Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
#include <iostream> #include <driver/uart.h> #include <driver/gpio.h> #include <driver/adc.h> #include <esp_adc_cal.h> #include <hal/gpio_types.h> #include "sdkconfig.h" #ifndef portTICK_RATE_MS #define portTICK_RATE_MS portTICK_PERIOD_MS #endif void delay(int milliseconds) { vTaskDelay(milliseconds / portTICK_PERIOD_MS); } /** @note ADC1_CHANNEL_7 = GPIO_NUM_35 */ const auto AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN = ADC1_CHANNEL_7; void app_main() { while(true) { auto raw_analog_value = adc1_get_raw(AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN); std::cout << "analog value: " << raw_analog_value << std::endl; delay(10); } }no dávalo mi to zvláštne hodnoty. Defaultná hodnota bola 4095 = 0 (db???) a keď som niečo povedal do mikrofónu tak išla hodnota do mínusu. Inými slovami som si musel vytvoriť takúto funkciu:
int to_audio_value(int audio_raw_value) { return ((audio_raw_value - 4095) * -1); }aby to dávalo spoň trochu zmysluplne nezáporné hodnoty. Podla mna by sa to ale malo čítať nejako inak. lebo idf ma nejake konverzne funkcie na konverziu analog. hodnot. Ako to teda spravne čitať? A čo znamena prečitana hodnota? Su to decibely? Neviete mi uviesť príklad? Predstavte si že zvuk chcete uložiť do audio súboru. Ako by ste previedli raw_analog_value na niečo zmysluplné?
Tiskni Sdílej: