abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Licenční problém s PHP rozšířením JSON

    Phoronix stručně informuje o licenčním problému s PHP rozšířením JSON. Licence JSON je nesvobodná, protože obsahuje dovětek "The Software shall be used for Good, not Evil." Dovětek se nachází také ve zdrojových kódech PHP rozšíření JSON (JSON_parser.c). PHP rozšíření JSON tedy nemůže být součástí svobodných linuxových distribucí. Možným řešením by bylo, kdyby jim Douglas Crockford, autor JSON, povolil použití JSON také pro nekalé účely. Viz jeho přednáška na YouTube. Jednodušším řešením bylo vytvoření a použití svobodného PHP rozšíření JSON pecl-json-c. To je k dispozici ve Fedoře jako balík php-pecl-jsonc a v Debianu jako balík php5-json. Pro více informací například Fedora #901759, PHP #63520, Debian #692613 nebo MediaWiki #47431.

    22.8.2013 05:30 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.8.2013 05:37 Harvie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Vytahnete nekoho z filozoficky fakulty, at dokaze, ze zlo a dobro nelze od sebe objektivne odlisit, nebo ze je to dokonce to samy :-)
    22.8.2013 10:10 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Problém je v tom, že nezáleží, co si o tom myslí filozofové, ale jakým způsobem by případně licence byla interpretována u soudu.
    22.8.2013 10:47 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Ak by som chcel pomocou JSON spachat nejaky ten "kyberzlocin" bude jeho licencia to posledne ca ma zaujima. :-) Ked nad tym premyslam tak dneska sa vlastne da pachcat zlocin aj v medziach zakona a byt pri tom ctihodnym obcanom. Familia Carnogurskych by mohla rozpravat ...
    22.8.2013 11:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Tady IMHO nejde o to, co ty s tím SW můžeš/nemůžeš ty, ale o to, že potenciálně může kdokoli zažalovat jakýkoli projekt používající tuto JSON knihovnu s tvrzením, že projekt je "evil", a tudíž porušuje licenci. Jak by to soud posuzoval opravdu netuším, ale pointa je, resp. alespoň tak to chápu já, že to dává zbytečný prostor právnickým trollům...
    22.8.2013 15:03 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    potenciálně může kdokoli zažalovat jakýkoli projekt používající tuto JSON knihovnu
    Promluvil expert...

    Dokud není nedodržení licenčních podmínek trestný čin, tak náhodný Pepa z Dolní Lhoty nemá s nedodržením mezi dvěma úplně jinými subjekty nic do činění. Nemůže nikoho žalovat, protože sám nedrží autorská práva, a nemá co hlásit policii.
    xkucf03 avatar 22.8.2013 15:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON

    Je to nelegální užívání softwaru, což je (v ČR a dalších zemích) trestný čin. Je jedno, jestli někdo „zapomněl“ zaplatit licenční poplatek nebo jestli používal studentskou/nekomerční verzi pro podnikání nebo jestli používal program pro účely „zla“ přestože v licenci je, že smí používat jen pro účely „dobra“. Prostě nesplňuješ podmínky licence → nemáš nárok používat software.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8.2013 17:42 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Trestný čin to je, pokud ,neoprávněně zasáhne nikoli nepatrně do zákonem chráněných práv...`. Fyzická osoba se pouhým používáním může těžko dopustit něčeho víc než přestupku (viz AZ), pokud bys na používání JSON postavil business, tak by mohla být situace pravda jiná.
    22.8.2013 17:48 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    OMG. 1/ Dané ustanovení licence je dle českého práva zcela zjevně neplatné, protože je natolik neurčité, že nelze stanovit jeho obsah. (Viz §7 odst. 1 ObčZ). 2/ Trestný čin dle § 270 TZ vyžaduje úmyslné zavinění.
    22.8.2013 17:49 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    No, budu potřebovat novou numerickou klávesnici... (viz § 37 odst. 1 ObčZ).
    22.8.2013 17:58 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    No, samozřejmě řešíme teoretickou situaci, kdy by licence byla platná v nějakém smyslu toho slova. I když pomineme pokusy vrátit nás do pravěku tím, že by jednostranné udělení licence zase vůbec nebylo možné, tak pokud takhle udělená licence nedává smysl, jaké máš právo ten software vůbec používat?
    22.8.2013 18:04 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Neplatné je dané ustanovení, nikoliv celá licence.
    xkucf03 avatar 22.8.2013 18:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON

    Vzhledem k tomu, že to tvoří 50 % podmínek požadovaných licencí, tak je to dost sporné. Ono se to sice zdá jako jedna nevinná a nepodstatná větička, ale škrtnout jen tak 50 % smlouvy a zbytek považovat stále za platný mi nepřijde zrovna OK.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8.2013 18:38 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Pokud s tím máš problém, tak budeš muset příště formulovat smlouvu srozumitelně a určitě, místo přídávání podobných blábolů. Jinak o 50 procent smlouvy se nejedná ani omylem.
    xkucf03 avatar 22.8.2013 19:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Pokud s tím máš problém, tak budeš muset příště formulovat smlouvu srozumitelně a určitě, místo přídávání podobných blábolů.

    Já bych takhle hloupou smlouvu právě nikdy neformuloval. Raději použiji nějakou hotovou, známou a v praxi ověřenou, místo zbytečných gest, která pak komplikují ostatním život.

    Tím nechci zpochybňovat ničí právo vydávat vlastní software pod licencí, jaká se mu líbí. Jen byla chyba, že to začali ostatní používat. Možná kdyby mu na začátku ostatní řekli: „vydej to pod nějakou rozumnou existující licencí nebo si to radši napíšeme sami“ tak se teď nemusely řešit tyhle problémy.

    Jinak o 50 procent smlouvy se nejedná ani omylem.

    Na začátku a na konci jsou obecné bláboly, které jsou ve všech podobných licencích. Jádrem této licence jsou právě ty dva body uprostřed:

    1. musíš zachovat toto licenční ujednání, copyright
    2. máš tento software používat pro dobro a ne pro zlo
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8.2013 19:25 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    obecné bláboly, které jsou ve všech podobných licencích
    Ano, patrně z nějakého důvodu, že. Ten "obecný blábol" na začátku je naopak jádro celé licence, ne ty dvě podmínky, z nichž jedna je neplatná pro neurčitost.
    xkucf03 avatar 22.8.2013 18:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Fyzická osoba se pouhým používáním může těžko dopustit…

    Fyzické osoby jsou celkem nepodstatné, protože ty typicky nebudou uživatelem knihovny – tím bude většinou autor SW nebo firma, která ji zabuduje do svého softwaru, na kterém vydělává.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Gilhad avatar 22.8.2013 12:19 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    No, napriklad se s pmoci JSON nikdy nesmis zapojit do debaty mezi kreacionisty a evolucionisty, protoze at se priklonis k jakemukoli nazoru, tak z pohledu minimalne jedne strany konas Zlo... coz je dost na pikatchu
    22.8.2013 14:57 asdfasfasfasf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    .....a pritom pravda je samozrejme kreacionismus, vse vytvorilo Letajici Spagetove Monstrum !!!!
    22.8.2013 15:05 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Které vytvořil Bobby Henderson.
    24.8.2013 22:06 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Ne ze bych na tohle byl expert, ale ma smysl mluvit o tvaru neceho co existovalo pred stvorenim prostoru?
    `Oh dear,' says Spaghetti Monster, `I hadn't thought of that,' and promptly disappears in a puff of logic.
    -- trochu modifikovana citace z moji oblibeny knihy :-)
    23.8.2013 08:48 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Myslíš rodinu Čarnogurského čo sa vo vláde chválil ako ho za komunizmu prenasledovali a súdili? Zabudol dodať že sa nejednalo o politický delikt, ale išlo o hospodársku kriminalitu. Nedovolené podnikanie, mal autodieľňu bez povolenia. To je delikt aj v tejto dobe.
    22.8.2013 07:24 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Moc to nesleduju, ale rekl bych, ze se to kloni spis k prechodu na https://github.com/remicollet/pecl-json-c.
    22.8.2013 08:37 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    To je nejaky vtip?
    xkucf03 avatar 22.8.2013 10:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON

    Ne, to si asi někdo myslel, jak to bude náramně vtipné, když vloží takovou hlášku do právně závazného textu…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8.2013 10:11 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Kéž by to autor myslel jako vtip... to by skoro byla ta lepší varianta.
    22.8.2013 09:00 MadRabbit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Teď si nejsem jistý, ale tohle má být vtip?

    To se mi snad zdá.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.8.2013 09:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Není to vtip. Stejný problém byl s balíčky FatRatu, protože obsahují JSON v Javě, který má tu samou licenci.

    Ale mám dojem, že tak trochu hledají problém někde, kde by být nemusel.
    22.8.2013 09:53 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    License je právní dokument, a JSON licence nesplňuje nároky kladené na svobodnou licenci. Takže ten problém je reálný.

    Co se týče motivace k přidání této věty, tak je to v tom videu od 39:50, je to uvědomělý patriot a toto je jeho příspěvek k War on Terror. Jen si nejsem jistý, které straně vlastně to použití JSONu zakázal...
    22.8.2013 12:01 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Pravděpodobně všem stranám, ale ještě na to nepřišel. :-)
    22.8.2013 09:03 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Já bych tedy větu
    The Software shall be used for Good, not Evil.
    klidně intrepretoval, že cokoli, co dělám pomocí JSON, je definitoricky dobro, nikoli jako podmínku použití.
    22.8.2013 09:36 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Asi se to táhne už dlouho. Já jsem na to narazil před rokem v tomto postu. Docela mě to pobavilo, i když balíčkářům samozřejmě takové starosti nezávidím.

    Vypadá to, že v souvislosti s PHP už to mají vyřešené. V tom postu linkují na sousední bug (692614) týkající se Mona a ten vypadá, že se od té doby nikam nepohnul.
    22.8.2013 10:29 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Prý už to vyřešili v upstreamu Mona: http://apebox.org/wordpress/rants/456/

    Jinak doporučuji přečíst celé...
    22.8.2013 09:48 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Co jsou to ty kalé účely...?
    22.8.2013 09:49 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Koukám, že okurková sezóna je v plném proudu a phoronix objevil Ameriku... Ten Debian bug je už necelý rok starý a ještě se řešilo, že se problém s JSON licencí bude řešit až po vydání wheezy...
    22.8.2013 10:44 danaketh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Se tou svojí svobodou jednou zadusíte. *facepalm*
    22.8.2013 12:03 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Zapomněl si na uvozovky :-D
    22.8.2013 12:22 danaketh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Taky si říkám.
    frEon avatar 22.8.2013 10:56 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Ja mam pocit, ze kdyz slusne pozadaj autora, tak jim da svoleni pouzivat svuj software k ucelum zla. Pred lety jsem cetl, ze to povolil firme IBM.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    xkucf03 avatar 22.8.2013 11:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Prý už ho několikrát žádali a svolení nedal.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8.2013 12:13 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    xkucf03 avatar 22.8.2013 12:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON

    Takže když si nějaký terorista koupí kus HW nebo SW od IBM, je jejich „customer“ a může použít tenhle software třeba k ovládání bomby?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.8.2013 13:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    To je magor ten člověk... :-D
    22.8.2013 12:48 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Povolil to právě jen IBM a teď si z nich dělá v prezentacích srandu.
    22.8.2013 13:48 lima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    A co s tim, kdyz nejvetsi zla se konaji ve jmenu dobra ?

    Btw. v jen trochu "normalnim" pravnim state je tahle podminka nevymahatelna. Faktem je ze o existenci takoveho statu v nam znamem vesmiru zacinam cim dal tim vic pochybovat.

    22.8.2013 17:09 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    No, to je teda krucialni problém, z toho asi dneska neusnu. Jednou se z reseni bezcennych pravnich kokotin vsichni zblazni.
    22.8.2013 19:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Tak s tím, že to je "právní kokotina" vřele souhlasím, nicméně to není vina těch lidí, co to řeší, ale toho člověka, co takhle blbou licenci vytvořil.
    22.8.2013 23:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    To je otazka, IMHO je to (vzhledem k pouzite jazykove konstrukci a vagnosti) evidentne pouze deklarativni vyrok bez pravnich ucinku (podobne jako prani v zaveti), ale verim, ze vzhledem k bidne predvidatelnosti soudnictvi z toho dost lidi muze byt nervozni.
    xkucf03 avatar 23.8.2013 01:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON

    Věta je sice vágní, ale na druhou stranu:

    • už se to několikrát veřejně přetřásalo,
    • autora žádali o jinou licenci,
    • oprava je triviální (stačí vypustit tu jednu větu)

    a on tu licenci přesto nechce změnit. Z toho vychází, že ta věta je z nějakého důvodu důležitá, není tam jen pro okrasu nebo omylem – a uživatelé by ji měli brát vážně, nebo si vybrat jiný software, který je tak neomezuje, když nemůžou zaručit, že se s tím softwarem bude konat jen „dobro“.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.8.2013 14:14 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Víte, pokud se před každou podobnou debilitou posadíme na prdel a začneme se doprošovat autora, ať to přelicencuje, nebo kvůli tomu začneme něco přepisovat, tak se opravdu nikam nedostaneme a jednou se z těch kravin zblázníme... Nad podobnou kravinou si totiž můžu maximálně poklepat na čelo s tím, ať se dotyčný případně soudí a popřát mu v tom hodně štěstí. K žádnému soudu samozřejmě nikdy nedojde, natož aby někdo rozhodl, že je ta podmínka platná.
    xkucf03 avatar 23.8.2013 14:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON

    A kdo rozhodne, která ustanovení smluv můžu jen tak s klidem ignorovat a která mám brát vážně?

    Jsou tu spousty licencí všech možných typů, od ekvivalentů public domain až po silně copyleftové. Vybere si opravdu každý. A jsou to licence srozumitelně a jasně napsané, často je psali dobří právníci nebo jsou alespoň ověřené léty praxe a používá je řada autorů. Když si místo toho někdo vybere nebo vyrobí licenci jako JSON, tak mi z toho vychází, že je to buď

    • hlupák, který neví, co dělá
    • nebo moc dobře ví, co dělá a chce dát druhým danajský dar
    • nebo nechce, aby ostatní jeho SW používali

    Taky je možnost, že mělo jít o trolling právního systému, ale v tom případě měl autor zkrátit období nejistoty na minimum, dohnat to co nejdříve před soud a nechat ho vytvořit precedent.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.8.2013 15:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    natož aby někdo rozhodl, že je ta podmínka platná.
    To si myslíš ty, jenže, ty jsi právník, nebo na to jdeš obyčejným selským rozumem? Ono totiž doby, kdy se právnické záležitosti řídily zdravým selským rozumem jsou bohužel už dávno pryč.

    Další věc je, že autor v té své přednášce jasně řekl, proč tam tu klazuli dal - je to jeho příspěvek do War on Terror. Umím si například představit, že někdo v USA vyvine online nástroj pro šifrovanou komunikaci a použije přitom jslint a/nebo jsmin. Následně se nástroj znelíbí establishmentu, který bude hledat cestu, jak ho odstranit (takové věci se dějí). Tahle blbá řádka v licenci může být pro takový účel přímo skvělá - stačí prohlásit, že tento software používá kdejaký tenorista a/nebo Peter File a je vymalováno.

    Uznávám, že výše popsaný příklad je trochu vykonstruovaný, ale stále je příliš reálný na to, aby se ta klazule dala prostě jen tak ignorovat. Podmínky pro štítek "svobodná licence" tahle licence prostě nesplňuje.
    23.8.2013 15:53 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    autor v té své přednášce jasně řekl, proč tam tu klazuli dal - je to jeho příspěvek do War on Terror.
    Aha. A z které strany, prosímtě?
    23.8.2013 09:24 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    Zlo a dobro jsou kategorie morálky, morálka je dána (nepřesně) vztahy a zvyklostmi v té či oné societě, (od klukovské party po národ) Uvedený software je tedy naprosto nesvobodný a do změny licenčních podmínek nesvobodným zůstane. 2 příklady: 1/Používám linux, nekupuji tedy licence Microsoftu. Z pohledu Microsoftu činím zlo. 2/Používám linux a nechválím Allaha za možnost, že mi dal linux k používání. Konám tedy zlo. Je jedno, že první příklad se týká přinejlepším několika stovek držitelů akcií Microsoftu a v druhém případě zhruba miliardy islamistů. Vždy najdu někoho, kdo mi naprosto objektivně dokáže, že zlo konám. Nehledejte v tom zdravý rozum, chtěli jste názor filozofa.
    23.8.2013 10:15 ZiGi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    preto ma clovek v USA pravo byt sudeny porotou zlozenou z "jemu rovnych". sila zvykoveho prava je prave v tom, ze "vsetci" vedia, co je zle :-) ked 12 porotcov usudi, ze by spravili to iste, prejde ti aj vrazda.

    na druhej strane, viacero rozsudkov bolo zrusenych, lebo si obhajoba nemohla vybrat "seberovnych" (napr. malo cernochov v porote).

    samozrejme, cestovanie potom moze byt problem, zvlast ked su staty ochotne sudit cloveka za cin spachany mimo ich uzemia.
    23.8.2013 15:28 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licenční problém s PHP rozšířením JSON
    zkontroloval jsem Jilkuv blog, jestli se to tam nepouziva a vypada to, ze licence nebyla porusena. Ted jeste kontroluji stranky ODS.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.