Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.
~/.themes/BreezeDark/gtk-3.0/gtk.css
) a jednak jsem nenašel způsob, jak si zvětšit detaily na 1:1 pro co nejpřesnější zaostření - což je asi hlavní důvod, proč fotit tak složitě. A nenašel jsem ani možnost upravit parametry focení…
Že je jako super přejmenovat „master“ na „main“, a kdo to neudělá, je xenofob? Pokud je to tak myšleno, tak vůbec nechápu myšlenkové pochody, vedoucí dotyčného k takovému závěru.
Tak se podívejte na Root, tam vám to Dušan Jasánek a poručík Troník náležitě vytmaví. Totiž vysvětlí. :-)
Tak to vypadá, že v době ne moc daleké budeme bránit spousty hodnot.Copak to bude za hodnoty?
Vždyť je naprosto jedno, jak cikány a negry nazýváme, jejich mentalitu to nezmění a rozhodně se z nich v nejbližší době nestanou lepší etnika.Aha. Byly doby, není to ani tak dávno, kdy „horšími etniky“ byli Irové, Italové – nebo Slovani. Takže tolik pro perspektivu.
Je třeba hodnotit každého člověka zvlášť a ne skupinově.A proto několik vět předtím meleš něco o hierarchii etnik, ty vořechu.
Copak to bude za hodnoty?Třeba svoboda projevu, již dnes jsou lidé odsuzováni za své výroky, které nejsou podle politicky korektního slovníku. Pak se musejí u soudu omlouvat za pravdu, kterou řekli po svém. Ale to není nic nového, už to tu bylo a není to tak dávno.
Aha. Byly doby, není to ani tak dávno, kdy „horšími etniky“ byli Irové, Italové – nebo Slovani. Takže tolik pro perspektivu.Jen se toho neboj, dokonce i Germáni. Jenže po tom všem zůstal nějaký pokrok. Brání někdo v pokroku cikánům, či negrům? Ať si řeknou, co potřebují, aby do pár let respektovali vyspělou společnost. Jenže jejich požadavky jsou v podobě pečených holubů přímo do huby, pokud je nedostanou, tak jsme rasisté.
A proto několik vět předtím meleš něco o hierarchii etnik, ty vořechu.Ta hyearchie tu je a nelze se tvářit, že ne, ale i přesto není problém ohodnotit jedince a posunout jej o úroveň výš. Postavit všechny na stejnou úroveň, to už tu také bylo a také to nevyšlo. Pokud to nevidíš, tak tento fanatismus rovnosti směřuje k další válce. A možná to tak má být, aby se to na pár let zase srovnalo. Ale kdo ví, třeba mnohem dříve vypukne válka o vodu, takže bude mít podstatně hlubší smysl.
Brání někdo v pokroku cikánům, či negrům?Tak pro začátek, jak se na člověku projeví, když ho velká část společnosti celoživotně už jen oslovuje pejorativně? Proč pejorativně? Což takhle se podívat na práci historiků – jak se společnost dostala do své stávající podoby. V případě Romů (a Sintů,…) zhruba na českém území je posledních sto let plných pokusů o násilné usazení – nesmíme zapomenout také Holocaust – segregace, násilných např. sterilizací,… V případě Afroameričanů (či jiných menšin v [post]koloniálních státech) jsou to staletí otrokářství, systematického násilí, segregace, dodnes fenoménů jako redlining. Kromě těch explicitně materiálních hendikepů se také ukazuje, že dochází k mezigeneračnímu přenosu traumatu. Možná ne genetickému, ale určitě memetickému: když dítě vyrůstá s tím, že např. dědečka/strýčka/… umučili, celoživotně se to projeví.
Ta hyearchie tu je a nelze se tvářit, že neNe, není. Leda v podobě kosmeticky reformulovaných eugenických teorií, jež jsou pavědecký paskvil.
Sám znám cikány, kteří se necítí být romy a cikán je žádným způsobem neuráží, ba naopak.Pěkná anekdota, to vztahuješ na celé etnikum?
Píšeš, co na tom etniku bylo pácháno a to já v žádném případě neneguji a všichni to víme. Ale měl by ses ptát, proč k tomu docházelo? Rozhodně v tom nehrála roli jen barva pleti a ani jejich kočovný život.Jakože útlak etnika je ospravedlnitelný, nebo co tím chceš naznačit?
Holocaust zase nebyl jen o romech.Primární zdejší cíle Holocaustu byli Židé, Romové,… podle té domnělé – hierarchie.
Také stojí zamyšlení nad tím, proč všichni ti rasisté nemají problém s asijskou kulturou?Uh, měl bych pro tebe novinky… mnoho novinek. Mohli bychom začít u údajné „asijské kultury“.
Odpovědi jsou poměrně jednoduché a pochopitelné, až si člověk řekne, jestli si za to zacházení nemohou tak trošku sami?Don't piss on me and tell me it's raining.
Tiskni Sdílej: