abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1055 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Marián Kyral avatar 29.1.2010 02:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Díky, jsem netušil, že je to až tak primitivní ;-)

    Hodilo by se udělat něco podobného pro psi, jenže tam by se nejdříve musely doimplementovat potřebné DBUS metody.
    $qdbus org.psi-im.Psi /Main
    method void org.psi_im.Psi.Main.openURI(QString uri)
    method void org.psi_im.Psi.Main.raise()
    method void org.psi_im.Psi.Main.setStatus(QString status, QString message)
    method void org.psi_im.Psi.Main.sleep()
    method void org.psi_im.Psi.Main.wake()
    method QDBusVariant org.freedesktop.DBus.Properties.Get(QString interface_name, QString property_name)
    method QVariantMap org.freedesktop.DBus.Properties.GetAll(QString interface_name)
    method void org.freedesktop.DBus.Properties.Set(QString interface_name, QString property_name, QDBusVariant value)
    method QString org.freedesktop.DBus.Introspectable.Introspect()
    
    progdan avatar 29.1.2010 03:55 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Resil jsem jak podporu PSI tak i podporu Pidginu, u obou jsem ale narazil na spatne nebo nedostatecne DBus rozhrani
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    29.1.2010 08:48 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Nedokázal by někdo udělat návod, jak si naprogramovat plasmoid pro sensory? Totiž hlavně tak, aby ukazoval čísla a ne nějaké pitomé otáčkoměry a stupnice? Byl bych neskonale šťastný, kdyby to nědko dokázal...
    1.2.2010 16:20 psi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    29.1.2010 09:50 Heevy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Nejsem si úplně jistý, jestli tohle byl zrovna idealní příklad. Kvůli němu jsem totiž přestal KRunnner používat... Z mého pohledu je základní problém pluginu a potažmo i KRunneru v tom, že data tahá pokaždé on demand. Což v mém případě stovek kontaktů vyústilo v několik stovek dbus zpráv pro každé písmeno. Vlastně použití kopete pluginu znamenalo, že se to tak každé 3 hledání žačne tak "censored", že jediná možnost byla ten KRunner killnout. Někdo by mohl namítnout, že by nebylo složité do toho pluginu dopsat cache...ano nebylo. Ale pokud jedna plugina umožní bez problémů zablokovat celou aplikaci(a konkrétně v mém případě vyústit v nepoužívání celé aplikace), tak potom je asi na úrovni návrhu něco špatně. :( Bohužel. KDE mám sice rád (i když rychlost KDE4 je někdy naprosto tragická), ale třeba takové Gnome DO má architekturu výrazně lepší, protože cachování samo o sobě už vyžaduje. Resp. neuděláte to tak jak pro KRunner. Tam je pro změnu zase problém umět vyvolat invalaci cache. :( Nicméně pořád se jedná o čitější přístup než v případě KRunneru. Takže z mého pohledu buď by doplňky měly cachovat nebo by se mělo jednat o takovou kardinalitu dat, že tento přístup nebude problém.

    PS: Jinak díky za ten, doplněk, protože jsem si z něj vzal inspiraci pro Gnome DO plugin, který v KDE spokojeně používám.
    progdan avatar 29.1.2010 12:42 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Zalezi samozrejme na mnozstvi kontaktu. Kdyz jsem ted koukal na DBus rozhrani Kopete tak sem zjistil, ze by to vsechno slo zajistit jedinou zpravou hned na zacatku (bez nutnosti zjistovat detaily pro kazdy kontakt zvlast novou zpravou)...inu, vzdy je prostor pro zlepseni :-)

    Co se rychlost tyce, ja sem si treba musel v KDE 4.4 vypnout Nepomuk Desktop Search runner protoze KRunner zabijelo cekani na odpoved z Virtuosa...kazdopadne mam moznost srovnat (sic jen subjektivne, ale preci) rychlost KRunneru v KDE 4.3 a v 4.4 a ten vyvoj je tam znatelny. Za hodne muze i optimalizace, kterou si prosla vetsina Runneru. Ale ne vzdy to plati (viz Virtuoso).

    Nejakou cache bych samozrejme uvital, otazkou je jak zajistovat jeji aktualizaci, zejmena u veci, ktere se casto meni (statusy kontaktu napriklad).

    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    29.1.2010 13:00 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Já tedy programování na úrovni C++ nerozumím, ale to by byl problém si řekněme každých 5 minut šáhnout do Kopete pro statusy a dát je do cache? Něco jako automatický update dat v eshopu v PHP ...
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    thingie avatar 29.1.2010 13:43 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    No, to by bylo dost nerozumné. To jedno dbusové volání je docela levné, a ty statusy po pěti minutách by nemusely mít valnou hodnotu a hlavně vztah k aktuální realitě…
    Růžové lži.
    29.1.2010 13:53 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Problém je v tom, že real-time hledání je náročné, jak jsem tak pochopil. A nemusí to být 5 minut, jestliže jeden dotaz na stažení všech dat do cache je fakt drobnost, tak to může být po minutě.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    thingie avatar 29.1.2010 14:00 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Je náročné, protože je blbě udělané, jak se z toho popisu zdá. Cachovat něco, co máte snadno a ve vhodném formátu dostupné přes laciné IPC o jeden proces dál, to je cesta leda do pekel. A když se bavíme zrovna o Kopete, to je software kde bych fakt neměl nejmenší výčitky ukázat prstem, že vaše dbusové API saje, a to nemálo. :-)
    Růžové lži.
    29.1.2010 14:07 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    No hádat se nebudu, tam kde tomu pramálo rozumím :) Asi máte pravdu.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    thingie avatar 29.1.2010 14:14 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá Plasmoid 4: Runnery
    Ona by se tam asi spousta věcí zase určitě cachovat mohla. Ale tohle zrovna…

    Druhá věc je, že KRunner to podle mě přehání, a měl by tyhle věci zobrazovat poněkud konzervativněji. Napíšu tři písmena, jakákoliv, a ono to šrotí a po třech sekundách nabídne hory nesmyslů, které se vyznačují tím, že mě vůbec nezajímají. Bylo by možná lepší, kdyby se to snažilo počkat do chvíle, kdy může aspoň odhadnout co třeba chci (no, to je jasný nesmysl, ale prostě… pokud najde tisíc potenciálně relevantních výsledků, mělo by to poznat, že nemá cenu nějaké nabízet).
    Růžové lži.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.