abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1066 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Podzimní večer s Novinkami

    7.12.2011 22:34 | Přečteno: 1955×

    Tak jsem se zase jednou odvážil podívat na Novinky co je nového. Jako obvykle, ve světě se dějí hrozné věci. Jako obvykle, v českých novinách také.

    Článek o soudní při cupertina s čínou se nezmohl dokonce ani na obvyklý povinný nicneříkající obrázek z fotobanky a má jako "ilustraci" rovnou reklamní leták.

    V článku o plánovaném útěku Kaddáfího jr. autor (jestli se tak přepisovači agenturních zpráv dá vůbec říkat) nevěděl jak přeložit anglický termín "resort", tak ho prostě nechal v textu nepřeložený.

    A to jsou pěkně prosím první dva články na které jsem se podíval, ve třetím byla "pouze" gramatická chyba. Když se dá obejít bez novinářů, tak korektor je přece taky zbytečný… Kouknout na idnes nebo jinam už ani nemám (po předchozích zkušenostech) odvahu. Jestli se na mrtvé stromy tiskne stejně kvalitní obsah, tak není div že novinám klesá náklad. Div je, že takový hnůj vůbec někdo kupuje.        

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.12.2011 22:47 John Hartigun | blog: Jeden z nejhorších blogů na abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    90% lidí není schopná kvalitní práce, je čas se s tím smířit :-)
    Nothing sucks more than the moment during an argument, when you realize that you are wrong.
    7.12.2011 22:57 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Aneb Absurdistán je realita :-( (http://www.csfd.cz/film/240997-absurdistan/)
    8.12.2011 07:29 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Schopno, schopných, dejme tomu schopné, ale schopná?
    8.12.2011 10:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    "schopná" jako "dobrá, cool, stojící za to", tož jako že těch 90% lidí pánbůh odflák, voe :-)
    8.12.2011 18:23 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    holt "90 %" se asi sklonuje podle vzoru "vetsina" :D
    8.12.2011 07:35 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    On bude problem v tom, ze 90% lidi (a) nedokazou ocenit kvalitni novinarskou (i jinou) praci (ikdyz se to snad pomalu alespon u potravin meni), (b) pravdepodobne chteji nekvalitni novinarskou praci, proc jinak by porad jeste existovali Aha, Super a podobny "kvalitni" casopisy - lidi proste nezajima pravda, lidi chteji senzaci - krev, sprostarny, mrtvoly, pouze pro pobaveni.

    Az se zacnou zajimat o pravdu a bude zadat kvalitni novinarskou praci, a budou nad kazdym nazorem uvazovat, pak to bude skvele - konecne zacnou premyslet i nad zmenou celeho systemu v CR. Jenze lenost je tak pohodlna.
    8.12.2011 10:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    mno, smutný je, že co jsem měl tu možnost nahlídnout, tak ty ironicky míněné "kvalitní" časopisy aspoň po řemeslný stránce značně převyšujou ten zbytek :-/
    8.12.2011 10:59 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Nemam rad elitarstvi tohoto druhu. Pane elitari, uvedomte si, ze pokud chcete 90% lidi povazovat za menecenne, co tedy dela tech elitnich 10%? Ja vam to povim - vyrabeji balast tohoto druhu. On totiz ten problem neni jen v tech 90% konzumentu.

    Ctu Britske Listy. Evidentne, je o ne zajem (maji vic ctenaru nez rada deniku, ktere samy sebe vydavaji za kvalitni); presto maji evidentne problem sehnat normalni reklamu. Proc? Problem asi nebude jen na strane ctenaru..
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2011 11:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ja vam to povim - vyrabeji balast tohoto druhu. On totiz ten problem neni jen v tech 90% konzumentu.
    Ne nadarmo se říká, že poptávka formuje nabídku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.12.2011 15:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Rika se to, ale je to samozrejme hloupost. Ono to totiz nekdy plati uplne opacne, a nekdy neplati ani jedno. :-)
    8.12.2011 21:11 ajtyman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ale pane Smolíku, no tak.... normálně píšete jako obchodník, nebo aspoň ekonom, a tenhle citát je jak z učebnice z 19.století, nebo od vámi oblíbeného pseudoekonoma-samouka, který tady už naštěstí neoxiduje (nebo pod tajným nickem Jan, atd.

    Nebo jste si chtěl jenom rejpnout, ale JS tu problematiku zvládá dostatečně dobře, aby nevydržel, a tuhle staromódní tezi oponoval. Podívejte se na kalendář (21.století) nebo na současnou realitu marketingu.
    Dalibor Smolík avatar 10.12.2011 18:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Já vím, že je problematika složitější. Najít správnou strategii marketingu je to jeden z nejobtížnějších úkolů. Ale ten výrok je do značné míry pravdivý, i když je z 19. století. Jestliže něco nabízím, musím vidět, jaká je poptávka a snažit se jí přizpůsobit. Málokterá firma je tak strašně silná, že je schopna poptávku vytvářet (ano, jsou takové a funguje to), ale většinou se musí obchodník přizpůsobit mentalitě.
    Příklad: TV Nova nakoupila seriál o Šeherezádě (nebo co to bylo) s tím, že to má obrovský úspěch v Turecku, Maďarsku, Rumunsku a zavedla jej do hlavního vysílacího času. Chytil jsem se za hlavu a říkal, že bych toho, co dělá programy, na hodinu vyrazil.
    Ano, seriál měl dost úspěch na Slovensku, ale v Čechách ne! Ne proto, že by byl špatný, ale mentalitou neseděl českému divákovi. No a za chvíli byl seriál pryč.
    Takže snad jsem popsal, co jsem svým výrokem mínil.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.12.2011 19:40 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    .... No a zTV Nova nakoupila seriál o Šeherezádě (nebo co to bylo) s tím, že to má obrovský úspěch v Turecku, Maďarsku, Rumunsku a zavedla jej do hlavního vysílacího času. Chytil jsem se za hlavu a říkal, že bych toho, co dělá programy, na hodinu vyrazil. Ano, seriál měl dost úspěch na Slovensku, ale v Čechách ne! Ne proto, že by byl špatný, ale mentalitou neseděl čea chvíli byl seriál pryč.

    Napíšte kľudne priamo, že kultúrnou úrovňou, nárokom českého diváka... bude to pravda, neurazíme sa my Slováci, lebo je to pre nás bohužiaľ tak...U nás sú nesmierne úspešné tie dvesto a viac dielne latinskoamerické telenovely...a Turci... no veď nás tu ich nájazdníci prevychovávali 250 rokov, bodaj by sme k nim nemali blízky vzťah:). Aj čo sa týka žurnalistiky a publicistiky,nestíhame... a naozaj to súvisí s dopytom, dopyt je hlavne po klebetách zo sveta celebrít. O tom, že sme často odkázaní na vaše knižné vydavateľstvá, čo za ministrovania Válka na Slovensku bolo dlho naopak! ani nehovorím. Dokumentárne filmy- v tom je ČR špička.Jednoducho, buďte radi, že ste ešte vždy na tom tak, ako ste.
    10.12.2011 20:21 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami

    kultúrna úroveň a nároky :D

    Niečo ako Ordinace v růžové zahradě, Ulice, Hospoda a ďalšie?

    10.12.2011 20:35 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    no áno, to u nás letí.. a Partička a podobné vtipné veci... telku používam na spanie:)
    11.12.2011 12:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    že prej (...) je docela zajímavý si srovnat děj české a slovenské verze Ordinace...
    11.12.2011 15:04 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Nevidela som žiadne verzie, netuším ani ako je to s tými seriálmi... to STV alebo, kde to dávajú odkúpila od autorov právo na ,,značku" a potom do toho nejaké evity vkladajú vlastné gýčoviny prispôsobené vlastnému divákovi? Musia používať záväzne nejaký obal- ako napr. v Superstar(na to sa pozerám, keď je už po konkurzoch:)), alebo si môžu vymyslieť úplne nové fantasmagórie?

    Niekedy okolo mňa ľudia dopodrobna rozoberajú nejakých iných ľudí,a potom zistím, že neklebetia o ozajstných, ale že sa zanietene bavia o seriálových postavách.
    12.12.2011 15:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    STV? - MUHEHE :-D

    žádné odkupování práv, má to na triku Markíza, čili televize stejného vlastníka jako česká TV H@vna

    je to totéž v bleděmodrým, náhodnej divák (jako já) to nerozliší, dokud si neuvědomí, jakým jazykem se tam mluví, popř. čí herci tam jsou, akorát slovenská verze prý řeší mnohem tragičtější zápletky
    Dalibor Smolík avatar 11.12.2011 19:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Napíšte kľudne priamo, že kultúrnou úrovňou, nárokom českého diváka..
    Vůbec ne! Kulturní úroveň českého diváka není o nic lepší nebo horší, než diváka třeba na Slovensku. To jsem nechtěl říci. Proto jsem psal, že seriál nemusí být špatný, jen mentalitou neseděl českému divákovi - to je rozdíl. V Česku funguje prostě jenom jiný typ pořadů. Na to třeba narazili i producenti pořadu "Big Brother". V Anglii úspěch, v Česku ne ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.12.2011 21:24 ajtyman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    jj...
    8.12.2011 09:06 zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Když těm lidem chybí 10 procent, není se čemu divit :-D
    8.12.2011 16:56 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    zato chtěj mít stejný možnosti, jako ta tristní pracující menšina.
    Migi avatar 7.12.2011 22:55 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ani jedno nepovažuju za problém, s resortem a jinými převzatými termíny se dá setkat už v hovorové řeči "novinářů" z televize, ten obrázek iPadu ... není snad fuk co tam bude?

    Co je teprve ubohé je fetišismus a doslovná závislost magorů z televize na některých supr čupr slovních spojeních.

    Uvolil jsem se ke shlédnutí několika minut letošního Talentu na Primě, a spojení "standing ovation" tam padlo tolikrát, že ještě v hrobě mi to bude znít v uších.
    7.12.2011 23:28 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ani jedno nepovažuju za problém, s resortem a jinými převzatými termíny se dá setkat už v hovorové řeči "novinářů" z televize, ten obrázek iPadu ... není snad fuk co tam bude?

    Ne, není to fuk a od tebe to zní tuplem blbě, když takové jazykové prasárny cpeš do zpráviček, resp. se někdy ani neobtěžuješ překladem do češtiny (a to dokonce i u spojek).

    Migi avatar 7.12.2011 23:31 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    mně osobně zní některé anglické termíny lépe než jejich český překlad. Pokud s tím nesouhlasíš, od toho jsi admin abys zjednal nápravu.
    8.12.2011 01:09 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Varianta A: Migilenik napsal zprávičku, je napsaná nějak divně, tak ji některý admin bude deset minut přepisovat nebo se to snažit vymlátit z něj.

    Varianta B: Migilenik napsal zprávičku, je napsaná nějak divně, tak ji nikdo neschválí a pak ji některý admin smázne.

    Varianta C: Migilenik napsal zprávičku, je zcela v pořádku, některý admin ji schválí a nemá práci navíc.
    Migi avatar 8.12.2011 07:23 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Varianta A: Migilenik napsal zprávičku, je napsaná nějak divně, tak ji některý admin bude deset minut přepisovat nebo se to snažit vymlátit z něj. -- něco se vám nelíbí, napíšeš e-mail, a jakmile si ho přečtu předělám to. Kde je to pracné snažení vymlátit ze mě něco? Bohudík nesedím 24 hodin denně u počítače, abych mohl okamžitě reagovat.

    Varianta B: Migilenik napsal zprávičku, je napsaná nějak divně, tak ji nikdo neschválí a pak ji některý admin smázne. -- tudíž něco se vám nezdá, nikdo ani za mák nepípne co, zprávička hnije a pak je smazána.
    Nicky726 avatar 8.12.2011 10:33 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Varianta A admina po nějaké době přestane bavit, když nevidí zpětnou vazbu ve zlepšující se kvalitě nových zpráviček. To vede k variantě B, která má pak ještě podvariantu, nebo to někdo rezignovaně schválí.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Migi avatar 8.12.2011 15:56 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    nebo využije toho že je admin a prostě to smaže enjoy
    7.12.2011 23:59 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    A ted si vem ze nekdo zije nekolik let v cizine, a tyhle cechysmi (hlavne vyslovnost) mu take trhaji usi.
    8.12.2011 17:31 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    možná lepší než double-blind studie
    belisarivs avatar 8.12.2011 00:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    A to jsi nezminil komentare toho panoptika co se tam vyskytuje. Jestli jsi je necetl, tak jsi dobre udelal.

    Vetsi bandu debilu a proletaru aby clovek pohledal.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.12.2011 00:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    proletaru
    Tak, tak. Tam člověka jímá hrůza, že co Čech, to komunista. Tamní diskutéři si svorně přejí, aby se revoluce v '89 nikdy nestala.
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2011 00:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Diskuze na idnes, to je taky někdy mazec ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.12.2011 01:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Tahle diskuze hovoří za vše. Evidentně všichni diskutéři pobírají minimální mzdu (nebo alespoň cítí, že k tomu nemají daleko). Jenže především mají za to, že to mají být politici, kteří přikážou, aby měli větší mzdu, místo toho, aby se o to sami zasadili nebo hledali vinu u sebe samotného. Že nemají před výplatou do huby, toť údajně hlavně vina Kalouskova.

    Faktem je, že šikovný člověk nemá problém mít se dobře, ať pracuje manuálně nebo hlavou. Typicky ani nemá čas psát do podobných diskuzí, protože je o něj zájem a má hodně práce.

    A kdybych jim tam napsal, že školy nemám (i když teď už to není pravda, ale dopad to stejně nemá), a přesto mi rovnou ve dveřích nabídnou skoro sedminásobek té "minimální mzdy", tak mě odmínusují dolů jako toho největšího hajzla, zloděje a kapitalistu. To jest povaha česká. Hnus.

    Člověk by doufal, že se tenhle způsob uvažování ztratí s nástupem další generace, ale ono to želbohu potrvá déle.

    Tak a teď ty Novinky.cz kritizujte. Podívejte se na jejich čtenářskou základnu. Vždyť by to bylo vrhání perel sviním se nějak extra snažit! On si ten prostý národ v diskuzi zanadává, má na koho svést negativa svého osudu a page views jen nabíhají.
    Grunt avatar 8.12.2011 09:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Evidentně všichni diskutéři pobírají minimální mzdu (nebo alespoň cítí, že k tomu nemají daleko).
    Čistě pro zajímavost.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 8.12.2011 09:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Na druhou stranu, když se podívám na tuto mapu, tak to nasrání i částečně chápu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 8.12.2011 21:49 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Pro zajimavost si tam zaskrtni bankrotujici recko a pak irsko a velkou britanii :-D pak ten graf dostane hned jiny meritko.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 8.12.2011 22:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Však proto ten druhý graf. :-) Z post-sovětských zemí a jejich satelitů se na tom máme ještě (společně s Polskem) nejlépe (škoda, že tam není ještě Ukrajina), takže z nich máme právo kibicovat nejmíň. No na druhou stranu když člověk klikne na jakoukoliv jinou nezaškrtnutou zem, tak začíná rapidní škálování grafu a úsměv na tváři. Ještě by mě zajímala distribuce. Osobně věřím, že čím menší MM, tím silněji se na ní trvá a naopak v takovém Německu nebo Rakousku jde jen o oficialitu o které je řeč tak maximálně v příslušném zákoně. Zas na druhou stranu bude-li příslušná měna devalvovaná jak tady místní ezoteričtí šamani předpovídají, tak to ty země budu i nejvíc bolet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 9.12.2011 14:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Pro zajímavost si tam naklikejte úplně všechny země zpracované eurostatem. Česká Republika patří na spodní hranici, co se výše minimální mzdy týče. Původní Gruntův výběr byl hodně účelový.
    Grunt avatar 9.12.2011 14:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Původní Gruntův výběr byl hodně účelový.
    Počkej, to myslíš jak? Však jsem zdůraznil, že jde o MM post-sovětských zemí a jejich satelitů. Tím jsem chtěl říct, že ze všech „výchoďáků“ se relativně dobře (horní příčky) a že zároveň máme právo stěžovat si nejmenší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 9.12.2011 15:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Však jsem zdůraznil

    Kde?

    Grunt avatar 9.12.2011 15:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ty tam nemáš tento příspěvek? Si mě nemáš holt blokovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 9.12.2011 15:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Jestli se nestalo něco s časem, tak ten příspěvek byl publikován 11 hodin po tom prvním, výběrovém. Ti mi nepřijde jako zdůraznil.
    belisarivs avatar 9.12.2011 15:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Spis srovnaval srovnatelne.

    Zapad ma obecne vetsi minimalni mzdu, ale je taky ve vetsich srackach co se dluhu tyce.
    IRC is just multiplayer notepad.
    10.12.2011 12:02 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Zapad ma obecne vetsi minimalni mzdu, ale je taky ve vetsich srackach co se dluhu tyce

    Souhlasím s tebou, druhá věc je, že obyvatelé západních zemí to tolik neřeší jako v Čechách. Oni jsou zvyklí s tím dluhem žít, umožnil a ještě (zatím) umožňuje žití na relativně vysoké noze. Včetně neuvěřitelně vysokých privátních hypoték, do kterých bych nikdy nevlez. Asi bude síla, až do v nějaké zemi rupne natvrdo (Řecko nebo jih nepovažuji za Západ :-)).
    Nobody can give you as much as I can promise you
    8.12.2011 09:54 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    >> Typicky ani nemá čas psát do podobných diskuzí, protože je o něj zájem a má hodně práce.

    Hm, a myslis, ze je to dobre, ze aby ses mel dobre, musis makat tak, ze nemas cas ani na napsani nejakeho komentare? Me fakt bavi tyhle inteligentni zavery od lidi, kteri maji sedminasobek minimalniho platu. Jsi v tom stejne mimo, jako politici, nemas sanci chapat, jak se lidem s 10 000 - 12 000 hrubeho zije. (Ja take nejsem v nejnizsich platovych hladinach, ale kolem sebe vidim dost prikladu a nezaviram pred nimi oci, mozna, protoze nektere jsou i z blizkeho pribuzenstva.)

    A co se tyce novinek, rekl bych, ze je to prave obracene. Jakou uroven casopis ma, takovou ctenarskou zakladnu si vybuduje. Rozhodne bych nikoho spojeneho s novinkami nesetril.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    8.12.2011 11:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    +1

    co do vejplaty, nemám se špatně, ale stejně nějak nevycházím - jen protože jsem si dovolil chtít ten luxus mít vlastní byt

    co ženská dostudovala, mělo to potenciál se zlepšit, když do domácnosti přibyla další vejplata, ale těžko se šetří, když jsme se za rok a kousek třikrá stěhovali, to jsme naopak šli do mínusu, no a teď je doma těhotná, z vánoční půlky 13. platu místo abych si něco dopřál, tak akorát doplatím její pojištění ap., protože OSVČ, no a až po novým roce půjde na mateřskou, tak se možná zase měsíčně dostaneme na nulu nebo lehce nad, ani ne tak že by na to potomstvo dostala nějaký úžasný prachy jak cikánka, ale aspoň tím, že odpadnou náklady, co za ní teď státu platím, a ovšem s tím, že blbosti pro děcko jako kočárek apod. nám hodlaj sponzorovat rodiče

    no a teď do toho přijde nějaký mladý úspěšný muž, který má o něco víc než já, takže po odečtení fixních nákladů na bydlení a žrádlo mu i něco zůstane na ruce, za což si může užívat, či to spořit nebo dokonce dále investovat a rozmnožovat, místo aby jako já musel přemejšlet, jak ušetřit adpoň na tom žrádle nebo kde, abych si teda mohl taky něco užít, a začne kydat něco o tom, že si za to můžeme sami, že snad jako to, že ženská platí státu jak mourovatá i když nic nevydělává, jsme si vybrali sami, a že nám to nestanovil (obrazně) Kalousek ...

    ano, jistě, vybrala si to sama dobrovolně studovat školu, kde s diplomem (resp. s následným víceméně povinným členstvím v komoře či nač to bylo navázané) automaticky dostane IČO a zaměstnavatelé toho zneužívaj a do normálního zaměstnaneckýho poměru prakticky neberou, takže není na místě na tu vládu nadávat, stejně jako není na místě nadávat za nepodporu dětí státem, vždyť antikoncepce je mnohem levnější než se starat o potomstvo, to jsme si taky vybrali sami, atd.

    jdu blejt

    :-(
    xxx avatar 8.12.2011 13:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Popsal jsi to naprosto presne. Duchod ti dneska nikdo nezaruci, takze to znamena mit vlastni byt, nebo jinak brutalne sporit. Takze je sice hezky machrovat platem ~50.000Kc, ale v realu jedes ve stejnejch problemech jako ti co maji ~20.000Kc.
    Please rise for the Futurama theme song.
    8.12.2011 13:35 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Zivnostensky list lze pozastavit na rok/dva.

    Sestra je v podobne situaci, ale navic stavej barak, takze chapu.
    8.12.2011 13:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Zivnostensky list lze pozastavit na rok/dva.
    o to nejde, situace je složitější - vyplatí se nám to raděj teď doplácet kvůli nároku na mateřskou
    Sestra je v podobne situaci, ale navic stavej barak, takze chapu.
    tož doufám, že jako těhotná nemusí podávat cihly :-)

    ale já si nestěžuju ani tak na situaci (jo, dovedl bych si to představit lepší ...), s tou se nějak poperu, jako spíš na ty chytráky, co maj pocit, že když oni se maj dobře, tak každej, kdo se má hůř, si za to může sám - sorry, ale já na to, abych třeba po práci vzal nějakou brigádu, prostě nemám, a není to o tom, že bych nechtěl, prostě to nedávám a horkotěžko balancuju o to, abych udělal to, co po mě chce ten jeden zaměstnavatel, kterýho mám (a to je ještě super, že mě nebuzeruje za to, když si vprostřed dne odskočím ulehčit do nějakýho takovýhleho flejmu, nýbrž hledí na to, co je reálně hotovýho, takže pak taky něco doháním o půlnoci doma místo přes den v kanclu ... nebejt týhle benevolence, tak sem už úplně v prdeli ... a ano, na psychiatrii už jsem byl, pokud zas někdo chce začít o tom, jak na sobě mám pracovat ... :-/)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.12.2011 15:34 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    o to nejde, situace je složitější - vyplatí se nám to raděj teď doplácet kvůli nároku na mateřskou
    Vzhledem k tomu, že to jsou zálohy, je lepší (a možné) se na ČSSZ domluvit, že je do konce roku platit nebudete. Po daňovém přiznání se pak ukáže, jestli je třeba doplatit, nebo ne. Pro ty, co se jdou dohodnout, mají vždycky lepší pochopení než pro ty, od kterých už tři čtvrtě roku zálohu neviděli.
    jako spíš na ty chytráky, co maj pocit, že když oni se maj dobře, tak každej, kdo se má hůř, si za to může sám - sorry
    Tak mi vysvětli, jak je možný, že když se podívám na moje spolužáky z gymplu, tak jen po brigádách po večerech na pár hodin, prací pro noviny, děláním zvukaře atd. atd. tu minimální mzdu hravě překonají. Všichni ale mají společné to, že na sobě pracovali už jako "puberťáci".

    I ta brigádnice, co nám dělá ve firmě asistentku, se přibližuje k 15k čistýho. A není nám líto jí to dát, protože dělá dobrou práci.
    takže po odečtení fixních nákladů na bydlení a žrádlo mu i něco zůstane na ruce, za což si může užívat
    Plyn, voda, elektrika nám měsíčně dělají 5000 Kč. Plus k tomu jídlo, to si teď netroufám odhadovat.
    8.12.2011 15:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Plyn, voda, elektrika nám měsíčně dělají 5000 Kč. Plus k tomu jídlo, to si teď netroufám odhadovat.
    Zda se mi to nebo ti vypadl najem/hypo?
    9.12.2011 11:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    o to nejde, situace je složitější - vyplatí se nám to raděj teď doplácet kvůli nároku na mateřskou
    Vzhledem k tomu, že to jsou zálohy, je lepší (a možné) se na ČSSZ domluvit, že je do konce roku platit nebudete.
    ... načež dostaneme kulový na mateřský, která se z toho počítá

    nebo tak nějak

    už si to přesně nepamatuju, o tom, jak to uděláme, jsme rozhodovali už v létě, tehdy jsme to měli nastudovaný a třikrát přepočítaný a prokonzultovaný, a vyšlo nám to nejlíp tak
    Tak mi vysvětli, jak je možný, že když se podívám na moje spolužáky z gymplu, tak jen po brigádách po večerech na pár hodin, prací pro noviny, děláním zvukaře atd. atd. tu minimální mzdu hravě překonají.
    jednak nevím, co je na tom k vysvětlování, a jednak tu byla tuším řeč o sedminásobku, nikoli o "hravém překonání"

    mít víc než minimální mzdu != mít se dobře ... záleží o kolik víc a na milionu dalších faktorů
    Všichni ale mají společné to, že na sobě pracovali už jako "puberťáci".
    no tak to snad "by definition" už jen tím, že vůbec studovali gympl ...
    I ta brigádnice, co nám dělá ve firmě asistentku, se přibližuje k 15k čistýho.
    tady je otázka, jaký má nároky ... mladá, nezadaná, nemá auto, necestuje, baví jí živit se ptačím zobem apod., no tak pronajmout nějakej pokojíček pro panenky za 3 kKč, krabice müsli za 50 Kč vydrží na tejden, k tomu denně jogurt a dva rohlíky za 10 Kč a na oběd v práci v kantýně za 60 Kč, to máme 2300 za jídlo, 500 za dopravu (Jenda psal něco o 6 kKč roční lítačka?), tož z těch 15 kKč v pohodě odloží 5 kKč na nějaký spoření a za zbylý 4 kKč si v klidu může občas s někým vyrazit na skleničku nebo do kina, či si koupit nový botky apod.

    no a teď do toho zamíchejme třebas to auto, neb se hromadnou dopravou nedostane jak potřebuje, jednou za měsíc by si chtěla vyjet s kamarádama na vejlet a jednou za měsíc přes půl republiky za rodičema ... z toho pětitisícovýho spoření má uškudleno na nějakou ojetinu, takže nerozpočítávejme pořizovací náklady a jdem na další výpočet: základní pojištění cirka 500 měsíčně (ok, říkám pojištění, ne ručení, tady by se to ještě dalo o kousek srazit), náklady na údržbu a opravy minimálně 1000 měsíčně, cesta přes půl republiky = projetá nádrž = 1500, to máme dvakrát do měsíce (vejlet a rodiče), a ještě jednu navrch na popojíždění po městě, čili 4500 proleje v benzínu, a jsme celkem na 6 kKč ... a rázem je po spoření, a ještě musí šáhnout do těch 4 kKč, co měla původně na zábavu a na další náklady, teď jí na to zůstanou jen 3 kKč

    takže takový auto je vlastně pěknej luxus - i když by si člověk býval myslel, že v dnešní době se auto považuje docela za standard, když se o někom řekne, že se má dobře (psals "nemá problém mít se dobře"), tak že auto určitě má ...

    no a když by se ta slečna z příkladu chtěla mít tak dobře, že místo malýho pokojíčku v nájmu by chtěla vlastní byt, tak rázem ze 3 kKč na nájem máme 4,5 kKč splátku hypotéky až do smrti (malý byteček za milion a úroky jsou teď tuším kolem 4%) a 2,5 kKč velmi minimalistické náklady (sprchovat se jistě může v práci :-)), celkem 7 kKč, tj. o 4 kKč více, ale s tím autem jsme spočítali, že už jí měsíčně na ruce zbývají jen 3 kKč, takže 1 kKč ještě musí vyškrábat někde jinde, třeba tak, že se místo oběda bude chodit pást ...

    no, a teď mi ještě jednou řekni, jak není problém mít se dobře, resp. spíš ve kterým státě a městě žiješ ty; já vycházel z cen v Praze a Brně
    A není nám líto jí to dát, protože dělá dobrou práci.
    pak bych čekal, že to nebude jen brigádnice, a že by mohla mít tak dvakrát tolik, pokud je řeč o plným úvazku
    Plyn, voda, elektrika nám měsíčně dělají 5000 Kč. Plus k tomu jídlo, to si teď netroufám odhadovat.
    vpodstatě na to můžu říct to samý, co jozka ... 5100 platím jen zálohy SVJ, v čemž je ze spotřeby teplo a voda, k tomu asi 1 kKč plyn, elektrika, net - no a k tomu navrch přes 14 kKč bance, ou jé ...
    9.12.2011 13:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Nepatřím k těm co by se měli zrovna špatně. Spíš bych řekl, že z hlediska sociálního postavení spadá naše rodina do škatulky střední třída.

    Dokud byla žena na mateřské, tak jsme žili z mého platu a mateřskou měla na to co je nad rámec holého živobytí. Ač mi sice plat průběžně narůstal, v poměru ke vzrůstajícím cenám za kde co měl spíš klesavou tendenci.

    Po přesunu do Prahy můj plat vzrostl cca o 20%, ovšem opět je zde patrná klesající tendence - plat sice formálně vzrostl, ale celkový objem finančních prostředků za rok se postupně snižuje, ovšem náklady - při obdobné spotřebě - nadále rostou.

    Naštěstí však už nevydělávám sám, ale i žena, takže jsme stále spíš v plusu. Teprve v poslední době jsem se dostal díky vedlejšáku do znatelného plusu - který mi umožní rozjet individuální záchrannou síť pro kámoše. Tomu od února po patnácti letech job končí - jeho zaměstnavatel svůj krám už nechce dotovat. Já potřebuji dokončit opravu plachetky a už víc jak rok a půl nemám kdy a kde, takže mu umožním do doby než rozjede něco vlastního přivydělat k podpoře i nějakou tu kačku navíc.

    Dalibor Smolík avatar 8.12.2011 13:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Jsi v tom stejne mimo, jako politici, nemas sanci chapat, jak se lidem s 10 000 - 12 000 hrubeho zije.
    Já jsem dnes už přece jen starší člověk a vidím spoustu svých vrstevníků, kteří tento plat mají. Tak si říkám - mohou si za tuto situaci sami nebo nemohou, jaké jsou to faktory, které ovlivňují, jak se člověk má a jakou cenu za to musel zaplatit, aby se měl lépe, pokud nechce patřit mezi mafiány a tuneláře? Jsem na tom přece jen o něco lépe (i když krize je hooodně znát), ale já jsem už svoji cenu zaplatil.
    Ne, nic není zadarmo. Ani ten sedminásobný plat.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.12.2011 16:32 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Faktem je, že šikovný člověk nemá problém mít se dobře, ať pracuje manuálně nebo hlavou. Typicky ani nemá čas psát do podobných diskuzí, protože je o něj zájem a má hodně práce.
    Ocituji z dnesnich Blistu (kde pry nic nema hlavu a patu, a tohle, pravda, rozumnemu cloveku smysl nedava):
    V sérii drastických osudů, které televize divákům zpřítomnila, a které mohou potkat doslova každého, byl třeba případ mladého programátora, který absolvoval vysokou školu s červeným diplomem, okamžitě získal zaměstnání - ale onemocněla mu maminka na rakovinu. Aby se o ní mohl starat, omezil svůj pracovní úvazek na čtvrtinu, nastala hospodářská krize a ze zaměstnání ho vyhodili. Skončil na ulici.
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2011 17:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Tady vám musím dát za pravdu. Když se nezadaří, tak ani šikovný člověk neuspěje ..v drtivé většině je na vině zdraví jeho nebo někoho z blízkých, případně nějaké neštěstí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.12.2011 18:00 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Take jsem cetl par pripadu programatoru-bezdomovcu na Slashdotu (kupodivu i bezdomovci maji obcas pristup k Internetu).
    8.12.2011 18:12 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Já bych ještě dodal totální rozpad (nebo absence) sociální sítě. Alespoň tak na mě působily snad všechny příběhy bezdomovců, které jsem kdy slyšel.
    Dalibor Smolík avatar 9.12.2011 11:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Kdyby sociální cíť fungovala, tak jak má (aniž by se do ní strkaly další prostředky), tak by občan ČR neměl nikoliv vlastní vinou skončit na ulici.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.12.2011 11:36 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Asi jsme si úplně nerozuměli - já myslel osobní sociální síť, tedy rodina, přátelé, kamarádi a tak.
    9.12.2011 12:58 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ano, to je v případě bezdomovců mnohem důležitější než sociální síť státní. Tedy, ne že by se to nedalo řešit i na této úrovni, ale to by musela fungovat na trochu jiném principu.
    Dalibor Smolík avatar 11.12.2011 14:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Tak určitě je dobré, když rodina a přátelé pomohou, někdy to však není možné. Rodiny jsou rozběhané po celé zemi (ne-li světě), člověk si musí dost pomoci sám (což někdy opravdu nejde).
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 11.12.2011 16:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Já mám tu zkušenost s přítelkyní, že rodina nepomůže i když je docela blízko. Prostě nechtějí, protože se nechová podle jejich představ. Nezajímá je.

    A znám spoustu dalších lidí, kteří se od rodiny pomoci nedočkají, ať už mladí od starých nebo staří od mladých. Prostě není vůle a není zájem.

    Kdyby pak zákon umožňoval hledat pomoc pouze u rodiny, tak co? Bude se s nima o tu pomoc soudit? Na to má málokdo žaludek.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.12.2011 16:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Podpora ze strany rodiny není ani zdaleka tak samozřejmá, jak by se někdo mohl domnívat. A už vůbec neplatí, že by mohla být vzájemná. To, že v rodině jak ze strany mé, tak i mé ženy ta vzájemnost je, je spíš výjimečné.
    pavlix avatar 11.12.2011 16:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    To jsou kecy. Zase až tak výjimečné to není. Ale pravda je, že je mnoho rodin nefunkčních, a většinou jsou to právě ty, jejichž členové si ukazují na problémy a nedostatky těch ostatních.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.12.2011 16:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Jestli to jsou nebo nejsou kecy, o tom můžeme vést spory.
    pavlix avatar 11.12.2011 18:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Je to zbytečné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 13.12.2011 00:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ať už je to pravda nebo ne -jisté je jedno. Současná společnost se vzájemnou pomocí rodiny spíše nepočítá; podle toho je vybudována sociální síť, kterou stát zajišťuje (dokud nedojde k jeho krachu)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.12.2011 11:21 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Proto jsem psal rozpad nebo absence. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby takováhle pomoc častejc nefungovala, než fungovalo. Já sám bych asi musel spáchat něco hodně ošklivýho, aby mě lidi kolem mě nechali skončit na ulici. Ještě víc mě fascinuje rodina slečny - poměrně hodně rozvětvené, ale pořád víceméně v kontaktu přes několik kolen a generací. Zdaleka ne všecny vztahy jsou ideální, ale nemám nejmenší pochyby, že by se v případě nouze navzájem podrželi.
    9.12.2011 14:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    U nás je problém, že teprve teď začínají fungovat zařízení na prevenci nebo první pomoci. V té první chvíli, kdy se psychycky nemocný člověk dostane na ulici (Jak by asi v reálu skočil zahradník z "byl jsem při tom"?), někomu se to sechruje v rodině, sejde se víc faktorů, pustí ho z kriminálu (tam se jde dostat i za pitomost a nebo omylem)... Tak v téhle chvíli je ten problém často lehce a levně řešitelný.

    Později s to troskou prolezlou tuberou a žloutenkou... to už je drahý a většinou k ničemu.

    Ostatně, milí modří svišti, to je velké plus sociálních podpor. Pak jsou zápory, ale ty tady a jinde jsou probrané tisíckrát, oblíbený dudlík pro voliče.
    9.12.2011 12:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Faktem je, že šikovný člověk nemá problém mít se dobře, ať pracuje manuálně nebo hlavou. Je to nehorázná pitomost, ale přesto Vám přeji, abyste v tomhle tragikomiickém omylu prožil celý život. Ale bude to chtít osobní kliku a trochu klapky na oči, abyste neviděl kolem.
    9.12.2011 12:38 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ja bych s tim zase souhlasil. Jen je potreba definovat obsah slov "sikovny" a "mit dobre" :-)
    9.12.2011 12:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    No, s tim souhlasí i má žena, která nad prvotním tvrzením vyprskla smíchy. Ale bych stejně... Takových "šikovných" skončilo v betonu na dně přehrady, na otravu olovem, dokoce i ten kriminál je postihl.

    Je pravdou že prostá kombinace šikovnosti, přerostlé sebedůvěry a trochy štěstí (a zdraví) vede k tomu, že "člověk se neztratí" a přitom není ani trochu zločinec. Což ale nejde zevšeobecnit, což se dělává v okouzlení vlastním úspěchem.

    Pak jde o to, co je to "mít se dobře". Tak tak, máte recht. Je-li měřítkem subjektivní spokojenost, dostanem se v cestě za "úspěšnými" do podivné a rozmanité společnosti.
    10.12.2011 20:18 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Že by sa tí, čo pracujú hlavou alebo poctivo si zarábajú rukami mali lepšie, o tom silne pochybujem. Jednak často tí, čo by mali tou hlavou pracovať nemajú čím a ruky zas málokto na prácu v poslednom čase potrebuje, okrem držania metly na VPP:).To aspoň pozorujú tí, čo žijú v podobných provinciách, ako je tá kde sa nachádzam ja. Čo tak sledujem, veľké rozdiely v prac. príležitostiach a vo výške zárobkov sú aj v ČR.Tam, kde je málo prac. príležitostí kvitne veselo rodinkárstvo a klientelizmus, ,,normálnou cestou", konkurzom, výber. konaním, cez ÚP:)) sa nikto do práce nedostane, ak nemá tlačenku.Máme tu aj milionárov, ale to sú tí, čo privatizovali a následne priviedli podniky ku krachu, a teraz sú niektorí u nových majiteľov zase vo vrcholovom manažmente -mimochodom, tesne po 89. ešte pred privatizáciou si vraj zaplatili z podnikových peňazí školenia ,,ekonomickej gramotnosti," aby pochopili princípy finančných špekulácií, ktorými by sa dostali k dovtedy spoločnému majetku.Hlúpi proletári o tých kurzoch ani len netušili.Možno by sa niektorý tiež chcel preškoliť. No a potom je ešte pár bývalých vexlákov,ktorí majú prirodzené podnikateľské vlastnosti a organizačné schopnosti už za minulého režimu,hoci sa v škole veľmi dobre neučili. Zvyšok sa vysťahoval za prácou na Západ alebo poberá podpory a sezónne načierno brigáduje v Taliansku a pod.
    9.12.2011 12:32 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Vetsi bandu debilu a proletaru aby clovek pohledal. Co vyvozujete z termínu proletar? Máte dojem, že to implikuje nějaký postoj v diskuzi? Vážně?
    belisarivs avatar 9.12.2011 15:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    POkud nekdo vyrvava jak by se co melo znarodnit, zdanit bohate a rozdat a ja nevim co za chujoviny, tak je to podle me proletar.
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.12.2011 16:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Hmmm? Takže třeba Warren Buffet prosazující daně pro bohaté? Chomský? Žižek? Současná Německá vláda zvažující znárodnění bank? Tohle je spolek proletářů všech zemí?
    belisarivs avatar 11.12.2011 21:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Tam zalezi na okolnostech. Ja mel na mysli spise osazenstvo diskuzi na novinkach. Ti nemaji zadne znalosti jenom porvavajio co jim za komancu natloukli do hlav a zapomneli, ze do nich natloukali i neco jineho.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jendа avatar 8.12.2011 01:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    V Metru z 5.12.11 zase píšou:
    220

    Tolik gigawattů hodin sežere metro za jeden rok. Rovná se to výkonu jednoho bloku elektrárny Temelín. Metro je proto největším odběratelem elektřiny v Praze.
    Jak na to básník přišel, to se mi vydumat nepodařilo. Blok Metelínu má 1 GW a ať se snažím plést výkon a energii jako autor, nevychází mi to.

    Mohla z toho být krásná reportáž o OSM. Ale my jsme řekli ne!
    8.12.2011 01:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Offtopic:
    Fuj, to byl hrozný sen! Zahlédl jsem v hexdumpu g!
    Jestli on to nebyl heptadump ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.12.2011 01:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    To se nedivím, že do toho DPP musí cpát tolik peněz, když kvůli metru museli postavit a provozovat celé blok jaderné elektrárny... Vida, on na to šikula novinář ještě přišel!
    8.12.2011 10:50 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    To je celkem znama vec. Uz pred nejakym casem jsem cetl, ze metro sezere asi 1/6 cele prazske spotreby. Dnes to mozna bude mene, protoze nemame uz ty masivni ruske vagony, ktere mely nepochybne spotrebu mnohem vyssi.

    Ale taky si musite uvedomit, ze Metro prepravi par milionu lidi denne. Zkuste si nekdy spocitat, jaka energeticka narocnost by to byla, kdyby vsichni jeli autem.
    8.12.2011 11:09 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ale taky si musite uvedomit, ze Metro prepravi par milionu lidi denne. Zkuste si nekdy spocitat, jaka energeticka narocnost by to byla, kdyby vsichni jeli autem.
    No. To by možná byla velmi zajímavá studie. Neříkám, že Metro stojí za prd ovšem ve světle čím dál dražší el. energie to získává zcela novou dimenzi.

    Možná by se nakonec ukázalo, že provoz podobného zařízení je naprosto neekonomický luxus. Jenže se obávám že ostatní způsoby MHD v Praze jsou na maximální úrovni své propustnosti. V takový okamžik pak musí jít energetická náročnost stranou, neboť není jiné cesty.

    Osobně si nedokáži představit, že by ti lidé co se denně přepravují metrem sem tam přesedli do tramvají, busů či aut. To už by nastal asi totální kolaps.

    Na druhou stranu - třeba by to více oživilo opět původní infrastrukturu města, kdy by se začaly tvořit pracovní příležitosti blíž k lidem a ne naopak, jak je tomu dnes.
    8.12.2011 12:15 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Osobně si nedokáži představit, že by ti lidé co se denně přepravují metrem sem tam přesedli do tramvají, busů či aut. To už by nastal asi totální kolaps.

    Ak by jediným činom bolo odstavenie metra, tak určite. Ale ak by odbor dopravy na mestskom úrade poznal výrazy ako posilnenie ostatných druhov verejnej dopravy, či niečo v štýle metrobus (údajne v Prahe prakticky aplikovaný po povodniach v 2002 na časti linky C), tak by to nemuselo byť o nič horšie ako v súčasnosti.

    Na druhou stranu - třeba by to více oživilo opět původní infrastrukturu města, kdy by se začaly tvořit pracovní příležitosti blíž k lidem a ne naopak, jak je tomu dnes.

    Podobne ako v predošlom, aj tu by to chcelo paralelné zmeny v existujúcich reguláciách a investíciách, teda zmeny v územnom pláne/stavebnom zákone a prípadne aj nasmerovanie investícii do infraštruktúry pre pešibus alebo cyklo... A k tomu by sa hodilo aj nejaké to mýto pre osobné motorové vozidlá...

    8.12.2011 13:09 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ak by jediným činom bolo odstavenie metra, tak určite. Ale ak by odbor dopravy na mestskom úrade poznal výrazy ako posilnenie ostatných druhov verejnej dopravy, či niečo v štýle metrobus (údajne v Prahe prakticky aplikovaný po povodniach v 2002 na časti linky C), tak by to nemuselo byť o nič horšie ako v súčasnosti.
    Tak to bych chtěl vážně vidět jak bys to chtěl posilovat. To leda že bys vybavil veškerá vozidla nájezdy a sjezdy, aby ty busy nemusely čekat až se ty auta na křižovatce pohnou vpřed, ale mohly je rovnou přejet..
    rADOn avatar 8.12.2011 14:20 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Presne tak, kdyby mely autobusy jezdit stejne huste, tak by se do ulic pomalu nic jineho neveslo. A porad by to bylo pomalejsi… Metro je jedna z nejlepsich veci na bydleni v praglu.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Jendа avatar 8.12.2011 16:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Metro je jedna z nejlepsich veci na bydleni v praglu.
    Za předpokladu, že můžeš využívat služeb DPP.
    Jendа avatar 8.12.2011 16:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    To leda že bys vybavil veškerá vozidla nájezdy a sjezdy, aby ty busy nemusely čekat až se ty auta na křižovatce pohnou vpřed, ale mohly je rovnou přejet..
    Občas mám při ježdění po Praze ten pocit, že autobusy na tuto strategii už přešly…
    8.12.2011 18:52 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Neco jako toto?
    Jendа avatar 8.12.2011 19:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Bohužel spíš předjíždění se záporným bočním odstupem…
    8.12.2011 20:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Spočítal sis kolik je na té cestě pruhů? A jak vypadá taková ulice? Něco takového aplikovat v Praze je absolutně nereálné.
    8.12.2011 16:40 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami

    ... áno, to už by si pýtalo ten metrobus a veci s tým súvisiace ako samostatné pruhy, preferenciu atď. (čo by však bolo, keďže to metro už existuje, pekné plytvanie)...

    8.12.2011 15:16 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Z ciste fyzikalniho hlediska mi neprijde pravdepodobne, ze by autobusy mohly dosahnout nizsi spotreby nez metro. Za prve metro je vlak, a to znamena nizsi treni (ale je par mest na svete, kde maji metro na pneumatikach). Za druhe metro ma stanice pomerne daleko, a mezi nimi nemusi brzdit (a v podstate jede primo). Autobusy musi brzdit na krizovatkach a v dopravnich zacpach. Tramvaje na tom budou asi s efektivitou o neco lepe, ale ne o moc.
    8.12.2011 15:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Jenže do objektivních nákladů je nutné také započítat náklady na vybudování, opravu atd. Ta elektřina se také nevyrábí třením liščích ohonů a jsou s ní spojeny další náklady - budování odolnější přenosové sítě, výkonnějších trafostanic a já nevím co ještě.

    Když už Metro jezdí, tak je pochopitelně dobře, že se využívá. Ale je otázkou do jaké míry je nutné si vozit zadek v MHD a pak nadbytečné kalorie promrhat ve fitcentru. A kdo je nepromrhá tam a hezky si je uloží je pro změnu pronosí ve špeku.
    Jendа avatar 8.12.2011 16:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ale je otázkou do jaké míry je nutné si vozit zadek v MHD a pak nadbytečné kalorie promrhat ve fitcentru. A kdo je nepromrhá tam a hezky si je uloží je pro změnu pronosí ve špeku.
    Nedaří se, už rok a půl jezdím po Praze téměř výhradně na kole a tlustej jsem furt ;-).
    8.12.2011 17:14 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami

    Asi takto.

    Jeden krajec bieleho chleba, dajme tomu 50 g, je zhruba 500 kJ. Dajme váhu 80 kg a svižné tempo na bicykli, tak to spáliš za 15 minút. Ak vieš, že na biely jogurt alebo aj hovädzie potrebuješ 4 alebo 11 minút, tak už tušíš, že to nebude len o tom bicykli (za predpokladu, že nepatríš k tej menšine ľudí s nadváhou, u ktorých je problém niekde medzi genetikou a metabolizmom).

    Jendа avatar 8.12.2011 17:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Já vím, že je problém v tom, že moc žeru ;). Jen jsem chtěl podotknout, že cyklista neznamená hned fit.
    Grunt avatar 8.12.2011 18:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Nauč se vařit. Problém není v tom, že furt žereš, ale v tom co žereš. Jasně pohyb je pohyb, ale z 50% a více je to také o stravě. Bohužel, co si pamatuju tvou máti bych to ale typl na genetické predispozice. To by ses asi musel vydat na dráhu bioinženýra. No i tak by ti strava z opravdových přísad mohla do budoucna pomoct v prevenci proti případným zdravotní problémům.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 8.12.2011 18:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Bohužel, co si pamatuju tvou máti bych to ale typl na genetické predispozice.
    Vy se znáte…?!
    Grunt avatar 8.12.2011 19:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ne. Ale viděl jsem, když jsem seděl vedle tebe na LinuxAltu, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 8.12.2011 21:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Err, ty jsi seděl vedle mě na LinuxAltu? V životě jsem tě IRL neviděl.
    Grunt avatar 8.12.2011 21:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    No tak máš líp hledět. Tvůj problém. Já jsem sotva stín ve světě digitálním (,ale jinak jsem si na 100% jistý, že si mě IRL viděl jen si to neuvědomuješ).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 8.12.2011 22:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    A zkoušel jsi se mnou navazovat kontakt? Protože si fakt nepamatuju, že bych se někdy bavil s někým, kdo se představil jako Grunt/Petr Vlašic.
    Grunt avatar 8.12.2011 22:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ty si blázen, ne? Já kontakt nenavazuju.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 8.12.2011 18:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    No. To by možná byla velmi zajímavá studie. Neříkám, že Metro stojí za prd ovšem ve světle čím dál dražší el. energie to získává zcela novou dimenzi.
    V tom bych až tak problém neviděl. Bohudík platí první Newtonův zákon, takže není moc rozdíl mezi stavem klidovým a pohybem rovnoměrným přímočarém. Je potřeba jen investovat nějakou počáteční energii k udělení momenta (Hrach ti ochotně spočte, kolik energie je potřeba investovat do určité masy pro udělení určitého zrychlení) a jinak se v podstatě jede zadara a energii ubírají jen ztráty (tření, vzduch). Až bude cena za energie neúnosná, tak se bude dát pohodlně investovat do omezení ztrát (když už nic, tak třeba ten vzduch se z metra pumpuje mnohem snáze než u toho busu :-)). Zatím se to neděje, tak je asi výhodnější dávat prachy do elektřiny. Když do toho započtu ještě zpětnou rekuperaci, dá se z bodu A do bodu B přemísťovat téměř zadara. Toť fyzika, zbytek je už jen o administraci a o tom jaké si to kdo udělá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.12.2011 08:04 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Korektor? Co to je? To je takovy to, co uz neni, protoze se setri? A cesky novinar? To je takovy to nedouceny, co ma nazor na vsechno a vychrli o tom x clanku aniz by o tom neco vedelo? Co se divime, setri se. Uz dlouho...
    rADOn avatar 8.12.2011 14:23 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    On muze byt klidne i douceny profik, ale kdyz se po nem chce vychrlit tricet clanku za den tak nic lepsiho nez opisovani tiskovych zprav nesvede.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    8.12.2011 08:27 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    A co čteš za zpravodajské weby?
    8.12.2011 10:22 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Taky by mě zajímalo, co kvalitní se dá číst. I když ten bulvár typu novinky je občas dobrý relax.
    8.12.2011 11:02 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Denik Referendum, Blisty.
    8.12.2011 18:05 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Česká Pozice vypadá zatím dobře.
    8.12.2011 20:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Vy myslíte ten server financuje p. Babiš? Který tak skvěle zúročil své zahraniční kontakty z předlistopadových dob kdy pracoval pro PZO?
    rADOn avatar 8.12.2011 14:40 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Slashdot, The Register, ProPublica, Project Syndicate. Zhruba v tomto pořadí… V .cz jsem nenašel nic čitelného. Blisty jsem čítával, ale od jisté doby je to spíš "politický bulvár" kde je důležitější být proti něčemu než mít hlavu a patu… idnes stejný shit jako novinky (občas mám pocit že to píše stejný člověk, ale to asi jen opisují stejné tiskové zprávy…), ihned se neobtěžuje ani základní faktografickou prací. Novinky si u mě šplhly aspoň maličko během fukušimy, neopisovaly ty největsí děsivě znějící nesmysly a občas to i vypadalo že to píše někdo kdo o tom něco ví. (Což se třeba o NBC toho času říci nedalo) Zapoměl jsem na někoho?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    8.12.2011 18:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    ... je to spíš "politický bulvár" kde je důležitější být proti něčemu než mít hlavu a patu… idnes stejný shit jako novinky (občas mám pocit že to píše stejný člověk, ale to asi jen opisují stejné tiskové zprávy…)
    +1
    ihned se neobtěžuje ani základní faktografickou prací
    To je možné, přijde mi ale, že tam ale občas vychází docela slušné články. Rozhodně v porovnání s výše jmenovanými.
    Zapoměl jsem na někoho?
    Respekt?
    rADOn avatar 9.12.2011 16:43 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Respekt nemá na netu nic co by stálo za řeč. O hospodářkách jsem míval celkem vysoké mínění, dokud jsem je nenachytal při (s)prosté lži. I informačně řídké agenturní zprávy z novinek jsou lepší než informace hojné, ale nesprávné. Bohužel už si dnes nezpomenu co to tenkrát bylo, nejspíš něco z IT nebo vědy.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    9.12.2011 13:21 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Tiez slashdot, ale citam uz len title a komentare, len ak je fakt zaujimava tema precitam aj summary ;)
    8.12.2011 20:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    To, že na Novinkách mají občas dost trhlé zprávy, jsem už psal tady. A jejich diskuze je dokonalým důkazem, že ani zavedení neanonymní diskuze (a to dokonce tak neanonymní, že každý používá své Pravé Jméno) nepomůže, pokud je úroveň diskutujících, eufemistikcy řečeno, nevalná (doporučuju např. diskuze u článku o černých dírách (nebo děrách?)).
    9.12.2011 10:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    a to dokonce tak neanonymní, že každý používá své Pravé Jméno
    to je vtip, který jsem nepochopil, anebo nevíš, jak to funguje?

    - já to teda taky nevím :-) nicméně měl jsem zato, že se uvádí jméno a adresa, na kterou se posílá nějakej ověřovací dopis, no a tyto mohou být klidně smyšlené, pokud je pošta ochotna to na ně doručit (např. u nás v baráku na schránkách věčně leží nějaké dopisy, ke kterým pošťačka nedohledala jméno)
    9.12.2011 20:00 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Měl jsem tam dát smajlíka, aby to bylo jasné (i když to k smíchu moc není). Dokonce si pamatuju, jak na nějakém blogu ještě během zavádění někdo popisoval, jak se mu povedlo udělat si vymyšlenou identitu pomocí nepoužívané schránky v polovybydleném domě na jméno typu Jan Novák. Osobně nechápu, že to za tu práci někomu vůbec stojí :-)

    rADOn avatar 12.12.2011 17:48 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    IMO v té registraci nejde o jméno nějakého Pepy Nováka z Horní Lhoty, ale o lidi dělající bordel nebo vydávající se za někoho jiného. Když se budu chtít vydávat dejme tomu na pana prezidenta, pozná posádka novinek podovod i bez toho aby kontrolovala kdo schránku na dotyčné adrese vybírá. Když někdo na novinkách dostane banán, nemůže si obratem myši založit deset nových účtů a bordelit dál.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    9.12.2011 12:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    O kvalitu není zájem ani v žurnalistice, ani jinde. Letí šmejd k hladké konzumaci. Naučili nás to dobře, Brave New World
    10.12.2011 21:50 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Letí šmejd k hladké konzumaci. Naučili nás to dobře..

    Tak uvažujem,kto týchto mladých mužov vysoko sa vznášajúcich nad blbými a neschopnými,,proletármi" vlastne vychovával. Je pravda, vy ste mali kedysi aj vlastnú vyššiu aristokraciu a buržoáziu, ale z tej vzišli väčšinou salónni revolucionári a poklesnutí intelektuáli, ako tu niektorý novodobý ,,kapitalista" už poznamenával.Vychádza mi to tak, že zabudol vôl, že telaťom bol...Hanbiť sa za sociálne cítenie, štítivo sa dištancovať od ,,lúzy" a odmietať vyrovnávanie soc. nie rozdielov, ale už priepastí, ako keby bolo normou pre zaradenie do ,,vyššej spoločnosti." Novodobý snobizmus? K tomu to oštemplovanie každého, kto nie je konformný s týmito ,,pokrokovými názormi" za dementa a boľševika, rochnenie si v predstave o svojej vlastnej nadpriemernej pracovitosti, profesionálnych schopnostiach a nepostrádateľnosti.

    Ja len dúfam, že to nie je reprezentatívna vzorka nových generácií- a že tam ,,vonku" nie je hlúpa arogancia meradlom príslušnosti k ,,elite"národa.
    Dalibor Smolík avatar 10.12.2011 22:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    rochnenie si v predstave o svojej vlastnej nadpriemernej pracovitosti, profesionálnych schopnostiach a nepostrádateľnosti.
    Na Západě, ve společnosti, kde existuje demokracie již 200 let jsou už měřítka trochu jiná. U nás je to ještě projev nevyzrálosti společnosti, ale není to ještě tak křiklavé. Takové Rusko je v tomhle ohledu mnohem horší. Tam podnikatel, aby zůstal ve "své" třídě, nemůže vyjít bez obleku za sto tisíc ani na ulici pro housky.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.12.2011 22:33 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    no hlavne, aby nezbehol to dej pekárne v nátačkách
    Dalibor Smolík avatar 11.12.2011 14:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    V natáčkách ne, ale kdyby mladá podnikatelka vyběhla ven jen v županu, tak bych se společensky nepohoršoval. :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.12.2011 16:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ja bych se nepohorsoval, ani kdyby vybehla bez :-)
    Dalibor Smolík avatar 11.12.2011 19:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    No, já jako starší člověk bych měl kroutit hlavou a říkat, jak je ta mládež dneska zkažená, ale pro jistotu bych si nasadil silnější brýle :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.12.2011 21:24 whisltleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami

    ale pro jistotu bych si nasadil silnější brýle :-)) pán Smolík, to by som vám neodporúčala,mohli by ste uvidieť toto

    Dalibor Smolík avatar 12.12.2011 09:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Ježišmarja, to mi nedělejte! Já jsem svačil a málem šla ta svačina ven :-)))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.12.2011 00:05 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami

    A bolo to niekedy lepsie? Ak ano, ste si isty, ze porovnavate porovnatelne (rovnaka cena (samozrejme po zaratani inflacie, inak to nema moc zmysel) media, zameranie clankov, ...)? Ste si isty, ze dokazete vylucit selekivnost vasej pamate? Nebolo dane medium pred tym poznacene euforiou z noveho? Nie ste to vy, kto sa zmenil a nie to medium? Nie je to vas hodnotovy system, co sa zmenil?

    Nevraviac o tom, ze ak by sa aj relativne objektivne (cez vhodnu statistiku) dospelo k tomu, ze doslo k devalvacii, nevidim v tom problem. Clovek sa aj tak casto dozvie viac z nazorov ludi, co to pisu (a pripadnych komentarov, bez ohladu na to, ci s nimi suhlasi) nez zo samotnej informacie, ktora bola rozoberana. Ked uz nic ine, tak sa aspon moze snazit vzit a pochopit situaciu, ktora ludi viedla k takemu clanku/komentarom, cim sa clovek moze naucit omnoho viac nez len obycajnym vstrebanim nejakej informacie.

    Navyse, ak chcete zlepsenie, urobili ste pre to aspon nejake minimum? Skusali ste im poslat list (samozrejme v slusnom tone, idealne s nejakou poziadavkou na opravu, so slusne formulovanymi argumentami)? Myslim skutocny, idealne podpisany, list, nie len nejaky poloanonymny mail (aj ked aj ten by bol lepsi ako nic). Inak povedane: Vynalozili ste vy aspon nejake usilie na to, aby sa situacia podla vas zlepsila?

    xkucf03 avatar 12.12.2011 22:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    A tohle:
    V případě, že bude dopaden, hrozí mu stíhání z trestného činu sprejerství, ale také založení, podpora a propagace hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod člověka se sazbou až pět let vězení.
    píší dneska.

    Trestný čin sprejerství? WTF?

    Hrozí mu založení nebo stíhání za založení…? Hrozí mu podpora nebo stíhání za podporu?

    Když něco načmáral na zeď, tak už založil hnutí? Taky zajímavé…

    Jedna věta a takových chyb. Co to tam sedí za nedouky v těch redakcích? Já si snad začnu vydávat vlastní noviny :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.12.2011 23:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Když něco načmáral na zeď, tak už založil hnutí? Taky zajímavé…
    jj, to mě taky dostalo :-D

    ale on se tak jmenuje ten paragraf v trestním zákoníku

    takže za to bych jim příliš nenadával ...

    p.s. "sprejerství" se zdá býti zavedenou novinářskou zkratkou pro odst. 2 §228
    Dalibor Smolík avatar 13.12.2011 00:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    Jedné dívce hrozí trest odnětí svobody na 3 roky za to, že si oblékla tričko s nevhodným nápisem .. hmmmm ..
    Za bolševika také byly problémy s nevhodnými tričky, zejména s vlajkou USA :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.12.2011 00:49 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podzimní večer s Novinkami
    :) zato po novembri si každý blbec obliekol tričko s nápisom Oxford University

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.