Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Byla vydána nová verze 1.44 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.44 bude vydáno také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Tiskni Sdílej:
Já jsem se to chvíli pokoušel používat a jsem rád, že jsem pryč. Ten ostudný výkon ani nebyl to nejhorší.Já měl u VSCode problém s výkonem, resp. latencí UI někdy kolem verze 1.20, IIRC, tehdy jsem se vrátil k Sublime Code. Ale v pozdějších verzích se to nějak zlepšilo a teď spokojeně používám VSCode, resp. VSCodium.
Nejhorší mi přijde nulová nastavitelnost UITohle mě zaráží - přijde mi, že VSCode má právě tu nastavitelnost UI velmi vysokou. Tohle byl důvod, proč jsem ragequitnul PyCharm, tu ztuhlost/nenastavitelnost UI jsem nedal. UI VSCodu mi přijde velmi blízko ideálu IDE. Co se mi na tom zejména líbí:
Např. testy v pythonu se náhodně ztrácejí a objevují - doběhnou testy a za 5 vteřin zmizí a vyskočí hláška, že projekt nemá testy, za další 10s se zase objeví.S tim souhlasim, IDE featury občas pokulhávají. JetBrains IDE mají typicky lepší podporu víceméně všech hlavních jazyků.
Tohle je IMHO daň za použití HTML+js, v javovských nebo C++ UI knihovnách, by to bylo triviální.To si myslim, že je ortogonální a že to prostě akorát nemají naimplementovaný.
Z hlediska výkonu mi pycharm na notebooku ušetří proti vscode paměť, což je pro mě důležité, protože mám jenom 16GB a pracuju s velkými daty.Zkoušel jsem to několikrát porovnávat a nemam jednoznačnej závěr. VSCode jen jako editor sežere u mě míň RAMky než PyCharm, ale zase jakmile k tomu nakopnu rust language server, tak ten žere celkem hodně. YMMV.