Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
class image_create( QtGui.QDialog ): def __init__( self, Parent ): super( image_create, self ).__init__() self.ui=uic.loadUi('UI/create_image_progress.ui') self.ui.label_progress.setText("%i z %i" % ( 0, 0 )) self.connect(self.ui.buttonBox_abort.button( QtGui.QDialogButtonBox.Cancel ), SIGNAL("clicked()"), self.get_cancel) def get_cancel(self, event=False): self.image_break = True # it určí, jak se zobrazuje prováděná úloha, zda v IT MiB, nebo dakadických def create(self, path, name, size, it=False ) : self.ui.show() self.image_break = False if (size < 1024**3): part_size = 128*1024 # 128k bloky else: part_size = 1024**2 # 1M bloky parts=int(size/part_size) frag=size-parts*part_size allpath = os.path.join(path, name) newfile=open(allpath, 'w') oldperc=0 perc=0 part=chr(0)*part_size for seq in range (1, parts+1): newfile.write(part) if ( self.image_break == True ) : newfile.close() os.remove(allpath) break total_done = part_size*seq perc = int(float(total_done*100 / size)) #print "%i %i %i %f" % (seq, total_done, perc, float(total_done*100 / size)) if (oldperc < perc): self.ui.progressBar.setValue(perc) oldperc=perc self.ui.label_progress.setText("%s z %s" % ( hr_value( total_done, 3 , it ), hr_value( size, 1, it ) ) ) if ( self.image_break == True ): return 1 newfile.write(chr(0)*frag) total_done = part_size*seq + frag perc = int(float(total_done *100 / size)) #print "%i %i %i %f" % (seq+1, total_done, perc, float(total_done*100 / size)) self.ui.progressBar.setValue(perc) self.ui.label_progress.setText("%i z %i" % ( total_done, size)) newfile.close() return 0 # time.sleep( 5 )
Řešení dotazu:
import spam spam.ham = "dirt"Uvnitr modulu uvidis promenou
ham
, spam
je odkaz na jeho jmenny prostor. Ale takhle to nedelej, pacz je to neskutecna prasarna a prvni pythonista ktery to uvidi ti pracky urazi a necha te to za trest prepsat do php.
Porad prasacky ale aspon pouzitelny je udelat si v modulu inicializacni funkci ktera bude fungovat jako konstruktor. Ne ze by v tom byl technicky rozdil, ale je prehlednejsi mit veskerou logiku modulu uvnitr toho modulu a nespolehat se ze nekdo "zvenku" vi co a kam ma strcit aby to zacalo fungovat.
Uplne nejcistsi zpusob je udelat proste objekt a strkat veci konstruktoru. Vsechno je reference, takze muzes zonglovat s relativne velkym mnozstvim dat bez kopirovani a je veskrze jedno jestli mas v hlanim programu referenci na modul nebo referenci na nejakou instanci – vsechno je objekt. Jestli vis ze nebudes potrebovat vic jednu instanci tak je to zbytecne, naopak je jednodussi trochu opevnit modul s inicializacni funkci (hlavne zajistit aby nesel inicializovat vicekrat) a interpret z nej udela perfketni singleton bez prace.
Tiskni Sdílej: