Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Mám však čím dál větší chuť se nechat svézt vlakem v 3D verzi krajiny OpenTTD, kterou sem přetvořil svými sítěmi silnic a kolejnic. Nebo jen tak nasednout do letadla a nechat se prolítnout z jednoho letiště do druhé a z okýnka sledovat co sem stvořil. Případně se projet vozidlem po městě, které se z dvoutisícového zvedlo na dvacetisícové.
Jistě to už někoho napadlo taky. Zkoušel sem otevřít save soubor s uloženou hrou, bohužel je to celé binárně či co. Ale když to zvládli lidi co dělali SimCity, kdy vytvořili hru SimCopter a tam ste mohli létat ve městě, které jste postavili v SimCity, tak by to přece mohlo jít udělat i s OpenTTD. Každá kostička tam musí mít přece nějaké ID, podle kterého ta hra pozná co na té kostce je. Takže by se udělaly pěkně v Blenderu modely budov, stromů, silnic atd a pak nějaký převodní soubor by ze save souboru hry vytvořil celou krajinu. A v té byste pak mohli řádit .
Je tu nějaký dobrovolník co by to dokázal?
Tiskni Sdílej: