Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
class TEST{ public: TEST(); typedef struct { int a; }ITEM; const ITEM items[]; };Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items. Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items. Jak na to? Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded). Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
TEST(){ ITEM asfafafsfff[]={ {4},{5} }; itms=asfafafsfff; }Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.
To je jakýsi podivný mix C++ (class
), C (typedef struct
) a kdoví, možná i Javy (items[]
), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new
a delete
), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…
Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).
V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array
bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…
Kdo / co určuje velikost pole items
? Je k tomu přetížený operátor new
a delete
? Jak vypadá?
Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected
a/nebo const
.)
#include <array> #include <cstdint> #include <utility> namespace { template <std::size_t Size> struct Test1 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const Item items_[Size]; }; template <std::size_t Size> struct Test2 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const std::array<Item, Size> items_; }; } // namespace int main() { Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5}; Test2<5>{1, 2, 3, 4}; }
Tiskni Sdílej: