abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Odpovědi politiků - rozbor

    21.5.2010 16:14 | Přečteno: 1514× | Politika | poslední úprava: 27.5.2010 18:02

    V diskuzi pod odpověďmi politiků na otázky redakce padla myšlenka, že by to chtělo trochu víc rozebrat odpovědi a shrnout, co jsou skutečné myšlenky a co jen prázdné fráze. Tak se o to pokusím. Zároveň se budu snažit z odpovědí vybrat to nejdůležitější a přeložit to z političtiny do normální řeči. Případné návrhy, bugreporty a kritiku piště do komentářů. Průběžně budu text zápisku upravovat na základě vašich podnětů a přidávat odpovědi z čerstvých článků.

    1) Hodláte zjišťovat možnosti úspor ve státní politice nákupu IT řešení? Pokud ne, v čem spatřujete výhody současné praxe? Pokud ano, jaké postupy chcete při uvažovaných změnách uplatnit?

    ČPS: "Chceme šetřit nasazením FOSS."
    ČSSD: "Budeme prosazovat FOSS, freeware a ODF."
    KSČM: "Nelíbí se nám, že stát nemá dlouhodobější koncepci IT zakázek." - Otázkou zůstává, jakou koncepci by si představovala KSČM.
    KDU-ČSL: "Je třeba obnovit nezávislou instituci, která bude plánovat IT zakázky podle nějaké koncepce." - Opět by nebylo na škodu zmínit nějakou vlastní představu takové koncepce a říct jasněji, jestli obnovu té plánovací instituce budou sami prosazovat.
    ODS: "Na všechno chceme používat centrální nákupy a online aukce." - Jinými slovy: IT koncepci nemáme a problém nás nezajímá.
    SSO: "Je třeba posvítit si na IT nákupy, zakázat obchodní tajemství ve veřejných zakázkách a další rozvoj státního IT plánovat." - myšlenky pěkné, ale nikde nevidím, které z nich budete prosazovat.
    SPOZ: "Státnímu IT chybí dlouhodobá koncepce. Zastánci FOSS neumí svoje řešení prezentovat. Nabízíme dialog." - Opět konstatování skutečnosti a pár neurčitě vyřčených nápadů. Jakou koncepci tedy budete prosazovat?
    SZ: Ano, budeme prosazovat nasazování FOSS. Software by se měl nakupovat jen pokud není možné nasadit FOSS."
    TOP09 "Chceme elektronické aukce a zákaz obchodního tajemství ve státních zakázkách." - A co třeba zavést nějakou koncepci do IT nákupů?

    2) Považujete Linux a open source software za přijatelnou alternativu k proprietárnímu softwaru v oblasti veřejné správy? Pokud ne, kde vidíte nedostatky? Pokud ano, jaké jsou podle vás výhody?

    ČPS: "Ano, FOSS je námi preferovaná alternativa." - Autor odpovědi ale zřejmě netuší, že u databází jsou požadavky "FOSS" a "výkonná" zatím bohužel protichůdné.
    ČSSD: "FOSS je prospěšný, ale správci ho nechtějí." - Prázdná fráze a pár výmluv na líné a neschopné správce.
    KSČM: "IT zakázky jsou šité na míru konkrétním produktům, i když by FOSS mohl být nasazen." - Prosté konstatování skutečnosti bez konkrétního postoje nebo návrhu na řešení.
    KDU-ČSL: "FOSS by měl dostat ve veřejných zakázkách rovné podmíky. K tomu je potřeba důsledné používání otevřených formátů."
    ODS: "Pokud bude FOSS nejvýhodnější, není důvod ho nepoužít." - Autor odpovědi si plete pojmy "proprietární" a "komerční". I FOSS může být komerční.
    SSO: "FOSS je výhodný, ale nebudeme ho prosazovat fanaticky. V transparentních a spravedlivých výběrových řízeních se prosadí sám."
    SPOZ: "Státní správa by neměla zamítat FOSS. IT je investice do budoucnosti, vzdělání a technologického pokroku. Uzavřený software odvádí peníze do zahraničí a dává větší prostor korupci."
    SZ: "Ano."
    TOP09 "Stát by měl být technologicky neutrální."

    3) Jaké jsou vaše plány pro zlepšení počítačové gramotnosti studentů a obyvatel? Figuruje v těchto plánech používání open source softwaru?

    ČPS: "Prosadíme otevřené formáty do státní správy a snadný a svobodný přístup k informacím." - Vznešený cíl, ale napůl prázdná fráze. Chybí řešení mizerné kvalifikace učitelů informatiky na základních a netechnických školách.
    ČSSD: "FOSS je pro školy přirozená volba, ale dál už je to jejich věc." - Opět prázdná fráze a nic o kvalifikaci učitelů.
    KSČM: "Hodinová dotace informatiky je dostatečná, měly by se učit principy a ne konkrétní software." - Myšlenka výuky principů a ne konkrétního software je správná, ale jinak jsou to prázdné fráze. Opět chybí řešení problému kvalifikace učitelů.
    KDU-ČSL: "Máme to v programu. Zaměřujeme se na venkov a handicapované spoluobčany." - Máte tam i problém kvalifikace učitelů?
    ODS: "Plánujeme pořádat kurzy pro nezaměstnané. Obsah kurzů je záležitostí pro odborníky." - Problém kvalifikace učitelů na školách opět neřeší. Neřeší ani IT gramotnost jako takovou.
    SSO: "FOSS je vhodný pro výuku, ale o rozhodnutí o jeho nasazení nepřísluší státu." - Představa počítačové gramotnosti je správná, ale jak ji chcete naplnit, když spousta učitelů informatiky pořádně nezvládá ani tu výuku jednoho konkrétního produktu?
    SPOZ: "Je třeba udělat první kroky k tomu, aby se FOSS rozšířil i do škol." - A budete je dělat vy sami? A co problém kvalifikace učitelů informatiky?
    SZ: "Zavedeme kurzy FOSS pro učitele informatiky" - Aspoň někdo.
    TOP09 "FOSS by měl být nabízen jako alternativa k placeným programům." - Prázdné fráze bez konkrétní odpovědi.

    4) Budete prosazovat používání otevřených standardů dokumentů, např. v Evropě i ve světě často nasazovaného formátu openDocument (ODF) namísto proprietárních formátů?

    ČPS: "Ano, budeme."
    ČSSD: "Ano, budeme."
    KSČM: "Otevřené formáty by měly být samozřejmostí." - A budete tu samozřejmost tedy prosazovat?
    KDU-ČSL: "Ano, budeme, ale jen skutečně otevřené formáty." - Že by jim někdo podrobně vysvětlil "otevřenost" OOXML? :-)
    ODS: "Budeme se rozhodovat po jednotlivých zakázkách." - Autor odpovědí nechápe smysl otevřených standardů. Jejich smyslem je dlouhodobě snižovat náklady, takže i vyšší počáteční investice se vyplatí. Ale na to je potřeba mít nějakou koncepci.
    SSO: "Ano, budeme."
    SPOZ: "Stát nepoužívající otevřené formáty je vlastněný korporacemi." - A budete tedy otevřené formáty prosazovat?
    SZ: "Ano."
    TOP09 "Není třeba, OOXML je pro nás otevřený dost." - Jinými slovy, stačí nám úřední štempl a skutečná otevřenost nás nezajímá.

    5) Jaký je váš postoj k donedávna tajně projednávané dohodě ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement)? Je potřeba další dokument nad rámec WTO a WIPO?

    ČPS: "ACTA odmítáme."
    ČSSD: "Způsob projednávání ACTA odporuje demokratickým principům a problém je podle nás u majitelů autorských práv." - Postoj ČSSD k ACTA je sice záporný, ale z odpovědi není jasné jak moc.
    KSČM: "Jsme proti současné podobě ACTA. Nesouhlasíme s odpovědností ISP za přenášená data a kriminalizací kopírování pro osobní potřebu."
    KDU-ČSL: "ACTA se nám nelíbí a v europarlamentu s tím něco děláme. Padělky chceme řešit odděleně od autorských práv a zapojit do jednání Čínu."
    ODS: "Vlastnické právo je pro nás právem nedotknutelným, a máme za povinnost ho chránit a posilovat. V tomto směru se stavíme na stranu kritiků ACTA, na jejíž finální podobu čekáme." - Vkládám celou odpověď, protože se dá vyložit úplně libovolně.
    SSO: "ACTA je pro nás nepřijatelná. Odmítáme odpovednost ISP za přenášená data, kriminalizaci obcházení DRM a drobné pirátství ať je ošetřené smluvně, ne v trestním zákoníku."
    SPOZ: "Zákony se musí přizpůsobovat vývoji společnosti. Sdílíme nedůvěru EP a nabízíme dialog pro hledání alternativního řešení."
    SZ: "Kvůli netransparentnosti žádáme odchod EU z jednání o ACTA."
    TOP09 "ACTA nejspíš v této podobě neprojde a i kdyby, nebude to tak horké jak to vypadá." - Bagatelizace hrozby pro svobodu nás všech bez jasného postoje.

    6) Je podle vás nutné přitvrdit zákony na ochranu duševního vlastnictví, nebo naopak systém reformovat a přizpůsobit novým technologiím a možnostem šíření chráněných děl?

    ČPS: "Chceme reformu a v programu máme jakou."
    ČSSD: "Autory je třeba chránit a příčiny nelegálního sdílení jsou na straně distribučních společností." - Prázdná fráze, ze které není jasné, co tedy chtějí dělat.
    KSČM: "Reforma je potřeba, dnes je snaha ochranu pořád prodlužovat." - V odpovědi by to chtělo aspoň náznak jakým směrem by ta reforma měla mířit, ale budiž.
    KDU-ČSL: "Současný zákon nám vyhovuje. Chceme jen přidat pár výjimek a kodifikovat public domain." - Narozdíl od představ autora odpovědí nemá český autorský zákon žádný problém s FOSS licencemi, jen se zmíněnou public domain.
    ODS: "To je otázka pro odborníky." - Přeloženo: Problém nás nezajímá.
    SSO: "Stávající systém je nevyhovující. Autor ať si dílo chrání pomocí DRM a smlouvy se zákazníkem, ale bez účasti státu." - Tohle mi při současné situaci na mediálním trhu připadá jen jako kosmetická změna.
    SPOZ: "Chceme revizi zákona, ale pomocí postupných změn. Licence GPL je příklad správného směru."
    SZ: "Chceme dekriminalizaci sdílení dat. Problém je na straně vydavatelů."
    TOP09 "Systém je třeba reformovat, vyřeší to trh (iTunes)." - Prázdná fráze.

    7) Proč souhlasíte, či nesouhlasíte s povinným paušálním poplatkem organizaci OSA (Ochranný svaz autorský) při nákupu prázdných úložných médií, tiskáren a dalších produktů, které by teoreticky mohly být zneužity k nelegálnímu šíření chráněného obsahu?

    ČPS: "Poplatky pro kolektivní správce jsou absurdní, chceme je zrušit."
    ČSSD: "Poplatky nám nevadí, ale nejsme si jistí jak moc spravedlivě se rozdělují mezi autory."
    KSČM: "Paušální poplatek by měl být součástí revize autorského zákona. Většina úložných médií totiž určitě neslouží k uchovávání autorských děl jiných osob." - Vkládám celou odpověď, protože se dá vyložit úplně libovolně.
    KDU-ČSL: "S principem poplatků souhlasíme, chceme jen jiný systém pro určování jejich výše."
    ODS: "Nechceme nic měnit."
    SSO: "S poplatkem nesouhlasím, je to presumpce viny." - A chystáte se ho zrušit?
    SPOZ: "Se současnou úpravou poplatků máme problém. Ve sněmovně se budeme rádi podílet na novele autorského zákona."
    SZ: "Poplatek je absurdní, budeme prosazovat jeho zrušení."
    TOP09 "S poplatky souhlasíme, nikdo zatím nevymyslel lepší alternativu." - A nad smyslem poplatků jako takových jste se už zamysleli?

    Zásluhy k těmto otázkám:

    ČPS: Věnovala peníze na vývoj otevřené implementace Datových schránek.
    ČSSD: ?
    KSČM: Podle LaQuadrature.net hlasují europoslanci za KSČM pro zachování svobodného Internetu nejlíp ze všech českých europoslanců. Poněkud ironické, když jsou stále označováni za "nedemokratickou" stranu.
    KDU-ČSL: Europoslankyně Zuzana Roithová je spoluautorkou dvou návrhů důležitých pro zachování svobodného Internetu. Má ale co dohánět co se týče hlasování.
    ODS: ?
    SSO: ?
    SPOZ: ?
    SZ: ?
    TOP09 ?

           

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.5.2010 16:56 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    ODS: "Pokud bude FOSS nejvýhodnější, není důvod ho nepoužít."
    Doplnil by som interpretaciu: Otvorenost pre nas nic neznamena (ani pozitivne ani negativne), rozhodovat sa bude podla inych kriterii. Takze ziadne presadzovanie FOSS.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    M!ky8 avatar 21.5.2010 17:24 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor

    Což může být i dobře.

    Jinak mi tam občas nějaké komentáře připadají sporné. Třeba

    ODS: "To je otázka pro odborníky." - Přeloženo: Problém nás nezajímá.

    by nemuselo být přeloženo jako nezajímá, ale že tomu prostě nerozumí :-D

    21.5.2010 18:02 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Není náhodou politik placený od toho, aby si zjistil všechno potřebné o problémech, které ho zajímají? Langer měl pod sebou agendu bývalého ministerstva informatiky skoro 3 roky a v případě svého nasazení do vlády by ji nejspíš dostal zas. Pokud těmhle problémům nerozumí, je to vážně tím, že ho nezajímají.
    M!ky8 avatar 21.5.2010 18:30 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor

    Já to myslel částečně jako vtip (asi špatný). Ale z odpovědí nemám pocit že by tomu rozuměl, ikdyž by právě on měl, v tom souhlasím. Pak je ale otázka proč ne. Jestli ono ministerstvo informatiky nebylo jenom aby to nevypadalo na nezajám v této oblasti a nebo tam byli špatně zvoleni lidé? Nevím, hádal bych první možnost. Ale zrovna Langer není z politiků, kteří by mi alespoň trochu sedli a tak bych ho nerad dál komentoval, byl by to nejspíš zkreslený pohled.

    21.5.2010 18:06 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Je taková interpretace potřeba? Mně osobně to připadá zcela jasné už z té zkrácené odpovědi. Ale přidám komentář o proprietární x komerční, protože v původní odpovědi je to pomotané.
    21.5.2010 17:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Autor odpovědi ale zřejmě netuší, že u databází jsou požadavky "FOSS" a "výkonná" zatím bohužel protichůdné.

    Autor není jediný, kdo to netuší. Vím o případech, kdy jediným podstatným kritériem byl výkon, peníze nebyly problém, a stejně nakonec nejlépe vyšla open source databáze. Samozřejmě to tak není vždycky, ale plošně odsoudit open source databáze jako nevýkonné je nesmysl.

    21.5.2010 17:31 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Verim tomu, ze spouste lidi vychazi nyni KSCM jako velmi demokraticka strana, ze KSCM nyni jedna ve velkem mnozstvi otazek stejne, jak by pozadovali lidi od demokraticke strany.

    Ovsem verim i tomu, ze stejne tak dobre vypadala KSC po valce. Mozna i nejakou dobu po vyhranych volbach vladli dobre. Ale vsichni dobre vime, jak se zacali chovat v zajmu lidu, aby ochranili socialisticke zrizeni.

    Takze IMHO KSCM ted budou tvrdit spoustu hezkych veci, ale kdyz by se pak dostali opet do vedeni, tak jim zase nebude nic branit v tom, aby vlastizdradce staveli ke zdi.

    Daly by se sehnat a okomentovat i odpovedi SSO? Tahle strana me docela zaujala, chtel jsem volit, ale bohuzel jsem si vcas nezjistil, jak je to s volbama v zahranici, takze mam smulu.

    Ikdyz samozrejme je to opet - jednu vec strana tvrdi pred volbama a neco jinyho bude po volbach delat. A spokojene se bude vymlouvat na nedostatek sily k jednani.

    Ale SSO me zaujala jejich navrhy, ve kterych misto slibu snizeni cen nebo poplatku spis navrhuji reseni z druhe strany - omezeni byrokracie, odpovednost politiku za statni zakazky a vydaje.
    21.5.2010 17:57 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Odpovědi SSO budou podle seznamu stran pozítří a samozřejmě je rozeberu také.

    Co se týče poválečné KSČ, tak podle mě takhle dopadne každá strana, která není vázaná Ústavou státu (například protože si ji může zcela libovolně měnit) a vymění svoje krásné a ušlechtilé cíle za korytářství. Kdyby kterákoliv parlamentní strana dnes získala ústavní většinu v poslanecké sněmovně i senátu, osobně bych nečekal nic lepšího než další únor 1948. Možná bez justičních vražd, ale to je ve výsledku jen detajl.
    21.5.2010 20:40 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Takze si take myslite, ze Nemci jsou pro nas hrozbou, v soucasne dobe?

    Ono prenaset zkusenost z jednotlivcu na skupinu obyvatel v case je totiz velmi osidne. Ale chapu vase dilema - kdyz to neudelate, budete si muset priznat, ze vas odpor vuci KSCM je iracionalni.
    21.5.2010 23:19 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Můj odpor vůči KSČM je zcela racionální. Je to strana, která se nevzdala teorie třídního boje a nastolení socialismu. Takže mám zcela jasný antikomunistický postoj. Nechci návrat socialismu v žádné formě. Ani toho severského. Je to z dlouhodobého hlediska život na dluh a život na dluh zásadně končí debaklem. Nakonec musí přijít pravice aby to vše dala do pořádku a stojí to obrovské úsilí a ještě větší peníze.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    lucorp avatar 22.5.2010 08:30 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    mhm, staty s pravicovym zriadenim v sucasnej dobe na dlh neziju ;)
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    22.5.2010 19:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Problém je v tom, že na dluh žije kdekdo, ale ty levicové dluhy jako má například Řecko jsou zcela děsivé. A děsivé budou zřejmě následky.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    22.5.2010 21:19 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    V případě Řecka to nejsou ani tak dluhy za levicovost, ale spíš dluhy za debilitu. Když se tak dívám na současné politiky, tak před debilitou nás ani pravice neochrání.
    22.5.2010 10:48 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Pane Jílek, jste, s prominutím, naprostý mimoň a iracionální fanatik.
    Jelikož mám trochu možnost pozorovat severské země, mohu s klidným svědomím prohlásit, že v současné krizi si tyto země vedou pravděpodobně nejlépe z vyspělého světa a problémy s extrémním zadlužením jim rozhodně nehrozí. Narozdíl třeba od pravicových USA či konzervativní Anglie...Ty země jsou spravovány velmi racionálně a my obyvatelé zaostalejší části Evropy můžeme jen závidět. Tam se o znalostní společnosti nekecá, tam se v ní žije...
    Kdyby jste se laskavě obtěžoval se něco o současném světě naučit a získat nějaké informace než začnete urážet a z neznalosti lhát, bylo by to skvělé. Děkuji.
    Máte těžký život - neustále čelit těm zlým komunistům, kteří jsou úplně všude - snad už i na Wall Street, to jednoho vyčerpá.
    22.5.2010 11:02 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Možná jsem a možná si dám práci se něco naučit. Nevím kde lžu a urážím. Nechci jen návrat socialismu, ani toho severského ne. A tím nikoho snad neurážím. Neřekl jsme o nich že jsou špatní, jen si prostě myslím, že je to pořád na dluh a mám kamaráda v Dánsku, ten hovoří o tom, že na dluh tam žijí. A také říká, že opravdu začínají zjišťovat že budou muset zvolnit. To zadlužování. Takže bych s tím obvňováním ze lži byl lehce pomalejší. Plus ty nadávky o fanaticích. Možná, by jste potřeboval trochu života v socialismu zaostalého typu. Těžký život nemám, ale je mi líto mých dětí a vnuků, kdyby měli mít podobnou zkušenost co já. Prostě se smiřte s tím že ani severské země nebudeou moci provozovat svůj socialismus do nekonečna.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    22.5.2010 11:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    PS: Něco nechtít, ještě neznamená, že je nutně vše špatně. Třeba život a správa v severských státech. Ale komunismus špatný je.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    22.5.2010 15:03 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Komunistický reálný socialismus tady u nás pamatuji zatraceně dobře. A právě proto mě děsí, že jej dokáží někteří čeští "pravicoví" demagogové srovnávat s ultracivilizovanou tržní severskou demokracií.
    Jakou alternativu máte? V Dánsku prý někdo žije na dluh. Hmmm, nejspíš ano, ne každý je zodpovědný... V pravicových USA dosáhlo zadlužení rodin i státu za vlády ultrakonzervativních pravicových republikánů tak obludných rozměrů, že je to snad možno i nazvat národní katastrofou. Následkem "pravicových" receptů a deregulací přišel západ skoro o všechno rodinné stříbro - neumí už vyrobit skoro nic, průmysl je rozprodaný, mládež studuje hlavně okecávačky na právech apod. a jeho bývalý motor - USA je zadlužený u čínských komoušů až po uši.
    Oblbujte si 20 letou mládež, posílejte ji spolu s Mádlou přemlouvat bábu, to je tak vše co s tím můžete dělat. Ta ideologie prostě selhala stejně jako věrouka komunistů. Obyvatelé severu Evropy měli holt to štěstí, že jejich země tomu nepodlehly a řídily se rozumem.
    22.5.2010 15:42 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Jen říkám co mi říká člověk, který tam žije jinak jsem našel několik fakt, která jsou asi dost výmluvná, třeba Tady nebo třeba i Tady Pokud došlo ke snižování státního dluhu například Švedska, tak za pravicových vlád. Nijak jsem nezpochybnil správu severských státu, jen jsem poznamenal, že si nepřeji ani socialismus jejich typu. To se sice soudruhům zde argumentujícím líbit nemusí, ale to je mi celkem fuk.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 02:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Pokud došlo ke snižování státního dluhu například Švedska, tak za pravicových vlád.

    A co nejaka fakta:

    Tady je vyvoj statniho dluhu k HDP Svedska za poslednich padesat let: https://www.riksgalden.se/Grafer/Grafer-eng/statsskuld_andel_BNP_eng.xls.

    Na grafu jsou vcelku jasne videt dve obdobi, kdy zadluzeni prudce rostlo - prelom sedmdesatych/osmdesatych let a zacatek devadesatych let. Jinak bylo konstantni nebo klesalo. Jako na potvoru prave v obdobi 1976-1982 a 1991-1994 vladly pravicove vlady (pak jeste 2006-), po zbytek vladla socialni demokracie.
    23.5.2010 10:47 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Já jsem data předložil, vy jste data předložil, a jsou odlišná. Co s tím?
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 14:00 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Co s tim? Zamyslet se. Vase data jsou za poslednich 5 let, kdezto Ondrej vam dal delsi interval.

    Jeste by se take sluselo podotknout, ze pravicova vlada ve Svedsku by patrne u nas byla oznacena za silne levicovou (podobne jako Demokratickou stranu v USA lze oznacit za silne pravicovou).
    22.5.2010 15:48 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    průmysl neumí už vyrobit skoro nic, průmysl je rozprodaný, mládež studuje hlavně okecávačky na právech

    To je jen výsledek socialistického vedení Evropy. Takže mi tu neplačte. Politická korektnost a levicoví intelektuálové debatující o politice ústupků. Evropa bez jasných kontur a vize.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    22.5.2010 16:36 ProgWizard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Opravdu? To je zajimave. Dle vasi teorie vladne tuhy socialismus tedy i v severni Americe. Mate nejake informace o tamnim prumyslu, dovozu skoro veskerho spotrebniho zbozi z Ciny a situaci mezi studentsvem, co se tyce technickych oboru? Hadal bych, ze asi moc ne.
    22.5.2010 16:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Já se bavím o Evropě, kde je evidentně u moci levicová elita. Jaké mám informace? Stejné jako každý jiný, stačí si je jen najít a přečíst, Kolik jich máte vy víc? :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 01:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Já se bavím o Evropě, kde je evidentně u moci levicová elita.
    No, to je vcelku kontroverzni tvrzeni, zdaleka ne evidentni.

    A, abychom tedy meli srovnani, kde podle vas je ve svete (nebo aspon kdy byla) u moci pravicova elita?
    23.5.2010 02:03 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    V každém případě USA je u moci elita, která se dá nazývat pravicová. A zatím technologický rozvoj, počet příležitostí k osobnímu rozvoji a životní úroveň je rozhodně stále vyšší než v Evropě. Připočítáme-li k tomu Kanadu, je to asi příležitost ke srovnání.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 06:27 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Hm. Akorat ze v USA, za poslednich 30, take delaji dluhy spise Republikani (jejich pravice) nez Demokrate (jejich levice). Kazdopadne, rad bych videl vas protiargument na Ondrejuv prispevek vyse.
    23.5.2010 14:04 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    To co rikate neni pravda. Minuly tyden jsem byl na obede s jednim kolegou Americanem, co ale dlouha leta zije v Cesku. Rikal, ze zatimco po revoluci byl pomerove pocet vysokoskolaku u nas nizsi nez v USA (a Zapadni Evrope), dnes uz je to naopak, a mezi Americany je mene vysokoskolaku nez u nas (zejmena kvuli skolnemu, ktere je drahe). A to jsme na tom patrne stale jeste hur nez na Zapade. Takze s tou moznosti uplatneni to neni v USA vubec tak jasne, jak tvrdite. Kanada je neco jineho.
    23.5.2010 14:38 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Ale jasně soudruhu, vy vždy předložíte fakt, který vyvrací jiný fakt. Takže každý máme jiná fakta. Jsem už na tohle zvyklý od doby totáče. Doby, kterou tolik obdivujete a jejíž návrat si přejete. Soudruzi vždy předkládali fakta, která měly dokázat, jak klesá životní úroveň na Západě, kolik je nezaměstnaných, jak strádají. Jak jsou nevdělaqní a ti chudí vykořisťovaní. Stejně tak to dělají i dnes. Opakují staré lži v novém balení. Jenže jsou i jiná fakta a jiná realita. Stačí se jen dívat.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 19:26 ProgWizard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    S vami nema smysl diskutovat. Ve chvili, kdy jste usvedcen z neznalosti nebo prekrucovani, zacnete kopat kolem sebe, nadavat do soudruhu, prohlasovat o oponentech, ze chteji zpatky komunistickou vladu - proste urazet z nedostatku argumentu...
    Idealni volic nejmenovane ceske partaje, fanatik neschopny videt vubec nic jineho nez sve konstrukce. Jste proste ztrata casu.
    22.5.2010 17:02 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Mimochodem, velká část amerického školsví je levicová. Naštěstí ta levicovost pozdějí mizí. Co se průmyslu týče, myslím, že sice průmyslová výroba klesla, ale technologický náskok si Amerika zatím pohodlně udržuje. Což je rozhodující.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 22.5.2010 21:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Srovnavas nesrovnatelne.

    Kdyby byla v Nemecku porad legalni NSDAP, melo by srovnani ji a komunistu smysl.

    Ale srovnavat narod, se stranou, ktera se svych totalitnich idealu nevzdala, v podstate odsunula z vedoucich mist Ransdorfa (patrne az moc reformni a demokraticky smyslejici), ktery je jediny komunista, kteremu bych klidne podal ruku, strana, ktera aktivne vystupovala proti zakonu (cislo zakona nevim, bylo to tusim v 93. roce), ktery deklaroval, ze komunisticky rezim byl totalitni a zavrzeni hodny, strana, ktera si porad uchovava vazby na vlastizradce, tato strana je pro me proste uz z principu nevolitelna.

    Ze je dneska neskodna neni diky snaham poslanc v ni, ale diky tomu, ze jsou defakto odstrizeni od moci stejne jako treba cirkev, ktera toho napachala taky dost.

    A myslet si, ze komunisti jsou kdo vi jak cisti je taky holy nesmysl. Dolejs se predvedl a v komunalni politice taky zadna hitparada.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 22.5.2010 21:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Tak tu dlouhou vetu jsem, koukam, pekne blbe zakoncil.

    Chtel jsem rici, ze nema cenu srovnavat narod a komunistickou stranu, ktera se defakto nezmenila.

    Fakt, ze jeji zastupci hlasuji nejdemokraticteji je jenom smutnou ukazkou nasi politiky a polickem do tvare hlavne ODS, ktera ma slovo "demokraticka" jenom v nazvu ale jinak ji nic nerika.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.5.2010 23:53 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    No a tim se zase dostavame k tomu, o cem jsem uz mluvil - mame se ridit podle kecu (prohlaseni, deklaraci, treba o minulosti), nebo podle cinu (hlasovani)? Vy i vas predrecnik jste sami uznali, ze hlasuji blize lidem nez ostatni strany. To, proc nemate KSCM rad, vyplyva z nejakych jejich prohlaseni (ktera delaji stejne jenom kvuli tomu, aby ziskali nejake pochybne skupiny volicu). Prohlasenim u ostatnich stran ale neverite, tak proc jim verite u komunistu? Vysvetlete, jak to neni selektivni mysleni.
    22.5.2010 23:57 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Protože co komunista to podvodník a lhář. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 01:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Prohlasenim u ostatnich stran ale neverite, tak proc jim verite u komunistu?
    Protože co komunista to podvodník a lhář.
    Logicka navaznost nekterych odpovedi je uzasna.
    23.5.2010 02:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Život se nežije logicky. Bohužel ke smůle těch co by život rádi logicky žili. Život je zcela nelogický. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 06:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Hlavne, ze jste na zacatku vlakna napsal, ze vas odpor vuci komunistum je racionalni. No mozna to co rikate je iracionalni, pak to samozrejme mozne je.
    23.5.2010 10:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Racionální má jiný význam než logický, vzpamatujte se soudruhu.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 11:35 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Slovo racionální má bez dalšího kontextu hodně významů. Ale řekl bych, že v kontextu, o kterém se teď bavíme, znamená "podložený objektivními logickými důvody a ne jen vlastními pocity nebo dojmy."
    23.5.2010 13:18 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Racionální znamená především rozumný, nikoliv logický. A rozumné věci se dějí i zcela nelogicky.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 13:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    A na emocích a pocitech stojí naše rozhodování. Zkuste si něco o tom přečíst. Třeba knihu od Jonah Lehrera "Jak se rozhodujeme" Možná budete překvapený na čem všem stojí "rozumné rozhodování. Případně "Geny a osobnost" autoři Hamer Dean, Copeland Peter. Molekulární genetici.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    danaketh avatar 21.5.2010 20:10 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Všichni teď budou tvrdit krásné věci a snažit se sesbírat hlasy kde to jen půjde. Až dojde na lámání chleba, tak si ani nevzpomenou.
    default avatar 21.5.2010 22:14 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Rozbor odpovědí politiků lze shrnout dvěma větami: "Každý máme své Toskánsko." a Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.
    21.5.2010 22:25 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    zajímavé, jak k odpovědím ODS autor blogu ještě dodává svůj rozbor myšlenek, aby i méně chápavý čtenář pochopil smysl slov. Bez uvedení zdrojů informací článek nemá vypovídající hodnotu.
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    21.5.2010 22:44 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Komentuji odpovědi všech stran bez rozdílu, především nejednoznačnosti, faktické chyby a absenci jasné odpovědí na konkrétní otázku. Zdroj informací je série článků tady na ABCLinuxu: ČPS, ČSSD, KSČM, KDU-ČSL, ODS. Dalších 5 článků teprve vyjde.
    21.5.2010 23:03 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    díky, ty odkazy mi chyběly, chodím na abíčko jenom na blogy a diskuse k nim.
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    25.5.2010 13:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Komentuji odpovědi všech stran bez rozdílu, především nejednoznačnosti, faktické chyby a absenci jasné odpovědí na konkrétní otázku.
    Dobrá myšlenka, ale dost to kazí subjektivní hodnocení a komentáře, které z nestranného rozboru dělají osobními pocity prolezlý text.
    25.5.2010 14:28 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Pokud jde o komentáře k odpovědím ODS, tak za jejich objektivitou si stojím. Odpovídal člověk, který tu agendu 3 roky osobně řídil na ministerstvu. Odpovědi nejsou napsané stylem "na základě analýzy jsme došli k závěru, že FOSS má dostatečný prostor k prosazení ve státních zakázkách čistě na základě ceny, a proto budeme rozhodovat čistě podle ceny". Faktem je, že hlavní překážkou pro nasazení FOSS jsou vysoké jednorázové investice na zavedení otevřených formátů. Proto se odpověď typu "zakázky budeme řešit ad-hoc a rozhodovat jen podle ceny i v případě datových formátů" nedá přeložit jinak, než že autor odpovědí FOSS zcela ignoruje a vůbec neuvažuje o tom, že by mohl přinést dlouhodobé úspory.

    Pokud jde o jiné komentáře, prosím o citaci, odůvodnění a návrh na změnu. Jak jsem psal na začátku zápisku, komentáře budu průběžně upravovat podle bugreportů.
    26.5.2010 09:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Pokud jde o komentáře k odpovědím ODS
    Ne, o všechny.
    za jejich objektivitou si stojím
    To je z principu nesmysl. Je to tvůj výklad, tvoje hodnocení, tvůj soud. Objektivního na tom není nic. Můžeme se přít o tom, jestli je tvoje interpretace správná, či ne, ale ne o zcela jednoznačné subjektivitě názorů, které předkládáš.
    26.5.2010 12:42 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    V tom případě prosím o příklad, jak by objektivní hodnocení mělo vypadat. Rád se přiučím.
    21.5.2010 22:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Děkuji za objasnění autorovi blogu, jak mám odpovědím politiků rozumět. Díky za vyložení jejich myšlenek a překlad úmyslů. Takhle to má být, abychom netápali v houštině práva či v úmyslech politických stran. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    21.5.2010 23:49 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    "Chybí řešení mizerné kvalifikace učitelů informatiky na základních a netechnických školách." Na středních a technických je to lepší? :-D Že by se udála novinka?
    22.5.2010 00:17 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Na strojařských a elektro průmyslovkách to většinou lepší je, protože to většinou učí člověk s aspoň nějakým technickým vzděláním, takže je pro něj jednodušší odfiltrovat z výukových materiálů balast a učit místo konkrétních produktů principy.
    pavlix avatar 22.5.2010 20:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Zajímavý bylo když jsem tyhle lidi doučoval. Přišlo mi, že to všude pokulhává za mým očekáváním.

    Na základce a střední humanitního zaměření učí ženská jak mačkat tlačítko "tučně" ve wordu, jak používat značku <font> (pokud teda už zjistila, že nějaké značky existují) a jak nabarvit slupec v excelu na žluto.

    Na technický střední se najde dost srdcařů, ale pořád ještě velká část učitelů netuší, jaký je rozdíl mezi špatným učitelem a špatným žákem.

    Čím techničtější/vyšší škola, tím vyšší očekávání... takže to že je situace lepší, prostě nestačí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.5.2010 00:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Lepší ano, ale to samozřejmě neznamená že dobré.
    24.5.2010 10:53 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Doplněny odpovědi SSO z dnešního článku.
    25.5.2010 13:10 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Doplněny odpovědi SPOZ z dnešního článku.
    27.5.2010 18:03 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpovědi politiků - rozbor
    Doplněny odpovědi TOP09.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.