Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Řešení dotazu:
Visual C++ kód této lekce. ASM kód této lekce. ( Foolman ) Borland C++ Builder 6 kód této lekce. ( Christian Kindahl ) C# kód této lekce. ( Joachim Rohde ) VB.Net CsGL kód této lekce. ( X ) Code Warrior 5.3 kód této lekce. ( Scott Lupton ) Cygwin kód této lekce. ( Stephan Ferraro ) Delphi kód této lekce. ( Peter De Jaegher ) Delphi kód této lekce. ( Nelson Nelson ) Dev C++ kód této lekce. ( Dan ) Game GLUT kód této lekce. ( Milikas Anastasios ) Irix kód této lekce. ( Lakmal Gunasekara ) Java kód této lekce. ( Jeff Kirby ) Java/SWT kód této lekce. ( Victor Gonzalez ) JoGL kód této lekce. ( Kevin J. Duling ) LCC Win32 kód této lekce. ( Robert Wishlaw ) Linux kód této lekce. ( Richard Campbell ) Linux/GLX kód této lekce. ( Mihael Vrbanec ) Linux/SDL kód této lekce. ( Ti Leggett ) Mac OS kód této lekce. ( Anthony Parker ) Mac OS X/Cocoa kód této lekce. ( Bryan Blackburn ) MASM kód této lekce. ( Nico (Scalp) ) Power Basic kód této lekce. ( Angus Law ) Perl kód této lekce. ( Cora Hussey ) Python kód této lekce. ( John ) Scheme kód této lekce. ( Jon DuBois ) Solaris kód této lekce. ( Lakmal Gunasekara ) Visual Basic kód této lekce. ( Ross Dawson ) Visual Fortran kód této lekce. ( Jean-Philippe Perois ) Visual Studio .NET kód této lekce. ( Grant James )To neni zrovna malo, rozhodne je co studovat, musel jste to prehlidnout :)
Osobně bych řekl bych, že se učit buď 2 nebo 4 (možná 3.3 ale s ohledem na „změny“ v 4).
A na původní otázku, <=2 je jednoduché a snadno pochopitelné, což u 3-4 bych řekl, že už tak zrovna není (aspoň já jsem z toho na větvi).
Tiskni Sdílej: