abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Chytří pochopí, hlupáci nikdy

    28.3.2012 16:25 | Přečteno: 2007×

    V poslední době jsem se vrátil ke spinálnímu cvičení. Kdysi dávno jsem se je naučil od Honzy Lutery a potom jsem je hodně používal v dobách, kdy jsem míval díky fyzické práci a sportu potíže s páteří, plus psychické problémy, kdy jak se říká: „Jsem nesl na hřbetu tíhu celého života„ záda mě skutečně bolely. Začal jsem na radu Honzy Lutery s jógou a vlastně jsem začal používat dvě techniky, Relaxaci, tedy autogenní trénink a spinálky. Pak jsem přidal další uvolňovací a protahovací cviky, později ásány a dechová cvičení a celoživotní cvičební program pro sebe jsem měl k dispozici.

    Samozřejmě během let jsem toho používal mnohem více. Nakonec se mi postupně vykrystalizovaly cvičební série, které střídám a používám dlouhá desetiletí. S úspěchem. Ty spinálky hlavně v poslední době, kdy jsme skutečně měl na hřbetu dost obtížných životních situací a ono krásné příjemné prokroucení páteře mi skutečně dělá dobře. Nakonec psychosomatici mají pravdu v tom, že většina bolesti v zádech nebývá organického původu, ale psychického. Takže, pokud se záda uvolní, uvolní se i duše.

    Mám štěstí, že jsem se odnaučil díky jógovým technikám soupeřit a závodit s druhými, tedy mě baví cvičit sám, protože jak jsme si všiml, většina lidí různé činnosti nechce dělat sami, neb nemají s kým soupeřit, nebo závodit. Věta: „Mě nebaví cvičit samotného,” většinu bývá také o: „Nemá mě kdo obdivovat a nemám se komu předvádět.”

    Samozřejmě. Určitá míra soupeření jednotlivce vybudí k vyššímu výkonu a jistá míra konkurence zaručuje zlepšení, které vyplývá z okopírování a napodobení těch druhých. Učíme se jeden od druhého a v první fázi asi i potřebujeme mírnou formu soutěžení, která v další fázi už bývá kontraproduktivní, protože zamezuje a omezuje nutné soustředění na cvičení samotné, na jeho provedení, setrvání v klidu a nehybnosti.

    Dá se říci, že v rámci požadavku: „Změn sám sebe, potom už nemusíš měnit nic kolem sebe.” Stačí změnit svůj přístup k sobě samému, k lidem kolem sebe. Pak už nemusí nikdo nic měnit. Nenesete odpovědnost za cizí hříchy, zjistíte, že nesete jen odpovědnost sami za sebe, za své chování a za svůj cíl, který jste si uložili dosáhnout. Také vy sami si ho musíte hlídat a v případě ohrožení hledat spojence.

    Nejspíš je najdete mezi sobě podobnými. Tedy mezi těmi, co se skutečně starají o své věci a o své zájmy. Všechny „vítězné revoluce,” nakonec své prohry našly právě díky svobodymilovným lidem, kteří už měli dost toho, že jim diktátoři z řad lůzy, kteří chtěli rabovat a parazitovat právě na těch, co se starají o sebe. Pak lůza vykřikuje o měšťácích, kteří osnují kontrarevoluci.

    Lidé, kteří jako já se starají o své zájmy, vědí, že není nic zadarmo, ani záda, která nebolí. Buď investujete svůj čas, nepodlehnete vábení a slibům těch, co nabízejí rychlá a okamžitá řešení, projevíte moudrost tím, že neskočíte na jejich nabídky. Pokud skočíte, bohužel následky přičtěte sami sobě. Ne tomu, že existují podvodníci, ale tomu, že jste chtěli rychle zbohatnout, rychle být zdraví, rychle mít všechno, co mají jiní po letech práce a úsilí.

    Lidé, co chtějí měnit svět, nikoliv ho jen vykládat, nechtějí měnit sebe, ale právě ty vedle sebe jsou lidem,světu i sobě samým nebezpeční právě tou zarputilostí, se kterou se pokoušejí ovládnout své okolí. Ovšem, ti samí lidé, dříve nebo později narazí na sobě podobné, které bud sežerou, nebo jsou jimi sežráni. Pokud se najde dost velká většina, která tyto snahy odmítne, pak na světe existují desítky až stovky nepříjemných kauz, lidí, kteří se pokoušejí vše dosáhnout rychle, ale to je podobné zdravému organismu, na který útočí viry a bakterie, ovšem zdravý organismus, s dobrou imunitou, kterou má díky systematickému cvičení, systematickému tréninku právě v té ctnosti, klidu a sebeovládání zvládá vše, bez zvláštních potíží.

    Člověk, který se neumí ovládat, podléhá svým vášním, velmi snadno uvěří racionalistickým pohledům, které produkuje jeho mysl. A sám sebe přesvědčí, že rychlý výsledek, je přesně, co potřebuje. Stejně tak dokáže plamenně přesvědčit ty druhé kolem sebe, že on je ten, co jim zajistí zázrak. Takových lidí je všude kolem mraky. A ještě větší množství je těch, kteří jim dychtivě naslouchají, protože i oni touží po rychlém zázraku, slyší na slova o přirozenosti, slyší na intuitivnost a zbytečnosti úsilí o změnu, protože je přeci přirozené něco neumět, něco nedělat. Nikam se nedrat, nic nechtít.

    Prostě uvěří, že mají nárok na štěstí a že jsou na světě svině, kterých kdyby nebylo, byli by oni šťastní. Bláhovci. Netuší, že existuje něco, čemu se říká „komplementarita” a díky oné komplementaritě i ty svině mají svůj smysl a účel. A odstraněním sviní se dají do pohybu síly, které onu rovnováhu naruší. Ty síly jsou mnohem mocnější, než ty negativní dopady, které produkují ony nenáviděné svině. Zatím, všechny revoluce, které měly spasit svět způsobily jen hory mrtvol a uvrhly do neštěstí ty, kterým měly prospět.

    Většinou stejně tak končí úsilí o rychlou změnu sebe sama, svého zdravotního, ekonomického stavu. Organismus není schopný strávit příliš mnoho dobra, příliš mnoho vitamínů, tlumících prostředků, začne se bránit a narušená rovnováha se projevuje nečekaným způsobem. Stejně podobně chudí lidé neumí zacházet s příliš rychlým nabytím statků vezdejších. Většina z nás má všechno, co k životu potřebuje. Má a přesto naříká, že ti druzí vedle nás mají víc. Ano mají, jenže oni mnohem déle budují ten svět a mnohem déle se starají každý jeden sám o sebe, tak aby nebyli na obtíž těm druhým.

    Nestarám se jestli mého souseda bolí záda. Starám se o to, aby nebolela mě a klidně se rozdělím o svojí znalost s těmi, kdo o tu znalost stojí. Buď jim onu znalost daruji, nebo jim ji prodám. Ale dokud ji nezískám vlastní dlouhodobou prací a zkušeností, nemám co nabízet, ani prodávat. Tohle je ona starost o sebe. Chápu, že ti, co chtějí všechno hned, se tomu budou vysmívat. Ti, co vědí, že všechno má svůj čas, pochopí. Levicoví hlupáci nikdy. Ti jsou chytří jen na revoluce a rozdělování toho, co sami nenabyli tvrdou prací.

           

    Hodnocení: 32 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.3.2012 16:44 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    ... a že jsou na světě svině, kterých kdyby nebylo, byli by oni šťastní. Bláhovci. ..i ty svině mají svůj smysl a účel. A odstraněním sviní se dají do pohybu síly, které onu rovnováhu naruší. Ty síly jsou mnohem mocnější, než ty negativní dopady, které produkují ony nenáviděné svině ...

    Já si ale myslím, že odstranění takových sviní jako jste Vy za to riziko stojí. :-)
    28.3.2012 17:45 Míra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Na každou svini se už docela rychle vaří voda :)
    Marcela* avatar 28.3.2012 19:32 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Aspoň, že jste uctivý v oslovení, Vy šibale ;-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    28.3.2012 18:07 t
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Opravdu pekny zapis, opet nemohu nez souhlasit 100%. Ale tohle vetsina lidi asi bohuzel nepochopi, vetsina jsou ti, ktere v tomto zapisku kritizujete. Bohuzel podle toho pak vypadaji i ty komentare tady :-( Obdivuji, ze jste zalozil blog tady na tom serveru. Diky!
    28.3.2012 18:13 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    jo jo, kdo jinej tě pochválí, když ne ty sám
    31.3.2012 17:07 Cihat Recine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Mne se ten blog taky libi, piste dal!
    28.3.2012 18:41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Tu drzost taky obdivuju
    AsciiWolf avatar 28.3.2012 19:09 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Obdivuji, ze jste zalozil blog tady na tom serveru.
    Ehm?
    28.3.2012 19:13 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jo, "statecna" levicova luza se tu projevuje. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.3.2012 22:33 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Umíte vůbec někdy lidi s jiným viděním světa, než je to vaše, nazvat i jinak než urážkou?
    Marcela* avatar 28.3.2012 19:30 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Hezký blog, díky za něj.
    ...existuje něco, čemu se říká „komplementarita” a díky oné komplementaritě i ty svině mají svůj smysl a účel.
    To je fakt. Aneb bez zla bychom nevěděli, co je dobro, bez tmy, co je světlo, bez nemocí, co je zdraví, bez smutku, co je ... :-)

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    30.3.2012 06:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Blbost. Lide bez fantazie (jako vy) by to mozna nevedeli. Jini ovsem, jako napriklad teoreticti fyzici, dokazou veci predpovedet i bez toho, aniz by je museli nejprve experimentalne najit.

    Cim jsem ovsem starsi, tim vic se priklanim k nazoru, ze zlo a dobro neexistuje. Existuje jen spolecensky prijatelne a neprijatelne chovani. A nase geneticka vybava, ktera vetsine (kam nejspis Jilek jako psychopat nepatri, ale to je v poradku) umoznuje spolupraci. "Zlo" je jen jakysi konstrukt, nase oznaceni toho, co vetsina povazuje za neprijatelne. Neni tam zadna komplementarita. Vezmete si napriklad genocidu - vyvrazdeni jedne kultury jinou. Z hlediska te, co vrazdi, to zlo neni; z hlediska te, co je vrazdena, ovsem ano. Kde je tedy pravda?

    (Samozrejme to co napsal pan Jilek je blabol. Ale v podstate jsem prejal Daduv nazor, ze nema smysl reagovat.)
    30.3.2012 09:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Off topic: tvoje Existuje jen spolecensky prijatelne a neprijatelne chovani mi připomnělo Schneierovu novou knihu Liers and Outliers. Nečetl jsi ji, nebo někdo tady? Já zatím ne, ale láká mne to a dobrá reference se vždycky hodí :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    belisarivs avatar 30.3.2012 16:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Z hlediska te, co vrazdi, to zlo neni; z hlediska te, co je vrazdena, ovsem ano.
    To je vec nazoru.

    Jestli by tobe nevadilo, ze treba ceska armada vyhladi nejaky jiny narod/kulturu, tak mam pochybnosti o tem zdravi. Ja bych to teda rozhodne za zlo povazoval.
    IRC is just multiplayer notepad.
    31.3.2012 22:15 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Ano, je mozne, ze by mi to nevadilo; nebyl jsem v takove situaci, v ktere bych to mohl 100% posoudit.

    Ovsem ty mas zrejme pochybnost o zdravi velke casti lidi. Napriklad podle nedavneho vyzkumu vetsina Izraelcu schvaluje preventivni jaderny utok na Iran.
    Marcela* avatar 30.3.2012 16:53 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Vypadá to, že jste vůbec nepochopil podstatu věci. Možná jste spíš vy, kdo nemá žádnou fantazii a bohužel zřejmě ani obyčejný "fištrón" :-).

    Jasně, zlo neexistuje! :-) To platí asi tak, jako vaše tvrzení, že lze podnikat bez zisku :-). Můžete si zlo "okecat" jako spol. nepřijatelné chování a popírat existenci komplementarity a duality. Napřed si ale uvědomte, že i tato vaše hláška obsahuje opět ony 2 protiklady :-). Takže jste nahradil jen výrazy jinými, smysl původního zůstal stejný. Jen jakási "politicky korektní" změna výrazů.

    Ano, naše genetická výbava umožňuje spolupráci. Co to má ale společného s komplementaritou a dualitou? Pak je nejspíš podle vás i tenhle symbol nesmysl.

    Zlo není konstrukt. Zlo zůstane zlem, i v případě racionalizace lidí, kteří ho vykonávají /jako v tom případě genocidy/. Stejně jako pravda je jenom jedna a stokrát opakovaná lež se pravdou nestává.

    Zkrátka to vypadá, že to máte nějaké pomotané a žijete ve vlastních myšlenkových konstrukcích, tak trošku mimo realitu.
    (Samozrejme to co napsal pan Jilek je blabol. Ale v podstate jsem prejal Daduv nazor, ze nema smysl reagovat.)
    Jasně, a samozřejmě jste si stejně neodpustil reakci :-). V tomhle a v té aroganci mi trochu dadíka připomínáte :-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    30.3.2012 19:59 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Ja jsem nerekl, ze zlo neexistuje, akorat, ze existuje v jinem smyslu nez objektivni realita; ve smyslu ze zalezi na pozorovateli. Lide, kteri si mysli, ze zlo nebo dobro existuje objektivne nezavisle na pozorovateli (s vyjimkou definic ve stylu agregace tech pozorovatelu) jsou pak pricinou nabozenskych konfliktu.

    Prave jsem v jinem tabu docetl clanek. Myslite, ze rodice te divky, co ji vyhrozuji smrti, jsou zli? Patrne ne; akorat maji jinou moralku. Z naseho pohledu dost divnou, ale budiz. Neni tam ovsem zadna komplementarita/dualita. Jejich chovani neni k nicemu komplementarni. A z jejich pohledu, presne stejne jako z vaseho, je jedina spravna moralka - ta pochazejici z islamu. Az na ten maly detail, samozrejme, ze kazdy to vidite jinak, tu jedinou pravdu.

    Vy se ostatne dopoustite tehoz, kdyz napriklad verite tomu, ze bezdomovci si za svuj osud muzou sami. Neverilo nakonec na neco podobneho mnoho dobrych lidi treba v Britanii, Americe, Nemecku, kteri se nedokazali vnitrne vyrovnat s tim, ze jejich spoluobcane pachaji genocidu?

    A yin-yang je jen symbol. Tedy, ano, v jistem smyslu nesmysl.
    30.3.2012 20:57 Ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy

    Lide, kteri si mysli, ze dobro a zlo urcuje prave jejich spolecenost jsou pak pricinou nenabozenskych konfliktu.

    Bezdomovci jsou odpovedni za svuj osud tak, jak jsem odpovedny ja za prohru, kdyz si hodim na ruletu. I kdyz prohrat nechci a zlepsuji svoji taktiku, patrne prohram. I kdyz nechci byt bezdomovcem, kdyz budu v praci nalitej, nebo kdyz vubec neprijedu, nebo kdyz nezaplatim za elektrinu, nebo kdyz vsechni blizke poslu do prdele, patrne bezdomovcem budu. "Ja nechtel" na tom nic nezmeni, me skutky mluvi za mne.

    31.3.2012 09:54 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Myslim, ze jste to nepochopil. Problem je v tom, ze prave vnimani faktu, ze moralka je nejak objektivni, zpusobuje, ze vnimame ty, co ji maji jinou, jako zle a tedy menecenne, coz nam nebrani je zabit (a k tomu maji sklon prave lide, co veri v boha, protoze co jineho je ztelesnenim moralky nez "realne" existujici buh?). Ja netvrdim, ze moralka je dana spolecnosti; ja tvrdim, ze je (z velke casti) vrozena.
    Marcela* avatar 30.3.2012 21:35 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Ja jsem nerekl, ze zlo neexistuje,..
    ehm., a co je tohle:
    Cim jsem ovsem starsi, tim vic se priklanim k nazoru, ze zlo a dobro neexistuje.
    ________________________
    Lide, kteri si mysli, ze zlo nebo dobro existuje objektivne nezavisle na pozorovateli (s vyjimkou definic ve stylu agregace tech pozorovatelu) jsou pak pricinou nabozenskych konfliktu.

    Nechápu, proč do toho motáte náboženství. Dobro a zlo existuje nezávisle na pozorovateli i nezávisle na náboženství.

    Ohledně článku a tématu postavení žen v muslimském světě - pletete dohromady pokroucenou "morálku" odvozenou z podivného výkladu islámu, s "dobrem". Jistě, že je v muslimských zemích často pácháno na ženách zlo. I zvyky mohou být špatné, je úplně jedno, že jsou zakotvené a že se jimi řídí mnoho lidí. Zlo zůstává zlem. Zlo může plynout i z nevědomosti, zotročení myšlení. Takže ano, rodiče, kteří vyhrožují své dceři smrtí, pochopitelně páchají velké zlo.
    Vy se ostatne dopoustite tehoz, kdyz napriklad verite tomu, ze bezdomovci si za svuj osud muzou sami.
    Opět mícháte hrozny se krabicovým vínem. To, že si myslím, že jsou bezdomovci ve většině sami strůjcem svého osudu, nesouvisí se společenskou morálkou, ani náboženstvím, ale s obyčejnou lidskou zkušeností, pozorováním, dedukcí.
    A yin-yang je jen symbol. Tedy, ano, v jistem smyslu nesmysl.
    A já si myslím pravý opak. Že je v tom symbolu obsažena moudrost.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    31.3.2012 10:12 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Proc do toho motam nabozenstvi? Protoze existence boha je obvyklym vysvetlenim, kterym si lide univerzalni objektivni moralku zduvodnuji. Ti lide veri, ze existuje buh, a moralka pochazi od nej (protoze nas muze a bude soudit blablabla) a tedy, existuje univerzalni, objektivni moralka, kterou by se vsichni meli ridit, a pokud se ji neridi, jsou spatni a meli bychom je zabit nebo jinak potrestat.

    Pokud v boha (nebo jinou takovou entitu) neverite, je "dukaz" pro existenci univerzalni moralky daleko slabsi. Tedy alespon pokud jste ochotna naslouchat ostatnim lidem, popr. podivat se trochu do historie.

    Tohle ovsem neznamena, ze se nemuzeme na nejake celospolecenske moralce shodnout - patrne ano, jak rikam, vetsina lidi ji ma z velke casti vrozenou a tudiz citi veci velmi podobne. To pak muzeme oznacit za vice ci mene univerzalni moralku, ovsem nejspis to zase selze pri styku s jinou kulturou (napr. z hlediska muslimske kultury ta nase neuznava "sexualni cistotu", coz dava sice smysl, ale historicky vzato jsme outlier). Ani to neznamena, ze bychom nemeli hrozit trestem tem, co takovou moralku porusi.

    Kazdopadne, pozdeji jsem prisel na lepsi priklady, kde je videt, ze vase "teorie o dualite" je nesmyslna. Napriklad pujcky. Ja povazuji urok za nemoralni (ackoli jsem ochoten to do jiste miry tolerovat). Vy mozna ne. Dejme tomu povazujete urok 30% za nemoralni, a 5% za prijatelny. Dela to snad me zlym, kdyz jsem striktnejsi? Nebo to dela zlou vas? Kde je tady ta dualita?

    Takto bychom mohli napriklad porovnat spekulace, ktere dost lidi povazuje za moralni, a Bernie Madoffa (ktery spekuloval v case misto v prostoru), ktery byl odsouzen za podvod. Co je zlo a dobro v tomto pripade? Zase, jaka dualita?

    Je to proste hloupost.
    Marcela* avatar 1.4.2012 21:30 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Omlouvám se, na chvíli jsem se vzdálila.. :-)
    Proc do toho motam nabozenstvi? Protoze existence boha je obvyklym vysvetlenim, kterym si lide univerzalni objektivni moralku zduvodnuji.
    To bychom pak v naší zemi, která se vyznačuje ateismem, byli bez morálky :-). Navíc si trochu odporujete v tom, když současně tvrdíte, že většina lidí jí má z velké části vrozenou. S čímž mimochodem souhlasím, jen tu "morálku" v duchu nazývám dobrem, či "božským". Termín morálka už je cosi odvozeného. Cosi, co se může, spolu s náboženstvím, od dobra lišit.
    Kazdopadne, pozdeji jsem prisel na lepsi priklady, kde je videt, ze vase "teorie o dualite" je nesmyslna. Napriklad pujcky. Ja povazuji urok za nemoralni (ackoli jsem ochoten to do jiste miry tolerovat). Vy mozna ne. Dejme tomu povazujete urok 30% za nemoralni, a 5% za prijatelny. Dela to snad me zlym, kdyz jsem striktnejsi? Nebo to dela zlou vas? Kde je tady ta dualita?

    Tady je přeci jasná dualita: dlužník → věřitel.

    To, že považujete úrok za nemorální, je pouze váš subjektivní názor. Jinak je to normální obchod, při rozumném úroku a při normálních okolnostech. Pokud se tento vztah vychýlí, pak nastává ještě "brutálnější" dualita: lichvář → oběť.

    Samozřejmě, máte právo si myslet, že dualita, komplementarita, dobro, zlo, symboly, božskost, je hloupost, je to jen vaše věc :-).

    Madoff? Podvedl lidi, vylákal z nich peníze formou "letadla" /což je pochopitelně zlé/, a za své skutky je trestán. Tak dlouho chodil se džbánem pro vodu, až se ucho utrhlo ;-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    31.3.2012 10:17 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jeste k tem bezdomovcum - nevim jaka je vase "lidska zkusenost" s nimi. Moje zadna. Takze muzu dat jen na zkusenost tech, co s nimi zkusenost maji (popripade primo lidmi, co byli bezdomovci). Aspon co vim, takovi lide s tim tvrzenim "je to jejich volba" v drtive vetsine nesouhlasi. Pozorovani a dedukci povazuji v tomto smeru za silne zavadejici, protoze normalni clovek (vcetne me) _chce_ verit tomu, ze nepacha zadne zlo, a ze za to spolecensky system, jehoz je soucasti, nemuze.
    31.3.2012 10:24 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Moje zkušenost z bezdomovci je dost velká a skutečnost je taková, že se bezdomoci stávají lidé, vlastním přičiněním, kteří sice mohou změnit svůj osud, ale mechtějí. Dá to práci. Třeba narkomané, alkoholici, či patologičtí hráči.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Marcela* avatar 1.4.2012 21:38 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Pozorovani a dedukci povazuji v tomto smeru za silne zavadejici,..
    Nechápu proč..? Pokud pozoruji několik lidí, některé třeba i od dětství, např. ze sousedství, takže znám jejich dlouhou životní dráhu, které vyplynulo z jejich určitého druhu chování. Co je v tom za víru? Prosté svědectví...

    Navíc, jak už jsem asi říkala, moje poznatky se v naprosté většině shodují s poznatky známých, přátel, kteří též blíže měli možnost poznat osudy některých bezdomovců.

    A v neposlední řadě, poznatky dlouholotého terapeuta závislých, jsou též cenné..
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    1.4.2012 21:43 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Tak mnozí lidé podobni JS, se radši mýlí s Aristotelem, než by dali na vlastní zkušenost. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2012 09:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Teorie relativity v praxi, stručný, jasný, díky...

    Osobám s IQ <80 tuto myšlenku rád vysvětlím v diskusi. ;-)
    31.3.2012 10:06 V
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Opět mícháte hrozny se krabicovým vínem.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2012 10:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Tak to nevim pane, já se ve víně nevyznám (a už vůbec nerozumim, proč se žlutý tekutině ze zelenejch hroznů říká "bílé"), neměl byste podobnou metaforu spíše na nějakém pivním nebo kočičím základě?
    30.3.2012 17:22 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jestli jsem to pochopil správně, tak slepičí prdelka Marcelka je schopná hájit u svého páníčka naprosto všechno, co ze své duté hlavy vyblije. Jenom mne překvapuje, že jde dokonce i přes tu hranici, když jí nevadí komunistický pohrobek Kellner, který nic nevytvořil, ale jenom nakradl. Asi je morálka až na dalším místě - u pobožného Jeníčka to nepřekvapuje, ten by kradl stejně jako církev, kdyby měl možnost, nebo ti jeho modří ptáci.

    Moc a moc pozdravuji před odletem modrou svazačku Marcelku, může si mne fízlovsky vystopovat na webcams, jsem ochoten i ve smluvenou dobu zamávat složeným Rudým právem :-)
    Nobody can give you as much as I can promise you
    30.3.2012 17:48 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Moc a moc pozdravuji před odletem

    Tě pro smrad pasáčku vepřů vyhazujou z hospody, že zase letíš? :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Marcela* avatar 1.4.2012 21:41 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    zase letíš
    :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    30.3.2012 17:59 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    To je hrozný, jaký ty pasáčku zažíváš příkoří. Vozejk si prochlastal, tak ses musel dát na pasení prasat. Marcela tě nechce, a ty by ses lísal, až bys plakal, tak místo lísání ji aspoň nadáváš. Fakt to nemáš lehký, Rudým Právem musíš mávat aby ti bolševici nalili polívku. Je už na čase aby tě zavřeli, dostaneš minimálně třikrát denně jídlo. :-) Uleví se ti od trápení.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2012 09:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jestli jsem to pochopil správně, tak slepičí prdelka Marcelka je schopná hájit u svého páníčka naprosto všechno
    Tak si to rozebereme.
    Jestli jsem to pochopil správně,
    Ne
    tak slepičí prdelka Marcelka
    Tak slepičí prdelka je "drbna", osoba co okamžitě ventiluje jakoukoliv informaci kterou se dozví, Marcela se mi takhle teda rozhodně nejeví..
    Marcelka je schopná hájit u svého páníčka naprosto všechno
    Nemátš pravdu soudruhu! :-D Buď toto nalháváš sám sobě a pak tomu věříš, nebo se jedná o účelovou manipulaci zbytku stáda za prostřednictví vynechání podstatných informací. Marcela s mistrem velmi často nesouhlasí a to zejména v klíčových věcech, několikrát tu po sobě i docela ostře vyjely, kydy o "páníčkovi" seděly na Ritu, v tomhle případě jsou mimo mýsu...
    Marcela* avatar 1.4.2012 21:22 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Děkuju, amígo :-).
    Buď toto nalháváš sám sobě a pak tomu věříš, nebo se jedná o účelovou manipulaci zbytku stáda za prostřednictví vynechání podstatných informací.
    Ono to bude asi kus od obojího... On je ten můj stíhač tak nějak červivý. A taky zbabělý, takže takovéhle komenty prostě ignoruje, dělá mrtvého brouka a nějaký čas tu radši prudí pod jiným nenápadným pseudonymem /třeba asdfghj :-)/

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.4.2012 22:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Věříte mi, když jsem napsal že kromě tel. čísla (asi před 2. lety - scháněla ste nějakou Nokii či co?) jsem se nepídil po vašich datech, ale dostal sem je? Ano/Ne
    Marcela* avatar 1.4.2012 22:43 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Proč bych nevěřila? Otázka je, jak jste s tím "darem" naložil..

    Asi takhle: Já osobně, kdyby mi někdo dal heslo na mail apod. kohokoliv známého, vůbec bych ho nepřijala a toho člověka, který by mi ho nabízel, bych poslala někam...

    Poněvadž je to hustý zásah do soukromí.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2012 09:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Odpověď je: nijak.

    30.3.2012 18:10 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Voe, Naprostej souhlas, se vším co jste napsal! :-)
    30.3.2012 18:29 JirkazPlzne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    vas nazor (ktery prezentujete jako intuitivni) ohledne te duality (dobro a zlo) odpovida skutecne soucasnemu stavu badani v oblasti filozoficke a nabozenske etiky. Jedna se o komplexni tematiku. To nestesti spociva v tom, ze znacna cast populace nemuze z pochopitelnych duvodu tyto filozoficke kategorie vubec pochopit, ale protoze se lide domnivaji, ze zlo a dobro je potkava na kazdem kroku, tak o tom samozrejme laicky i diskutuji, aniz by mohli k te problematice nejak prispet. To si myslim je i pripad te diskuterky zde vyse.

    Strucne pro ty , kteri se o to zajimaji. Pojem zla a dobra zna lidstvo skutecne jiz od nepameti (viz zakladni dila vsech nabozenstvi napr. bible) a uziva ho, aniz by od pocatku vedelo o jejich vyznamu. Rada teologu a filozofu se v prubehu tisicileti snazila tu problematiku rozplest, zasadne se do toho obul az Kant ve svem dile 'Nabozenstvi v mezich cisteho rozumu'. Zde Kant zohlednuje krestanske nazirani na dobro a zlo, tedy skutecnost, ze existuje _pouze_ dobry Buh a zadny odpovidajici , dualni, _zly_ Buh. Jestlize napr. tedy existuje dabel, tak pak je toto 'zlo' pouze z vule 'dobreho' boha, neni to jeho protiklad.

    Kant z toho vyvozuje, ze zlo tedy nusi byt neco, co sidli jiz od nepameti v cloveku samotnem a 'dobro' je to, co je pouze celospolecensky uchopitelne a co pusobi proti onomu individialnimu zlu jednotliveho cloveka. Tedy zadny dualismus dobra a zla.

    I otazka pozice, z ktere je nahlizeno na zlo byla filozofy zkoumana, zejmena moralnimi realisty a byl to de Spinoza, ktery jaki prvni rozeznal zasadni vyznam pozice, z ktere je na zlo nebo dobro nahlizeno. I v tomto bode se tedy diskuterka myli.

    28.3.2012 20:11 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    jsem se odnaučil díky jógovým technikám soupeřit a závodit s druhými

    A proto všechny Vaše blogové zápisky na Internetu jsou plné samochvály. Možná by jste i měl začít soutěžit s druhými, aby jste se pak nemusel předvádět po Internetu, když Vás samotného nikdo nepochválí :D.

    28.3.2012 20:26 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Blbci mluvi o samochvale, chytri o informaci. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    28.3.2012 20:33 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Hloupost a pýcha na jednom dřevě rostou.
    28.3.2012 21:20 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Hloupost a pýcha na jednom dřevě rostou.

    To přísloví plně vás tady jich dost potvrzuje. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.3.2012 09:34 o2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    To přísloví plně vás tady jich dost potvrzuje.

    To je německy?
    29.3.2012 14:12 rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    klingonsky + google překladač ...
    28.3.2012 22:04 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Hezky text. Je na nem mnoho pravdy, ale je mi z toho nejak smutno. Ja osobne se v posledni dobe snazim dokazovat, ze dobrovolna a statem nevynucovana solidarita muze fungovat. Mam na priklad kamarada, ktery se kvuli alkoholu a automatum dostal do financni tisne. Pred par tydny prisel s tim, ze mu podnikani nejde, ze ma strasne moc dluhu a ze pokud nezaplati x czk do urciteho data, tak ze prijde o strechu nad hlavou. Nejdrive jsem myslel, ze chce ze mne vyloudit velkou castku kvuli automatum, ale pak jsem se na nej informoval (za penize lze o dluznikovi sehnat spoustu informaci) a tim jsem zjistil, ze mi rika pravdu. Dlouho jsem o tom premyslel a pak jsem zasel k advokatovi, ktery se mi stara o pravni zalezitosti. Rikal jsem mu to, ze mu chci bez uroku pujcit x czk na x let, ale chci to smluvne osetrit, abych o ty penize neprisel. On mi rika, ze takovou smenku nebo smlouvu pro mne nepripravi, protoze u takoveho cloveka je jasne, ze mi to nesplati a v budoucnu nebude mit zadny majetek, takze je jasne, ze mi to proste neda. Pak jsem o tom prestal premyslet s tim, ze ho resit nebudu. Ale pak jsem zjistil, ze budu mit dalsiho potomka a zacal jsem byt stastny, tak nejak zamilovany sam do sebe a do blizkych a zacal jsem o tom premyslet znovu. Vcera jsem ho pozval na par panaku a mluvili jsme o jeho financni situaci. Rikal mi, jak je v hajzlu, ze nema ani na cigarety, ze mu prisel exekutor a ze kdyz nezaplati cca 2*x czk, tak ze prijde o dum a tim on a jeho rodina bude na dlazbe. Ano, rekl si o dvakrat vice penez nez pred tim. Ale ja diky opilosti a zamilovanosti jsem mu slibil, ze mu ty penize pujcim bez uroku. Dnes rano jsem se probudil s kocovinou, tak jsem napsal zastupci, ze na firmu neprijdu - vyhoda kapitalisty :D . Jak jsem si daval vanu rano, tak se mi to rozlezelo v hlave. Ta castka, kterou na mne vydyndal, je dvouleta prumerna hruba mzda v cr. A tyto penize bez uroku pujcit cloveku, ktery uz skoro nema prijem, hraje automaty, atd.... Ale pak jsem si rekl, ze i kdybych tu castku zpet nedostal, ze to preziju a tomu kamaradovi to pomuze se vyporadat s problemy a hlavne, ze jeho rodina zustane funkcni. Takze jsem k nemu dnes zasel. On mi slibil svato svate, ze se automatu jiz v zivote nedotkne, a ja mu ty penize proste poslal. Ted je mi jasne, ze o ty penize prijdu, ale mam ze sebe dobry pocit. I kdyby mi to nevratil, tak snad prestane s automaty (tato situace musi pro nej byt sileny sok) a to mi za to asi stoji...

    Pane Jilek, slo by u Vas objednat nejake protichlastaci individualni sezeni? Nebo lepe sezeni pres icq, jabber nebo email? Uz asi nikdy nikomu nesmim slibit uver v opilosti. A bohuzel mam ted pocit, ze piju az moc casto a nemuzu asi bez toho byt :-) Dekuji za odpoved.
    28.3.2012 22:14 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    , ktery uz skoro nema prijem, hraje automaty, atd...

    Sorry, ale tohle je zcela rozhodující, ten člověk udělal všechno aby s e do problémů dostal .

    Pane Jilek, slo by u Vas objednat nejake protichlastaci individualni sezeni?

    737 847 317 stačí zavolat. Střízlivý.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    28.3.2012 22:18 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    I kdyby mi to nevratil, tak snad prestane s automaty (

    Vaši víru nesdílím.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    gtz avatar 28.3.2012 22:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Asi bych ty peníze dal do ruky jeho ženě, aby to celé posichrovala, uhradila a jeho poslala na výlet do odmašťovny. Tuto cestu bych viděl možná lepší než to co jste udělal. Pak by to nebyl jen dobrý pocit, ale i velice dobrý čin hodný dobrého chlapa.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.3.2012 06:01 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy

    Asi bych ty peníze dal do ruky jeho ženě, aby to celé posichrovala, uhradila a jeho poslala na výlet do odmašťovny

    hezká představa ... ... bojím se, že reality by vypadala trochu jinak

    29.3.2012 05:59 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy

    Nejdrive jsem myslel, ze chce ze mne vyloudit velkou castku kvuli automatum, ale pak jsem se na nej informoval (za penize lze o dluznikovi sehnat spoustu informaci) a tim jsem zjistil, ze mi rika pravdu

    dobré jw dojít za tím komu dluží - klidně i s dlužníkem a právníkem a dát peníze rovnou jemu - takhleje jistota kam ty peníze půjdou a že třeba nebude chtít za chvíli další. Dá se to praktikovat i na bezdomovce - když třeba chtějí na vlak, na jídlo a podobně - navrhnu mu, že mu peníze nedám, ale koupím mu co potřebuje - většinou si to rozmyslí a najednou na vlak nepotřebuje ... :(

    takze jsem k nemu dnes zasel. On mi slibil svato svate, ze se automatu jiz v zivote nedotkne, a ja mu ty penize proste poslal. Ted je mi jasne, ze o ty penize prijdu, ale mam ze sebe dobry pocit. I kdyby mi to nevratil, tak snad prestane s automaty (tato situace musi pro nej byt sileny sok) a to mi za to asi stoji...

    asi budu zase za negativního člověka, ale myslím, že jsi mu koupil tak 3 večery v herně - moc rád bych se mýlil :( jestli opravdu dluhy zaplatí, tak je to super

    tyhle situace jsou na smutný a na hovno :(

    Pinhead avatar 29.3.2012 08:46 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Zajímavý. To musí být hodně dobrý kamarád. Nezapomeň nás pak informovat jak to dopadlo....
    29.3.2012 10:36 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Je to dobry kamarad.
    Marcela* avatar 29.3.2012 16:09 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Já nevím, je to vaše věc, když se někomu rozhodnete "darovat" několik set tisíc. Pokud vás to nebude někdy v budoucnu sžírat a nebudete se cítit zneužitý, nebo vám např. nebudou peníze chybět na vzdělání či koníčky vašich dětí, pak je vše ok.

    Sorry, že se do toho motám, ale když už jste to sem napsal...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.3.2012 22:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    ...a modří už vědí...
    29.3.2012 22:41 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Výtečnej Setík - skoro jako 'Najdi 12 rozdílů' od Fefíka :-)
    30.3.2012 06:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    A i presto jste pro "svobodu" lidi zneuzivat takove lidi a provozovat herni automaty? Neni vam to divne?
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2012 09:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    "svobodu" lidi zneuzivat takove lidi a provozovat herni automaty
    ????

    Když před tebe postavim pixlu s Toluenem, vyčucháš jí?
    31.3.2012 10:19 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Ze ne neznamena, ze dovolim prodavat Toluen detem. Podle me je celkem jasne, na jake skupiny obyvatel jsou takova kasina (ctvrte cenove skupiny) zamerena. A proto v tom vidim urcity druh parazitismu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2012 10:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Náš zákazník, náš pán, když se přemnožej děti, řachaj prachy zas nový školky, je to parazitismus?
    Pinhead avatar 29.3.2012 08:53 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Levicoví hlupáci nikdy. Ti jsou chytří jen na revoluce a rozdělování toho, co sami nenabyli tvrdou prací.
    Já bych rozdělil jenom ty stovky miliard od Kellnerů, Tykačů a podobných pravicových dříčů, kteří začali od píky, nic nevytunelovali, nekradli a nepodváděli....
    29.3.2012 10:01 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Já bych rozdělil jenom ty stovky miliard od Kellnerů, Tykačů a podobných pravicových dříčů,

    Copak, nebyl jste tak chytrý jako oni? :-) Jenže bez těhle lidí se jaksi nehne nic. A nemusí se nám to líbit.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.3.2012 10:20 t
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Copak, nebyl jste tak chytrý jako oni? :-)

    Pokud nekdo povazuje takove rozkradani za chytrost, schopnost a kapitalismus, tak je debil a patri s takovymi lumpy do basy.
    29.3.2012 10:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    tak je debil a patri s takovymi lumpy do basy. Mírov, Leopoldov, Jáchymov. Ano, ano. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.3.2012 11:44 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Spíš je problém, že tito lidé mají volební právo. Na druhou stranu čestní a morální lidé jsou dnes tak vzácní, že se dají považovat za vymřelý druh a tak nezbývá se než smířit, že to bude jen horší a stále více budou mít prostor ve společnosti i taková nízká individua jako Váš předřečník. Tyto nelze nijak změnit, můžou vylézt z bahna a hrát si na čistého, ale předpoklady dané zrozením nelze v jednom životě překonat.
    29.3.2012 11:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Tyto nelze nijak změnit, můžou vylézt z bahna a hrát si na čistého, ale předpoklady dané zrozením nelze v jednom životě překonat.

    A Kolo Zákona se točí a točí a hlupáci se tváří povýšeně přesvědčeni o své mravní převaze. :-) Jenže kdybyste trochu znal Nový Zákon a lidi, věděl by jste, že i spravedlivý hřeší. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.3.2012 12:12 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    hlupáci se tváří povýšeně přesvědčeni o své mravní převaze

    Ale takove rozkradani muze opravdu obhajovat jenom hlupak. Nebo ten, kdo se na tom podili. Je mi Vas lito pane, jenom nevim, do ktere kategorie spadate.
    29.3.2012 12:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    To, že napíše někdo v novinách o někom, že krade, ještě neznamená, že ten obviněný krade. Já jen říkám, že jsou potřební lidé typu Kellera kteří se vyznají. A jestli si mám vybrat mezi Gottwaldem a Kellerem, beru Kellera. Nebo mezi dnešními poměry a gulagy, tak ty dnešní poměry.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Pinhead avatar 29.3.2012 13:03 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Zvláštní jak obhajujete potřebnost člověka u kterého pořádně neznáte ani jeho jméno...
    29.3.2012 13:29 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    On samozřejmě myslel potřebnost předního levicového sociologa profesora Jana Kellera :D
    Pinhead avatar 29.3.2012 14:03 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Ahááá, tak jo :-)
    29.3.2012 14:38 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Zřejmě máte oba potíž s rozeznáváním stanovisek. Ale musíte s tím žít vy oba, podobně jako já s překlepy, takže chápu, že nerozeznáte obhajobu od konstatování, no a ten bolševik Keller holt zůstane hloupým bolševikem i přesto že je universitní profesor a Kelner, miliardář, miliardářem, protože je asi o dva stupně chytřejší, než bolševici z abíčka, kteří mu závidí a z nouze rozumu, ho nazývají zlodějem. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.3.2012 15:13 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Je fascinující jak se z krmiče dobytka a alkoholika stane po pár kurzech při své léčbě brouk pytlík, který rozumí všemu a jedním dechem nadává univerzitním profesorům jimž svým vzděláním nesahá ani po kotníky do bolševiků a druhým vzývá člověka, který by bez elitních komunistů, jako v tomto případě Štěpána Popoviče, byl naprostou nulou. Jsem bytostně přesvědčen, že lidé se nemění a zloděj co se díky okolnostem stane miliardářem zůstane zlodějem a póvl zůstane póvlem. Ovšem zas tolik mi to netrápí, naopak je to zajímavé pozorovat.
    29.3.2012 15:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Ano skutečně ukazuješ svou míru poznání, a opravdové osvícení. :-) Nezatracej nervy "guru." Uč se meditovat a trpělivosti. Pokud máš nějakého učitele, tak by tě měl mlátit aby si došel k pokoře. A zatím nevím jaký máš vzdělání, ses nepochlubil. Plzeňskou fakultu? Pokud mluvíš o povlu, tak v tuhle chvíli se jako povl a luza chováš a vyjadřuješ, jestli ti to zdělanče nedošlo. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.3.2012 15:57 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jop, ta pokora ze Všech Vašich zápisků přímo srší, budu muset být více vnímavější, abych se ji také trochu naučil. :D
    29.3.2012 16:58 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Už by si měl "jógíne" začít. Ztráciš glanc s tím východním učením, takhle promar niš svoje xásluhy a narodíš se jako prase v příštim zrození. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.3.2012 18:06 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Tak to alespoň doufám, že už budou lidé vegetariáni, když budu to prase, ale já zas tolik na glanc nehraji, jednám také jen dle své přirozenosti a říkám jen co si myslím a to je to oč tu běží, že Vy tu v samé rádoby pokoře urážíte uznávaného sociologa a oslavujete zloděje, který je s bolševiky spojen nesporně více než Vámi urážený profesor. A zcela trvám na dojmu lůzra, který jsem z Vás na základě zdrojů z Internetu a Vašich příspěvků o Vás nabyl a to přesto, že je to opravdu zcela nadbytečný výrok, který Vaše nabubřelé Ego zřejmě nikam neposune a spíše vyprovokuje pouze k podobným nevyrovnaným reakcím. Každopádně pro příště se pokusím zdržet těchto výroků a zvážím zda není lepší mlčet.
    29.3.2012 19:56 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    :)
    ... Vy tu v samé rádoby pokoře urážíte uznávaného sociologa a oslavujete zloděje, který je s bolševiky spojen nesporně více než Vámi urážený profesor. A zcela trvám na dojmu lůzra, který jsem z Vás na základě zdrojů z Internetu a Vašich příspěvků o Vás nabyl a to přesto, že je to opravdu zcela nadbytečný výrok, který Vaše nabubřelé Ego zřejmě nikam neposune a spíše vyprovokuje pouze k podobným nevyrovnaným reakcím. Každopádně pro příště se pokusím zdržet těchto výroků a zvážím zda není lepší mlčet.
    +100
    29.3.2012 21:50 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    http://nr1a.com/privatizace.htm

    Opravdu nevim, co je obdivuhodneho na tomto zlodeji, ktery zbohatl diky bolsevikum - splachovaci natura? Nulova moralka? Jestli je tento pan vzorem zdejsim prispevovatelum, tak tenhle narod neceka nic dobreho.
    30.3.2012 02:09 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Další zloděj, který pomlouvá zloděje. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.3.2012 02:08 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Vy tu v samé rádoby pokoře urážíte uznávaného sociologa a oslavujete zloděje, který je s bolševiky spojen nesporně více než Vámi urážený profesor.

    Jan Keller

    Ano tenhle rozhovor mě zvlášť zaujal :-) Keller, možná je ve vlastních očích uznávaný sociolog, jen sem si všiml, že možná jen levicí. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    31.3.2012 11:39 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Rozhovor mi přijde zcela korektní a tázaný je poměrně v obraze. Ovšem to že jste z něj vyvodil, že je ve vlastních očích uznávaný, bude asi nějaký Váš osobní problém, když jste vynechal hned první větu: "Jan Keller je jedním z mála levicových ideologů, o němž s rozpačitým uznáním hovoří i pravicové osobnosti." Každopádně mi fascinuje jak ho neustále zpochybňujete, asi Vám FF UJEP Brno, studijní pobyty v Bordeaux, Aix-en Provence, Sorbona, habilitační práce ve Franci, profesor pro obor sociologie na Masarykově univerzitě v Brně, profesor sociologie na Ostravské Univerzitě, pravidelné přednášky na univerzitě v Lille a nepravidelně na univerzitách v Poitiers, Trentu a Barceloně nestačí a to jsem vynechal publikační a badatelskou činnost. Jako jděte se vycpat, opravdu člověk co nemá ani žádné renomované vzdělání ve svém oboru, když se takhle naváží do neporovnatelně zkušenějších lidí, to je opravdu k smíchu a nebo možná spíše k pláči, ale naprosto nepřekvapujete, jen doufám, že nezačnete zase přehazovat písmenka a psát klingonsky, když se Vás někdo dotkne :D.
    31.3.2012 12:13 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    "Jan Keller je jedním z mála levicových ideologů, o němž s rozpačitým uznáním hovoří i pravicové osobnosti."

    Jsem zatím žádnou pravicovou osobnost o bolševikovi Kellerovi s uznáním hovořit neslyšel, s rozpaky ano, to jo. :-) To že lidé s pomatenými názory učí tam a či onde, mě skutečně nefascinuje. Oni si ti komunisté to uznání poskytuji mezi sebou, takže ten výčet mě opravdu neohromuje. Jaké máš chlapečku ty vzdělání, sem zatím nic o něm neslyšel, pokud nějaké máš? :-) Nějaké levicové jako je VUML, nebo něco podobného, co poskytuje Unitaria? :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    31.3.2012 13:08 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Já se svým vzděláním chlubit nepotřebuji, přijde mi to nemístné a navážím se na rozdíl od Vás, jen do psychopata co si hraje na terapeuta a při tom by sám potřeboval léčbu. Ale také mi nefascinuje, že si ho najímá městská část Prahy 19 a nebo pražský magistrát, při pověsti těchto institucí, ale výběrové řízení by mě přesto zajímalo a možná i to vysvětluje fascinaci Kelnerem. Stejně tak mi nepřijde divné, že se toto individuum cpe do České televize a je jasné, že jsou to opět jen kamarád-čofty a ne odborný výběr. Každopádně jak už jsem řekl, jděte se vycpat, cvoků jako Vy běhá po světě nespočet a debatovat s nimi nic kloudného nikomu a ničemu nepřinese. Každopádně přeji hezký víkend.
    31.3.2012 14:07 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Čím větší mindrák, tím víc obviňování z neschopnosti. To že někdo vytvoří něco, co uniká lidem tvého "rozhledu a zkušeností" mě nepřekvapuje.

    Já se svým vzděláním chlubit nepotřebuji, přijde mi to nemístné a navážím se na rozdíl od Vás, jen do psychopata co si hraje na terapeuta

    Když nemáš argumenty, musíš se navážet, a když dostaneš stejnou odpověd pak se zkoušíš navážet ještě víc. :-)

    že se toto individuum cpe do České televize a je jasné, že jsou to opět jen kamarád-čofty

    Česká televize tě buď osloví, nebo neosloví, bud si pro ni zajímavý, nebo nejsi, zajímavý můžeš být jednou, ne 28x :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    2.4.2012 17:57 nezadám
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy

     

    Česká televize tě buď osloví, nebo neosloví, bud si pro ni zajímavý, nebo nejsi, zajímavý můžeš být jednou, ne 28x :-)

     

    ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile!ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile! ČT: Debile!

    31.3.2012 12:51 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jilek je vypitej jeste vic nez Bystre ousko po vcerejsich narozeninach, a na rozdil od nej s trvalymi nasledky po pul stoleti chlastu (viz jeho CV). Sam vystudoval dlazdice bez maturity a zoufale se snazi najit na webu vzdelancu stejne tupeho kamarada.
    31.3.2012 12:54 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Bolševiku dade, nerozčiluj se, nejsi už nejmladší a mohlo by tě trefit. :-) Nemáš za sebou zdravý způsob života jako já, víc jak 30 let abstinence podle mého CV :-). Tvé vzdělání je velmi nedostatečné, když neumíš ani číst.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    31.3.2012 13:43 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    25 let chlastu a fetu jeste nikomu nezlepsilo organismus, zdravy zpusob zivota vypada jinak.
    31.3.2012 14:12 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    25 let chlastu a fetu jeste nikomu nezlepsilo organismus, zdravy zpusob zivota vypada jinak.

    Je vidět, že máš se svým vzhledem a způsobem popisovaného života bohaté zkušenosti. Nakonec, žiješ s tím ty sám. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    2.4.2012 16:17 orel mořský
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Je vidět, že máš se svým vzhledem a způsobem popisovaného života bohaté zkušenosti. Nakonec, žiješ s tím ty sám. :-)
    Ty raději nemachruj, zombie, vypadáš jak strašák do zelí.I to ptactvo nebeské na tebe sere.
    31.3.2012 14:17 lkhgh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Sam vystudoval dlazdice bez maturity a zoufale se snazi najit na webu vzdelancu stejne tupeho kamarada.
    Docela s úspěchem. S tím webem vzdělanců to asi nebude tak horký, jak by se zdálo těm jeho obdivovatelům a fanouškům.
    31.3.2012 19:56 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Děkuji za odkaz, pěkný článek. Názory pana Kellera jsou zajímavé a jsou mi i blízké.
    31.3.2012 21:08 lkhgh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Keller navíc vzdělání před méně chytrými předstírat nemusí, což hlupák Jílkova formátu nepochopí nikdy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.4.2012 00:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Já vůbec nevěděla, že takhle hezky píše, naposledy jsem o něm slyšela, ještě když hrál s Rosickým za Dortmund...
    30.3.2012 12:17 n1r5j45qfe5rhtsd74jz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jsem tu splácaninu úplně nepochopil
    30.3.2012 18:11 d65nl54bf5z41dcn00czu24cn86xu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Jsem tu splácaninu úplně nepochopil
    To proto, že to máte v hlavě v pořádku.Jílkovy nesmysly jsou spolehlivou detekcí duševní invalidity.
    31.3.2012 01:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    spolehlivou detekcí duševní invalidity.

    Nebud tak sebekritickej, seš jen dost omezenej, uplně blbej nejsi :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.3.2012 18:12 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chytří pochopí, hlupáci nikdy
    Hele co kdyby jste radši přiložil ruku k dílu a zasponzoroval nějakej OpenSource projekt, pokud jste tak už neučinil, namísto těhle sebestřednejch nepodstatnejch žvástů??? Osobně si myslím že vy jste typický příklad Psychpopata jak už napsal JS... :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.