Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Řešení dotazu:
spíše více větví pro nově přidávané/měněné funkcionalityPrimárně se projekt pořád posunuje dopředu, takže pořád makáš na devu a něco přidáváš a měníš. Jednou za čas oddělíš release candidate, který chvíli stabilizuješ, pak vydáš release a případně z něj ještě děláš menší updaty. Prostě stálý vývoj se stabilními body. Jestli bokem s něčím experimentujete a až později to promergujete, tak se tím nic nemění. Každý musí mít možnost kód hned testovat a commitne až splněný úkol (třeba i ve více krocích) a samozřejmě před tím zmerguje případné kolize s commity ostatních. Nechápu jak to chcete dělat na nějakém společném testovacím serveru, kde si všichni navzájem rozbíjí kód a commitují opravu každého překlepu. To řeší i problém s databází. Buď se vytváří nová, nebo převádí stará a pak se samozřejmě verzuje a autor změny v DB doplní i převodní kód. Všichni vždy mají funkční verzi i když třeba každý jinou.
Tiskni Sdílej: