Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Napis to lepe, ty sam..
nepište mi a pokud možno nepište vůbecMě případná bulvárnost textu nevzrušuje, ale to z části proto, že ten text samotný se blbě čte.
... že s rostoucím rozlišením to chce současně pokud možno více fps než v rozlišení originálním/původní....
Proč? (hraju skoro vše na 60 FPS a nikdy jsem nezaznamenal problém, ale je možný že už mám starý "vyčumený" oči)
Nechápu (neboli z mého zaslepeného pohledu nevidím) rozdíl mezi 60 a 120FPS (na dobrém displeji samozřejmě :) )
Nechci trolit, prostě mě to zajímá, asi tak jako nepoznám rozdíl na běžné aparatuře (rozuměj slušnější zvuk, ne jednopásmová chrastítka pod monitorem, ale zase ne aparatura za 100 000) CD x kvalitní MP3, tak nevidím na první pohled rozdíl mezi 60 x 120 FPS.
starý "vyčumený" oči
Spíš mě napadá klasické: laguje ti mozek. ~_^
Za sebe můžu napsat jen tolik, že je mi to šumák, protože akční, ani „fotorealistické“ hry prakticky nehraju a na filmy nekoukám, ale ten rozdíl v plynulosti je na dobře konfigurovaném systému s nějakým tím rychlým 144Hz monitorem s *sync obrovský.
Tak to vypadá, že příští investice bude asi do nového monitoru...
Rád bych si počkal na 4K, kde předpokládám ještě 120+Hz moc běžné není (a ještě asi chvíli nebude, samozřejmě za to nechci zaplatit co za ojeté auto)
Laguje mozek - to už dlouho, ale tím to snad nebude. :)
BTW: Filmy ve vyšším fps? U tech vidím rozdíl mezi 20 a 30 FPS, ale jak to přeleze tech 30(35), řekl bych že to nepoznám.
I když si dneska ze zvědavosti najdu nějaký 60 FPS video a zkusím porovnat oproti 30.
Ono se to chce rozhodnout, co člověk vlastně chce.
JJ to řeším celý život :)
Asi to dopadne tak, že ušetřím a nekoupím nakonec nic (nebo počkám aspoň na podzim, akorát by mě to lákalo hrát, když je venku pěkně) :)
Tohle bylo spíš takové cvičení "jak to vidí ostatní" a třeba mi to na podzim pomůže se líp rozhodnout.
Tiskni Sdílej: