IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Co je Developer Portal a jak zvyšuje produktivitu vývojových týmů? Jakým výzvám čelí dnešní softwaroví inženýři? Vysoká autonomie vývojářů vede ke zpomalení vývoje. Vývojáři píšou kód a nic jiného nedělají. Nebo ne?
Práce moderních vývojářů se neomezuje pouze na psaní kódu a údržbu dokumentace. V době mikroslužeb a cloudu patří mezi jejich úkoly také správa infrastruktury, optimalizace procesů dodávání a implementace aplikací nebo analýza nákladů a zabezpečení. To vše s využitím mnoha dynamicky se rozvíjejících technologií a nástrojů. Jak podpořit práci inženýrů v tak dynamickém prostředí a neomezit při tom jejich autonomii radí portál No Fluff Jobs.
Vývojáři se podle všeobecného přesvědčení zabývají především psaním kódu. Občas se účastní schůzek, plánují a vyhodnocují své úkoly, navrhují komponenty a kompletují dokumentaci. Příležitostně připravují a dohlížejí na implementace. Díky datům a pracovním nabídkám na portálu s IT pracemi No Fluff Jobs víme, že zatímco před časem byl tento obrázek v podstatě pravdivý, dnešní realita je podstatně složitější.
V éře mikroslužeb, jejichž nástup významně změnil procesy tvorby a údržby softwaru, je vlastníkem dané služby často jeden tým nebo dokonce jeden inženýr. Výsledkem je, že vývojář nejen vyvíjí funkcionalitu psaním kódu, ale zabývá se také konfigurací cloudové infrastruktury potřebné pro běh aplikace, analyzuje náklady a bezpečnost používaných knihoven, optimalizuje procesy CI/CD a monitoruje provoz webu. Aby dokázal zajistit vše vyjmenované tráví spoustu času přepínáním mezi různými nástroji a platformami.
K udržení konkurenceschopnosti je potřeba podporovat inovativnost vlastních vývojářů. Některé velké technologické společnosti přílišnou standardizací používaných procesů a nástrojů poškozují produktivitu a inovace, což může v důsledku vést ke ztrátě pozice na trhu.
Nabízí se proto nechat vývojářům neomezenou autonomii. Idea, že svobodná volba aplikací, procesů a nástrojů vede k vysoké produktivitě je ale mylná. Takový přístup totiž způsobuje přílišnou roztříštěnost a složitost používaných řešení s důsledkem neúměrně dlouhého času stráveného řešením chyb. Tento mechanismus je známý jako paradox rychlosti ve vývoji softwaru. Nedostatek standardů poškozuje produktivitu stejně jako jejich nadmíra.
Řešením je osvobodit vývojáře od nadbytečných a často otravných složitostí poskytnutím místa, kde jsou standardy snadno dostupné a kde lze rychle provádět samoobslužné akce.
Portál pro vývojáře je takovým místem. Jde o centrální, interní aplikaci, která postupně vede k přijetí standardů, směřuje k centralizované dokumentaci, buduje osvědčené postupy a povědomí o nich. Portál umožňuje přístup k souhrnným údajům o vývoji softwaru a zvyšuje produktivitu automatizací každodenních a opakujících se úkolů, jako je zapracování nové aplikace nebo konfigurace nového úložiště.
Využívané technologie, programy a nástroje můžou být takzvaný deal-breaker, obzvlášť když hledáte práci. Nebo se třeba chcete jen inspirovat a zjistit, jak fungují ostatní firmy. No Fluff Jobs si zakládá na transparentních nabídkách prací pro IT profesionály. Všechny inzeráty tedy obsahují finanční ohodnocení, ale i benefity a technologie, které firma k práci a vývoji využívá. Přesvědčit se můžete na nofluffjobs.cz.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej: