abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1055 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Dotaz: Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily

    2.1.2015 03:54 Jiri K. | skóre: 1
    Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily
    Přečteno: 897×

    Lidi, dělám na quadrokoptéře a mám to momentálně řízené přes Raspberry Pi. A přišl jsem si postěžovat. Potřebuju dělat nějaký ten image processing s Pi Camerou - aby koptera uměla stát na místě a aby uměla i přistát na nějaký objekt. Už to mám naimplementované na svém kompu. Tu koptéru ováldám z PC přes Wifi, image processing poběží na PC.

     

    Uvítal bych ale raději, kdyby mi běžel na RPi. Každý znáte určitě foťáky kompakty, co mají funkcí rozpoznání obličeje, viděl jsem to i na mobilu. Nemyslím, že je to náročnější než moje algoritmy v OpenCV. Přesto pochybuju, že by to na RPi stíhalo... a tak důmám, dumám... a jsem naštvanej. Na RPi je grafická karta. A já ji přesto nemůžu využít, protože nepodporuje OpenCL. Tak jako co to má být, wtf... Zjistil jsem, že ta firma, co vyrábí GPu pro RPi, zveřejnila komplet dokumentaci k té konkrétní GPU. Jenže projekt je zatím ve stavu, kdy se to musí psát assemblerovsky. Do toho se moc nehrnu.

     

    Takže jsem koukal po jiných deskách. Banana Pi - oproti RPi má dvoujádro. Jeho GPU však opět nepodporuje OpenCL. A co je horší - je tam zase jinaá GPU, pro kterou kdoví jestli někdy zveřejní dokumentaci. To nemluvím o tom, jestli na tom Banana Pi všechno běží tak relativně dobře, jako na RPi.

     

    Pak jsou další projekty jiných desek, ale že bych si nějakou z nich pořídil, když kolem toho není žádná pořádná komunita, tak to teda ani náhodou.

     

    Tak mě napadlo - co mobily s Androidem? To přece musí mít nějak odladěný už, ne? Napadlo mě, vykašlat se na RPi a další desky a dát tam prostě nějaký smartphone. Super je, že už na tom budu mít Realtime kernel + jako bonus GSM pro potencionální řízení po internetu.

     

    Takže co je mlj dotaz. Jednak jsem potřeboval projevit svou frustraci nad tím, jak to chodí. Že si ani nemůžu použít OpenCL, protože to žádná z těch GPU nepodporuje. Hernajs já prostě nevěřím tomu, že neexistuje nějaká funkční použitelná platforma, která by se dala pro můj projekt použít; vždyť to jsou samé nedodělky. To je RPi fakt to nej, co teď je? A co teda ty smartphony, hrajou se na tom přece kolikrát hry, tak tam musí být nějaká ta podpora pro OpenCL, nevíte? A jak by to pak na těch mobilech bylo s I/O výstupy, tam by měly nějaké na desce být, ne?

     

    Někdo mi doporučoval, že to můžu zkusit nějak naimplementovat přes shadery. Moc tomu nerozumím a nevím jestli by to vůbec nějak reálně šlo. A musím se zeptat: když se nedá ta GPU programovat, tak jakto, že se přesto dá využívat, jak to pak teda funguje? Že třeba podporuje OpenGL - můžu toho nějak využít pro moje výpočty?

     

    Díky

    Odpovědi

    Jendа avatar 2.1.2015 05:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily
    V Raspbianu je ukázka, jak počítat na GPU na RPi FFT. Kdyby někdo zařídil, aby tím šly počítat filtry v GnuRadiu, bylo by to super :-)

    Zkoušel jsi to OpenCV spouštět, abys věděl, jak pomalé to zhruba je?
    Tak mě napadlo - co mobily s Androidem?
    Neuvěřitelně zkurvenej userspace.
    Super je, že už na tom budu mít Realtime kernel
    Ve skutečnosti tam budeš mít podivně opatchovaný starý kernel zkompilovaný s divnými parametry.
    2.1.2015 05:55 Jiri K. | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily
    Já to právě s vidinou promarněného času nezkoušel. Zkoušel jsem na tom kompilovat program a to mi stačí. Už tak mi to na mojem kompu nefachá úplně nejlíp. Teda samotná stabilizace polohy jo, tam mám fps tak 30, ale potom to zpracování pro přistání, kde používám Houghsovu transformaci pro nalezení kružnic v obraze (přistane to na nějaký nakreslený kruh, tak to plánuju), tak tam už to spadne pod 17fps, i hůř a to mám 1,5Ghz dvoujádro.

    Ale asi to přecijen zkusím, dám tomu minimální rozlišení a uvidíme. Ale každopádně ta GPU mě štve, nevím proč do toho RPi strkali GPU co OpenCL nepodporuje.

    Jinak našel jsem tuhle desku:

    http://www.nvidia.com/object/jetson-tk1-embedded-dev-kit.html

    Za 4500,- ; pro moje účely poněkud předimenzovaná ve všech ohledech.
    Jendа avatar 2.1.2015 06:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily
    Zkoušel jsem na tom kompilovat program a to mi stačí.
    To mohlo být pomalou kartou.
    Už tak mi to na mojem kompu nefachá úplně nejlíp.
    Aha. Hm. No jestli s tím má problém desktop, tak ARMové destičky to dají těžko.
    Ale každopádně ta GPU mě štve, nevím proč do toho RPi strkali GPU co OpenCL nepodporuje.
    Asi prostě levný SoC a nikdo nečekal, že na tom budou počítat. Pro všechny ostatní je tady Parallela.
    4.1.2015 02:08 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily
    paralela? Jako fakt? Naprosto obskurní specifická a neozkoušená architektura (lahůdka programovat)?

    Jako možná se mýlým, ale předvedl ten projekt už fakt něco kromě hype?
    2.1.2015 18:39 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily
    "Orange Pi Plus" ma GPU PowerVR SGX544MP2 s podporou OpenCL 1.x
    3.1.2015 10:44 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi, banana Pi, Android a mobily
    vždyť to jsou samé nedodělky.
    To samozrejme jsou. Kdys naposled v IT videl nejakou dodelanou vec? :-)
    když se nedá ta GPU programovat, tak jakto, že se přesto dá využívat, jak to pak teda funguje?
    RPi: mas v userspacu velky binarni blob, ktery poskytuje OpenGL rozhrani a transformuje to primo na low-level gpu prikazy, ktere pak posila pres nejaky mini kernel ovladac do GPU. Jestli to podporuje GLSL (OpenGL shadery) pak bys tam teoreticky mohl delat vypocty, ale nevim jestli to umi.

    Co se tyce OpenCL pod androidem, zapomen. Google se rozhodl sr*t na nake standardy a tlacit vlastni projekt "renderscript" (asi NIH syndrom...) - muzes zkusit ten.

    Teoreticky bys mohl zkusit parallellu, tam OpenCL jede, ale je to dalsich 5 wattu navic.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.