IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Jsem zakladatelem tohoto portálu. Linux jsem používal spousty let, nějaký čas jsem se aktivně podílel na jeho propagaci v Česku (CZLUG, časopisy ComputerWorld, Network Magazine atd). Se současným Abíčkem už nemám nic společného.
Zájemci si mohou přečíst o nové funkci vzdělávací hry LeliMath na blogu, zde zkusím sdílet kousky zdrojových kódů. S Androidem začínám a tak nevím, zda jsou to základy, které jsou každému jasné, ale doufám, že někomu pomohou.
Jako každý Android vývojář jsem začínal s logcatem. Log.d() byl můj kamarád. Jako problém se ale ukázalo, jak uchovávat starší logy, abych mohl analyzovat selhání. A to nejen u sebe, ale hlavně u uživatelů. Bez logů jste slepí a chyby se hledají mizerně. Po delším hledání jsem zvolil logback pro Android. Jedná se o minimalistický port známé knihovny, se kterou sdílí API i konfiguraci. Mě hlavně přitáhla možnost souběžného směrování logů jak do souboru, tak do logcatu, takže logy vidím v reálném čase v Android Studiu.
Integraci do projektu začněte v graddle skriptu vaší aplikace:
compile('com.github.tony19:logback-android-classic:1.1.1-4') { exclude module: 'android' } compile('com.github.tony19:logback-android-core:1.1.1-4') { exclude module: 'android' } compile 'org.slf4j:slf4j-api:1.7.7'
Musel jsem v manifestu přidat právo šahat na souborový systém.
<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" />
Docela dlouho jsem se trápil s tím, kam se mají logy ukládat. Nechtěl jsem aplikaci nakonfigurovat na míru svého mobilu a riskovat, že začne padat u klientů. Proto jsem nakonec zavrhnul XML konfiguraci a napsal ji v kódu.
private void configureLogbackDirectly() { // reset the default context (which may already have been initialized) since we want to reconfigure it LoggerContext lc = (LoggerContext)LoggerFactory.getILoggerFactory(); lc.reset(); // setup FileAppender PatternLayoutEncoder encoder1 = new PatternLayoutEncoder(); encoder1.setContext(lc); encoder1.setPattern("%d{HH:mm:ss.SSS} [%thread] %-5level %logger{36} - %msg%n"); encoder1.start(); FileAppender<ILoggingEvent> fileAppender = new FileAppender<>(); fileAppender.setContext(lc); fileAppender.setFile(new File(getExternalFilesDir(null), "app.log").getAbsolutePath()); fileAppender.setEncoder(encoder1); fileAppender.start(); // setup LogcatAppender PatternLayoutEncoder encoder2 = new PatternLayoutEncoder(); encoder2.setContext(lc); encoder2.setPattern("%msg%n"); encoder2.start(); LogcatAppender logcatAppender = new LogcatAppender(); logcatAppender.setContext(lc); logcatAppender.setEncoder(encoder2); logcatAppender.start(); ch.qos.logback.classic.Logger root = (ch.qos.logback.classic.Logger) LoggerFactory.getLogger(Logger.ROOT_LOGGER_NAME); root.addAppender(fileAppender); root.addAppender(logcatAppender); }
Použití v javě je klasické:
private static final Logger log = LoggerFactory.getLogger(CalcActivity.class); log.debug("onCreate()");
Má smysl psát podobné příspěvky?
Hledám bug tracking software - jaké máte zkušenosti s Redmine?
Tiskni Sdílej:
U nás vo firme používané redmine. Dá sa pomerne ľahko nainštalovať, údržba je jednoduchá, poskytuje funkcie, ktoré od Bug trackeru potrebujeme.
Na tlačidlo resolve existuje plugin. Komentáre cez tlačidlo upraviť hore a pole poznámky dole.
Keď už všetky služby nízkej kvality na jednom mieste prečo nie gitlab? Dá sa objednať ako komerčná služba rovnako ako github a v prípade potreby je možné hostovať si ho aj sám (nastavenie je úplná pohoda).