trochu moc extrapolujete "své potřeby" na běžnou populaci...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.4.2010 21:37 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Nikoho neurážím, nenapadám. Jen říkám svůj názor.

    Gnome je jednoduše ostuda svobodného desktopu. Nic víc se k tomu říct nedá.
    Tady bych já (subjektivně) viděl rozpor

    Čistě technicky vzato by asi nebyl problém napsat si někam „Podle mého ryze osobního názoru“ a pak to pomocí Copy&Paste nacpat před každou větu.

    Jenže kdybych něco takového dělal, asi by to neprospělo ani mně, ani čtenáři. Proto to nedělám a spoléhám, že případný čtenář bude mé výroky brát spíš jako projev názoru než jako pokus o vytváření univerzálně platných dogmat.

    Řekl bych, že trochu moc extrapolujete "své potřeby" na běžnou populaci...

    Proč si myslíte, že jsem jiný než „běžná“ populace? Kdo vůbec je v té „běžné“ populaci? Vy? Nebo uživatelé Ubuntu? Fakt nevím.

    Já si myslím, že žádná běžná populace neexistuje a že každý člověk má úplně jiný vkus a jiné potřeby, pokud jde o uživatelské rozhraní. Proto tvrdím, že prostředí určené pro začátečníky by mělo mít nejen snadno použitelné implicitní nastavení, ale též maximální možnosti přizpůsobení. Každý uživatel se postupně učí a rozšiřuje své schopnosti a možnosti. (Někdo rychle, někdo extrémně pomalu, ale tempo není až tolik podstatné.) Grafické prostředí by ho nemělo v tomto směru ničím omezovat. Naneštěstí právě tohle Gnome dělá.

    Jakmile chci v Gnome nastavit (obrazně řečeno) cokoliv složitějšího než barvu plochy, narazím. Kupříkladu nastavení detailů kolem správy oken je jedna z mnoha oblastí, v níž KDE zvítězí na celé čáře. Kdybych cokoliv z těchto detailů chtěl po Gnome, zůstane pouze u přání.

    17.4.2010 11:24 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Běžná populace se bojí nastavení a tlačítek. Když jim něco naběhne ideální pro ni je aby to mělo tři tlačítka. Nic více. Také raději GNOME pro jeho jednoduchost. Prostoje v GUI a obří tlačítka mě rozhodně netrhají žíly.

    Jakub Lucký avatar 17.4.2010 16:18 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Čistě technicky vzato by asi nebyl problém napsat si někam „Podle mého ryze osobního názoru“ a pak to pomocí Copy&Paste nacpat před každou větu.
    Ne všude, ale na některých místech by to určitě bylo na místě...
    Já si myslím, že žádná běžná populace neexistuje a že každý člověk má úplně jiný vkus a jiné potřeby, pokud jde o uživatelské rozhraní. Proto tvrdím, že prostředí určené pro začátečníky by mělo mít nejen snadno použitelné implicitní nastavení, ale též maximální možnosti přizpůsobení. Každý uživatel se postupně učí a rozšiřuje své schopnosti a možnosti. (Někdo rychle, někdo extrémně pomalu, ale tempo není až tolik podstatné.) Grafické prostředí by ho nemělo v tomto směru ničím omezovat. Naneštěstí právě tohle Gnome dělá.
    Právě velká část uživatelů se nevyvíjí... Nastavení se bojí... Obzvlášť pak netechnicky zaměření lidé a lidé nad 30 let... Např. moje matka, programovala ještě na děrných štítcích(FORTRAN 66 a 77, COBOL, ALGOL), dneska dělá pekelná makra v Excelu, ale když jí Firefox hlásí aktualizace, tak už se o to musím postarat já... Pro tyhle lidi existují vesměs dvě možnosti: Někdo z jejich okolí jim to nastaví, nebo se holt oni sami přizpůsobí... A pro tyhle lidi je Gnome zlaté...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.4.2010 10:14 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Poriadne mimo nazor. Mozno keby si Gnome nahradil slovom Ubuntu a slovo desktop za distro,tak by to aj sedelo.
    16.4.2010 13:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    Můj názor je přesně takový, jak jsem ho napsal. Nemyslím si, že by byl mimo. Jak už jsem psal výše, Gnome se mi zdálo stejně ubohé a nepoužitelné na všech systémech, kde jsem se s ním setkal.

    Gnome nemůžu nahradit za Ubuntu, protože Ubuntu neznám. Nedokážu proto posoudit, jak dobře je ta distribuce funkční v ostatních ohledech (spouštěcí skripty a udev pravidla, dokumentace, kvalita systému balíčků, ...) Nemůžu hodnotit něco, co neznám. Gnome znám velmi dobře, zatímco o Ubuntu jako takovém nevím téměř nic.

    LukynZ avatar 17.4.2010 07:46 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jak clovek, co pouzival Gnome, pak pul roku KDE a ted zase utekl na Gnome musim rict - diky bohu za to Gnome...
    16.4.2010 08:44 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Takové starosti bych chtěl mít. To se vyžíváte v tom co se Vám nelíbí? Když se mi to nelíbí, neinstaluju, nepoužívám, nebo ne?

    Fakt bych někdy chtěl mít takové starosti :-D.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    16.4.2010 08:58 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Já tenhle blog naopak považuju za přínos a jsem rád, že někdo poukazuje na chybky a nemaže med kolem huby, že je všechno OK.
    16.4.2010 11:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    pushkin avatar 16.4.2010 10:42 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Čtu, čtu, čtu ... a pak mi došlo, kdo může být asi autor :-)
    16.4.2010 11:29 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jenže má pravdu, podle mě jsou ty detaily strašně důležité.
    20.4.2010 23:27 donny | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    I takové detaily, jako říct (někde na obrázku) o linuxovém programu-frontendu, že je to pouze nadstavba? Já bych grafické frontendy rozhodně nezavrhoval za backendy, beru je jako jednu z obrovských výhod GNU/Linuxu, projev té jeho filosofie jednoduchosti.
    16.4.2010 12:11 Yohann
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04

    já už se Ubuntu 10.04 taky nedočkám, přešel jsem na KDE4 a openSUSE

    Jardík avatar 16.4.2010 13:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    To já na OpenSUSE nemůžu. Instalace nvidia ovladačů z repozitáře tam totiž vyžaduje 32bit šmejďárny :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    16.4.2010 13:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Já mám na druhým počítači windows 7 64bit, a vůbec mi jasný, proč se to jako jmenuje 64bit. 64 bitový tam je kernel, ovladače, a pár prográmků (spočítatelných na prstech jedné ruky), to je tak všechno. I systémové nástroje přímo od MS jako regedit, atd., jsou 32bit + naprostá většina programů taky. Měli by to přejmenovat na Windows 7 48bit :-D
    kouby avatar 16.4.2010 14:05 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jo jo, presne. Take nechapu jak Jardik muze pouzivat Windows, kdyz je to daleko vetsi 32bit smejdarna nez treba jiz zminene OpenSUSE.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    Jendа avatar 16.4.2010 14:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Měli by to přejmenovat na Windows 7 48bit :-D
    Spíš tak 38 b, pro přesnější číslo by to chtělo spočítat všechny binárky a zprůměrovat.
    Jardík avatar 16.4.2010 19:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    U mě je teda regedit 64bit, stejně jako Windows Media Player, Internet Explorer, notepad, calc, mspaint, explorer, cmd.exe stejně jako většina dalších programů, co používám (firefox, thunderbird, lazarus, mingw, Pain.NET (.NET binárka v 64bit módu) a nic jiného ani nepotřebuju (na notebooku), 64bit GTK, 64bit Qt, 64bit QtCreator. Na desktopu mám nějakou tu 32bit hru, 32bit OOo, který je alespoň 2x svižnější než 64bit na linuxu, ale 64bit verzi bych uvítal. jsou to ale typecast pointer to long prasata, tak to jen tak nepůjde.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.4.2010 18:12 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    co je tohle zase za hovadinu? Jediný i586 balík v systému mám Wine. Všechny ostatní jsou x86-64! Opensuse 11.2 x86-64
    Max avatar 16.4.2010 15:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    ad 2x ABC v openoffic :
    První je kontrola pravopisu.
    Druhý je zapnutí / vypnutí automatické kontroly pravopisu.
    To je tedy OK.

    A vůbec je ta celá kritika vzhledu čistě subjektivní dojem. Někdo má rád holky, jiný zase vdolky.
    Mladí si vzhled upraví, staří jsou většinou slpeci a mají raději všechno 2x větší.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vain avatar 17.4.2010 18:30 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Přesně tak, co u nás v práci nasazujeme Windows 7, tak všem těm "důchodcům" ;-) musím nastavovat 125% až 150% zvětšení v nastavení zobrazení.

    Třeba jen ta kalkulačka, pravda, na můj vkus je v tom Ubuntu obrovská, v mém tématu je jak ta ve Windows (trošku větší), ale zase ta ve Windows v těch pokročilejších verzích mi přijde těžce přeplácaná a nepřehledná, to rozdělení na, řekněme sektory, jak má ta Gnome kalkulačka to zpřehledňuje (i když ty paddingy jsou možná až zbytečně velké, to zas jo, ale to je otázka opět tématu).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 17.4.2010 19:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Otázka tématu to tak úplně není, když se tam v kódu natvrdo nastavuje padding mezi tlačítky apod.
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 17.4.2010 19:54 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Jo, vypadá to, že máš pravdu, tlačítka mám asi 2x menší, ale ten padding se při bližším prozkoumání zdá stále stejný, i přes to, že mám minimalistický theme. Tak jako tak ten padding vítám, přidává to přehlednosti, když je to tak rozdělené na několik částí ty prvky, ale menší by asi ten padding být mohl.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Kaacz avatar 4.8.2010 13:37 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    A nemely by ty 2 funkcne ruzne ikonky vypadat ruzne ? Takhle si Ubuntu predstavuje user friendly ergonomii ?

    A pokud se velikosti tyka .. proc je obrovske tlacitko a na nem male pismo ? to moc nepomuze tem co hur vidi .. 2x vetsi tlacitko co jen zmensuje pracovni prostor aplikace a pismo male, ktere nikomu nepomuze.

    Proto mam radeji KDE, tam nejsou tolik zbytecne nevyuzite plochy, ktere zmensuji pracovni prostor aplikace.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    16.4.2010 16:20 hdz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Koukám na ty obrázky a musím ti dát za pravdu. Aneb takhle to vypadá, když lamy snaží z linuxu udělat systém pro lamy :P
    16.4.2010 16:24 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    :-)
    kotyz avatar 20.4.2010 17:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    sice si vetsinou stezujes na blbosti, ale protentokrat ti dam zapravdu. tenhle humus je uz vazne donebevolajici. a za tech cca 14 dni co to ma oficialne vyjit uz s tim asi nic moc neudelaji (ikdyby chteli, jakoze nechteji, o tom sem presvedcen).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    24.4.2010 10:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Má to vyjít za týden a aktualizací je každý den v řádu desítek MB a počtu desítek balíků. A rozhodně je RC verze odladěnější pro zvídavé uživatele než betaverze, takže pokud se informuje o nich tak není důvod, proč neinformovat o RC.
    2.5.2010 21:13 Ubunták
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    čuráci špiníte tu ubuntu ale problém je v grafickém prostředí gnome a v thematu v šak ten teplej debian u toho se mi zase rozpadají okna když je přesouvám a problémi jsou i v KDE není vidět na písma protože mají stejnou barvu jako pozadí to je co blbečci co kritizujete nemohu slišet slovo archlinux to je nejvyjebanější distro všech dob samá chyba samej bug
    Kaacz avatar 4.8.2010 13:33 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blbuntu 10.04
    Sam jsi ...

    Nejak jsi zapomnel, ze do toho "spatnyho Gnome" to "Ubuntu defaultni thema" udelali lidi z Ubuntu.

    A bez zvracet nekam jinam, je to humus neco po tobe cist. Vyjebanejsi text uz jsem dlouho necetl. Snad jedine pres Wypatlator. :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.