Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Jade Desktop Environment aneb pouze Jade (Just Another Desktop Environment) je linuxové desktopové prostředí postaveno nad webovými technologiemi, tj. Webkit2, Python, HTML5, CSS a JavaScript. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv2.0. Videoukázka na YouTube. Autorem Jade je Vitor Lopes.
Tiskni Sdílej:
all: gcc -O3 *.c -o ehmdemain.c:
// TODO
function checkTime(time) { if (time < 10) { time = "0" + time; } return time; }To je hovnokód světové úrovně.
v kontextu to mozna dava vetsi nesmysl ale takto vytrzene to resi v dnesnim js standardu nepritomny padding zleva.. a jina reseni jsou sice obecnejsi ale nijak zvlast elegantnejsi tim autora nijak nwobhajuju myslim ze psat dalsi desktopove prostredi je naprosta picovina stejne to nebude nikdo pouzivat tak jako nepouziva kde gnome nebo oststni shity na linuxu cest mrtve vyjimce unity ktera sla vlastni cestou nekopirovani win/linuxu a popravu skoncila v propadlisti dejin
checkTime()
, místo zeroPadding()
nebo něčeho podobného.0-1
místo -01
, uznávám, že to v tom kontextu třeba nikdy nepoužije.today.toTimeString().slice(0, 8)
.
Now i remember why i used setTimeout recursivelyJo, to jsem si tak nějak myslel, proto jsem to neupravoval. Mám takovou nějakou polo-zasutou a zapomenutou vzpomínku, že jsem na to kdysi taky narazil.
setInterval(timeDate, 200); does not update the clock properly and it lags behind
funkce checkTime, která kontroluje... něcoNarážel jsem na chybné pojmenování té funkce – nic to nekontroluje a už vůbec to nesouvisí s časem. Formátuje to číslo na dvě číslice.
vsechny vyrcene vytky pomijeji fakt, ze je na prvni pohled videt, co to delaSituace, kdy je identifikátor nedeskriptivní, je v některých případech přípustná (omezený scope – např. iterační proměnné, pomocné vnitřní funkce apod.). To ale není tento případ, protože název funkce je zavádějící, pro což neexistuje omluva. Zatímco v případě nedeskriptivního názvu víš, že je potřeba se podívat na definici, u zavádějícího názvu tě to hned trknout nemusí. V případě daného autora se jedná o dlouhodobý vzorec chování, ne jednu chybu v bezvýznamném modulu. Viz třeba funkci
fetch_icon
odkazovanou níže, která nefetchuje vůbec nic – vrací cestu. Tam má tedy alespoň dokumentační komentář, nicméně ten je rovněž zavádějící. Funkce totiž nevrací jméno a cestu, ale cestu.
jiste misto kam uprit mikrozrak vsech byrokratickych poucek o sw engineeringuJe to jedno z míst, kam jsem upřel zrak, a zdaleka ne jediné. Především ale mícháš dvě věci dohromady: Nemluvil jsem o tom, odkud to začít refactorovat, ale zběžně jsem se s tím projektem seznámil a soudím, že kvalita kódu je příšerná. Jó, kdybych měl smůlu a byl to fakt super projekt a ten týpek byl ve skutečnosti mistr vývojář a nikde jinde podobné boty neměl, jen zrovna tady v tomhle modulu mu to ujelo, tak se dá říct, že jsem to soudil moc předčasně. Tak to ale samozřejmě není, ostatně si ten kód projděte sami.