abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    16.11.2007 10:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše chyby
    • Co bychom neměli a nedovolíme, je, aby současný ovladač –> 1. čárka je navíc
    • Tudíž jediná odpověď, kterou můžeme dát, a která je užitečná| je –> čárka má být i v místě, kam jsem přidal svislítko; osobně bych ani nedával čárku před „a“
    Pak mám ještě pochybnosti o správném otečkování „pomohl mi ho vypátrat (Nikdy jsem nebyl schopen ho reprodukovat.)“ (dal bych v závorce malé písmeno a tečku až za závorku), ale to myslím nijak nevadí srozumitelnosti.

    To je zajímavé, jak se člověk musí na obsah JN víc soustředit a víc si pak všímá chyb…
    16.11.2007 12:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    K tomu prvnímu bodu - jsem přesvědčen, že se mýlíš.
    Quando omni flunkus moritati
    16.11.2007 13:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Vždyť je to jedna věta, ne? Co bychom neměli [a nedovolíme] je [to], … Myslím, že „je“ je v té větě předmět (rozvitý vedlejší větou).
    16.11.2007 13:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Podle mě jsou to obojí slovesa - když už jsi přidal to "to", tak tu větu přeskládám tak, aby to bylo vidět ještě líp: To, co bychom neměli a nedovolíme, je, aby se ovladač stal rukojmím. "Co bychom neměli a nedovolíme", je vedlejší věta, proto je oddělena čárkou. Stejně tak to platí i v originálu.
    Quando omni flunkus moritati
    16.11.2007 14:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    jm nás roztrhá :-) „je“ není přísudek samostatné věty – když tu vedlejší rozvíjející větu přepíšu přímo do větného členu, dostanu: „Co bychom neměli a nedovolíme je držení ovladače jako rukojmí.“ To „je“ není přísudek v samostatné větě. Ten váš příklad také není vedlejší věta, ale větný člen.
    16.11.2007 15:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    jm nás roztrhá
    Třeba ho už trefil šlak ;-)
    když tu vedlejší rozvíjející větu přepíšu přímo do větného členu, dostanu: „Co bychom neměli a nedovolíme je držení ovladače jako rukojmí. To „je“ není přísudek v samostatné větě.“
    Podle mě by to správně mělo být "Co bychom neměli a nedovolíme, je držení ovladače jako rukojmí.“ Protože i tu první rozvíjející větu lze přepsat do větného členu. "Nedovolitelné je držení ovladače jako rukojmí." Pokud by "je" nebyl přísudek, tak v téhle větě už jaksi přísudek chybí.
    Quando omni flunkus moritati
    16.11.2007 17:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Ale aby to byla věta, muselo by samotné „Co bychom neměli a nedovolíme“ dávat nějaký smysl. Podle mne ta slovesa „neměli“, „nedovolíme“ a „je“ tvoří přísudkovou část jedné věty. Zkusím se na to zítra podívat do chytrých knih :-)
    16.11.2007 17:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Ale aby to byla věta, muselo by samotné „Co bychom neměli a nedovolíme“ dávat nějaký smysl.
    Vedlejší věta sama o sobě smysl dát nemůže - "aby byl ovladač držen jako rukojmí" samo o sobě také smysl nedává.
    Quando omni flunkus moritati
    16.11.2007 19:07
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    off-topic

    Zobrazit komentář
    Heron avatar 16.11.2007 20:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    A pak že nejde v plain textu zvětšit font.
    17.11.2007 19:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Máma, která dělala jazykovou redaktorku, by tam čárku taky nedala. To ale platí jako argument nejvyšší asi jen u nás doma, vy asi budete chtít něco z těch chytrých knih ;-) S tím bude trochu problém, protože o psaní čárek jsem něco našel vlastně jen v Pravidlech. Souhlasím tedy, že to celé před „je“ je věta vedlejší (a to konkrétně „věta se vztažnými zájmeny kdo a co v roli podmětu“ dle Příruční mluvnice češtiny). Ovšem osobně bych na to stejně narouboval pravidlo „čárkou obvykle neoddělujeme výraz pociťovaný někdy jako výpustka, zejména není-li rozvit, nebo jen mírně (chápeme ho spíše jako holý vštný člen): četl bych, ale nemám co. – Přijdu, ale nevím, kdy.“ Nicméně to je už v oblasti „obvykle“, takže není chyba ani čárku napsat, ani ji nenapsat. Pak už zbývá jen neformální „pravidlo“ psát čárku tam, kde bych při čtení udělal malou pauzu. Příště budu opatrnější v tom, zda je to chyba, nebo bych to jenom sám napsal jinak.

    Chválabohu za to, že i v IT existují články, kde se z jazykového hlediska diskutuje o tom, zde se má vědlejší věta oddělit čárkou i v případě, kdy z hlavní věty zbylo jen sloveso „být“. Vedle různých blogů a diskuzí, kde si pisatelé nelámou hlavu s vyjmenovanými slovy, shoda (nebo „schoda“) je nezajímá a čárky používají zřejmě ke grafickému zpestření textu, je to příjemné vybočení. Ale Robert myslím ví, že pravopisné diskuze pod články na Abíčku je kategorie o několik řádů jinde, než když je někomu potřeba pod blog napsat „piš prosím tě alespoň tečky na konci vět“ :-)
    17.11.2007 20:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    První věta (Co bychom…) je věta vedlejší přísudková. Taková věta vyjadřuje jmennou část přísudku se sponou. Podobný příklad: Náš dědeček byl z těch, kdo šířili osvětu na venkově.

    Je to trochu nezvyklé, protože při syntaktické analýze věty se jméno od spony neoděluje a považuje se za jeden větný člen. V tomto případě je ale jmenná část natolik rozvitá, že čárku bych považoval na místě.
    19.11.2007 08:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    To jsem právě pořád nevěděl, zda je to podmět nebo část přísudku. Díky za vysvětlení.
    16.11.2007 12:29 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    A uz je to tady zas. Fakt je neresitelny problem zridit si pod clankem link "Cestinarske blemcy" a presunout tyhle totalne off-topic veci tam? :-(

    Opravdu me vase reseni interpunkce pod clankem o kernelu naprosto nezajima.
    16.11.2007 13:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Fakt je neresitelny problem zridit si pod clankem link "Cestinarske blemcy"
    Bug #907
    Opravdu me vase reseni interpunkce pod clankem o kernelu naprosto nezajima.
    Tak tyhle komentáře n-e-č-t-i, hysterko.
    16.11.2007 13:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Proč se ptáte, zda je to neřešitelný problém, místo toho, abyste ten problém vyřešil? Mimochodem, můj komentář se článku týká, narozdíl od toho vašeho. Jestli vás moje komentáře nezajímají, tak se zaregistrujte a dejte si mne mezi blokované uživatele. Já už to s vámi udělal dávno. Myslím, že další debata s vámi je zbytečná.
    16.11.2007 13:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Pokud tě to nebaví číst, tak si sbal první vlákno, budeš mít po problému a nebudeš muset nadávat lidem, kteří se snaží o zkvalitnění obsahu.
    Quando omni flunkus moritati
    16.11.2007 15:38 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Bajecne, to je opravdu "reseni" jak stehno. Co takhle misto toho prestat konecne zasirat debatu pod clankem nesmyslnejma debata o predmetech, prisudcich, vetnych clenech apod.? Fakt je to tak tezke pochopit?
    16.11.2007 17:26 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Zaregistrujte se prosím, abych nemusel číst vaše příspěvky, které nejsou k tématu. Díky.
    16.11.2007 17:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    K blokování není registrace potřeba ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.11.2007 18:59 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Jé, díky. Toho jsem si vůbec nevšiml.
    17.11.2007 19:00 strby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    jo tak tohle me taky napadne pokazde kdyz si ctu kernelove novinky
    18.11.2007 15:59 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    já bych taky radši viděl v komentářích u článku o jádru komentáře o jádru a ne o češtině.
    Jan Drábek avatar 16.11.2007 14:58 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 41/2007
    Co jsem zkoušel CFS na mém postarším PC tak byl o kapánek horší než původní... Na novém stroji to zatím není moc poznat, spíš při záteži HDD je tuhej celej počítač (CFQ)...

    Btw. Viděl jsem graf, kterým se chlubí FreeBSD 7.0, který se týkal vícevláknové práce MySQL a verze 2.6.22 byla o něco méně výkonější než FBSD 7.0, jádro 2.6.23 mělo výkonu tak tak polovinu.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Jan Drábek avatar 16.11.2007 15:04 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 41/2007
    Hmm, tak jsem si všiml, že právě na to reaguje ;)
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    19.11.2007 11:11 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 41/2007
    Diky za dalsi "Jaderky". Lehce me zmatl nasledujici preklep, protoze mate i vyznam, tak posilam take jeden "patch" :-)

    s/nfs_attr_set/ntfs_attr_set/
    13.12.2021 10:49 geebranz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 41/2007
    Groups are nice

    cryotherapynashvilletn.com

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.