Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
InputStream
. Hlavními metodami jsou read()
a close()
. Použití je snadné. Naučíte se s nimi pracovat třeba při
čtení ze standardního vstupu. Později začnete pracovat se soubory a ejhle -
rozhraní je stejné. Až se dostanete k soketům či komprimovaným archivům, opět
použijete stejné metody a nemusíte se učit nic nového. Takhle je to v Javě se
vším - čistota designu a produktivita práce jsou na prvním místě.
Asi bych se měl zmínit i o dalších aspektech jazyka, které zvyšují efektivitu
programátora.
null
.
Inicializované pole obsahuje položku length
. A pokud si přesto
nedáváte pozor a použijete neexistující prvek, vyskočí
NullPointerException
či ArrayIndexOutOfBoundsException
.
int
do byte
. Céčko vám díky automatické konverzi vezme
cokoliv, Java si vyžádá potvrzení vašeho úmyslu byte b = (byte)i;
.
Zdá se vám to zbytečná buzerace? V 80% případů potvrdím svůj úmysl doplnění
přetypování, ale ve zbylé pětině se zarazím a změním typ deklarované proměnné. A
děsím se představy, za jakých okolností by se tato chyba projevila.
false
a vše ostatní je true
, umožní
programátoru neskutečné optimalizace a kejkle, ale zároveň i příšerné chyby.
Například tento nekonečný cyklus je v Céčku platný, v Javě jej zamítne už
kompilátor:
int i = 2, j = 2; while ( i=j ) i++;Pro méně pozorné, programátor zapomněl jedno rovnítko, takže se z testu rovnosti stalo přiřazení nenulové hodnoty. A to v Cečku nabývá vždy hodnoty
true
. Kompilátor Javy by našel číselný výraz na místě, kde
očekával výraz logický a odmítl by pokračovat. errno
). A pak spoléhat na
to, že programátor nezapomene ji otestovat. V Javě prostě hned na začátku při
testu platnosti vstupních dat vyhodíte vyjímku a i kdyby ji programátor
ignoroval, za běhu programu je možné zjistit, v které části (či dokonce na
kterém řádku) je chyba. Object
. Hierarchie tříd proto tvoří stromovou strukturu. Díky tomu
je snadné napsat metodu, jejímž parametrem může být libovolný objekt. Šablony z
C++ se mohou zahrabat hanbou! Java nepodporuje vícenásobnou dědičnost, ale
rozhraní jsou dostatečnou náhradou této obtížné vlastnosti. Opět vás to přinutí
psát čistší kód. A automatický garbage collector je rájem pro zapomnětlivce,
kteří zapomínali volat destruktor v C++ a zahltili tak volnou paměť. Pravda,
implementace by mohla být efektivnější, ale koncept je výborný. javadoc
lze extrahovat veškerou dokumentaci do podoby html.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej:
Diskuse byla administrátory uzamčena
4.3.2002 19:28toto je vubec prvni komentar v Abc. Pozdeji pribudou i diskusni fora, nebojte.
Tak programatori, konecne se muzete vyjadrit k tomuto serialu. Pro diskuse o PHP prejdete na minuly clanek. V tomto se muzete vyjadrovat o vasich nazorech a zkusenostech s Javou. Vsechny clanky serialu budou archivovany v sekci Architektura.
Ze jde zapnout warningy, pekne, ale kolik % lidi to pouziva?
Ze jde zapnout warningy, pekne, ale kolik % lidi to pouziva?
1) Jak je to se zatizenim serveru kdyz se porovna puvodni system v PHP a tento system v Jave.
2) Kdy budou nasledovat dalsi clanky, pripadne uvolneni zdrojovych kodu, neb se uz ve svych PHP zacinam pomalu ztracet.
Diky moc za tenhle super server Mikron
pamet: java je nejmin o rad narocnejsi
CPU: nevim, ale typicky pod 2% u 700MHz
procesoru
ad2\
tento vikend budu psat clanek do CW o JDK1.4, takze nejspis druha pulka pristiho tydne.
sorry, nestiham rychleji
Warningy si zapina ten kdo chce predchazet chybam. Me je na C/C++ sympaticky prave to ze mam svobodu se rozhodnout jak kvalitni bude muj kod :))
Ale opet opakuji, a v tom myslim se shodnem, ze programator by mel pouzivat ten jazyk ktery umi nejlepe a pokud jich umi vice stejne dobre pak vyuzit k danemu ucelu ten nejvhodnejsi.