abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1066 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xkucf03 avatar 11.7.2019 10:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu

    OpenSSL mi hlásí varování:

    $ echo ahoj | openssl enc -aes-256-cbc -a -salt -pass pass:heslo
    *** WARNING : deprecated key derivation used.
    Using -iter or -pbkdf2 would be better.
    U2FsdGVkX1/MmdqIhLBWQQxQ1RM1OguQlsQVjCxe5OU=

    Lepší by tedy bylo použít:

    $ echo ahoj | openssl enc -aes-256-cbc -a -pbkdf2 -pass pass:heslo
    U2FsdGVkX1/MXOXIoTimxz/EwJpqshL6s/iGbm7aDWI=

    Nicméně celé šifrování je tu trochu nadbytečné, když jsou zašifrovaná data i heslo v souborech hned vedle sebe. Když už, tak se dělá aspoň to, že zašifrovaná data jsou v souborech a heslo v databázi – nebo naopak – takže kdyby někdo ukradl zálohu jen souborů nebo jen databáze, k datům se nedostane, takže to trochu nějaký smysl má (byť je to pořád v podstatě security through obscurity).

    Pokud by šlo jen o to „aby nebilo do očí, když skript prohlížíte / upravujete, a někdo, koho nemůžete odehnat, vám stojí za zády“ – tak na to stačí i kódování Base 64, není potřeba šifrovat.

    Důležité je, aby byla hesla/klíče oddělená od programu/skriptu a nemohla se ani náhodou dostat do historie verzovacího systému.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.7.2019 11:48 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Hm, ssh mi tuto hlášku nehodilo, ale jistě je to dobrý posun vpřed ( opustit salt ).

    Co se týče toho zašifrování, tak ano , na zamýšlený účel je to kanón na vrabce a na pořádné zabezpečení slabý půlkrok vpřed.

    Ale touhle cestou jsem se dal, a došel jsem do cíle. Řešení se dá později uzpůsobit k různým vylepšením, což base64 už nenabízí.

    Díky za ohlas ..

    M.
    11.7.2019 23:16 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Pojem security through obscurity se používá pro tři úplně odlišné věci:
    1) místo toho abych to zabezpečil pořádně, tak to jen zobfuskuju.
    - Tohle je samozřejmě fuj.
    2) zabezpečím to a obfuskuju (nebo k tomu třeba aspoň nezveřejním zdrojáky).
    - Může snižovat udržovatelnost
    - Může snižovat šanci odhalit chyby, které tam přecejen omylem udělám - žádný program není bez chyb
    - Ztěžuje automatické zneuití průniku, což v globálu vede ke zvyšování nákladů útočníka - pokud díky chybě v nějaké serverové komponentně ukradnu 10 000 všemožně zašifrovaných databází, je to fakt opruz i když ty klíče mám k dispozici.)
    3) zabezpečit to nejde, tak to aspoň obfuskuju.
    - Bezpečné to není
    - Dokáže nechutně ztížit práci. Patří sem třeba ochrana proti kopírování programů, DRM, nebo viry. A v tom fakt není sranda se hrabat.
    Jendа avatar 12.7.2019 15:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    3) má zajímavý důsledek že typicky znemožňuje adminovi který to nechce crackovat pochopit co na čem závisí a kudy jaká citlivá data tečou a na základě toho učinit správné rozhodnutí o zabezpečení. Celá ta Pass-The-Hash sága + toto vzniklo podle mě přesně z tohoto důvodu.
    12.7.2019 17:01 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    No... Já vidím problém v tom, že Microsoft napřed dal lidem iluzi alespoň nějaké bezpečnosti (a tím je přesvědčil že sdílet ten soubor s lidmi není naprosto nepřípustné), a pak to celé sabotoval tím že to heslo napsal na web.
    Jendа avatar 12.7.2019 17:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    IMHO kdyby ho nenapsal na web tak to stejně za chvíli někdo reverzne. Viz třeba mimikatz.
    12.7.2019 18:42 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Já bych to nepsal na web a do toho souboru napsal takové to klasické "nikomu tenhle soubor neposílejte". Jinak díky za tip na zajímavej SW.
    12.7.2019 18:45 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Byť je teda otázka, jestli to někdo nezreverzí už týden po vydání, no..
    Josef Kufner avatar 11.7.2019 20:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Prostě to heslo dej do jiného souboru. Třeba do ~/.netrc. Nebo kamkoliv jinam. Tím také vyřešíš to, že to heslo necommitneš spolu se scriptem (pokud bys ho někam commitoval).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.7.2019 22:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    A potřebuješ nutně heslo? Nemůžeš to vyřešit třeba přihlášením přes pubkey (pokud to je ssh)?
    12.7.2019 11:16 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Hele pokud má mít skript přístup k nějakému zdroji a ty máš přístup ke skriptu, tak to je asi neřešitelný problém bych řekl. :-) Navrhoval bych znepřístupnit ten soubor všem kromě root uživatele daného serveru.
    xsubway avatar 12.7.2019 11:35 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    To ale neřeší "čumili", tedy jen částečně :-)

    Ty se totiž řeší jinak. Ale samozřejmě je vhodné oddělit kód a hesla.
    12.7.2019 20:27 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Jasně ... takto není vidět heslo, ani když zkontroluji ( otevřu a mrknu se ) na obsah souborů s hesly a s čumilem za zády ...

    Myslím, že zašifrování hesla tímto způsobem splňuje přesně to, co jsem chtěl a umožňuje případné rozšíření o různé skrývačky a vylepšení.

    Ale nejsem v situaci, kdy by stálo za to komplikovat si toto dalšími labyrinty ... prozatím.

    Díky za reakce

    M.
    15.7.2019 15:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Jasně ... takto není vidět heslo, ani když zkontroluji ( otevřu a mrknu se ) na obsah souborů s hesly a s čumilem za zády ...
    Proc by ses do toho souboru dival kdyz tam to heslo neuvidis ani ty? :-)
    16.7.2019 10:11 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    to byl myšlen případ, kdy hesla vysourcuju v otevřeném textu do vedlejšího souboru...
    Gilhad avatar 17.7.2019 16:55 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Treba pokud mam takovych vic a vim, ze to je na tri ruzne stroje a u jednoho to zakodovane zacina AA u druheho to konci 222 a ten treti je proste divnej, tak mi jedno mrknuti staci, abych videl, zda paruju spravny stroj se spravnym heslem :)
    21.7.2019 10:13 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Nebo dej heslo do proměnné prostředí. Tu proměnnou potom můžeš nastavovat ručně nebo nějakým wrapperem.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.