Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
nela 21119 1.3 2.4 250172 95516 ? SLsl 10:30 0:04 /usr/bin/jackd -T -ndefault -dalsa -dhw:USB -r88200 -p1024 -n2 -M nela 22824 0.0 0.2 30976 9564 ? Ss 10:31 0:00 /usr/bin/jackdbus auto nela 24315 0.0 0.0 11584 736 pts/1 S+ 10:36 0:00 grep --color=auto jackdKdyž ale přes qjackctl změním např. vzorkovací kmitočet, nezmění se mi soubor .jackdrc (ani po tom, co kliknu na zastavit a spustit). Nezmění se ani config/jack/conf.xml, přitom po ukončení a znovuzapnutí si qjackctl nastavení pamatuje. Přišla jsem ale na zajímavou věc. Když jack vypnu přes killall jack a znovu spustím přes qjackctl, běží mi toto:
nela 22458 0.6 4.0 975060 158288 ? SLl 10:31 0:07 qjackctl nela 22824 0.3 2.4 248612 97132 ? SLsl 10:31 0:03 /usr/bin/jackdbus auto nela 25867 0.0 0.0 11584 656 pts/1 S+ 10:50 0:00 grep --color=auto jacka konfigurační soubory se mění. Jsem z toho nějaká zmatená a vůbec nevím, jestli to mám nastavené správně. Děkuji předem za pomoc :)
ffmpeg -sourcesnebo
ffmpeg -sources pulse? Na otestování těch vstupů se dá použít ffplay. Například takto:
ffplay -hide_banner -nodisp -f pulse -i alsa_input.pci-0000_00_1b.0.analog-stereoa do sluchátek mi jde zvuk z mikrofonu. Tak poznám že je mikrofon zapojený a funkční.
Nedoporučuju ale ty vstupy downmixovat zaživa. Většinou se totiž ukáže, že ten poměr hlasitostí není ideální, nebo třeba mikrofon moc šumí, nebo má moc slabý signál a je potřeba ho normalizovat a tak podobně. Lepší máš ten výstup ukládat paralelně do více souborů, nebo do jednoho multikanálovýho wav a finální mix udělat ručně v Audacity.
Když mám například dva stereo vstupy, chcu nahrávat oba současně tak:ffmpeg -f pulse -i alsa_input.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo -f pulse -i alsa_output.usb-C-Media_Electronics_Inc._USB_Advanced_Audio_Device-00.analog-stereo.monitor -c:a pcm_s16le -filter_complex "join=inputs=2:channel_layout=quad" output.wav
Mě osobně ten ffmpeg vyhovuje. Latence nula, vstupů si tam můžu nastavit kolik chcu, klidně i video + mikrofon + loopback audio. Všecko je to krásně synchronní
Přes ten jack by se dalo podobného výsledku nejspíš docílit taky, no nevím jak je na tom s latencema.Tiskni Sdílej: