abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Dotaz: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    19.2.2021 11:36 Kikloop
    Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Přečteno: 1185×
    Stala se mi taková věc. Mám Ubuntu v počítači, a včera při hraní Minecraftu se mi povedlo vyčerpat všechnu RAM a systém totálně vytuhnul a skončilo to tvrdým restartem. Mám ale swap oddíl a myslel jsem že ten by přesně tomu měl zabránit, že systém by sice zpomalil ale zůstal funkční a já mohl paměť uvolnit. Má teda swap vůbec nějaký smysl?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    19.2.2021 11:59 trubicoid2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    kolik má počítač RAM? jaký používáš parametry pro Minecraft? např. -Xmx kolik atd.

    swap jistě smysl má, nemá ale hrát Minecraft napůl ve swapu, to nejde
    19.2.2021 12:07 Kikloop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Já obvykle na nedostatek paměti netrpím, tohle byla spíš shoda okolností že jsem měl na pozadí otevřeno ještě něco dalšího. Mně jde hlavě o to proč systém vytuhnul místo toho, aby zůstal provozuschopný alespoň do té míry, abych mohl některý z programů ručně ukončit.
    19.2.2021 12:16 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Systém nevytuhol. Systém sa adekvátne spomalil keďže SWAP zvykne byť uložený na pomalšom médiu. No a keď máte rotačný disk ktorý je minimálne 103 krát pomalší, tak potom príde spomalenie ako keby jeden rok trval viac ako celé tisícročie.

    Od tohoto vymysleli napríklad zram/zswap, ktorá ale nie je všemocný.
    19.2.2021 13:20 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Takze tazatel je proste blbej a nepoznal ze system bezi ale tak pomalu ze to neni poznat a je to tak vporadku?
    20.2.2021 18:30 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Neviem prečo by mal byť blbý, a rád sa dozviem prečo si sa tak vyjadril. Go on!

    Pustil hru, a počas hrania sa mu spomalil systém. Proste mu to začalo swapovať na pomalý disk, a on si nepozrel či mu bliká svetielko indikujúce prácu disku. A keby aj, tak to bolo rýchlejšie otočiť, to aj urobil.
    skunkOS avatar 23.2.2021 11:57 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Slovíčkaření, to že systém při vyčerpání prostředků vizuální a vstupně/výstupně vytuhne je realita a u Linuxu bez problémů navoditelná. To, že systém sice běží ale s rychlosti asi tak 0.01 uživatelských operací za vteřinu, to uživatele nezajímá.

    Řešení, nainstalovat "earlyoom" a lépe pochopit administrační stránku svého operačního systému.
    http://martinrotter.github.io
    vencour avatar 19.2.2021 12:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Jasně, že má swap smysl. Když v gentoo kompiluju dev-lang/rust, tak na 4GB RAM to nedam a skončim buď zátuhem nebo OOM killerem = že mi to systém zabije, aplikaci, co žere nejvíc paměti.
    Když si zapnu swap, tak kompilaci dokončím.
    Moje pozorování: dochází paměť, zvyšuje se load. Stejně jako pokud probíhají velké I/O operace, práce s diskem a tak (čekání na dokončení něčeho).
    Rozlišuj, prosím, zátuh, od "hooodně dlouhých odezev", občas se systém sám zpamatuje - právě třeba tím OOM killerem.
    Taky mam pochybnosti, zda má swap smysl, jestli by nebylo lepší něco nenechat dokončit než jen dlouho čekat. Občas si nevybereš. A různé základní desky (a čipsety) mají různé limity RAM, někam dáš jen 4GB RAM, někam 8GB, někam až 128GB třeba.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    paul2no avatar 19.2.2021 13:04 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Mně se taky jednou povedlo vytuhnout systém editorem videa kvůli RAM. Ale pamatuji si v dobách minulých když jsem měl starý notebook s Win7 a taky jsem na něm hrával MC, tak když došla paměť, tak Windows začaly swapovat, byl velký pokles FPS ale systém byl stále OK a já mohl zavřít třeba prohlížeč, abych paměť uvolnil, a jelo se dál. Co v tomhle Windows dělají jinak než Linux?
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    19.2.2021 13:35 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Windows v dnešnej dobe preventívne zrkadlia obsah RAM do SWAP. Tým jednoduchým trikom majú zabezpečené že môžu v prípade potreby okamžite uvoľniť pamäť obsadenú nejakou aktuálne nepoužívanou aplikáciou, keďže v tom momente to už v SWAPe je. Za to sa ale platí cena, že pamäťové operácie počas bežnej prevádzky sú vo Windows spomaľované zrovna tým preventívnym zápisom do SWAPu.
    19.2.2021 16:10 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    V prvom rade zistiť PID daného procesu a potom pozrieť oom_score. Myslím si, že OOM ti vypočíta také skóre, že dochádza k nadmernému čerpaniu dostupnej RAM. Iná možnosť je následne pozrieť .xsession-errors alebo .xsession-errors či tam nie je zmienka o minúti RAM.

    Pozor. Tieto nastavenia už môžu narušiť stabilitu. Či systém padne alebo nie rozhoduje náhoda. Použitie na vlastne riziko

    Ešte je možnosť nastaviť aby system menej prísne posudzoval alokáciu pamäte. Je to možné urobiť overcommit_memory a vložiť tam hodnotu 1.

    Ak ti nevadí strata dát v danej hre, tak môžeš nastaviť OOM tak aby nehladal, ktorý process spôsobil nedostatok RAM ale rovno ukončil daný process.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    19.2.2021 22:39 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Mám podobnou zkušenost. Taky mi zatuhávalo PC (Ubuntu). A tím opravdu myslím zatuhnutí a nikoliv, že se zpomalilo. Bylo to před pár týdny, tak si už nepamatuji podrobnosti. Ale byla na obrazovce nějaká hláška "oom killer" či co. Z textu kolem jsem nějak usoudil, že mi tam možná žere RAM aplikace Kodi. Tak jsem jí nastavil (přes službu v systemd) kolik paměti si může max. zabrat a od té doby klid. Překvapilo mě, že se to nedokázalo vypořádat s nenažranou aplikací a že to rovnou zhavarovalo.
    20.2.2021 20:16 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Nebezi ti tam bloatware "Software"?
    19.2.2021 22:52 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Tipnul bych si, že swap je užitečný pokud se něm nachází pouze(především) sporadicky používané části paměti programů(OS). Pokud se do swapu roztáhne i intenzivně využíváná paměť programu přesahující svou velikostí RAM je to asi konec (zpomalení systému rovnající se prakticky jeho zastavení). Změna z ns na ms (1 000 000x) má asi svůj dopad.
    20.2.2021 09:46 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    earlyoom

    To^^^ jen tak na okraj a v nouzi. OOM Killer totiž nefunguje tak, jak většina lidí očekává, že by měl fungovat.

    Jinak bych ale doporučoval „investovat“ do RAM, která většinou stojí pět korun padesát. Když sečteš čas a úsilí ve spojitosti s tuhnutím počítače a psaním dotazu sem, možná bys už měl dalších 128 GB, kdybys příslušné úsilí zaměřil „správným“ směrem.

    k3dAR avatar 20.2.2021 17:17 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    ty uz chlastas i po ranu? ;-) 128GB RAM + nova_deska_ktera_to_podporuje + nove_cpu_do_te_desky za ~5Kc? :-D
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    20.2.2021 21:27 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    No, ked si clovek spocita, ze priemerna hodina priemerneho IT je okolo 1500Kc. Problem je, ze malokedy dopredu clovek vie, kolko hodin stravi riesenim nejakeho problemu.
    k3dAR avatar 20.2.2021 23:25 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    a ses si jistej ze tazatel ma prijem 12000Kc/den? nevidim v dotazu nic jineho, nez ze ma problem s hrou ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    20.2.2021 23:03 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Ano, chlastám i poránu. (Asi tak posledních 10 let, takže slovo k tomu nepasuje.)

    Těžko říct, proč se tady na ABCLinuxu musí poslední dobou každý kec vysvětlovat jako ve školce.

    Pointa každému docvakla, doufám: Než bojovat s nedostatkem RAM, je většinou výhodnější koupit si víc RAM.

    Obvykle o tom uvažuju takto: Čas vynaložený na boj s nedostatečným hardwarem je promarněný. Jakmile se promarněný čas začne blížit času, za který bych si prací vydělal na upgrade hardwaru, většinou marný boj vzdám a objednám hardware.

    k3dAR avatar 20.2.2021 23:28 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    jednak #22, druhak vysvetleni tobe: ne vzdy lze vrazit vice ram do stavajiciho HW a malokdo pri sebemensim problemu meni rovnou komplet HW krome disku ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.2.2021 00:04 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Tady má ale Andrej pravdu (bez ohledu na to, kolik toho vypil), pokud Ti hardware snižuje efektivitu práce (což u hry nemůžeme brát), pak se vyplatí investice do lepšího. Pokud se ovšem zabýváš nedostatečným hardwarem jako svým koníčkem ve volném čase (což může být i tento případ), tak se tu můžeme bavit o různých možnostech ladění výkonu. Ale jelikož nevíme, co má tazatel za hardware a jestli se jeho případně nedostatečným výkonem chce zabývat i ve volném čase, pak poukázání na upgrade sem prostě patří. *NO FLAME PLEASE*
    k3dAR avatar 21.2.2021 01:13 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    prave proto ze nevime a ze Andrej predpoklada moznost osadit (a zafinacovat) 128GB RAM, pravdu (minimalne zatim, nez tazatel doda info) NEma ;-) obecne, to ze pokud bych mel pracovni stroj ktereho HW snizuje efektivitu a ja nekoupil vice RAM ci celej novej stroj je samozrejme pravda a je to (vetsinou) vhodnejsi/levnejsi/rychlejsi/mene_casove_narocnejsi nez neco "tunit"...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2021 01:28 jen tak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Tazatel vubec neuvedl jakou kapacitou disponuje. Kdyby to zkusil demonstrovat jeste jednou a pridat k tomu kolik % nebo Vel. ty dalsi jeho programy pouzivaji a nejak zalogovat stav po startu toho "zabijaka" hry treba by se dalo vysledovat jestli neni treba chyba na strane optimalizace pridelovani pameti/SWAPU ze strany systemu, prece jen Linuxovy vyvojari pro takove pouziti system netestuji, jako treba Micosoft ktery primo vyviji pro sebe hry.
    20.2.2021 23:48 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Obavám sa, že v prípade väčšiej RAM to nemusí mať požadovaný výsledok. Jednoducho povedané v prípade jedného procesu dôjde k zvýšeniu OOM skóra čo pri spustení OOM má za následok odmietnutie alokácie RAM. Ďalší probém je ako nastaviť oom_adj tak aby bol zmenený hneď pri štarte procesu. Zatial som nenašiel nejaké použitelné riešenie. Nemyslím, že schodná cesta je pracne vyhladavať daný process a zmeniť oom_adj.

    Toto sa mne už stalo s chrome a pritom tam mám 16GB ram ale keď to začalo odmietať alokovať RAM tak realne nebolo využité ani 30%. Vinník bol gpu process, ktorý bral veľa RAM čo spôsobilo zvýšenie OOM skóra.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.2.2021 00:10 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Sdílená paměť s GPU?
    21.2.2021 00:16 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    grep -E "" /proc/*/oom_score

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    20.2.2021 16:15 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Aku mas velku RAM?
    free -h |grep Mem | awk '{print $2}' # zistenie velkosti
    Prejdi na open-source hru Minetest, lebo Minetest je:
    • nativne aj na Linux
    • pisane v C++ a nie v Jave (mensie naroky by malo na RAM)
    • dost to hraje ludi online
    • graficky a UI budes ako doma
    • lepsie pre krestanskych ludi (je jeden svet a nie 3 s End drakom; v noci nie su prisery [volit. ako addons])
    debian.plus@protonmail.com
    20.2.2021 19:13 maťo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    robí to mne:kubuntu20.10 amd A8,16GB ram, bez swap. pluginy (teplota,cpu,freq,...)aj aplikácie bežia dalej kurzor myši sa pohybuje ale na klik nereaguje ani klávesnica odpojenie a zap. myši a kláv. nepomôže. na mazanie cache používam(ak si všimnem): /sbin/sysctl vm.drop_caches=1 xubuntu 18.04 my to nerobilo ani 8GB.
    Josef Kufner avatar 20.2.2021 20:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Nainstaluj si earlyoom. Když začne docházet paměť, tak něco zabije. V jádře tohle je taky, ale moc to nefunguje. Tím, že earlyoom je v user-space, tak se sice teoreticky nemusí dostat ke slovu, ale zas používá více dat a lepší heuristiku, co zabít. Velice se mi to osvědčilo. Je mnohem lepší, když pár procesů dostane SIGTERM (a později SIGKILL), než když to padne na hubu všechno.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.2.2021 21:33 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Jen mě tak napadá: To není v Linux nějaký nástroj, který by:

    - rezervoval část RAM pro kritické procesy (kernel, Xorg atd.), aby nemohlo dojít k totálnímu zatuhnutí,

    - těsně před vyčerpání RAM spustil GUI okno ve kterém by si uživatel mohl vybrat, který proces zabije?
    20.2.2021 21:56 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Užívateľovi vieš nastaviť limit RAM, a aj procesu. Ale Java a web ajtak vyžeru všetko.
    Josef Kufner avatar 21.2.2021 10:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    To není zdaleka tak jednoduché. Procesy si mohou alokovat paměť v X serveru, takže neposlušný proces ti klidně vyžere paměť prostřednictvím úplně jiného procesu. Spouštět v takové chvíli nějaké GUI je úplně utopie.

    Hlavně, ono to nezabije nedostatek paměti, ono to zabije šílené swapování a tím zahlcení IO. A i když máš swap vypnutý, tak se vyhazují stránky programu, které leží na disku a pak se zas natahují, když na ten proces přijde řada. To chování je vlastně docela dost hloupé, ale těžko se to mění – je hodně komplikovaný kus kódu a každá změna může mít nepředvídatelné následky.

    Ale jak už jsem psal, earlyoom to řeší docela úspěšně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.2.2021 13:43 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Ale jak už jsem psal, earlyoom to řeší docela úspěšně.
    Psal jsi, že earlyoom něco zabije a proto bych měl obavy, že mi zabije nějaký program ve kterém mám zrovna rozdělanou a neuloženou práci. Proto mě na to téma napadlo, že bych si raději zvolil co chci zabít.
    Josef Kufner avatar 21.2.2021 13:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Má heuristiku, která vybere něco rozumného. Tím, že to není v jádře, tak je logika složitější a lépe vybírá cíle.

    Jinak to riziko tu je. Může ti to zabít práci pod rukama. Alternativa je, že ti chcípne všechno.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.2.2021 14:16 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Tak zatím se mi nestalo, že by mi systém kvůli swapování chcípl úplně. Když už se mi povedlo vyčerpat RAM, tak se systém výrazně zpomalil a třeba i GUI bylo nepoužitelné, ale vždy byla možnost se slimáčím tempem přepnout na tty2, přihlásit se a zabít proces (většinou ten poslední), který mi RAM vyžral. Ale kdyby Xorg měl nějaký "mód záchrany", že by se spustilo (bych si spustil) okno s vysokou prioritou ve kterém bych si mohl vybrat co killnout nebo pauznout, tak by to bylo příjemnější než se přihlašovat přes tty2. Kéž by něco takového rešil Wayland.
    paul2no avatar 21.2.2021 16:47 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Nestačilo by pro začátek mít právě pro takové věci jako tty2 vyhrazený kus paměti, který by se nikdy neswapoval? Jinak jak jsem psal výše, z mého pozorování mi přišlo že Windows tenhle problém zvládají lépe, že nikdy nedopustí aby byl swapován vlastní OS. Skoro bych až řekl že u Windows se počítá s tím že poběží na hardwaru s nedostatkem RAM, kdežto v Linuxu se to bere tak že RAM prostě je.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    21.2.2021 17:02 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Jestli si dobře vzpomínám, tak po přepnutí na tty2 už problém nebyl, tam fungovalo vše celkem rychle, ale trvalo dlouho než se dostala ke slovu klávesová zkratka a přeplo mě to na tty2.

    Jestli je to jak píše Petr, tak to zase znamená, že je Linux při dostatku RAM svižnější než Windows.
    21.2.2021 17:11 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Áno, windows ukazuje v task manageri aj hodnotu koľko RAM ešte preventívne neodswapoval na disk. Ak si dobre spomínam, tak je to vidno v druhej záložke, pamäť a ukazuje sa to v tom vodorovnom prúžku po nájazde myškou. Práca s windows na rotačnom disku je len pre silné a trpezlivé povahy.
    21.2.2021 17:06 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Pokiaľ skutočne príde k vyčerpaniu RAM, tak windows zareagujú lepšie . Ale má to vysokú cenu, preventívnym swapovaním spomaľujú bežnú prevádzku kedy je tej RAM nadbytok. Ak sa swapuje na NVMe disk, tak to nie je až taký problém pre akýkoľvek OS. Ale v prípade rotačného disku je to na dnešnú dobu strašné peklo.

    Kde sú tie časy, keď sme používali RAM čo bola pomalšia ako sú terajšie pevné disky :-)
    21.2.2021 20:11 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Jinak jak jsem psal výše, z mého pozorování mi přišlo že Windows tenhle problém zvládají lépe, že nikdy nedopustí aby byl swapován vlastní OS. Skoro bych až řekl že u Windows se počítá s tím že poběží na hardwaru s nedostatkem RAM, kdežto v Linuxu se to bere tak že RAM prostě je.

    Asi jo, ale mám pocit že došlo k určitému zhoršení, myslím, že třeba na XP se v takové swapovací krizi bylo o dost snazší dočkat, až se otevře Task Manager a tam ten Chrome nebo něco dalšího sejmout. Na W10 už se mi párkrát povedlo, že odezva byla tak v háji, že to prakticky bylo zatuhlé a musel jsem to vypnout.

    Je ale možné, že za to u mě může nestandardaní konfigurace (u Windows fakt člověk udělá dobře, když má všechno nastavené co nejvíc defaultně, ono teda asi i na LInuxu) - mám swap na pevnou velikost a ještě jsem ho z důvodů "důchodce má strach z moderní doby" dal na HDD místo SSD. Výhoda je, že nástup většího používání swapu (kupodivu to není při přelezení kapacity RAM, ale spíš až když se víc přiblížíte hranici RAM+SWAP) působí takovou línnější odezvu, takže má člověk zpětnou vazbu a vidí, že si má udělat pořádek předtím, než mu to začne fakt blbnout (to je když jsem na hranici dostupné vituální paměti, tj. RAM+SWAP).

    21.2.2021 17:18 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Linux != Windows

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    21.2.2021 19:08 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    To ale není argument proč by nemohl na Linuxu existovat volitelný GUI nástroj pro desktop, který řeší krizovou situaci s vyčerpanou RAM. (Aby se to nemuselo dělat ručně přes tty2, ps, kill).
    21.2.2021 19:41 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Protože v Linuxu narozdíl od windows není GUI svázáno s jádrem a navíc je princip GUI dost odlišný, takže udělat něco takového by se současnými prostředky dost dobře nebylo možné. Nativní linuxové GUI je právě tty.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    21.2.2021 20:45 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    takže udělat něco takového by se současnými prostředky dost dobře nebylo možné.
    Jestli tím současným prostředkem myslíš Xorg, tak to chápu, je to už důchodce, ale aspoň u Waylandu by mohli udělat, aby se dalo spustit "okno" s vysokou prioritou, které by mělo nějak rezervované zdroje a sloužilo by jako "záchranné".

    Napadá mne ještě toto:

    - na tty7 běží výchozí Xorg/Wayland

    - na tty8 by běžel nějaký úplně minimální druhý Xorg/Wayland, na který by se dalo přepnout a při přepnutí by dostal vysokou prioritu (aby v něm plynule fungovala myš nebo alespoň klávesnice) a v němž by byl seznam běžících procesů. Tzn. Ctrl-Alt-F8 by fungovalo jako Ctrl-Alt-Del na Windows.
    21.2.2021 21:18 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Ďalej by ten process musel mať vyššiu prioritu v cpu. Keďže alokácia RAM má svoju spotrebu cpu času. Ideálne by to bolo dať na prioritu RT, ale keď sa ti niečo s RT splaší, tak máš obrovsky problém to zastaviť.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    21.2.2021 22:54 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    na tty8 by běžel nějaký úplně minimální druhý Xorg/Wayland, na který by se dalo přepnout a při přepnutí by dostal vysokou prioritu (aby v něm plynule fungovala myš nebo alespoň klávesnice) a v němž by byl seznam běžících procesů. Tzn. Ctrl-Alt-F8 by fungovalo jako Ctrl-Alt-Del na Windows.
    Nevymyslaj nove kolo. ;) Na to treba pouzit Klávesa Sys Rq.
    debian.plus@protonmail.com
    21.2.2021 23:48 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Která je to konkrétně klávesa, která způsobí mnou popisované chování?
    24.2.2021 17:34 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Pozri si priklad na tej wiki.
    debian.plus@protonmail.com
    24.2.2021 18:49 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Pozrel jsem. Žádnou alternativu k Windowsímu Ctrl-Alt-Del tam nevidím. Pokud jsem slepý a nevidím, která kombinace kláves by se k tomu dala použít, tak je sem napiš, prosím.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.2.2021 23:32 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    na tty8 by běžel nějaký úplně minimální druhý Xorg/Wayland, na který by se dalo přepnout a při přepnutí by dostal vysokou prioritu (aby v něm plynule fungovala myš nebo alespoň klávesnice) a v němž by byl seznam běžících procesů. Tzn. Ctrl-Alt-F8 by fungovalo jako Ctrl-Alt-Del na Windows.
    Já jsem si na ctrl+alt+delete poslal mate-system-monitor a ještě se mi nepodařilo dostat systém do takového stavu, aby se mi jej nepodařilo vyvolat. A kdyby přeci jen, tak pak tu je textová konzola. Ne, skutečně nechci, aby linux byl dalšími windows. Mimochodem, už jsem viděl W10 ve stavu, kdy přetekla paměť, objevil se smajlík s textem něco se pokazilo a následoval restart. Takže s tím vyjádřením bych byl poněkud opatrnější. Lagovat může jakýkoliv systém. Stačí k tomu špatná konfigurace, neoptimalizovaná aplikace, či nedostačující hardware. Případně i souběh více věcí najednou. Ale všemu se dá poměrně jednoduše předcházet.
    22.2.2021 00:06 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Ne, skutečně nechci, aby linux byl dalšími windows.
    To já taky nechci, ale zase nepředstírejme, že problém neexistuje. Vývojářům občas přistane report o problému s vyčerpanou RAM (jak jsem psal níže). I to, že to tazatel tady řeší je důkazem, že problém existuje a nemá nějaké jednoduché intuitivní řešení. Pokud chceme, aby Linux zůstal jen v rukou technicky pokročilých uživatelů, tak fajn, řešme to přes tty nebo OOM-killer, ale pak by se linuxová komunita neměla divit, že Linux nechtějí používat BFU.

    Ale je pravda, že se stále rychlejšími NVMe nebude swapování na disk takový problém, jako v minulosti s rotačními HDD.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.2.2021 01:23 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    BFU ani netuší, k čemu opičí trojhmat slouží a když už se náhodou do toho správce úloh dostane, tak neví co tam dělat. BFU stále spoléhá na tlačítka power a reset. Bohužel počítačová gramotnost není na takové úrovni, jak bychom si přáli. To že my tady se posouváme a učíme se novým věcem neznamená, že i BFU zažívá posun, bohužel.
    22.2.2021 09:41 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    BFU ani netuší, k čemu opičí trojhmat slouží
    Těm, kteří to netuší to lze v případě Windows jednoduše sdělit, ale u Linuxu to nelze sdělit, ale musíš jim dát složitý návod.
    21.2.2021 19:59 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Daný nástroj už dávno existuje. Nie je nutné neustále pridavať ďalšie balíčky s približne rovnakou funkčnosťou.

    Link1 Link2 Link3 Link4

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    21.2.2021 20:16 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Hmm... teď se nějak nechytám. Pokud tím myslíš jen zobrazení kolik máš volné RAM, tak to mám taky, ale to přece neřeší situaci kdy ti během pár sekund nějaký proces vyčerpá RAM a GUI se stane nepoužitelný.
    21.2.2021 21:15 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Predpokladám, že si trochu všímaš koľko ram ti ubudne keď pustíš nejakú aplikáciu a zrejme vieš odhadnúť, že aplikácie prestala vykonávať svoju správnu činnosť.

    Mne osobne už pár krát zhodilo chrome ale takým spôsobom, že volnej RAM bolo dosť. A pritom som nemal otvoreného toľko, že by bol dôvod na problémy až nakoniec bola hláška o nedostatku RAM v .xsession-errors. Najsť problemový proces je možné cez oom_score. Je možné, že svoju rolu malo aj nastavenie OOM tak, že má zastaviť proces, ktorý spôsobil OOM a nehladal heurestikou.

    Myslím, že použiť tty je lepšie, keďže nepotrebuje veľa RAM. V prípade, že už nemôžeš prepnúť, použi Alt+Sysrq+K. Táto skratka zruší všetko čo bolo spustené na danej obrazovke. Prídeš síce o data ale nemusíš reštartovať systém. Ďalej linux má špecialné nastavenie pre minimum volnej RAM pre užívateľa s CAP_SYS_ADMIN čo je root. Z tohto vyplýva, že najefektivnejšie je použiť tty pre svoju nenáročnosť na RAM.

    Môže sa použiť pam modul pam_limits.so ale zatial som ho netestoval s grafickým prostredím. Modul umožňuje určitú reguláciu prostredkov.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    21.2.2021 23:41 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Predpokladám, že si trochu všímaš koľko ram ti ubudne keď pustíš nejakú aplikáciu
    Všímám, ale RAM jsem vyčerpal vždy nějakým nechtěným způsobem - chyba ve scriptu, nechtěně jsem spustil více VM... Takže ukazatel volné RAM mi byl jen k tomu, že jsem pochopil co se děje když se začal systém sekat.
    nastavenie OOM tak, že má zastaviť proces, ktorý spôsobil OOM
    Pokud bych si to taky tak nastavil, tak to znamená, že když mám např. 6GB volné RAM a spustím VM, která si chce vzít 8GB, tak mi OOM ukončí VM? Zastavit poslední spuštěný proces, který způsobil vyčerpání volné RAM se mi zdá lepší než kdyby heuristika vyhodnotila, že má ukončit třeba rozepsaný LibreOffice.

    Jak jsem se začetl do archwiki, tak jsem si všiml poznámky:
    While the behaviour of the kernel as well as the userspace things under low-memory conditions may improve in the future as discussed on kernel[3] and fedora[4] mailing list...
    a taky jsem si všiml, že earlyoom je ve výchozí instalací Fedory Workstation od verze 32, takže jde vidět, že to trápí více uživatelů a vývojáři se to snaží nějak řešit.
    22.2.2021 19:33 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Zrejme mám riešenie. Síce po pár nutných pokusoch. Celý problém bude v tom, že OOM má najnižšiu hladinu nastavenú značne nízko čo v prípade veľkého GUI prostredia je problém. Mne sa podarilo úspešne vyvolať OOM až keď bola hodnota minimálne pamäte okolo dvoch gigabajtov v premennej min_free_kbytes a oom_kill_allocating_task = 1, overcommit_memory = 0. Samozrejme s značne obsadenou RAM. Výsledok bolo reštart do prihlásovacej obrazovky po pár sekundách.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Josef Kufner avatar 22.2.2021 19:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Výsledok bolo reštart do prihlásovacej obrazovky po pár sekundách.
    Ten earlyoom, který už jsem zmiňoval, míří výrazně lépe. V mém případě typicky sestřeluje nenažrané taby v Chromiu, ale X session nepadla snad ani jednou.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.2.2021 11:24 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Jak se dívám tak earlyoom sice má nějaké volby, ale asi killne vždy největší proces. Jde tam specifikovat jen jméno procesu pomocí volby --prefer REGEX. Škoda, že tam nejde specifikovat, aby se ukončil největší proces spuštěný třeba za posledních 10 sekund a který je větší jak 500MB. Řešilo by to situaci, kdy uživatel spustí něco náročnějšího na RAM a neuvědomí si, že nemá volnou RAM.
    Josef Kufner avatar 23.2.2021 12:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Je tam i volba --avoid, kterou se řekne, co zabíjet nemá:
    # /etc/default/earlyoom
    EARLYOOM_ARGS="-r 0 --avoid '(^|/)(Xorg|sshd|dbus-daemon|kdeinit|kded|start_kdeinit|klauncher|krunner)$'"
    Klidně si to však můžeš upravit, viz kill.c:118.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.2.2021 22:33 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Podle článku s názvem How to troubleshoot Linux server memory issues se zdá, že by bylo jednodušší:

    sudo sysctl -w vm.overcommit_memory=2

    sudo sysctl -w vm.overcommit_ratio=100

    No a pokud se vypne swap: sudo swapoff -a, a pak spustím Qemu, které si řekne o více RAM než je volná RAM, tak skončí s hláškou: "qemu-system-x86_64: cannot set up guest memory 'pc.ram': Cannot allocate memory". V dmesg není žádný záznam "oom". Při použití Qemu je to optimální (pokud bych vůbec nechtěl riskovat swapování), ale horší by to bylo třeba u prohlížeče až by při otevření další záložky došla RAM :-).

    Pokud byly nastaveny výchozí hodnoty:

    sudo sysctl -w vm.overcommit_memory=0

    sudo sysctl -w vm.overcommit_ratio=50

    a swap nechám vypnutý, tak Qemu se i při nedostatku RAM spustí, ale jakmile RAM dojde, tak ho OOM zabije a v dmesg je "oom" záznam.

    22.2.2021 20:21 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Zrejme mám riešenie. ... Výsledok bolo reštart do prihlásovacej obrazovky po pár sekundách.
    Jsem zmaten. Na začátku píšeš, že máš řešení a na konci, že ti to sestřelilo Xko. To se mi nezdá jako dobré řešení.
    22.2.2021 20:59 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Je to riešenie v zmysle zmeny minimálného dostupného množstva RAM. Vtedy sa spustí OOM skôr. To že zhodilo viacej procesov je tým, že bolo nastavené zrušiť proces ktorý žiada o alokáciu. V druhom prípade by system dlho prehladaval zoznam procesov, ktoré majú vysokú spotrebu RAM.

    Teoreticky by možno stačilo zmeniť minimálne množstvo RAM a tak nechať prejsť zoznam programov, ktoré alokujú veľa RAM. Neviem o osobách ktoré by to takto mali. Jedine vyskúšať. Otázka je aj použité jadro. Myslím, že každé jadro môže reagovať inak.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    22.2.2021 22:26 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    A co jít opačným směrem, tj. preventivně zaalokovat neswapovatelným procesem část RAM např. 500MB a v případě nutnosti nechat tento proces ukončit (zajistit si tak nárazově volnou RAM na vzpamatování OS).
    Josef Kufner avatar 23.2.2021 02:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Můžeš si to zkusit:
    mkdir /run/useless-mem
    mount none /run/useless-mem -t ramfs
    dd if=/dev/zero of=/run/useless-mem/500M bs=1M count=500
    rm -i /run/useless-mem/500M
    Až ti bude docházet paměť, tak jen potvrdíš smazání a máš 500MB paměti volných. Dotaz provádí přímo rm, takže už nebude zdržovat načítání dalšího procesu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.2.2021 18:18 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Vzpoměl jsem si při tom, jak mě služebně starší kolega před více než dvaceti lety ukazoval přidávání volného prostoru zaplněného ext3 filesystému. Skočil do jeho mount pointu a smazal v něm jeden z existujících 2GB bigshit.x souborů (které byly samozřejmě excludované z tar záloh na DAT mechaniku). ;-)
    Heron avatar 23.2.2021 19:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Evidentně to někdo stále šíří, protože já na tohle narazil v této reportáži a už před těmi 5 lety jsem nad tím významně zvedal obočí.
    Josef Kufner avatar 23.2.2021 20:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Je to takové podivné řešení, ale vlastně docela elegantní. Je to blbuvzdorné a spolehlivé. Monitoring, kvóty a různé rezervované místo je sice "lepší" řešení, ale prostě když se něco podělá a je potřeba server udržet v chodu …
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Heron avatar 23.2.2021 20:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    elegantní
    Takhle bych to tedy nenazval a v bance už vůbec ne. Píšu to v komentářích pod tím článkem. Pokud místo na disku může dojít tak rychle, že si toho monitoring nestačí všimnout, tak zcela jistě dojde i po té, co někdo (kdo a jak si toho všimne? jo aha: A pokud někdo volá...) smaže dummy soubor na disku (a ještě k tomu pouze 4GB - proč není místo toho monitoring nastaven na 40GB zbývajícího volného místa?). Toto prostě není řešení a už jen přítomnost podobných souborů k tomuto účelu ukazuje na rezignaci hledat skutečné řešení, funkční monitoring a snadné přidání dalšího místa. (Nevím, jestli to měli na virtuálech nebo na fyzickém železe, ale tj asi jedno, každopádně v té době mi přidání místa na disku zabralo i s přihlášením na vmware do dvou minut - přidat hw, disk, ok, přidat pv do vg, zvětšit lv, resize2fs - limit jsme měli nastaven tak, že warning přišel cca 2 měsíce před vyčerpáním místa, takže technik měl dost času to udělat.)
    a je potřeba server udržet v chodu
    Pokud ten server nese tak důležité služby, že nesmí vypadnout, tak je lepší je schovat za nějaké HA řešení a nedoufat v jeden server.
    23.2.2021 21:38 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Jestli jsem to pochopil správně tak obsah pg_xlog je u Postgres prakticky ekvivalent archivu redologů OracleDB a ty bych si tipnul že se v bance jen tak nemažou (možná po jejich přemístění do datového archivu).

    Nevím nakolik Postrges stejně jako Oracle má možnost definice více archive_log_dest s tím, že by mělo být možné definovat minimální počet úspěšných archivací (zaplnění/neúspěšnost jedné archive_log_destinace snad není důvod pro zastavení DB).
    Heron avatar 23.2.2021 21:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Neznám Oracle, ale podle popisu ano, asi to bude to samé. PG má samozřejmě možnost ty logy (pokud už je db nepotřebuje pro následující případné recovery), odkopírovat jinam (archive_command) a poté je u sebe smazat (k ničemu dalšímu už jí stejně nejsou). Jinak od verze 10 už to není adresář pg_xlog, ale pg_wal, protože některé takyadminy slovo log evokovalo k tomu, že to prostě smazali, protože logy nepotřebují (ano, je to oficiální odůvodnění). A následně zjistili, co to je záloha a proč ji měli mít :-D.
    Nevím nakolik Postrges stejně jako Oracle má možnost definice více archive_log_dest s tím, že by mělo být možné definovat minimální počet úspěšných archivací (zaplnění/neúspěšnost jedné archive_log_destinace snad není důvod pro zastavení DB).
    V archive_command si sám admin definuje, co se má s tím logem stát, takže jestli si to rozkopíruje na 50 míst a jedině potom ohlásí exitcode 0, je to jen na něm. Tj ano, je možné si definovat jakékoliv nakládání s těmi logy.
    23.2.2021 21:20 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Tehdy šlo než o technické spíš o psychologické řešení. Uživatelé nemají problém zabrat jakýkoli volný prostor a při omezeném prostoru se chovají zdrženlivěji. Nevím nakolik řešení s kvótami tehdy(dnes) zobrazovalo uživateli zbývající volný prostor, aby působilo "výchovně".
    23.2.2021 16:30 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM

    Netvrdím, že je to len jediný správny postup. Ale myslím si, že jednoduchšie je zmeniť jednú premennú ako sekvenciu príkazov.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    21.2.2021 19:09 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Zatial...
    21.2.2021 08:42 nemam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytuhnutí systému při vyčerpání RAM
    Jednou z možností je i dosud neobjevená vada na disku zrovna v části, kde se nachází swap. To se může pak chovat zcela nepředvídatelně a klidně i vytuhnout úplně do tuha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.