Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
import RPi.GPIO as GPIO pin_start = 9 pin_skok = 7 pin_beh = 8 def prg_start(pin_start): print("prg_start") def prg_skok(pin_skok): print("prg_skok") def prg_beh(pin_beh): print("prg_beh") GPIO.setmode(GPIO.BCM) GPIO.setup(pin_start, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_skok, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_beh, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.add_event_detect(pin_start, GPIO.RISING, callback=prg_start, bouncetime=100) GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) GPIO.add_event_detect(pin_beh, GPIO.RISING, callback=prg_beh, bouncetime=100)Vždy po zmáčknutí příslušného tlačítka se vyvolá program a vše jede dobře. všechna tlačítka jsou stále aktivní. Během běhu programu potřebuji zapínat a vypínat detekci přerušení. Představa je taková, že v prg_start zapnu detekci na pin_skok a vypnu detekci na pin_start.
. . def prg_start(pin_start): GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) GPIO.remove_event_detect(pin_start) print("prg_start") def prg_skok(pin_skok): print("prg_skok") def prg_beh(pin_beh): print("prg_beh") GPIO.setmode(GPIO.BCM) GPIO.setup(pin_start, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_skok, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_beh, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) GPIO.add_event_detect(pin_beh, GPIO.RISING, callback=prg_beh, bouncetime=100) while True: prg_start(pin_start)Bohužel toto mi vyhazuje chybu : GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) RuntimeError: Conflicting edge detection already enabled for this GPIO channel Nemáte prosím nějaký nápad?
Řešení dotazu:
myslimže tam opakovaně v tom nekonečným loopu přidělaváš na pin 'pin_skok' ten event detect :O :O na jednom pinu asi jako muže bejt dycky současně jenom jeden. zkus předtim udělat 'remove_event_detect' na tom pinu 'pin_skok' :O :O
Tiskni Sdílej: