Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Řešení dotazu:
Pro jistotu: …že je jeho absolutní hodnota menší…
Ad "třeba než 10E-5": (1) 10E-5
se obvykle píše spíš jako 1E-4
(což je docela dost). (2) U skutečných úloh je odhadování chyb mnohem komplikovanější než že podívám z okna a plácnu od oka nějaké číslo. Tady ale zadání vypadá tak uměle, že to až smrdí domácím úkolem, takže je to asi jedno.
a + b == c
" a "a == c - b
" může dát výrazně odlišné výsledky. Pokud bych to chtěl dělat opravdu pořádně, spíš bych se snažil spočítat horní odhad zaokrouhlovací chyby a použít ten.
bool
, v C++ by se zase mělo použít std::abs()
místo fabs()
.
stdbool.h
a protože jde zřejmě o začátečnický dotaz, přišlo mi vhodné na to upozornit. Co se podpory C99 týče, třeba MSVC úplnou podporu standardního C99 pořád nemá.
essentiallyEqual(a, 0, epsilon)
bude totéž co "a == 0
" a pro epsilon < 1
i approximatelyEqual(a, 0, epsilon)
.
"%.2Lf"
, a poté jen řetězce porovnáš funkcí strcmp.
Z https://bitbashing.io/comparing-floats.html
bool relativelyEqual(float a, float b, float maxRelativeDiff = FLT_EPSILON) { const float difference = fabs(a - b); // Scale to the largest value. a = fabs(a); b = fabs(b); const float scaledEpsilon = maxRelativeDiff * max(a, b); return difference <= scaledEpsilon; }
Tiskni Sdílej: