abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Dalibor Smolík avatar 23.11.2009 09:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    No dík za informaci ;-) PHPSYSINFO používám taky
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.11.2009 10:05 manasekp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    dik, taky to na serveru mam tak to asi vyhodim.
    Jezekus avatar 23.11.2009 10:23 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Přijde mi, že to funguje jen na starší verze phpsysinfa. Ted jsem to zkoušel na svém stroji a nepodařilo se mi to s novou verzí udělat, protože to parsuje XML a jsou tam hodně dlouhé intervaly, kdy při pokusu o obnovení nastane chyba parseru. Ale třeba něco dělam špatně. Se starší verzí sice load vylezl výš, ale server odpovídal normálně, asi to bude taky o nastavení Apache.
    23.11.2009 10:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Jo. Výstup z phpsysinfo vypadá hezky. Jenže základní otázka zní jinak. K čemu to je dobré?

    Pokud jsem správce serveru, tak si tyto informace vytáhnu jiným způsobem a návštěvníkům je prd do toho na jakém železe web provozuji.
    23.11.2009 11:53 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Presne tak - taketo veci na verejne dostupny server nepatria. A ked uz, tak chranit HTTP autentifikaciou.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.11.2009 12:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Nač phpsysinfo. V dnešní době, kdy firmy dávají vývoje větších portálů amatérským PHP prasatům, stačí málo. Pro prase není problém, aby jediná stránka generovala stovky SQL dotazů. Pak se člověk diví, že zpracování trvá třeba 4,6 sekundy. To takového webu se stačí jen trochu opřít a je vymalováno.
    Limoto avatar 23.11.2009 13:31 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Ono i to samotný PHP trvá šíleně dlouho, a ani to nemusí být extra zprasený...
    23.11.2009 13:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Docela bych se ohradil proti spojení amatér a prasení. Prasit umí kde kdo, bez rozdílu na to zda vyvíjí soft jako amatér či v rámci velké firmy. Ba dá se říct, že leckterý amatér prasí mnohem méně, protože ho nikdo do prasení nenutí.
    23.11.2009 17:41 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Ano, to je přesné. Profesionálove (tj. ti, co se tím živí) mají často mnohem více důvodů k prasení než amatéři, které nehoní žádný termín a kteří nemusí řešit vzájemně protichůdné požadavky zadavatelů, grafiků (nejhorší jsou tiskový grafici) a HTML kodérů. Amatéři prasí z neznalosti a neschopnosti, ale jen profesionál je se schopen spáchat opravdu gigantickou prasárnu, protože tam, kde by amatér už dávno odpadl, on pokračovat musí.

    Já sám jsem pomáhal několka gigantickým prasárnám přežít tím, že jsem je částečně odprasil, aby mohly fungovat po změně hostingu, přitom většina odprasovacích metod byla sama o sobě prasárnou - například dodnes mám po ruce kousíček kódu, který obejde vypnuté register_globals pomocí volání fce. extract() na superglobální pole ($_GET, $_POST ...).

    Je to "prasárna jako prase", nicméně funguje (resp. nesetkal jsem se s případem, kdy by nefungovala) a dá se i u nejsložitějších případů aplikovat v řádu minut, zatímco ruční procházení zdrojáků by zabralo hodiny a ještě by se muselo vše otestovat, protože někteří programátoři jsou schopní psát velmi kreativne (tj. tak, že by se v tom ani prase nevyznalo).

    Ano, bylo by mnohem čistější projít ručně kód, analyzovat použité proměnné a vše podle potřeby opravit, ale to pokud zadavatel počítá, že oprava bude "přepsání pář řádků" a za víc nezpalatí, je použití prasárny jediné řešení.

    Amatér si může dovolit zahodit celý kód a napsat to znova. Profesionál musí udržovat prasárny v chodu, dokud se vedení nerozhodne, že prásárna je už opravdu neudržovatelná, načež je zahozena a nahrazena něčím, z čehož se v důsledku Murphyho zákonu průběhem času určitě stane ještě větší prasárna než ta předtím ...
    Luk avatar 23.11.2009 18:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Amatéři prasí z neznalosti a neschopnosti, ale jen profesionál je se schopen spáchat opravdu gigantickou prasárnu, protože tam, kde by amatér už dávno odpadl, on pokračovat musí.
    Jak už jsem nejednou říkal, již vícekrát jsem viděl neuvěřitelně prasácký kód psaný amatéry. Pro některé z těchto lahůdek bych neváhal použít termín "opravdu gigantická prasárna" ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2009 14:27 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    a takhle se z dos dela ddos bez pouziti botnetu :-D

    just joking
    23.11.2009 15:31 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    "Nebyl to z mé strany pokus o žádný DoS" --- no fakticky to nebyla ni tak pokus jako ten DoS, když jste odporoučel 4 servery.
    xkucf03 avatar 23.11.2009 16:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    njn, každý, kdo má na klávesnici tlačítko F5 je (kyber)terorista a měli by ho zavřít :o)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.11.2009 16:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Pro jistotu jsem si ho odstranil ;-). Škoda, že nemám kompatibilní další klavesnici, pak bych měl F4 F4 F6 :-D.
    23.11.2009 16:21 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Skus CTRL + R tu :-D
    poky74 avatar 23.11.2009 19:37 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    wtf? co to? to je nějakej cluster?
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    xkucf03 avatar 23.11.2009 20:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Cluster? Osm procesorů by to ukazovalo i na mém domácím serveru :-) (Quad+HT). 8 GB RAM je taky celkem normální. Zajímavější jsou ty disky připojené přes NFS. Co mají asi na druhém konci drátu, jestli nějaká pole nebo sadu serverů starajících se o úložiště?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    poky74 avatar 23.11.2009 20:47 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Aha, asi jsem trochu zaspal dobu :)
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    24.11.2009 00:07 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    explorer.exe??? (HINT: úplně dole v Process Status)
    houska avatar 25.11.2009 21:11 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    hm ... prizabilo mi to browser :)
    23.11.2009 18:54 pa3k
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    Moju k6-2 sa mi podarilo tiez takto zhodit :-)
    frEon avatar 24.11.2009 03:12 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DoS v praxi aneb PHPSYSINFO je nebezpečné
    che che, to mi pripomina, jak se jednou sef divil, proc nam tak casto v monitoringu sviti timeout jednoho webu. Kolega mu chtel duvod nazorne ukazat, tak zmackl v prohlizeci nekolikrat (asi 10x) ctrl+r, coz nemel delat. Apache najednou sezral vsech 8 jader a jako dezert si dal celou ramku :-) (a musim dodat, ze ten stroj shodit opravdu nebyl zamer)
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.