abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1057 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Dotaz: Rovnost v céčku

    4.11.2018 20:54 Kacka99
    Rovnost v céčku
    Přečteno: 1760×
    Zdravím, potřebovala bych pomoci s rovností.

    long double a, b, c, x, y, z;

    scanf("%Lf%Lf%Lf%Lf%Lf%Lf", &a, &b, &c, &x, &y, &z);

    long double o1, o2;

    o1 = a + b + c;

    o2 = x + y + z;

    if (o1 == o2) printf("obvody jsou stejné");

    if (o1 < o2) printf("obvod dva je větší");

    no a když zadávám desetinná čísla, tak i když jsou stejné obvody, tak mi to vyhazuje, že obvod dva je větší. U celých čísel to funguje. Prosím tedy o radu, co dělám špatně?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    4.11.2018 21:11 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Čísla typu float a double se nedají přímo porovnávat na rovnost. Je nutné zpracovat i přesnost porovnání (eps).
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Blaazen avatar 4.11.2018 21:16 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Protože double nedokáže přesně uložit některé hodnoty, např. místo 4,5 uloží 4,49999999 a někdy to nevyjde.
    4.11.2018 21:32 Kacka99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Děkuji moc. A prosím jak to mám tedy udělat?
    vencour avatar 4.11.2018 21:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Testujte rozdíl obou čísel, že je menší třeba než 10E-5.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.11.2018 22:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku

    Pro jistotu: …že je jeho absolutní hodnota menší…

    Ad "třeba než 10E-5": (1) 10E-5 se obvykle píše spíš jako 1E-4 (což je docela dost). (2) U skutečných úloh je odhadování chyb mnohem komplikovanější než že podívám z okna a plácnu od oka nějaké číslo. Tady ale zadání vypadá tak uměle, že to až smrdí domácím úkolem, takže je to asi jedno.

    Jendа avatar 5.11.2018 03:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Neměl by ten limit být nějaký zlomek z magnitudy toho čísla? Pro porovnávání 1e-10 a 2e-10 je limit 1e-4 moc, pro porovnávání 1e+20 a 1.1e+20 je málo.
    5.11.2018 05:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    To by v praxi znamenalo, že třeba porovnání "a + b == c" a "a == c - b" může dát výrazně odlišné výsledky. Pokud bych to chtěl dělat opravdu pořádně, spíš bych se snažil spočítat horní odhad zaokrouhlovací chyby a použít ten.
    4.11.2018 22:24 Luboš | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Před porovnání double (nebo float) je třeba rozhodnout, s jakou přesností budou čísla porovnávána.
    Řešeno je to např.zde:
    Comparing floating point numbers
    The following definitions are from The art of computer programming by Knuth:

    bool approximatelyEqual(float a, float b, float epsilon)
    {
    return fabs(a - b) <= ( (fabs(a) < fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }

    bool essentiallyEqual(float a, float b, float epsilon)
    {
    return fabs(a - b) <= ( (fabs(a) > fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }

    bool definitelyGreaterThan(float a, float b, float epsilon)
    {
    return (a - b) > ( (fabs(a) < fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }

    bool definitelyLessThan(float a, float b, float epsilon)
    {
    return (b - a) > ( (fabs(a) < fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }
    5.11.2018 01:04 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Kdyby to z toho kódu nebylo zřejmé, je důležité hodnotu epsilon škálovat podle toho, jak velká čísla se porovnávají (resp. porovnávané hodnoty normovat). Ten kód samotný je mimochodem trochu hybrid, v klasickém C není bool, v C++ by se zase mělo použít std::abs() místo fabs().
    10.11.2018 18:25 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    C99 neni ani po temer dvaceti letech klasicke C? A jake je tedy to klasicke - C89, K&R...?

    Hlavicka stdbool.h musi definovat bool jako _Bool. _Bool je interni typ stene jako treba int.
    10.11.2018 19:52 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Visual Studio pridalo _Bool s verziu 2013. Čo je púhych 5 rokov dozadu. A poznám ľudí, ktorí sa ešte nepohli za C98 ... všetko novšie považujú za nepotrebné "panské huncútstvo" a chvíľkový ošiaľ, ktorému sa neoplatí venovať čas ... do čerta, musím si ísť zapiť depku ... :-(
    10.11.2018 22:42 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Co z C98? Hm, dvojriadkove komentare, snprintf(), UTF16 (ktoru som nikdy v zivote nevyuzil). Strnlen bola pridana neskor. A mozno nejake fun.

    Kto ma rad C, bool zrejme az tak nefandi.
    10.11.2018 21:39 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Uvedený snippet neříká, že by se mělo includovat stdbool.h a protože jde zřejmě o začátečnický dotaz, přišlo mi vhodné na to upozornit. Co se podpory C99 týče, třeba MSVC úplnou podporu standardního C99 pořád nemá.
    5.11.2018 06:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    To by např. znamenalo, žeessentiallyEqual(a, 0, epsilon) bude totéž co "a == 0" a pro epsilon < 1 i approximatelyEqual(a, 0, epsilon).
    5.11.2018 10:25 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Což může být žádoucí, protože "skoro nula" a "úplně nula" je v některých případech zásadní rozdíl. V opačném případě je třeba porovnání vůči nule ošetřit zvlášť.
    5.11.2018 11:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Ten problém se netýká jen nuly, na té je to jen názornější. Chyba je v samotném předpokladu, že velikost zaokrouhlovací chyby poznám z čísla samotného a nepotřebuji vědět, jak jsem k němu došel. Pokud bych chtěl jít touhle cestou, musel bych si u každé číselné hodnoty udržovat i informaci o její (ne)přesnosti a tu dopočítávat i při každé aritmetické operaci.
    5.11.2018 10:37 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Já bych zkusil desetinná čísla převést na řetězce pomocí funkce sprintf, sprintf je podobná funkce jako printf, s tím zásadním rozdílem, že proměnné nevypisuje na monitor, ale zapisuje je do řetězce.

    Zde je její tvar. Jak vidíš, tak prvním argumentem, je řetezec, do kterého budeš zapisovat ono číslo. Formátovací řetězec bys mohla mít třeba pro dvě desetinná místa, takže "%.2Lf", a poté jen řetězce porovnáš funkcí strcmp.
    5.11.2018 15:36 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku

    Z https://bitbashing.io/comparing-floats.html

    bool relativelyEqual(float a, float b,
        float maxRelativeDiff = FLT_EPSILON)
    {
        const float difference = fabs(a - b);
    
        // Scale to the largest value.
        a = fabs(a);
        b = fabs(b);
        const float scaledEpsilon =
            maxRelativeDiff * max(a, b);
    
        return difference <= scaledEpsilon;
    }
    
    13.11.2018 21:15 Kacka99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Ahoj, všem moc díky. Porovnala jsem to s epsilon a šlo to. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.