Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Řešení dotazu:
jsem se dostal do situace, ze bych potreboval najit nejaky HW raid radic a ten opakovane po nejakou dobu nakupovat a pouzivatProc? Na co?
hotswap bez nutnosti pristupu k OSPřesně, to je na HW RAIDu to nejlepší.
hotswap bez nutnosti pristupu k OS…a naopak zápas s vendor-specific utilitami od výrobce. Já nevím, já mám s tímhle dost špatné zkušenosti. Ten jeden příkaz pro výměnu disku v MD mi snad neublíží když mám těch serverů pár, a když bych jich měl stovky, tak to stejně musím řešit nějak jinak.
az ti vypadne jeden disk tak vykonnostny rozdil poznas okamziteTo nechápu - třeba při RAID5 mi rychlost počítání parity na všech strojích podstatně převyšuje rychlost disků.
vyznamne bude i to s tim vyuzivanim procesoru v sw raiduTo bys měl vidět jako nějaký MD kernel thread v htopu.
Obnovenou otazkou tedy je, ze co zpusobuje ty prodluzujici se odezvy..?Píšeš o snapshotech - pokud jde o LVM (qcow tím asi bude trpět taky) snapshoty, tak ty se po vytvoření začnou víc a víc zpomalovat (hlavně na rotačních discích extrémně). Oproti tomu snapshoty na úrovni CoW FS (btrfs, ZFS) jsou dost rychlé. No a pak je tu možnost, že ty disky prostě nestíhají z principu, a pak tomu nepomůže ani svěcená voda ;)
Tento clanek to naopak vyvraci. Dokonce lupne!Kvalitní HW RAID má jednu výhodu - může si dovolit optimalizovat synchronní zápisy díky tomu, že má baterku pro zálohu cache. Takže ti potvrdí zápis ihned a na disk to zapíše až za chvíli, když se to víc hodí. Teoreticky by tohle mohlo jít emulovat tím, že budeš mít více RAID0 s jedním diskem a nad tím postavíš MD/ZFS/btrfs RAID, ale efektivita využití cache bude nižší.
Tiskni Sdílej: