Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
from PySide2.QtWidgets import QApplication, QWidget, QPushButton, QVBoxLayout
class MyWidget(QWidget):
def __init__(self):
super().__init__()
self.init_ui()
def init_ui(self):
layout = QVBoxLayout()
button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
button.clicked.connect(self.on_button_click)
layout.addWidget(button)
self.setLayout(layout)
def on_button_click(self):
# Získání globálních souřadnic tlačítka
global_pos = self.mapToGlobal(self.sender().pos())
print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
if __name__ == '__main__':
app = QApplication([])
widget = MyWidget()
widget.show()
app.exec_()
Jakmile Widget zaměním za okno a oknu nastavím centralWidget, mapToGlobal vrací polohu asi centralWidgetu: (měřeno KRulerem)
...
...
self.centralW = QWidget()
layout = QVBoxLayout()
button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
button.clicked.connect(self.on_button_click)
layout.addWidget(button)
self.centralW.setLayout(layout)
self.setCentralWidget(self.centralW)
def on_button_click(self):
# Získání globálních souřadnic tlačítka
s = self.sender().pos()
print(f"sender {s}")
cw = self.centralW.pos()
print(f"central {cw}")
global_pos = self.mapToGlobal( self.sender().pos())
print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
...
...
Opravdový přiklad, kde mapTo... chci použít, je trochu složitější, a jediný způsob určení polohy, který jsem vyšpekuloval je:
w = self.ui.qpb_DoSearch
pos = w.pos()
print(pos)
while p := w.parentWidget():
pos = pos + p.pos()
print(p, p.pos())
w = p
print(f"pos: {pos}")
tedy sečíst polohu prvku s polohou všech nadřazených prvků. Výsledek je SKORO přesný. Jsou tu ale dvě věci, které mi zatím brání toto použít:
1) řešení mi připadá kostrbaté
2) ta nepřesnost je ASI způsobená marginy prvků (to nevím jistě) a v případě nějakých šílených marginů mi tento způsob připadá nevhodný.
Možná jdu na problém úplně špatně, cílem je zobrazit krátké varování nad widgetem, že už není další nález hledaného řetězce. Mám to vyřešené přes QDialog bez dekorace, ten QDialog je zvlášť třída, a aby se zobrazil na správném místě, musím znát pozici widgetu. Zatím jsem to vymyslel takto, ale jak píšu, možná to není nejlepší způsob..
Jaké jsou vaše nápady? Rád si počtu rady chytřejších..
Děkuji
M
Řešení dotazu:
QDialog d(widget.parentWidget())
d.move(widget.pos())
alebo bez parent widgetu
QDialog d
d.move(widget.mapToGlobal(QPoint(0, 0)))
https://doc.qt.io/qt-6/application-windows.html#window-geometry
Tiskni Sdílej: