abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    9.1.2014 16:40 | Přečteno: 1787× | WWW

    Při pohledu na User Agent řetězce posílané www prohlížečem serveru si většinou říkám: WTF?? Je tam zakódovaná spousta nesmyslů a užitná hodnota je stejně dost malá, musí se z toho pracně dolovat informace, dochází k neshodám, omylům...

    Nebylo by lepší tomu dát nějakou formu? Třeba to udělat podobně jako názvy javovských balíčků (běžně se odvozují od domény) nebo to kódovat jako URL? Nebo obojí - příklad:

    user-agent://org.mozilla.firefox?version=26

    Do toho by se dal v pohodě zakódovat i název OS nebo třeba rozlišení a další blbosti, pokud o to někdo stojí a chce o sobě tyhle informace hlásit serverům. Jedním z parametrů by mohlo být jádro prohlížeče (gecko, webkit…) a dalším jeho verze, což může být celkem užitečné (většinou je jedno, o jaký klon toho kterého prohlížeče jde, spíš záleží na vykreslovacím jádře).

    Výhoda je v tom, že URL se dá snadno rozparsovat, jsou na to hotové knihovny, je jasné, jak to kódovat…

    Nevíte o nějaké iniciativě, která by se tohle snažila prosadit? Nebo jsem první koho to napadlo?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Nápad kódovat User Agenta jako URL vám přijde?
     (44 %)
     (27 %)
     (30 %)
    Celkem 64 hlasů

    Anketa

    Jakého User Agenta posílá běžně váš prohlížeč serverům?
     (79 %)
     (3 %)
     (8 %)
     (3 %)
     (8 %)
    Celkem 66 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pools avatar 9.1.2014 16:56 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    K tomu můžu dodat jen toto.
    Vivre libre ou mourir!
    xkucf03 avatar 9.1.2014 17:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    To byl právě impulz k napsání tohoto zápisku :-) To s tím URL nebo nějakou lepší formou mě napadlo už dřív, ale teď už mi to fakt nedalo a musel jsem to někam napsat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.1.2014 17:20 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    nevim, jestli URL je na to vhodna vec. co takhle spis JSON (a nebo XML, ale to pisu radsi uz jen v zavorce :-) )?
    xkucf03 avatar 9.1.2014 18:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Spíš si říkám, co je serverům do toho, jaký mám prohlížeč? Má to být podle standardů a ne dělat nějaké bastly pro konkrétní prohlížeče. Ale na druhou stranu by se hodilo znát na serveru aspoň třídu zařízení (desktop/tablet/mobil) případně to rozlišení – aby se tomu dal přizpůsobit web. Taky je trochu škoda, že je to bezestavový protokol a tahle informace se musí posílat pořád sem tam, to je jak u blbých – stačilo by zahájit relaci, poslat informace o prohlížeči a dál přenášet jen kratší požadavky/odpovědi. Stejně tak přihlášení – přihlásil by ses jednou a dokud by vydrželo TCP spojení, tak bys byl přihlášený – nemuselo by se šaškovat s cookies nebo posíláním hesla v každém požadavku. Ale to už jsme trochu odbočili :-)

    JSON nebo XML mi tady přijdou jako kanón na vrabce – v podstatě stačí zapsat jen nějakou strukturu klíč/hodnota případně nějaký základ (ID prohlížeče) a na to se ten formát URL dobře hodí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.1.2014 19:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Údaje o klientovi lze vytáhnout javascriptem. Strukturované.
    xkucf03 avatar 9.1.2014 19:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Možná je ten User-Agent úplně zbytečný… Ale zase když ty informace vytáhneš pomocí JS, tak to znamená jeden požadavek/odpověď, kterým se stáhne ten JS a až v dalším požadavku si můžeš vyžádat verzi stránky specifickou pro tvoje zařízení.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.1.2014 19:24 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Ale na druhou stranu by se hodilo znát na serveru aspoň třídu zařízení (desktop/tablet/mobil) případně to rozlišení – aby se tomu dal přizpůsobit web. Taky je trochu škoda, že je to bezestavový protokol a tahle informace se musí posílat pořád sem tam, to je jak u blbých – stačilo by zahájit relaci, poslat informace o prohlížeči a dál přenášet jen kratší požadavky/odpovědi
    Protože nikdo v průběhu prohlížení nemění velikost okna prohlížeče, nepřipojuje druhý monitor, ...
    Jendа avatar 9.1.2014 19:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    A to současná praxe řeší jak?
    9.1.2014 19:28 joumy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    xkucf03 avatar 9.1.2014 19:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Tady jde spíš o tu hrubou kategorii zařízení (desktop/tablet/mobil). Moc si nedovedu představit, že by se z tvého desktopu stal mobil a zachovalo se při tom TCP spojení. Leda že bys měl mobil s HDMI rozhraním a připojeným monitorem a USB klávesnici a pak ho odpojil a chtěl pokračovat na tom malém displeji :-) Nicméně stavový protokol neznamená, že nemůžeš v případě změny poslat paket s aktualizovanými údaji – stavový protokol znamená, že nemusíš posílat tu samou informaci znova a znova v každém požadavku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mirec avatar 9.1.2014 19:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Takáto zmena nie je zatiaľ celkom bežná, ale viem si v budúcnosti predstaviť používať mobilný telefón zároveň ako počítač. Jednoducho prídem domov, hodím do docku a surfujem si príjemne s monitorom a klávesnicou.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.1.2014 22:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Taky je trochu škoda, že je to bezestavový protokol a tahle informace se musí posílat pořád sem tam, to je jak u blbých – stačilo by zahájit relaci, poslat informace o prohlížeči a dál přenášet jen kratší požadavky/odpovědi.
    Taky je potreba si uvedomit, za jakym ucelem a v jake dobe. Z tohoto pohledu byl HTTP navrzen velmi dobre. To, jak se dneska HTTP/HTML pouziva je jedno velke znasilneni a ukazka toho, jak evoluce muze skoncit v lokalnim minimu.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Jardík avatar 9.1.2014 17:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Veškeré webové stránky, které jakkoliv parsují nebo čtou user agenta stojí za 2 věci. user agent je věc nastavitelná uživatelem a neidentifikuje webový prohlížeč. Webové stránky vůbec nemají co identifikovat prohlížeč, je to k ničemu. Jsou tu standardy a ty mají prohlížeče podporovat. Pokud je nepodporují, je to chyba prohlížeče a webové stránky se o to vůbec namají starat a snažit se o různé hacky. Bohužel mentalita webových vývojářů je taková, že to musí mít za každou cenu kompatibilní s každým prohlížečem a tak se uchylují k totálním kravinám, třeba parsování user agenta a na základě něho předpokládají daný prohlížeč. Kdyby vývojáři nebyli takto hloupí, mohl být vyvíjen větší tlak na vývojáře webových prohlížečů, aby chyby opravili.
    Věřím v jednoho Boha.
    9.1.2014 17:57 joumy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Bohužel mentalita webových vývojářů je taková, že to musí mít za každou cenu kompatibilní s každým prohlížečem a tak se uchylují k totálním kravinám
    Tvoje mentalita je tedy taková, že webové stránky budou přístupné pouze v prohlížečích dle vůle kodéra? Takže na jednu stránku je třeba otevřít IE (protože v Chromu to nefunguje), na druhou pouze webkit, protože to nefunguje jinde... Jardíku, dělal jsi vůbec někdy něco? Nějakou práci? Myslíš, že zadavatele zajímají standardy nebo výsledek? Vážně nevím, kdo je tu hloupý..
    xkucf03 avatar 9.1.2014 18:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Tohle je právě ta pošahaná webkodérská logika. Web není o tom, aby byl výsledek na bod přesně (jestli tohle potřebuješ, tak doporučuji jiné formáty). Web je o tom, abys publikoval nějaké zajímavé informace a mohl jsi tomu dát nějakou formu (nadpisy, seznamy, tabulky) nebo ideálně i sémantiku (metadata, RDF, Dublin Core…). Jestli to bude v jednom prohlížeči šoupnuté trochu doprava a v jiném trochu doleva je jedno – máš ten design udělat dostatečně pružný na to, aby to nevadilo. A stejně jde hlavně o ten obsah.

    Pokud jde o nějaká JavaScriptová API, tam to zase má fungovat tak, že si zavoláním nějaké funkce zjistíš, jestli je dané API dostupné – ne že budeš luštit nějaký textový řetězec (údajně identifikaci prohlížeče) a z něj hádat, jestli tohle API použít lze nebo ne.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.1.2014 18:48 joumy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Takhle ale nikdy neuděláš nic pořádného, možná tak na úrovni žáka střední školy - pokročilejším vývojářům, kteří mají nějakou vizi/nápad to prostě a jednoduše nestačí.
    xkucf03 avatar 9.1.2014 18:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Já mám právě vizi v tom, že ten web bude jednoduchý a nepřeplácaný…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.1.2014 18:55 joumy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Což zaprvé není žádné objektivní měřítko a zadruhé se to ani nevylučuje... Ale co ti budu povídat, tvoje reference jsem viděl, to mi stačí :-D
    Jardík avatar 10.1.2014 02:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Já nesouhlasím. Lepší jednoduchý web s informací, kde mi nevnucujou jejich fonty. Koukněte třeba na czc.cz, má to být obchod a co z toho je? Sajrajt s rozbitým menu vytejkajícím vravo a zabraňující mi kliknout na tu položku, protože nemám ten jejich správnej font či jejich správnou velikost písma. Ještě mi tam svítí rámeček jakkráva, že nemám povolený nějaký sušenky a nic tam nefunguje, protože mám vypnutej javascript. Prostě webovka naho*no.
    Věřím v jednoho Boha.
    9.1.2014 21:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    ohle je právě ta pošahaná webkodérská logika. Web není o tom, aby byl výsledek na bod přesně (jestli tohle potřebuješ, tak doporučuji jiné formáty).
    Ta pošahaná logika není, respektive nebyla ani tak webkodérská (s vyjímkou pošahaných webkodérů :-) ), ale spíš zákaznické, obzlášť těch zákazníků, co si popletli web s tiskem (obzvlášť pokud grafiku dělal tiskový grafik-hnidopich s velmi velkým monitorem :-) ). V extrémních případech se pak opravdu museli použít ony zmniňované jiné formáty, typicky Flash a PDF. Naštěstí s koncem Druhé Prohlížečové Války a nástupem mobilních zařízení je to už minulost.
    pavlix avatar 10.1.2014 10:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Jenže kodéři mají zcela jiné zadání než to, co zde popisuješ.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 10.1.2014 11:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    To máš jako s architekty – ten dobrý ti odmítne postavit přeplácanou obludnost plnou nesmyslů a nelogičností – buď klienta přesvědčí/usměrní nebo takovou zakázku nevezme – ale nepodepíše se pod něco, co se mu nelíbí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 10.1.2014 13:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    To srovnání nefunguje, protože kodér je spíše řemeslník než architekt. Je standardem dávat kodérům grafický návrh ke zpracování, nikoliv nechávat kodéry navrhovat rozložení stránky a mantinely pro grafiky, kteří si pak do toho vepíšou obrázky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 10.1.2014 13:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    A myslíš, že u architektů dělba práce nefunguje? I tam můžeš mít ateliér a v něm kreslíře, který jen kreslí podle zadání a pak někoho, kdo rozhoduje. Pak je to zodpovědnost toho ateliéru jako celku. Stejně tak u webu – jeden člověk může dělat všechno, nebo je to nějaké studio, ale princip je stejný.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 10.1.2014 14:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    A proč bych si to měl myslet?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 9.1.2014 23:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Copak Vy jste se nesetkal se stránkami kdy nějaká stránky fungovala korektně jen v IE a v FF/Chromu to vypadalo zcela jinak nepoužitelně? No setkal jsem se s takovými stránkami hodně a vždy když na stránce bylo "optimalizováno pro IE s rozlišením XX" tak s tím byl celkem problém.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jardík avatar 10.1.2014 02:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Optimalizováno má být pro standard, a o rozlišení nemá vůbec být řeč, protože rozlišení obrazovky != velikost okna prohlížeče. Layout má být flexibilný, aby se všechno nepodělalo, když si nastavím 12pt písmo místo 5px.
    Věřím v jednoho Boha.
    pavlix avatar 10.1.2014 10:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Optimalizováno má být pro standard, a o rozlišení nemá vůbec být řeč, protože rozlišení obrazovky != velikost okna prohlížeče.
    +1

    Nevím, který idiot vymyslel, že v okně neuvidím vůbec nic jenom proto, že se to okno nachází na velkém monitoru.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 10.1.2014 14:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Většinou jsem to viděl u nějakých webových systémů pro architekty pro návrhy různých ptákovin pro domácnosti. Cosi v tom začneš a najednou půlku nevidíš a než přijdeš jak to dát celé do okna tak projde spousta času.

    Viděl jsem to i ve flashi, kdy se flash načetl a na obrazovce byla jen půlka a zbytek někde za rohem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jardík avatar 11.1.2014 02:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    flash ... miluju, když na youtube pustím video a pokud mám zapnutý i druhý displej a hodim to na fullscreen na jednom znich, tak mi ukáže ouzkou nudli, protože výšku videa spočítal na špatným poměru stran CELÝ obrazovky (XScreen) a nikoliv monitoru.
    Věřím v jednoho Boha.
    pavlix avatar 11.1.2014 18:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    To je typický problém spojení s closed source software, který nelze jednoduše opravit nezávisle na dodavateli software.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.1.2014 10:53 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Pro který standard z těch několika desítek má být optimalizováno? Rozlišení obrazovky je nesmysl, ale do okna prohlížeče o velikosti 640×480 asi nemá smysl posílat fotku s 12 Mpx, a opačně.
    xkucf03 avatar 9.1.2014 18:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    +1

    Nicméně tuhle HTTP hlavičku bych úplně nerušil. 1) typ prohlížeče může být zajímavý pro statistiky 2) je užitečné znát typ zařízení (desktop/mobil/tablet…) nebo velikost obrazovky – ostatní údaje se dají anonymizovat (resp. neposílat), tzn. třeba: user-agent://hidden?device=desktop nebo user-agent://hidden?screenX=1920&screenY=1080

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1.2014 11:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Jardíku, nepřeskočilo ti? - teď jsi promluvil docela rozumně, plně s tím příspěvkem souhlasím ...
    9.1.2014 18:43 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    In Soviet Russia, user agent identifies the agent. In America, user agent identifies the user!
    xkucf03 avatar 9.1.2014 18:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    BTW: existuje nějaká HTTP hlavička pro identifikaci MITM softwaru? :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.1.2014 21:06 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Dá se to poznat u proxy, viz X-Forwarded-For a další nestandardní hlavičky začínající X-, ale jen ze strany serveru (nebo testovačem proxy, jako je tenhle]. Ale pamatuju, že jsem kdysi viděl divné hlavičky (X-Checked-By?) u transparentí proxy, co fungovala (mizerně) zároveň jako antivir.
    9.1.2014 19:08 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Já bych ty informace nekódoval do URL, ale udělal bych to jako skutečné URL, na kterém by byl protokolem HTTP(S) dostupný dokument, ve kterém by byly (podrobnější) informace z Accept-* hlaviček, název a verze vykreslovacího jádra, název a verze JS enginu, další podporované technologie (různé ty tagy video apod.). Dnes se k detekci úplně nesmyslně používá JavaScript až na klientovi, přitom by se to daleko efektivněji řešilo na serveru. Proč má klient hádat, zda je dokument HTML 4, HTML 5 nebo XHTML, když může říct, co umí, a server mu pošle to nejlepší?
    xkucf03 avatar 9.1.2014 19:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    jj, o tom jsem taky uvažoval, asi by to bylo i lepší… chtělo by to strojově čitelný formát, který by se z toho URL stáhnul a všechny tyhle informace obsahoval – servery by tuhle informaci měly nakešovanou. Mohlo by taky být pravidlo, že tahle metadata musí být neměnná – tzn. stačilo by je stáhnout opravdu jen jednou a už by nebylo potřeba kontrolovat, zda nedošlo ke změně. Kdyby třeba přibyl nový podporovaný MIME typ nebo nějaké JS API, musela by se změnit verze resp. URL.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 9.1.2014 19:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    P.S. na druhou stranu je to trochu složitější a znamená to, že informaci o typu zařízení nebo rozlišení nemáš hned v HTTP hlavičce a musíš ji stahovat odjinud. Ještě by to šlo zkombinovat – mít standardizované názvy GET parametrů pro ty obvyklé věci, aby to bylo hned v hlavičce a ten zbytek stahovat až v případě potřeby.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1.2014 10:03 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Předpokládal jsem, že server by si informace o dané URL zapamatoval a příště už je nepožadoval (než mu vypadnou z cache). Posílat to v hlavičkách je podle mne neefektivní, protože když se stahuje jenom jedna stránka s desítkami objektů, pošle se ta informace v hlavičkách zbytečně třeba padesátkrát. Pak uživatel klikne na odkaz, otevře se nová stránka ze stejného webu a pošle se to znova padesátkrát. Pak se samozřejmě místem v těch hlavičkách šetří, takže se dnes server ani nedozví, jakou verzi HTML prohlížeč podporuje nebo zda podporuje SVG.

    HTTP 2.0 tohle trošku řeší, protože v rámci spojení se posílají jen změněné hlavičky. Ale stejně se to v novém spojení bude posílat znova. Možná by to jenom místo odkazu na externí server mohlo být součástí spojení – místo dotazu na externí server by se na ten dokument s popisem UA server v rámci otevřeného spojení zeptal rovnou klienta.
    xkucf03 avatar 10.1.2014 11:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Posílat to v hlavičkách je podle mne neefektivní, protože když se stahuje jenom jedna stránka s desítkami objektů, pošle se ta informace v hlavičkách zbytečně třeba padesátkrát.

    To už je bohužel vlastnost dnešního HTTP – hlavičku Host taky posíláš pokaždé znova, i když bude pořád stejná a stačila by nastavit jednou. Pokud potřebuješ data z jiné domény z té samé IP, tak by sis otevřel nové TCP spojení nebo byl poslal aktualizovanou hlavičku v rámci stávajícího.

    takže se dnes server ani nedozví, jakou verzi HTML prohlížeč podporuje nebo zda podporuje SVG.

    Jo, to je právě škoda – v hlavičce Accept by se měl poslat nejen MIME typ, ale i podporované verze. Zároveň je ale nesmysl to posílat v každém požadavku znova a znova.

    HTTP 2.0 tohle trošku řeší, protože v rámci spojení se posílají jen změněné hlavičky.

    Třeba se toho jednou dožijeme :-)

    místo dotazu na externí server by se na ten dokument s popisem UA server v rámci otevřeného spojení zeptal rovnou klienta.

    njn, nejradši bych úplně jiný protokol, který by umožnil obousměrné posílání zpráv…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1.2014 11:50 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    HTTP 2.0 snad to obousměrné posílání umí, ne?
    pavlix avatar 10.1.2014 10:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Výhodu to má v tom, že typ zařízení máš pořád daný tím URL, nevýhodu v tom, že web prohlížeče může být offline.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 10.1.2014 11:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Jak je typ zařízení daný URL např.

    http://ua.example.com/v1.0

    ? Z toho nevyčteš nic – musel by sis stáhnout popis, který se na tomhle URL nachází. Proto jsem psal o tom, že by to šlo zkobinovat. Např.

    http://ua.example.com/v1.0?device=desktop

    GET parametry by byly standardizované (typ zařízení, velikost okna atd.). Pokud by serveru stačily ty informace zakódované v URL, nemusel by nic stahovat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jakub Lucký avatar 9.1.2014 19:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Salamek avatar 9.1.2014 21:00 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Ja jsem pro JSON, URL me na takove pouziti spis pripada jako HACK.

    Udelat JSON s povinymi parametry:
    • browser
      • name
      • version
      • homepage
      • render_engine
      • description
    • os
      • name
      • version
      • homepage
      • description
    • screen
      • width
      • height
      • colours
      • description
    {
      "browser": {
        "name": "firefox",
        "version": 26,
        "homepage": "http://firefox.mozilla.cz/",
        "render_engine": "gecko",
        "description": "We are Mozilla Doing good is part of our code"
      },
      "os": {
        "name": "fedora",
        "version": 21,
        "homepage": "http://fedoraproject.org/",
        "description": "Fedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and share."
      },
      "screen": {
        "width": 1280,
        "height": 1200,
        "colours": 32,
        "description": "HP w2408h"
      }
    }
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    xkucf03 avatar 9.1.2014 22:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    A tohle bys posílal v každém HTTP požadavku?

    Nejde až tak o formu (URL/XML/JSON), jako spíš o množství informací.

    Nebo jsi to myslel tak, že v HTTP hlavičce by byl odkaz na stažení tohoto souboru?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jardík avatar 10.1.2014 02:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Ani jednu z těch věcí server znát nepotřebuje. Je to akorát dobrý na špehování.
    Věřím v jednoho Boha.
    10.1.2014 10:05 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Pokud ty údaje klient nechce posílat, v prohlížeči to zakáže. Server podle toho správně usoudí, že prohlížeč neumí nic, a pošle čistě textovou stránku v HTML 4.
    xkucf03 avatar 10.1.2014 11:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Server podle toho správně usoudí, že prohlížeč neumí nic, a pošle čistě textovou stránku v HTML 4.

    A je to v roce 2014 správný předpoklad? IMHO je spíš pravděpodobnější, že je uživatel paranoidní1 než že používá nějaký archaický prohlížeč.

    Hlavně by se to nemělo řídit User-Agent hlavičkou, ale spíš Accept hlavičkou.

    [1] resp. zdravě obezřetný

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1.2014 13:37 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Předpoklad není až tak podstatný, důležitý je závěr. A ten je správný. Paranoidní uživatel přece nechce žádný JavaScript, žádné CSS, žádné HTML5. Takže zbývají obrázky, a ty správný paranoidní uživatel taky nechce, protože co když bude chyba v knihovně zpracovávající obrázky a umožní spuštění kódu, nebo co když bude někdo přes adresu obrázků uživatele špehovat.

    Řídilo by se to nepřítomností té nové hlavičky, která by sdružovala User-Agent a Accept*.
    9.1.2014 21:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Bylo by jistě krásné pro User-Agent předepsat nějakou jednotnou formu a ještě krásnější by asi bylo zbavit se ho úplně. Ale na světě existuje tolik webů, skriptů a nástrojů, které jsou závislé na současných hodnotách, že to nevidím moc reálně.
    9.1.2014 23:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Vyhlásíme útok, budeme posílat 1M řetězce plných 'ua; všech možných prohlížečů :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jardík avatar 10.1.2014 02:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    meh
    Your user agent: Fedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and shareFedora is a fast, stable, and powerful operating system for everyday use built by a worldwide community of friends. It's completely free to use, study, and share ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 10.1.2014 02:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    HAHA. Ještě jsem to párkrát zkopíroval za sebe a ty špatně napsaný webový servery mi nadávaj 400 Bad Request, včetně ábíčka.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 10.1.2014 02:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Tuxmachines vrátí alespoň rozumnou chybu:
    Your browser sent a request that this server could not understand.
    Size of a request header field exceeds server limit.
    User-Agent: ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Jendа avatar 10.1.2014 03:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    It's completely free to use, study, and share
    Oh, opravdu?
    10.1.2014 08:49 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody

    Jen bych doplnil (protože jsi to už vícekrát použil :)), toto není problém problém Fedory, ale čehokoliv z USA (nevím jestli spadající do určité široké kategorie, nebo všeho). Prostě mají takové zákony a amící to musí dodržovat, jinak jdou bručet.

    Neustále chtějí podepisovat (amíci), že na jejich zařízení nikdy nic pro tyto země/případy neuděláme a že nikdo komu to (pro)dáme jim to taky ne(pro)dá. Oni jsou vlastně chudáci, tady jim to nikdo nepodepíše, ale oni jsou pak za to doma odpovědní…

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    10.1.2014 09:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Překvapuje mne, že tam ještě není ta "antidiskriminační" část o tom, že se to nesmí poskytovat nikomu, kdo bojkotuje Izrael.
    Jendа avatar 10.1.2014 10:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    toto není problém problém Fedory, ale čehokoliv z USA (nevím jestli spadající do určité široké kategorie, nebo všeho). Prostě mají takové zákony a amící to musí dodržovat, jinak jdou bručet.
    Já to chápu, ale pak prostě nemůžou psát, že je ta věc svobodná.

    Tip na FPGA, které není zatížené tímto nesmyslem? :)
    10.1.2014 11:19 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Můžou, já bych jim to neupíral, oni si myslí, že jsou svobodní, stejně jako spousta u nás (já ne, já jsem ženatý a to se už jasně vymezuje vůči pojmu svobodný) ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    10.1.2014 08:59 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    To je pekný trapas..
    Polívčička byla..
    Jardík avatar 11.1.2014 02:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Já to opsal však z nějakýho příspěvku výše, z toho jsonu. Já fedoru neznám, a jestli je free mně je putna.
    Věřím v jednoho Boha.
    10.1.2014 10:09 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: User Agent řetězce prohlížečů – omyl přírody
    Zbavit se ho úplně je nereálné, pořád budou existovat chyby v prohlížečích i vykreslovacích jádrech, které nepůjde detekovat podle jejich projevu.

    Připravuje se protokol HTTP 2.0 – zrovna v rámci téhle změny by se to prosadit mohlo. Samozřejmě s tím, že pro JS by zůstala dostupná i současná hodnota UA.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.