abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Richard Stallman má rakovinu

    Richard Stallman v den oslav 40. výročí GNU oznámil, že má rakovinu (YouTube).

    29.9.2023 12:22 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.9.2023 13:28 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Proc tam sedi v rousce proboha? Vzdyt v te se operuje. Mezi lid se nosi ffp2 a zasadne bez vydechoveho ventilu, protoze co kdyby nahodou to chranilo toho, kdo to nosi :-D :-D :-D
    1.10.2023 17:21 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Protože jseš debil on má zhoršenou imunitu...
    2.10.2023 09:57 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    A proto si ji zhoruizje n vdechovnaim vlastnich svinstev - moc chytre, moc chytre - asi uz je i dementni a vymili mu mozek - tak uplny pitomec veri v FFP2 a rousky - uplnmy pitomec, je to kobntra produktivni, dycha plisne a svoje bakterie, co si tam namnozi a drive umre ...
    29.9.2023 14:11 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    To je smutná zpráva. GPL je bezva svobodná licence, která brání odebrání svobody. Je opravdu o svobodě ne o cochcáčství.
    29.9.2023 15:37 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Jak pro koho. Vyvojarum moc svobody nedava.
    29.9.2023 17:01 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Jakou svobodu vyvojarum nedava? Kdokoliv k jejich praci muze pridavat a nikdo to nemuze zavrit. To je pro vyvojare dobre. Vzajemne mohou tezit ze sve prace a software zlepsovat.
    29.9.2023 18:39 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Svobodu nezverejnit zmeny.
    29.9.2023 19:42 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Pokud kod nedistribujete, tak je zverejnit nemusite.

    Pokud jej distribujete, tak jej na pozadani musite zakaznikovi dat. Nemuzete kod zavrit a znemoznit tak dalsim vyvojarum prijit o svobodu kod dale rozvijet. Zaroven to je plus pro Vas, protoze dobre veci, ktere do kodu nekdo pak vlozi, muzete svobodne take pouzit a dal je rozvijet. Puvodni vyvojari nejsou znevyhodneni nekym, kdo prida neco zajimaveho, ale diky tomu, ze stavi na praci druhych nemusel tomu venovat tolik prace jako by stavel od nuly. A i on neni znevyhodnovan dalsimi co pokracuji i nad jeho praci. Jejich praci bude moci pouzit.

    Pro vyvojare je to ochrana vlozeneho usili. Jde i o ochranu pred konkurenci co by pridala jen trosku a tu nezverejnila.

    Licence brani obrat o svobodu rozvijet kod ty co prijdou pozdeji a i ty co s tim zacali jako prvni. Jde o svobodny software.
    xkucf03 avatar 29.9.2023 19:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Svobodný software, licence, copyleft
    Zveřejňovat je nemusíš, tahle povinnost v licencích běžně nebývá. Bývá tam pouze povinnost poskytnout zdrojové kódy tomu, komu jsi poskytl binárky. Což je rozumný požadavek, protože jinak by ten software přestal být svobodným (uživatel by dostal do ruky proprietární software). Pokud jsi uživatelem ty sám (tvoje firma/organizace) tak ty upravené zdrojáky nikomu dalšímu poskytovat nemusíš.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 29.9.2023 20:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Když zaměstnanci pracují s GPL softwarem upraveným ve firmě, tak nemají nutně povoleno ho šířit komukoli dle GPL? Proč pak nemůžu uzavřít GPL software tím, že z uživatelů udělám formálně-zaměstnance (kontraktory, atd.)?
    xkucf03 avatar 29.9.2023 20:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    V rámci té firmy je to lehce sporné, ale spíš se to bere tak, že firma jako celek je jedna osoba, tudíž nedochází k distribuci – viz InternalDistribution.

    Pokud by ale šlo o „kontraktora“, tak to je subdodavatel tzn. z hlediska práva jiná osoba, a tam už pak k distribuci dochází.

    Pro obcházení GPL bys tedy z těch uživatelů musel udělat zaměstnance, což si nemyslím, že by se ti mohlo jakkoli vyplatit – zaměstnanci normálně dostávají peníze – tady bys z nich potřeboval dostat víc, než kolik jim dáváš. To bys musel tvrdit, že rozdíl mezi tím, kolik ti za SW platí oni, a hodnotou toho SW je jejich mzda. Tzn. platil bys je v naturáliích a část bys od nich zase vybíral zpět. Ten vztah nedává smysl a asi by to před žádným úředníkem/soudem neprošlo. I kdyby ano, tak bys z toho rozdílu (formálně mzdy) musel odvádět daně (z příjmu, sociální, zdravotní).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.9.2023 14:52 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    tyvole "pravnici"

    jestli je neco zoufalejsiho nez obhajoba linuxovyho desktopu, tak je to debata o "svobodnych" licencich
    30.9.2023 07:21 Wallace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Ale tady nejde o korporaty! Franta Koder pouziva soft XYZ a je mu spatne z tech chyb a nedodelku co obsahuje. Tak si vyhrne rukavy, XYZ znacne vylepsi a ten investovany cas chce spenezit tim ze to nazve ABC a prodava. Zdrojaky samozrejme zverenit nechce aby neprisel o konkurencni vyhodu. V tom se ozve otrokar z XYZ a bude vyzadovat kody ABC a upirat Frantovi svobodne nakladat se svou praci.

    Na modelovem prikladu vidime ze GNU/GPL licence upira minimalne dve svobody - delat si se svym kodem co chces a svoboda podnikani. Neni mozno tedy hovorit o GPL ze je svobodna! Svoboda je absolutni. Bud je nebo neni. Nemuze se omezovat jedna skupina na ukor druhe. GNU je ten velky otrokar ktery vsechny ovecky zotrocil a sosa z nich intelektualni vlastnictvi a upira svobodne nakladani s nim!

    Nastesti mame i svobodne licence. GNU/GPL ale svobodna neni, resp. se tak nesmi prekladat.
    30.9.2023 11:46 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Takze zobral "cudzi kod" nieco opravil a vadi mu, ze niekto chce jeho kod? Co mu branilo si to urobit cele sam a dat si licenciu ako chce. Navyse ked ma s tymto problem m tu apache2 bsd. Tento stupidny trolling, ze vytiahnes len polku pribehu a robis zavery je uz fakt smutny.
    30.9.2023 11:57 Andy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    No ale bavíme sa o kódoch pod GPL licenciou, ktorá mu slobodu ako Apache/BSD nedáva a preto GPL nie je slobodná.
    30.9.2023 17:05 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Logicky ked si kupis nestavebny pozemok v extravilane nemozes tam stavat. Ty to volas nesloboda. Tj chcem prist do banky zobrat si peniaze hocikoho a ked mi to nedovolia je to nesloboda
    30.9.2023 18:36 Kitt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Kokotina :-) Try again. Alebo radsej nie, ako obhajca si nemozny.
    30.9.2023 13:32 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Nemusi ten soft pouzivat, muze si najit jiny, nebo napsat vlastni na zelene louce. Nechce? Jeho vec, ale at si nestezuje, ze nema nejakou svobodu, svobodu nepouzit soft, pripadne neupravovat soft, pokud zmeny nechce dat k dispozici puvodnimu autorovi a ostatnim, mu nikdo nebere.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    30.9.2023 13:37 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Ze ty pouzivas linuxovy desktop?
    1.10.2023 07:41 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Pletes si svobodu s cochcacstvim. Precti si muj prispevek vyse.

    Ve tvem prikladu je Franta Koder peknej cochcac co bere, ale nedava. Bere svobodu tem, co prijdou po nem. Ale to se svobodnou licenci nastesti udelat nemuze.
    1.10.2023 08:45 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Takže Franta Koder ukradne cizí kód, nacpe do něj vlastní bugy, a chce na něj mít monopol.

    Ty upíráš původnímu autorovi právo dělat se svým kódem co chce a říkáš tomu "absolutní svoboda".

    Pojímáš svobodu stejně jako ukrajinský dozorce v Osvětimi lásku k bližnímu.
    1.10.2023 09:51 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    Nikdo puvodnimu autori nic neupira. Problem neni v tom jak to funguje ale v pojmologii. GNU licence proste chce aby jakekoli zmeny puvodniho kodu byli publikovany a na tom neni nic spatneho, proste to tak chcteji. Jen tohle neni mozne nazyvat "svoboda". To je vse.
    1.10.2023 18:28 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software, licence, copyleft
    GPL2 nechce, aby jakekoliv zmeny puvodniho kodu byly publikovany. Je treba je vsak dodat pri distribuci tomu komu distribuji (minimalne na jeho zadost).

    Pojem svoboda je u GPL pouzit dle meho nazoru zcela spravne. GPL svobodu ochranuje/brani - viz nekolik mych prispevku vyse. Brani ruzne svobody tim, ze nejde kod zavrit pro jine a to je velmi dulezite.

    Naopak licenci jako BSD za svobodnou nepovazuji, jelikoz ta svobody nechrani. Umoznuje cochcacstvi. Umoznuje neco pridat, zavrit to a distribuovat to zavrene. Tedy umoznuje odebrat svobody - jako je napriklad svobodna dalsiho sireni a nebo svoboda dalsich uprav kodu. Nerikam, ze BSD licence je zcela spatna - umoznuje zvolit si cetstu - cestu svobodnou (zaclenit kod do svobodneho software jako je GPL) a nebo nesvobodnou (zaclenit kod a zavrit ho v nesvobodnem dile). Tu volbu cesty provadim svobodne - ale svobodna volba nesvobodne cesty miri k nesvobode a proto BSD licenci za svobodnou nemohu povazovat. Nebrani svobodu a to je z hlediska budouci svobody spatne.
    29.9.2023 19:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Oprava: Otrokářům moc svobody nedává.
    30.9.2023 13:44 ChatBot GPT-3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Drakaris!
    30.9.2023 12:12 gnu/linuxakxak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    vyvojarum dava svobodu, zavojarum bere.
    29.9.2023 16:21 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ale jinak je mi jej lito. Pro free software udelal dost, stal se urcitym symbolem. Sice byl kontroverzni lidsky i nazorove, ale vazil jsem jsi jej.
    29.9.2023 17:15 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    To video nekdo natocil na webkameru z minuleho tisicileti a navic si zapomnel vytahnout mikrofon ze zadnice.
    29.9.2023 18:18 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Patrne bezny linuxovy desktop. Preci nebudes menit 10let stary hw kdyz to jeste funguje…
    29.9.2023 18:41 Evicka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ja taky nevim co vsichni na tech 64bit procesorech vidi.
    29.9.2023 18:22 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Jako cloveka mi je ho lito, snad ma dobre zdravotni pojisteni. Kamaradova zena prochazi rakovinou (terminalni stadium) a ty ucty jsou ve statisicich dolaru. Plati pojistovna. Ma posledni hospitalizace 10 dnu na jipce me stala malem $200k., taky plati pojistovna.
    Jendа avatar 29.9.2023 18:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ma posledni hospitalizace 10 dnu na jipce me stala malem $200k., taky plati pojistovna.
    Předpokládám, že pojišťovna platí mnohem menší cenu a tyhle statisíce se snaží vyrazit jen z jednotlivců co se nemohou bránit? Jinak by pojišťovna zkrachovala, tak vysoké to pojištění, aby mohli kde komu platit tyhle částky, zas není, ne?
    29.9.2023 19:00 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ty castky jsou pozadovany od nemocnice, lekaru, laboratori,… a odpovidaji tak nejak cenam na trhu, kdyz te vzdelani stoji $500k tak samozrejme nebudes pracovat za $20/hod. pojistovna samozrejme ma neco z toho taky. Ja myslim, ze si umi hodne dobre kalkulovat rizika, kdyz chces treba nejake lepsi pojisteni tak jim vyplnujes dotazniky nebo si te vysetri a treba koureni znamena vyssi cenu pojisteni, nadvaha taky, naopak sdileni dat z chytrych hodinek znamena obvykle slevu (pokud clovek se alespon trochu pohybuje). Kamarad mel operaci srdce, nejake komplikace s tim a pojistovna platila $600k.
    30.9.2023 07:16 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    kolik stojí nějaké normální pojištění poměrem k přijmu?
    30.9.2023 14:00 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Nejlevnejsi pojisteni stoji snad $90, coz je je par hodin u nekvalifikovane prace. Nic jako pomer k prijmu neni, co si zakoupis to mas. Pro predstavu docela dobre pojsteni pro single muze stat $600 mesicne, pro par $1k, pro rodinu $1.5k. V tomhle mas treba spoluucast $2k a u kazde navstevy dr platis $30, v urgent care $80 a v emergency $300. Hodne te motivuji k tomu aby jsi delal prevenci (ta je obvykle zdarma), aby jsi se staral o sve zdravi(nekourit, pohybovat se,..). Pokud pracujes pro dobrou firmu tak to pojisteni te muze stat min nebo nic (jako benefit). V praxije to tak, ze vetsina lidi co znam je schopnav normalni praci si vydelat dostatek penez aby meli na dobre pojisteni, u manzelu klidne z obou stran (coz ma sve vyhody). No a u spatne placenych jobs si lidi obvykle neplati pojisteni ale to je tak trochu debilni rozhodnuti. Holka v taco bel co znam bere se vsim vsudy za 4 dny prace v tydnu ~1k mesicne, pojisteni za $100 si neplati a doufa ze se ji nic nestane. Realita je takova, ze musela do nemocnice, ucet za vse byl $6k (nic vazneho) a proste nema na to aby to zaplatila. Zalezi od nemocnice nebo poskytovatele sluzeb - obvykle maji nejaky program pro socialne slabe lidi a budou chtit splatit treba jenom 10% v prubehu dvou let. Takze to neni tak uplne nehumanni jak se to prezentuje v CR. Je to proste jine. Ja treba za rodinu platim mensi zdravotni pojisteni nez v CR bychom platili se zenou na zdravotnim a sluzby mame daleko lepsi (debilni priklad - v nemocnici menicko s 20ti jidly k obedu).
    Fluttershy, yay! avatar 30.9.2023 14:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Takze to neni tak uplne nehumanni jak se to prezentuje v CR.
    Nejsem si zcela jistý, jak se to prezentuje v ČR, nicméně se stačí podívat např. na health wonkery v Prospectu jako A Sick System.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.9.2023 15:02 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Nas socialisticky duhovy ponik je zase tady… jakekoliv penize na zdravotnictvi jsou podle me spatne. V US funguje skvele charita ktera je schopna platit velmi drahe operace. A ano, je tady specificke etnikum ktere si radsi koupi 5 netflixu a chodi 5x mesicne na nehty nez by si platili zdravotni pojisteni. Na rozdil od CR nejsem nucenej do neceho, me rozhodnuti o riziku. A ze firmy ve zdravotnictvi nebo v lecich vydelavaji prachy? Je to snadne, kdyz ti je spatne zaplatis cokoliv aby ti bylo dobre. Proto i kurvy jsou tady drahe. Staci se podivat jak je diky socialistum dojebana kalifornie, kolik homeless lidi je tam, atd. Socializmus nikdy nefungoval, vcetne ceskeho zdravotnictvi, kde cekas na operaci klidne pul roku zatimco tady ji mam za 3 dny.
    Fluttershy, yay! avatar 30.9.2023 15:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    facts don't care about your feelings
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.9.2023 16:07 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Presne tak, ukaz mi kde kdy fungoval socialismus… nikdy mily muj duhovej poniku…
    Fluttershy, yay! avatar 30.9.2023 16:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Všimli jste si, doufám, co se letos urodilo jmelí?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.9.2023 17:29 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Tady nic zvlastniho, ale bavi me ze kdyz nemas argumenty tak odvedes diskusi k necemu jinemu. Az najdes kdy a kde socialismus fungoval tak klidne napis.
    Fluttershy, yay! avatar 30.9.2023 17:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Copak, to mám tu čest se zástupcem pologramotné poloviny Američanů?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.10.2023 01:55 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Duhovy konik se naucil pouzivat vyhledavac, gratuluji!
    1.10.2023 09:28 Vedúci výrobného štábu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    To znie ako The Platinum package od Trauma Teamu z Cyberpunk 2077
    1.10.2023 14:49 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    V CR jsou tyhle veci netransparentni. Mate sice levnejsi pracovni silu, ale pak mate drazsi energie a mizernou efektivitu. Den na ARO se v CR pohybuje na urovni 30k CZK, den na ARO tady me stal $1470, takze docela podobne. Pokud je lekarska prace vyrazne drazsi v US (je) tak ta ceska cena je proste problem. Jediny rozdil je, ze ja tyhle vsechny naklady vidim zatimco ty o nich nevis a jenom je platis.
    1.10.2023 15:41 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Myslíte si, že lidstvo je (bude někdy) složeno jen z vítězů?
    1.10.2023 16:40 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ne, ale je rozdil vzit 30% z vydelku a pak to neefektivne pretozdelovat vs dobrovolne podporovat nejakou charitu nebo konkretni lidi. Kolik lidi v CR zastavi u bezdomovce aby mu dali par drobnych? V CR malokdo, tady rekneme kazde 10te auto. Tohle nema smysl resit, ten svet je tady jinak nastaven, jestli dobre nebo spatne je uhel pohledu.
    1.10.2023 16:30 pojišťovák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Jediny rozdil je, ze ja tyhle vsechny naklady vidim zatimco ty o nich nevis a jenom je platis.
    Tak tady se mejlíš jak prase. Není problém požádat svou zdravotní pojišťovnu o výpis úhrad z účtu, který máš u ní vedený a tam vidím, co vše za mne platí. ;-)
    1.10.2023 16:34 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Kolik lidi si zada o vypis? 0.0001%? Asi tak…
    1.10.2023 20:16 pojišťovák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    S vycucanýma procentama tady nemá smysl mávat. Ty máš výhodu že tu cenu dostaneš na talíři s mašličkou tam u vás, zatím co tady je třeba se o to zajímat a pravidelně jednou za rok vyžádat.
    Jendа avatar 1.10.2023 21:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Já se přihlásím do Moje VZP (vytvoření účtu ti nabídnou při každé návštěvě pobočky, případně se možná dá dneska už zařídit nějakou tou eIdentitou) a tam je tabulka, kde je to napsané. Žádné žádání netřeba a je to tam řádově do měsíce od provedení té léčby, netřeba čekat rok.
    Jendа avatar 1.10.2023 21:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Jinak ten účet stejně chceš, jednak pro kontrolu že máš všechno správně registrováno třeba při změně zaměstnavatelů, jednak protože přes něj se žádá o různé příspěvky třeba na dentální hygienu nebo tělocvičnu.
    2.10.2023 08:47 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Za zivot jsem potkal 3 lidi co se zajimali o naklady pojistovny u sveho zdravotniho pojisteni v CR. Dovolim si tvrdit ze naprostou vetsinu lidi tohle nezajima protoze je uplne jedno jestli pojistovna zaplati 10tis nebo 10mil, nic to nemeni na jejich pojisteni nebo kvalite pece.
    1.10.2023 17:18 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Takze to neni tak uplne nehumanni jak se to prezentuje v CR.
    Pěknej cope, nebo tedy ještě možná "mě se to netýká" od člověka, kterej má dost peněz aby byl za vodou.
    1.10.2023 17:54 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ne, ja vidim i ty moznosti chudych jak resit vysoke ucty za lekarskou peci. U jisteho etnika je to neochota mit jakekoliv pojisteni, radsi 5 netflixu, u ostatnich nizkoprijmovych lidi je ochota resit chudobu znacna (vice praci, komunikace s nemocnici a hledani zpusobu v ramci ruznych socialnich podpurnych programu,..). V CR se US zdravotnictvi prezentuje jako “velky spatny”, ja naopak rikam ze vse ma sve pozitiva a negativa.
    1.10.2023 19:26 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    jasně, sociální síť na bázi žebroty, to fungovalo skvěle v středověku /s
    1.10.2023 19:27 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    *sociální záchranná síť (nemyšlen fejsbůk etc)
    2.10.2023 08:48 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Zatimco socializmus funguje ve ktere krajine? Aha… Ani v CR tvuj socializmus ve zdravotnictvi nefunguje, priklad s extremne drahou lecbou pro deti kdy pojistovna plati prd a delaji se sbirky…
    Jendа avatar 2.10.2023 20:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    V USA mají nejdražší zdravotnictví a nejhorší dobu dožití a výsledky toho zdravotnictví 1, 2. Je to podobná situace jako s komunismem/centrálním plánováním/… - teoreticky to musí úplně skvěle fungovat, ale praktické realizace mají z nějakého neznámého důvodu velmi špatné výsledky.
    2.10.2023 20:18 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Výjimečně, kdežto ty navrhuješ, aby to tak bylo u všech případů.
    Jendа avatar 1.10.2023 21:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Příloha:
    Pro predstavu docela dobre pojsteni pro single muze stat $600 mesicne, pro par $1k, pro rodinu $1.5k. V tomhle mas treba spoluucast $2k
    Hm, takže všechny menší věci si stejně platím sám a je to jenom pro krytí extrémních průšvihů. A ty ceny jsou napořád a pro všechny, nebo když máš vrozenou vadu, nebo až ti bude 70, tak budeš mít smůlu?

    Na druhou stranu v ČR už se taky dostáváme do stavu, že si většinu menších věcí platím sám, protože takové ty běžné věci co člověk potřebuje (dentální hygiena, oční je jen základní, fyzioterapie nic moc) se postupně přestaly krýt. A naštěstí jsem nepotřeboval žádný větší lékařský zásah, ale co jsem slyšel a četl historky ohledně čekací doby i obecně kvality, tak bych si to asi taky musel zaplatit. Kamarádovi teď na kožním dali termín za 4 měsíce, tak zaplatil a šel hned.
    Pro predstavu docela dobre pojsteni pro single muze stat $600 mesicne, pro par $1k, pro rodinu $1.5k.
    Pro srovnání v ČR se 100k hrubého měsíčně zaplatíš 13500 Kč ($600), OSVČ co vyfakturuje 1.4M ročně ale jenom 3000 Kč ($130) měsíčně (waaat?? ale je pravda že jsem fakt posílal VZP nějak strašně málo). Ale to tady asi nikdo nezpochybňuje, že pro lidi v top 10% výdělků je to v pohodě -- ale jak si může platit $600 měsíčně někdo kdo dělá za $15/hour?
    Realita je takova, ze musela do nemocnice, ucet za vse byl $6k (nic vazneho) a proste nema na to aby to zaplatila.
    Ono je to ale taky v tom, že ceny zdravotnictví v USA jsou často absurdní. Jak léků (jednu dobu bylo třeba populární srovnávat ceny inzulinu v různých zemích) tak obecně ošetření. V příloze dávám 4 roky starý (tj. dneska tak +30% inflace minimálně) účet za slepák co jsem někde našel na internetu a zaujal mě a nějak se řešilo že to pojišťovna nechtěla z většiny zaplatit (je to tam popsané, ale nerozumím tomu, možná to dokážeš interpretovat?).
    2.10.2023 09:13 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ty ceny jsou takove jake si vyjednas. Zdravotni pojisteni je ve statech jako jakekoliv jine pojisteni - muzes si zaplatit to na co mas a to co potrebujes. Zatimco ja jsem ve veku kdy chci mit co nejlepsi pokryti sluzeb s minimalni spoluucasti tak muj o dvacet let mladsi kamarad ma vysokou spoluucast a minimalni cenu pojisteni a vychazi mu to. Duchodci jsou kategorie sama o sobe, pokud jsi pracoval tady pro nejaky korporat tak obvykle mas placenou zdravotni peci i v duchodovem veku (jeden z benefitu) za skvelou cenu. Pokud ne tak je tady medicare/medicaid kde platis jako duchodce treba $100 a mas v tom skoro vse. Podobne to funguje i u lidi co maji minimalni prijem nebo maji nejakou vrozenou vadu nebo nemoc. Ale obecne : Lidi co vydelavaji minimalni mzdu se budou mit vzdy hur nez lidi co vydelavaji vic penez. Ono se to lehce rekne, ale pokud se jako dite snazis tak ziskas vzdelani bez ohledu na svou socialni situaci (ruzne granty, stipendia, pujcky) a se vzdelanim tady nepracujes za minimalni mzdu. Pak tady funguji veci jako nabyla praxe - i kdyz mas mizerne vzdelani ale delas nejakou praci 10let tak zamestnavatel chape ze mas jiz nabyle pracovni dovednosti a vydelavas vice nez minimalni mzdu. Funguje tady spousta veci ktere funguji snad vsude. Kdyz se ti hlasi do prace typek ktery za posledni rok mel 20 zamestnani tak mu nedas nic vic nez minimalni mzdu protoze za tyden typek neprijde do prace nebo udela nejaky pruser. A tihle vsichni lide si neplati $600 pojistne protoze na to proste nemaj a podle me je to vporadku, k tomu aby se clovek mel lip se ma clovek snazit sam a ne spolehat na to ze se o nej nekdo postara. Ty cisla v CR - zapocitej si do toho kolik odvede za tebe i firma. A ano, ceny jsou “absurdni” protoze kdyz studujes VS za kterou zaplatis $500k tak chces aby se ti investice do vzdelani vratila takze hodina tveho casu nebude za $15 ale klidne za $3000. Treba kdyz zena rodila tak doktorka co jsme meli si rekla o $2500 za 15minut co tam byla a za me to bylo naprosto vporadku. Kdyz jsem se s ni pozdejc bavil tak po tretim porodu by nam dala slevu 10% :D Vzdy kdyz se s nekym bavim v CR o zivote tady vs CR tak jenom konstatuji ze to se neda srovnavat a clovek si to musi prozit aby spoustu veci pochopil. Me treba prvni rok tady neskutecne srala kvalita silnic ktera se mnohdy neda srovnavat ani s nejakou vesnickou silnici v CR ale casem jsem pochopil ze to nikdo moc neresi dokud se da po silnici jezdit protoze by se jinak museli navysovat dane a to nikdo nechce. Taky radsi budu jezdit po horsi silnici nez platit rocne o $xk vice na danich.
    Jendа avatar 2.10.2023 19:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Ty ceny jsou takove jake si vyjednas.
    IMHO do tohoto taky přispívá, že podle regulací FDA a spol. nemůže ordinovat jen tak někdo a je strašlivý overhead s dokumentací a prevencí případných sporů (ve smyslu že pacient zažaluje nemocnici za chybnou péči). Takže máte to nejhorší z volného trhu i ze 'socialismu'.

    Třeba ten inzulin, verze z před-20-lety určitě byla už dost fajn a patenty vypršely (typicky platí 20 let), ale nikdo ho nemůže vyrábět a prodávat a asi ani dovážet. Nebo ještě absurdnější, slyšel jsem, že ti optika v USA neudělá brýle bez lékařského předpisu (na druhou stranu stejně jako v ČR si je můžeš objednat online a celníci ti je asi jako zabavovat nebudou).
    Pokud ne tak je tady medicare/medicaid kde platis jako duchodce treba $100 a mas v tom skoro vse.
    To je ale socialismus, ne?
    a se vzdelanim tady nepracujes za minimalni mzdu
    Pokud je to jako u nás tak hlavně pokud jsi vyhrál free market casino a jde ti nějaký obor, který zrovna trh oceňuje. Nám vývojářům se to hezky řekne, ale představ si, že by trh zrovna naši práci neoceňoval a oceňoval by jen nějaké činnosti které ti nejdou (hraní na housle, hraní fotbalu, malování krajinek a portrétů -- jestli zrovna něco z toho ti jde nevím, je to příklad). Ale to už je o životní úrovni celkově a mimo diskuzi o na první pohled předraženém zdravotnictví.
    Ty cisla v CR - zapocitej si do toho kolik odvede za tebe i firma.
    Ano, to jsem započítal. Snad jsem to nepopletl. Celkově to prý vychází na 13.5%, takže mých 13.5k ze 100k.
    k3dAR avatar 3.10.2023 16:16 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    [...] protoze kdyz studujes VS za kterou zaplatis $500k tak chces aby se ti investice do vzdelani vratila takze hodina tveho casu nebude za $15 ale klidne za $3000 [...]
    tedy 5let studuje a aby se mu to vratilo tak nahodi hodinovku s navratnosti 1mesic? no to urcite musi... :-D
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.10.2023 18:50 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Kdyz se podivam na ten Jenduv ucet, tak $3 za tabletu (ne krabicku, ne platicko), tak si uplne nejsem jistej, cemu rikas cena na trhu. Spis mi to prijde jako dobrej scam. Neco ve stylu, ze realna trzni cena uctovana pojistovne je $4k, pacosovi se nauctuje $40k. Ten ma pojisteni s nejakou tou 10% spolucasti, a vitezne teda zaplati... taky $4k.
    Jendа avatar 2.10.2023 19:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Co $3. Stačí zagooglit třeba USA hospital charging for ibuprofen insurance (nebo názvy dalších triviálních léků)…
    Gréta avatar 30.9.2023 14:07 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu

    to má jako z toho svýho psychopatologickýho vokusování pat určitě na některý patě číhal ňákej patogen :O :'(

    snad to jako neskončí patogenezním patem a se z toho stallman nakonec ňák vykouše :D ;D

    30.9.2023 15:04 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Libi se mi tva odvaha, ja byl srab zacit s timhle prvni. Klicove slova systemd a karma.
    Gréta avatar 1.10.2023 16:44 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    30.9.2023 20:50 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Až budeš mít rakovinu, postni to sem, určitě ti pár lidí odpoví stejně jako ty o stallmanovi, Gréto.
    Gréta avatar 1.10.2023 16:42 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu

    sem jenom nechtěla by to tady bylo takový smutný :D ;D

    a stallman eště hrozně moc dlouho neumře tak proč jako takovej patos?? jako pokání za svuj patofilní vtipek nechám mezi tučňakama v patagonii v upatí hory los patos ztyčit památnej patník v podobě patky chleba. snad to jako nebude moc velký patolízalství když se eště pudu mrknout na sportovní utkání v tamtý jejich divný legrační patagoncký hře pato :O :O :D ;D

    1.10.2023 17:20 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman má rakovinu
    Sakra, chudák. Těžká věc, tak přeju, ať se to daří léčit...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.