abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Plynulé škálování fontů

    24.6.2011 16:32 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Plynulé škálování fontů
    Přečteno: 209×
    Přílohy:

    Zdravím,
    řeším na Debianu Squeeze problém se škálovatelností DejaVu Sans (truetype) fontu, ale problém se týká i jiných fontů. Ve zkratce jde o to, že mezi 12-14pt při 96dpi a 1280x1024 se zhruba zdvojnásobuje tučnost a u 13pt mám pocit, že jde o úplně jiné písmo. Víc asi napoví obrázky.

    Rád bych měl to "tučnější" písmo i pro velikosti do 10pt, vynucení tučnosti u současného 10pt nevypadá moc pěkně. Je možné to nějakým nastavením fontconfigu zařídit? Dovedl bych si představit něco jako "vykresluj písma kvalitněji za cenu procesorového času".

    Pokud zvýším DPI v .Xdefaults, posune se tato hranice dolů, na 11pt, takže to asi souvisí s rozlišením monitoru a se snahou "něčeho" zobrazení písem optimalizovat.

    Díky.

    Odpovědi

    24.6.2011 16:44 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plynulé škálování fontů

    Když se tak dívám na ty obrázky zblízka pod zoomem, je docela možné, že 14pt už je na hranici tučnosti pro 1280x1024, .. šlo by aspoň nějak vyhodit ten mezistupeň, ve kterém vypadá písmo skutečně otřesně?

    24.6.2011 16:57 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plynulé škálování fontů

    Tak jsem zkusil po dlouhé době autohint a vypadá to o hodně lépe. Není to žádný skvělý převrat, některé znaky jsou deformované oproti větším velikostem (napr. šířka "p"), ale alespoň mezery mezi znaky jsou pěkné a výraznost všech písmen je přibližně stejná (bez autohintu vypadá např. "v" otřesně).

    24.6.2011 23:40 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plynulé škálování fontů
    To, že tie písmená sú pri malých veľkostiach "tenšie" zvyčajne spôsobuje povolený bytecode interpreter. Aby ten prechod nebol tak výrazný, musí sa to zakázať a veľmi pravdepodobne bude nutné vyskúšať rôzne hodnoty pre hintstyle (a autohint je viac-menej nutnosť, pretože by tie písma pravdepodobne vyzerali otrasne).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.