abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Zprávička na Kernel.org informuje o ukončení podpory formátu .bz2 pro nově vydaná linuxová jádra, záplaty a další software umístěný na Kernel.org. Podporovány jsou pouze formáty .gz a .xz (výchozí formát). Již uložené .bz2 soubory zůstanou nadále k dispozici. [LWN.net]

    28.12.2013 20:20 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.12.2013 22:30 PeTr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Pěkný fašisti, příště budou jádro vydávat jen v binární podobě
    28.12.2013 22:49 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Aký dopad to bude mať volné miesto na uložisku ? Aký je dôvod prerušenia podpory ?.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    29.12.2013 03:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    (Tohle je jen můj osobní odhad.) Tři různé kompresní formáty jsou zbytečně moc a bzip2 nemá oproti xz prakticky žádnou výhodu, snad až na (zatím) větší rozšíření - což ale řeší zachování gzip.
    28.12.2013 22:58 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Nic proti. Je to pomalé a zastaralé. Ohledně xz je ale ještě dost práce na tom, aby byl tento formát plně funkční pro všechny distribuce. V Archu jsem narazil na problém při jeho použití v mkinitcpio...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    29.12.2013 01:09 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Ja som istu dobu dozadu riesil porovnavaci test. Ono xz pouziva zaujimavy kompresny algoritmus, no je o niekolko radov narocnejsi na CPU pri komprimovani ako bz2/gz + nemam pocit, ze je az tak rozsireny.
    Zdrojaky jadra (cca 725MB) mi sice skomprimoval az na 96MB, ale trvalo mu to takmer pol hodinu (atom 330, jedno vlakno). Bzip2 splodil za 8 minut 146MB subor. Je pravda, ze dekompresia bola vyrazne rychlejsia, ale xz skonzumoval riadny kus pamate. Ak by niekoho zaujimali presne cisla, tak ich moze najst na mojej wiki stranke tu.
    29.12.2013 14:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Ono xz pouziva zaujimavy kompresny algoritmus, no je o niekolko radov narocnejsi na CPU pri komprimovani ako bz2/gz + nemam pocit, ze je az tak rozsireny.
    Algoritmus je LZMA, stejný jako u 7zip. Je navržen tak, aby měl dobrý kompresní poměr (kvůli tomu je komprese pomalá a náročná), ale relativně rychlou dekompresi (podobně rychlou jako u ostatních)...

    29.12.2013 22:20 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Dekompresia je rychla, to je pravda, ale na druhu stranu poziera dost pamate. Na beznych PC a servroch to nemusi byt problem, ale na RPi a embedded zariadeniach by som dva krat zvazil ci xz bude spravna volba.
    30.12.2013 04:18 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    RPi je kram a patri do kose, na normalnim hardwaru XZ neni problem, jinde si to holt musis nejak prezvejkat, aby to kram zvladnul. Neverim, ze je takovy problem ten archiv rozbalit na desktopu.
    Jendа avatar 30.12.2013 08:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Rád si nechám doporučit zařízení s lepším HW v podobné cenové kategorii.
    Václav 30.12.2013 13:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Možná OLinuXino?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 30.12.2013 15:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    55 € bez VAT, to je dvakrát dražší než RPi, ne?
    little.owl avatar 30.12.2013 19:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Presne tak, je to jina kategorie. Navic RPi diky vice nez 2e6 vyrobenych kusu ma obecne lepsi podporu.
    A former Red Hat freeloader.
    mirec avatar 2.1.2014 10:11 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 2.1.2014 17:55 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    A ešte k tej cene ... v cene Allwinner je aj licencia na prehrávanie h.264/mpeg2. Ďalej treba brať do úvahy, že je to dvojjadro s 2x väčšou RAM, 6x väčším počtom GPIO ... No a nakoniec ešte zopár grafov, ide konkrétne o verziu A13 (staršia výrobná technológia oproti A10/A20, horší pomer cena/výkon) .. výkon k spotrebe a výkon k cene.

    Áno raspberry bola pecka v dobe keď prišlo. Áno vyrába sa ich viacej v porovnaní s podobnými doskami s ARM, ale SoC bude drahší (neviem presne porovnať lebo samostatne sa nepredáva). Aj atari bola pecka v dobe keď prišlo ... ale neznamená to, že je rozumné držať sa toho. Je načase zjednotiť systémy pre ARM (rozdeliť podľa inštrukčnej sady) a vymieňať len jadro / drivery podľa dosky lebo takto sa ďalej nedostaneme.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    30.12.2013 21:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Rád si nechám doporučit zařízení s lepším HW v podobné cenové kategorii.
    Zuákladní verze Cubieboardu se dá afaik splašit pod 50€ s DPH (pokud ti nevadí, že to jsou Čínani). Je to furt o něco dražší, ale imho ten HW je výrazně lepší (RAM, SATA,...). Všelijakých portů vč. gpio má neúrekom, ale zas na RPi se s tím asi snáz pracuje (bindingy pro python) + větší komunita, etc...

    Rule of thumb: Na low-level bastlení / GPIO / PWM a tyhlety kravinky asi spíše RPi, na mini-server, media, atd. něco lepšího, např. ten Cubie.
    little.owl avatar 30.12.2013 23:17 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 31.12.2013 07:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.1.2014 11:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    A už na něčem jiném než RPi funguje dobře XBMC?
    6.1.2014 13:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    1.1.2014 18:20 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Nemel kraviny, podobnych a jeste daleko vykonostne horsich krabek jsou vsude kolem miliony.
    2.1.2014 14:49 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    To ze nedokazes vyuzit potencialu RPi, to este neznamena ze patri do smeti. S RPi mas az priliz vela "muziky" za malo penazi a pri uplne smiesnej spotrebe. Ako Desktop by som RPi nepouzival, no ako media pc, riadiaci modul, zber dat, interface s displayom je RPi vykon vic ako postacujuci.

    ale spat k tomu na co som chcel poukazat. Vyhody XZ su zjavne pri postupe: Raz komprimujem, vela krat deomprimujem, nie je problem s ram. Ak ide uz o nieco pravidelnejsie (napr sql backup databazy), tak vyhody su uz otaznejsie. Na mojom serveri (hw nie je RPi) je rozdiel bzip2 vs. XZ cca 30 minut CPU navyse a 300MB ram navyse pocas komprimacie. Aj ked dekompresia je menej narocnejsia na CPU, tak narocnost na pamat stale ostava. Presne na toto som chcel poukazat, nic viac, nic menej. Hoci na beznom desktope moze byt zaujimave vsetko vratane kernelu a initrd/ramfs komprimovat cez XZ, tak na embedded zariadeniach (alebo "mensich") to moze byt celkom kamen urazu.
    5.1.2014 03:47 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Zdrojaky jadra (cca 725MB) mi sice skomprimoval az na 96MB, ale trvalo mu to takmer pol hodinu (atom 330, jedno vlakno). Bzip2 splodil za 8 minut 146MB subor. Je pravda, ze dekompresia bola vyrazne rychlejsia, ale xz skonzumoval riadny kus pamate.
    Doba komprese tady nehraje roli. Jestli to komprimuji 1 nebo 10 minut je jedno. Ale 50MB na jednom souboru v celkovem poctu stazeni je hodne znat.
    29.12.2013 05:29 Trubicoid2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Jo, ten dekompresor v jadre kdysi neumel cist soubory vytvorene xz -9e, xz -9 fungovalo. Ted nevim, jak to je.
    29.12.2013 00:03 volic_plukovnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    No boze, jde jen o to v jakem formatu komprimuji zdrojaky na kernel.org
    29.12.2013 10:28 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Ach jo, fašisti hnusní. Při obrovitosti dnešních úložišť nevidím důvod pro nějaké ukončování. Spíš bych byl radši, kdyby konečně začali podporovat .7z, .rar a hlavně .zip, abych to mohl rozbalit a kompilovat i na windowsech
    mikirc avatar 29.12.2013 12:27 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Nevím kde je problém, já ve woknech rozbalím bez problému všechny formáty, které jsou v nabídce.
    Byl jednou jeden...
    29.12.2013 12:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    A este CAB a EXE s instalaciou...
    29.12.2013 20:59 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    vytvořilo by to pak balíček MSI, který by se instaloval z GRUBu :-D
    Jendа avatar 30.12.2013 08:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    MSI jde nabootovat? O_o
    30.12.2013 09:55 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    ne, ale také ne všechno, co se spouští z GRUBu, musí nutně bootovat...
    xkucf03 avatar 29.12.2013 13:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Vždycky mě vytočí, když od nějakého windowsového matláka přijde proprietární RAR archiv. Proč to sakra ještě dneska lidi používají?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.12.2013 13:24 Ziktofel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    ze by ho na obvykly instalaci win XP vytvoril na nejmin kliknuti?
    xkucf03 avatar 29.12.2013 13:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    To bych čekal spíš ZIP1, ale RAR? To spíš vypadá, že tam nějaký „IT expert“ instaluje cracknutou verzi WinRARu :-/

    [1] ten se dá aspoň v pohodě otevřít, byť je tam občas zmršené kódování názvů souborů

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.12.2013 13:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    unrar?
    xkucf03 avatar 29.12.2013 13:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Ten funguje jen na některé verze, ne na:

    přijde proprietární RAR archiv

    To by musel být unrar-nonfree a ten tu nemám.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.12.2013 14:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    To musí být něco hodně divokého, já ještě na RAR archiv, který by unrar z distribuce nerozbalil, nenarazil.
    30.12.2013 22:55 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Podpis.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Hans1024 avatar 29.12.2013 15:23 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    S takovymi archivy se bohuzel obcas take setkam.

    Jenom bych chtel podotknout, ze k unrar-nonfree je k dispozici zdrojak (coz me osobne staci :D) a v nonfree je, protoze v licenci je restrikce, ze se to nesmi pouzit ke kompresi, ale jenom dekompresi, aby se z toho pravnici v Redmondu nepodelali :-D.
    Veni, vidi, copi
    29.12.2013 15:47 Trubicoid2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Proc v redmondu? Rar delali nejaci Rusaci, ne?
    Hans1024 avatar 29.12.2013 16:27 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Mate pravdu, moje chyba.

    V Rusku snad nebude armada pravniku tak velka, jako kdyby utocili z Redmondu.
    Veni, vidi, copi
    29.12.2013 17:57 адвокат
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    нам много
    Hans1024 avatar 29.12.2013 18:38 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    вас много, но менее адвокатов ;-)
    Veni, vidi, copi
    29.12.2013 17:58 Yontalcar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    pepe_ avatar 30.12.2013 13:46 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Na používání RARu nepotřebuješ licenci ani na win ani na linuxu. Prostě jen otravuje hláškou , nic víc  a kompresní poměr  20gb zabalit stejně v normální kompresi jako 7z v maximální ale za 4x kratší dobu ?  Používám ho v linuxu protože se s ním pracuje nejrychleji.

    30.12.2013 22:57 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    U mne až da ty Win (téměř nepoužívám) je to stejné.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    4.1.2014 15:51 Stevo s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Na používání RARu nepotřebuješ licenci ani na win ani na linuxu.

    To nie je pravda. Priamo v licencnej zmluve sa uvadza, ze sa ten software nesmie pouzivat po 40-dnovej skusobnej dobe. Ak Vam nevadi, ze Vam to najdu pri softwarovom audite alebo nejakej kontrole "softwarovej policie", tak kludne pokracujte ...

    Citaty z licencie:

    http://www.rarlab.com/license.htm

    ... "anyone may use the software during a test period of a maximum of 40 days at no charge. Following this test period, the user must purchase a license to continue using the software." ... "unauthorized use shall result in immediate and automatic termination of this license and may result in criminal and/or civil prosecution." ... "If you do not agree with the terms of this license, you must remove all software files from your storage devices and cease to use the software."

    pepe_ avatar 5.1.2014 09:42 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Jo máš pravdu :

    Toto je zkušební verze archivačního programu WinRAR. Tuto verzi smí kdokoliv používat ve zkušebním období 40-ti dnů

    PŘED POKRAČOVÁNÍM V INSTALACI SI PROSÍM POZORNĚ PŘEČTĚTE NÍŽE UVEDENÉ LICENČNÍ UJEDNÁNÍ.

    LICENČNÍ UJEDNÁNÍ KONCOVÉHO UŽIVATELE

    Mezi společností win.rar GmbH - dále “Poskytovatel licence” - osobou či subjektem - dále “Uživatel”, instalujícím či jinak užívajícím RAR (či jeho verzi pro systém Windows - WinRAR) - dále “Software”, se ohledně tohoto Software uzavírá následující smlouva.

    Autorem a držitelem autorských práv k Software je Alexander L. Roshal. Poskytovatelem licence a držitelem výlučných celosvětových práv na užívání, vytváření kopií, distribuci a jakýkoliv způsob šíření Software je společnost win.rar GmbH, Schumannstr. 17, 10117 Berlín, Německo.
    Software je šířen s možností jej před nákupem vyzkoušet. V rámci této možnosti má Uživatel právo Software bezplatně užívat po dobu nejvýše 40 dnů. Po uplynutí této lhůty je k pokračování v užívání třeba zakoupit odpovídající licenci.
    Zkušební verzi Software lze - s následujícími výjimkami a za dodržení podmínky, že distribuční balíček nebude žádným způsobem pozměněn - volně dále šířit.

    S výjimkou dekompresních komponent UnRAR není dovoleno bez písemného svolení jednotlivé části balíčku šířit odděleně.

    Bez písemného svolení nesmí být zkušební verze Software distribuována jako součást jiného softwarového balíku. Software smí být nabízen pouze ve formě nezměněného instalačního balíčku a musí být dostupný ke stažení bez jakýchkoliv bariér či podmínek vůči uživateli, jako např. poplatek za stažení či poskytnutí osobních údajů uživatele.

    Nezměněný instalační balík WinRARu musí být poskytován samostatně a bez připojení jiných souborů či dat. Spojování do balíčků je zakázáno. Výslovně zakázáno je použití instalačních či pomocných programů, spojujících WinRAR do balíčků libovolného typu bez výslovného písemného svolení win.rar GmbH.

    Šiřitel zkušební verze Software nesmí zároveň šířit či odkazovat na registrační klíče, generátory registračních klíčů, ani programy, směřující k odstranění ochrany či omezení Software jiných programů ("hack", "crack" apod.).

    V případě porušení výše uvedených podmínek zaniká toto svolení okamžitě a automaticky.

    Zkušební verze Software může zobrazovat dialog s upozorněním na nutnost registrace a výzvou k zakoupení licence. V závislosti na konkrétní verzi a konfiguraci může tento dialog zobrazovat předdefinovaný text a odkazy, nebo stránku WWW získanou z internetu. Takto zobrazená webová stránka může obsahovat pokyny k registraci a další materiály podle potřeb poskytovatele licence, včetně reklamy. Při otevírání webové stránky přenáší Software jen takové informace, které jsou z technického hlediska nezbytné k přenesení stránky WWW pomocí protokolu HTTP a jejímu otevření v prohlížeči.
    Software je distribuován "tak jak je". Neexistují žádné záruky, ať již přímo vyjádřené či z okolností vyplývající. Užívání Software se děje na vlastní nebezpečí. Autor, poskytovatel licence ani jeho zprostředkovatelé neodpovídají za ztrátu dat, zisku nebo jakoukoliv jinou újmu, způsobenou používáním či zneužitím tohoto Software.
    Pro Software existují tyto 2 základní typy licencí:

    Uživatelská licence pro jeden počítač. Uživatel získává jednu licenci na užívání Software na jednom počítači.

    Soukromí uživatelé smí tuto licenci používat na všech počítačích a mobilních zařízeních (USB discích, externích pevných discích apod.), nacházejících se v jejich vlastnictví.

    Komerční uživatelé musí disponovat licencí pro každý počítač či mobilní zařízení, na kterém je Software nainstalován.
    Vícenásobná uživatelská licence. Uživatel zakoupí určitý počet uživatelských licencí, které smí kupující a jeho zaměstnanci používat na stejném počtu počítačů.

    V síťovém (klient/server) prostředí musí Uživatel disponovat licencí pro každou stanici (klienta), kde RAR nainstalován nebo používán, bez ohledu na to, zda tyto RAR používají současně nebo v různou dobu. Má-li Uživatel v síti například 9 stanic s přístupem k Software, musí pořídit licenci na 9 kopií.

    Nákupem licence získává uživatel nevýlučné právo na používání Software na počtu počítačů, vyplývajícím z výše uvedených podmínek a počtu zakoupených licencí, pro jakýkoliv účel, který není v rozporu se zákonem.

    Kromě licenčního poplatku nejsou s používáním Software, vytvářením a distribucí RAR archivů, samorozbalovacích archivů, dělených archivů či samorozbalovacích dělených archivů spojeny žádné další poplatky. Legálně registrovaní uživatelé smějí používat své kopie Software k vytváření archivů a samorozbalovacích archivů a tyto distribuovat bez jakýchkoliv dalších nároků ze strany RARu.
    Licencovaný Software nesmí být pronajímán nebo přenechán k užívání, práva k jeho užívání však lze v celém rozsahu a trvale převést na jiný subjekt, pokud tento souhlasí s pravidly této licence.

    Informace o možnostech zakoupení licence Software naleznete v souboru order.htm
    Není povoleno používat, kopírovat, emulovat, klonovat, půjčovat, pronajímat, prodávat, modifikovat, dekompilovat, disassemblovat či jinak zpětně dekódovat nebo převádět licencovaný Software nebo jakoukoliv jeho část kromě způsobů, uvedených v licenčním ujednání. Jakékoliv takovéto neautorizované užití povede k okamžitému a automatickému zániku této licence a může vést k trestně- a/nebo občanskoprávní žalobě.

    Binární kód RARu, binární kód WinRARu, zdrojový kód UnRARu ani binární kód UnRARu nesmějí být použity nebo zpětně dekódovány s cílem zpětné rekonstrukce patentovaného kompresního algoritmu RARu bez písemného svolení autora.

    V Software mohou být použity komponenty, vyvinuté či vlastněné třetími stranami. Podrobnosti naleznete v tématu nápovědy "Poděkování", nebo v souboru acknow.txt (dle distribuce) v distribučním balíku Software.

    Toto licenční ujednání se opírá pouze a výlučně o německý právní řád. Jste-li obchodník, budou jakékoliv a všechny spory, týkající se této licence nebo její platnosti projednávány před soudy v místě sídla win.rar GmbH v Berlíně, Spolkové Republice Německo.

    Instalace a užívání toho Software předpokládá souhlas Uživatele s ustanoveními této licence. Nesouhlasíte-li s ustanoveními této licence, musíte odstranit všechny součásti Software ze svých datových úložišť a přestat Software používat.

     

     

     

    ****

    Není povoleno používat ..... kromě způsobů, uvedených v licenčním ujednání. Jakékoliv takovéto neautorizované užití povede k okamžitému a automatickému zániku této licence a může vést k trestně- a/nebo občanskoprávní žalobě.

    5.1.2014 11:20 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    A co přesně budeš se linuxovým zkompilovaným jádrem v MS Windows dělat?
    5.1.2014 11:33 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    a kdo řekl, že ho budu používat v MS Windows, občas se porobí Linux ve virtuálnu nebo na severu a já tam musím dostat jádro s ovladači, které je třeba někde zkompilovat...
    5.1.2014 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Hm… a vy už jste opravdu někdy zkoušel kompilovat linuxové jádro ve Windows nebo jen tak trollujete jako obvykle?
    6.1.2014 01:07 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    a zkoušel jste to vy? gcc je multiplatformní a správně nastavené kompiluje pod Windows jako pod Linuxem...
    Jakub Lucký avatar 6.1.2014 09:46 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Já jsem zkoušel kompilovat kernel v Linuxu na NTFS disku a nešlo to...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    6.1.2014 13:17 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    hmmm, asi děláte něco špatně.
    little.owl avatar 6.1.2014 10:02 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Vtipkujete?

    Tam nejde o gcc, ale kernel build system.
    A former Red Hat freeloader.
    6.1.2014 13:16 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    a kdo mi brání si ho zkompilovat také?
    7.1.2014 07:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Nevidím jediný důvod, proč bych něco takového dělal. A i kdyby, rozchodit gunzip a tar by byl řádově menší problém než rozchodit všechno ostatní, co by k buildu jádra bylo potřeba (nemluvě o tom, že s *.tar.gz si poradí i většina obrázkových archivačních programů).

    Mimochodem, na otázku jste neodpověděl…

    7.1.2014 14:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Teoreticky by to možná šlo v msysu nebo cygwinu. Ale byla by to asi dost votravná práce, to už je imho lepší spustit nějakej live linux s dev prostředím ;-)

    Nevim, co ten člověk píše o kompilaci kernelu, ale že trolluje je jisté...
    David Heidelberg avatar 29.12.2013 18:01 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    XZ je pro distribuci zdrojáků jasná volba.. sice pomalejší a paměť žravější komprese, ale rychlejší dekomprese a potřebuje méně místa než bz2.

    Vzhledem k tomu, že se to balí jen jednou a rozbaluje milionkrát, tak je to logická volba.
    30.12.2013 02:58 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    konecne rozumne vysvetlenie, to je ten jasny dovod,
    30.12.2013 22:49 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Omyl, opakuji, xz v mkinitcpio nefunguje. A když v Archu něco nefunguje, tak je něco opravdu špatně, a to nikoli v jeho balírně. Že by to zapodmínkované peklo?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    31.12.2013 00:47 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    A jakou souvislost má "chyba xz v mkinitcpio" s kompresním formátem linuxovýho kernelu na kernel.org?
    pavlix avatar 31.12.2013 08:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Miluju lidi, co začnou větu slovem omyl a dál píšou úplně mimo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 31.12.2013 08:49 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org

    Ac mimo, jsi si jist, ze neni chyba v Archu? Napriklad ve Fedore dracut se spravnymi prepinaci* funguje.

    *xz --check=crc32 --lzma2=dict=1MiB
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    little.owl avatar 31.12.2013 17:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukončení podpory .bz2 na Kernel.org
    Ano, ve Fedore mi to take chodi.
    A former Red Hat freeloader.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.