Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Tiskni Sdílej:
9. Po naplnění účelu zpracování je dána povinnost osobní údaje zlikvidovat.(odkaz na UOOU). V principu z tutoho důvodu jsme se o tématu rozepsal.
Kdysi chodil s jednou holkou, co pracovala v call centru. Nemohl to překousnout a ona zse to, jak před ní odpálkovával lidi z call centerSlyšel jsem názor, že lidi z call center jsou horší než kurvy. O ty aspoň někdo stojí...
Ideálne by bolo keby poskytovateľ telefonných služieb neposkytoval telefonné linky smerom von z call centra. Iná možnosť výzva cez SMS, že osoba chce telefonovať s daním call centrom.
Ďalšia vec je, že nie je vhodné prenášať údaje, ktoré sú potencialne citlivé cez nie veľmi bezpečné spojenie. Možné riešenie je systém verejný/súkromný kľuč a symetrický kľúč konkrétného spojenia. Call centrum by mal podpísané verejné kľúče od telekomunikačných a bezpečnostných autorit. Pri akomkoľvek pochybení by boli tieto kľúče zneplatnené čo by malo za následok, že daný hovor od call centra ani neprebehne.
Celkovo je nutné prepracovať koncept call centier.
bez komentára
Jinak jsem slyšel, že Amíci zásadně nezvedají cizí čísla...Toto jsou schopni rict i cesi kteri maji firmu a lidem rozdavaji vizitky s kontakty, telefonem. Na tohle uz neni co dodat.
Zdar Max
+1 (i když tedy většinou nejsem sprostý, jen jim zavěsím telefon – ale naštěstí po telefonu mě nikdo moc neotravuje – možná se už naučili :-)
Zaroven to povazujem za najohladuplnejsie riesenie pre vsetky strany - maximalne setrim svoj aj ich cas, ktory mozu pouzit na niekoho perspektivnejsieho.
Když jsou to nějací šmejdi…
A co s tím má dělat? Bavit se s nimi, aby nemohli otravovat nebo napálit někoho jiného? Alternativa ještě je nechat telefon puštěný a jen jim nic neříkat, to je na chvíli zabaví. Nebo do něj můžeš občas zachrochtat nebo zaštěkat případně na začátku říct něco jako „moment prosím…“ a pak už jen nechat telefon ležet na stole.
Telefonních spamů mám málo, skoro žádné.
Co se týče e-mailu, tam to řeším tak, že když se někde registruji, tak používám unikátní adresu (alias na své doméně) obsahující název toho, u koho se registruji, a náhodný kód. To funguje dobře – na takové adresy chodí minimum spamu a když už se to stane, tak vím, kdo za to může a taky ho snadno zablokuji.