abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice

    Z komunity kolem OpenOffice.org vznikla The Document Foundation, která má zajistit tomuto kancelářskému softwaru nezávislý rozvoj, čímž se myslí hlavně rozvoj nezávislý na Oracle, ačkoliv firma je přizvána, aby se stala členem organizace. Projekt má podporu projektových vedoucích v rámci OO.org, klíčových lidí komunitní rady OO.org a také Richarda Stallmana, ale podporu nachází i u firem jako Novell a Google. Značka OpenOffice.org je vlastnictvím Oraclu, pro projekt byl tedy použit název LibreOffice. Podrobnosti na LWN.net.

    28.9.2010 13:11 | Luboš Doležel (Doli) | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.9.2010 13:33 William Wallace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Freedom!!!
    28.9.2010 14:35 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Proč? :-/
    28.9.2010 15:10 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Bo tak je to spravne.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Michal Fecko avatar 28.9.2010 15:13 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Proč né?
    28.9.2010 16:17 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Protože OO.org už existuje a může se dál vyvíjet, tak proč forkovat a dál dělat dál to samé, akorát dvakrát, jednou "nezávisle" a jednou "závisle"? Prostě může pokračovat OpenOffice, ne?
    28.9.2010 17:41 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A prípad, keď Oracle urobenú prácu do OOo nezačlení, ti nevadí?
    28.9.2010 17:57 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    To nedělal ani SUN, což je důvod, proč vznikl fork okolo Novellu. Ten se teď zdá se začlení do LibreOffice
    28.9.2010 18:44 volani.webnode.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    LibreOffice bude méně závislí na Novellu než http://go-oo.org/ ? Oki, proč ne, ale ty změny názvů mě už trošku unavují.. :D
    28.9.2010 19:14 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    GO-OO vznikl proto, že SUN nechtěl akceptovat patche, a vývoj řídil v podstatě sám. Novell to tedy forknul a vlastními silami pracoval na lepší verzi a současně sháněl další vývojáře.

    To co se děje teď neznamená nic jiného, než že si zbytek komunity OO uvědomil totéž co vývojáři v Novellu již před nějakou dobou.
    28.9.2010 19:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Každopádně, LibreOffice je mnohem lepší název než nějaké GO-OO nebo jak si to říká.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    29.9.2010 11:44 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Omyl, Sun Microsystems začleňoval, ale velice pomalu. Novellu se nelíbila pomalost začleňování nových vlastností. Možná Sun dával přednost stabilitě před divokostí vývoje.
    28.9.2010 17:58 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A on odmítá něco začlenit? No, už vím proč to přejmenovali: kvůli ochranné známce OpenOffice.org, kterou Oracle má. Mně je to celkem jedno, akorát myslím, že by se to nemělo přejmenovávat zbytečně.
    28.9.2010 19:28 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Ve světle nedávno vznesených patentových nároků Oracle na Java VM AKA Dalvik od Googlu se zdá být obava před Oraclem oprávněná.
    28.9.2010 19:31 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    ano odmítá (SUN) už mnoho let. Proto vznikl GO-OO.
    28.9.2010 18:19 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    jiri.one avatar 28.9.2010 15:29 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Koukam, ze Oracle vsichni milujou :).
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    28.9.2010 15:42 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Njn. když nenabízej nějaký opravdu vlastní (byť komerční) top produkt, který by byl hodný obdivu tak to je těžký :-)
    2.10.2010 17:40 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A co tak oracle db ? ;)
    28.9.2010 16:18 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Pekne si pilia pod sebou konar. Stupidna nabozenska vojna. Dalsi projet mrtvy. Radsej si kupim MS Office 2010 Home a Student za par supek nez tento OSS odpad.
    mikirc avatar 28.9.2010 16:38 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Ja si radsi stahnu to cemu ty rikas odpad, nez abych si kupoval sracky od MS. Ikdyz ja si vlastne kupovat nemusim, ja je jako student na nasi skole mohu mit zdarma, ale itak je nemam a pouzivam OO.
    Byl jednou jeden...
    28.9.2010 17:02 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A docikas dalej ako Petko?
    D.A.Tiger avatar 28.9.2010 22:50 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Uz jsis vzal dneska leky?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    29.9.2010 09:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A ked zacnes zarabat peniaze, tak zistis, kolko stoji normalna verzia tej M$ sracky.
    default avatar 29.9.2010 12:06 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A až začneš vydělávat peníze, tak zjistíš, kolik stojí používání OOo. :-)
    29.9.2010 12:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Kolik? Vydělávám peníze používáním OOo a zatím mě to nic nestálo (ani přímo, ani nepřímo).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    default avatar 29.9.2010 15:36 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Jenže když vyděláváš peníze jinak než používáním OOo, pak je situace trošíčku jiná.
    mikirc avatar 29.9.2010 15:56 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    tak nam to tech hloupejsim trochu vysvetly. Ja nevim v cem ta situace je jina.
    Byl jednou jeden...
    29.9.2010 18:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Nevím co chceš říct, ale upřesním, že vydělávám peníze mimo jiné i pomocí OOo. V OOo pracuji na dokumentech, kteří jiní vytvořili v MSO nebo OOo. Pokud můžu, vydělávám pomocí Emacsu, protože je to příjemnější, ale na OOo si rozhodně nemůžu stěžovat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.9.2010 08:00 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Proste niekto radsej programuje v Emacse a niekto ma radsej VisualC++.

    Pracujem vo firme, kde vsetci pisu v doc/docx. niekolko desiatok stranove dokumenty. Ked to otvorim v oo-go, tak je to rozbite, nehovorim o vpisovani. Najvacsi problem je index a cislovanie paragrafov. Dalej tabulky a vlozene obrazky. OOo/oo-go tiez nevie embedovat dokumenty ako to dokaze MSoffice.

    Je uplne nezmyselne, ze vatsina ludi je hlupa a mina tisice penazi na MSOffice. Jednosnacne je to najlepsi office dneska, ci uz ide vykon vykreslovania grafov alebo bohatost funkcii. Ale jeho najvacsia vyhoda, je 100% kompatibilita s MSOffice ;-) Jednoducho Microsoft je King v kancelarii.

    Ti kolegovia, co maju Mac, su v pohode, lebo maju MSOffice pre Mac a nie je s tym ziaden problem. Bezproblemov komunikuju s kolegami v praci. Tiez si myslim, ze najlepsi e-mail klient je Outlook. Samozrejme ma svoje muchy, ale funkciami je najbohatsi. Thunderbird sa mu ale dost priblizuje na rozdiel od Kmailu.

    Keby bol MSOffice pre linux, nebol by problem - samozrejeme, ak by mi ho firma kupila, lebo sam by som radsej pouzival OOo zdarma.

    OOo je dobry na take to "domaci zvykani" Pokrocile kolaborativne funcie mu chybaju. Bugy typu zamrzania v KDE4 pri kopirovani text (co robim 1000x denne) su iba potvrdenim, ze to chce zash Oraclu. Larry to snad posunie o kus dalej. Potencial na to ma, len ci mu zapadne do firmenych planov. Mozem zodpovedne povedat, ze soft ktory mam od komercnej firmy funguje lepsie, nez oss. Ako povedal S.Jobs, problem OSS je nedotahovanie projektov do konca - vid programy vo verzii 0.3.1 s minimalnou funkcionalitov. Ziadna firma by taky soft nevydala, lebo by si ho nikto nekupil.... atd, atd,...
    30.9.2010 08:32 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Asi si este nevidel dostatok predrazenych "enterprise" aplikacii. :) Casto ide priserne katastrofalne zbastlene hrozy, ktore viac nefunguju, ako funguju. :)
    30.9.2010 09:52 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    MS Office je nesporně dál, ale automaticky předpokládáš, že MS Office je pevně daná a openoffice se musí poprat s nezdokumentovaným formátem doc/docx. U nás je default openoffice a dokumenty, ač ukládané v ní do doc, jsou ok. Tím neříkám, že ooffice by byla nějak skvělá, má mraky bugů, ale nepřináší žádné zásadní problémy. Ve firmách, které používají na stanicích win (obchodníci) i lin (vývojáři, helpdesk, kancelářské činnosti), je to zcela reálné a používané řešení.

    Je pravda, že pro dokumentaci používáme wikinu, a to pro sdílení s klienty.
    30.9.2010 11:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Taky dělám na dokumentech o desítkách stran co jsou v doc(x). Vždycky a jedině v OOo. Jo, občas (zřídka) se něco rozbije, ale, zaprvé, dokumenty se rozbíjí i při otevírání ve Wordu a, zadruhé, navině je Microsoft se svými zmrvenými proprietárními formáty a uživatelé co prasí dokumenty. MSO je možná o fous v něčem lepší, nevím, ale za ty prachy a nesvobodu nestojí. Navíc, na tvorbu dokumentů o mnoha desítkách stran je WYSIWYG editor naprosto nevhodný.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    default avatar 30.9.2010 21:53 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    MSO je možná o fous v něčem lepší, nevím
    Tohle je to nejlepší upřesnění, které z tebe mohlo vypadnout.
    ale za ty prachy a nesvobodu nestojí.
    Jak si můžeš být tak jistý, když nevíš?
    1.10.2010 00:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    To je ouplně jednoduchý a mohl sis to domyslet sám: Když nevím v čem je o kolik lepší, přestože znám a občas používám oba balíky, pak mi MSO za ty prachy a nesvobodu nestojí. Jinými slovy, nevidím v čem je MSO údajně lepší než OOo (vyjma interoperability s MSO). To je jasný, ne?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    29.9.2010 18:25 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Mám oficiální licenci msoffice ve virtualboxu a používám výhradně na smlouvy s jedním zákazníkem, jehož právníci rádi spoustu okomentovaných změn. Nic proti tomu, funguje to dobře, ale pro ostatní použití mi stačí nativní openoffice. Nicméně vůbec se nebudu zlobit, když se její další vývoj pohne dopředu, chyb a nedodělávek je tam spoustu.
    28.9.2010 16:58 Attila Tóth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A oproti GOOO vlastne čo dá ?
    28.9.2010 17:58 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Asi nič.

    Go-oo sa len premenuje a je vymaľované.
    28.9.2010 17:34 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Přístup SUNu k Openoffice nebyl v posledních letech nic moc. O čemž ostatně svědčí GO-OO fork od Novellu, který tady používají úplně všichni. Vzhledem k pověsti ORACLU bych se vsadil, že už tak neutěšená situace se ještě zhoršíla a fork zákonuitě dřívě či později vznikne.
    28.9.2010 19:17 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Tady kde? Já třeba go-oo nepoužívám
    28.9.2010 19:30 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Fedora, Opensuse, Ubuntu, Debian, Mandriva..... Ti všichni používají Go-OO.org. Balíčky openoffice v jejich repozitářích jsou Openoffice od Novellu. (vzhlem k názvu balíčku to ale uživatel nepozná) Osobně dost pochybuji, že vůbec nějaká významná distribuce dodává balíčky oepnoffice od SUNu (dnes Oracle).

    Originální OpenOffice používají jen uživatelé Windows, kteří si instalátor stahují z webu a o existenci GO-OO nemají ani ponětí.
    28.9.2010 20:16 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Na mininotebooku Asus 701 mam OO od Orracle, neb v repozitarich distribuce byla starsi verze (Linux mint s LXDE).
    28.9.2010 20:32 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Linux Mint používá repozitáře Ubuntu, a Ubuntu používá GO-OO.
    Ubuntu provides Go-OO in their repositories. To install it just type as root
    # apt-get install openoffice.org
    To že je tam splashscreen "ORACLE", a v Copyrightech ORACLE je snad jasné, když SUN/ORACLE Openoffice vyvíjí (vlastní název OO a platí více než polovinu vývojářů) a GO-OO je jen sada patchů (i když poněkud velká).
    28.9.2010 21:08 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Mozna jsem si do Ubuntu (primarni pc) pridal nejaky repozitar, ale v ubuntu mam verzi OO 3.2.1, v LinuxMint (LXDE) jsem mel starsi balik 3.2.0. Proto jsem instaloval verzi ze stranek openoffice.cz.
    28.9.2010 20:26 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice

    ja mam go-oo na widlich:)

    USE="-gnome -kde";turris
    Jakub Lucký avatar 28.9.2010 20:48 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Já už automaticky instaluju lidem go-oo i na Windows
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    D.A.Tiger avatar 28.9.2010 22:54 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Hmmm... v Lennym je OO 2.4, v about copyright Sun Microsystems a aktualizace v nedohlednu...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    28.9.2010 23:24 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    A toto? :)
    D.A.Tiger avatar 29.9.2010 00:08 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    To je zajimave... ja mam v sources.list tento radek :

    deb http://backports.debian.org/debian-backports lenny-backports main contrib non-free

    ... a nic :-(
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    29.9.2010 00:31 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Apt preferences si nejako riesil? :)
    D.A.Tiger avatar 29.9.2010 02:48 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Příloha:
    Jj to pomohlo - diky. Uz tam mam novou verzi OO (viz priloha). v copirightu se ze Sanu stal Oracle a o Novellu ani zminka... :-(

    Mimochodem, nemas neco s tim poslednim odkazem? Me nefengoval...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    29.9.2010 04:47 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    však tak to má vypadat. Copyright je ORACLE - to je správně, a Created by Debian - ten aplikoval sadu patchů Go-OO - to je taky správně.

    PS.: Splashscreen v disrech od Novellu vypadá úplně stejně (kromě toho Debianu)
    D.A.Tiger avatar 29.9.2010 12:35 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    OK, dik za vysvetleni. Z toho mi vychazi, ze LibreOffice budou vlastne OpenOffice s GO-OO patchy v hlavnim vyvojovem strome...?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    29.9.2010 12:08 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše tema
    Pekne tema, to je gnome-for-workgroups + metacity ? Nebo neco jineho ?
    D.A.Tiger avatar 29.9.2010 12:34 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tema
    XFCE4, vzhled Readmond a dekorace Readmond3 (da se stahnout odtud )

    Me se totoz strasne libil vzhled a styl Win 3.x :-) Jeste by to chtelo upravit desktop aby se choval jako okno a panel aby simuloval menu desktopu, a byla by to parada. casem udelam i barevne tema ve stylu Win 3.x :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    29.9.2010 14:32 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tema
    Taky jsem povazoval vzhled w3.11 za naprosto nejlepsi a zvyknout si tenkrat na W95 bylo znacne narocne :) A nechapal jsem jak to mohli takhle domrvit :)
    29.9.2010 10:49 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Používám Linux, o Go-oo ponětí mám a stahuju si OOo (v RPM) z openoffice.cz ;-)
    28.9.2010 19:42 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Z článku: "Oracle, who acquired OpenOffice.org assets as a result of its acquisition of Sun Microsystems, has been invited to become a member of the new Foundation, and donate the brand the community has grown during the past ten years."

    Heh, graciézně to řekli.

    Docela by mě zajímalo, kolik práce odváděli placní vývojáři. Z toho, co tam píšou, by si jeden skoro myslel, že komunita všecko odedře a Sun/Oracle je takový darmožrout, který na to dává svoji nálepku nebo co...
    Bluebear avatar 28.9.2010 22:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Heh, graciézně to řekli.

    Proč by ne? K hovadům se musí přistupovat hovadsky. Zde je český přístup když to půjde celkem na místě. Možná to Oracle i zbaští.

    Ad práce placených vývojářů: poslední rok nebo dva na tom pracovali především placení vývojáři Novellu, zatímco Sun víceméně spal na vavřínech. Aspoň mám ten dojem. (Upozorňuju, že kluky, co na tom dělají, mám deset kroků od kanclu, a vím, jak drsná je to práce).

    Ostatně, Sun ten projekt taky nezaložil, oni to před časem taky koupili, už nepamatuju od koho. Kdo ví, kolik práce do toho ve skutečnosti dali.

    Ono v dnešní době, když nějaká společnost prohlašuje "toto je náš výrobek" znamená "vyrobilo to pár nadšenců, pak to za pár šupů někdo koupil, pak to prošlo nejméně deseti dalšíma rukama, které to akorát zprasily, a momentálně to vlastníme my, dokud to zas někomu nestřelíme". Takhle se totiž dělá většina moderního vývoje, výzkumu a výroby: ti malí udělají práci a ti velcí to pak seberou.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    belisarivs avatar 29.9.2010 15:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Ad práce placených vývojářů: poslední rok nebo dva na tom pracovali především placení vývojáři Novellu, zatímco Sun víceméně spal na vavřínech. Aspoň mám ten dojem. (Upozorňuju, že kluky, co na tom dělají, mám deset kroků od kanclu, a vím, jak drsná je to práce).
    Kluky? To nabonzuju. ;-)
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bluebear avatar 30.9.2010 16:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Omlouvám se; podlehl jsem zvyku integrovat celý tým pod heslo "kluci". Ale příslušný tým obsahuje i dívky (přesněji řečeno zatím jen jedinou, ale to se může změnit).

    Takže mělo být "kluci a holky"; ještě jednou se omlouvám.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    29.9.2010 16:50 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    To se dá vždycky snadno říkat a lidi jsou tomu nakloněni, ale možná bychom se divili jak by ten bazmek vypadal, kdyby od toho dali pazoury pryč, před dva, tři, čtyřma rokama...
    28.9.2010 20:18 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    LibreOffice je hezky nazev a mozna zalozeni forku je zpusob jak se vyhnout osudu Open solarisu.
    28.9.2010 20:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Souhlas. Tohle je myslím ten důvod.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.9.2010 21:52 jbohac | skóre: 19 | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    mě to jméno nějak hrozně tahá za uši - učil jsem se francouzsky, a tam se většina přídavných jmen dává za podstatné. A "libre" je francouzské slovo ... nebo je to ještě nějakým jazykem, který neznám? OfficeLibre by mi znělo líp.
    28.9.2010 22:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Jo, to je vlastně pravda. OfficeLibre by navíc tolik neevokovalo MSOffice.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.9.2010 22:17 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Souhlasim, lib by se to vyslovovalo (krom zneni)
    28.9.2010 23:18 JH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunita OO.org vzdoruje Oraclu, vzniká LibreOffice
    Dle StarDict:
    Libre adj: být svobodný, mít svobodu, svoboda slova (výraz pochází z románských jazyků, např. španělštiny a francouzštiny) [fict10n]
    Dane slovo jsem neznam, ale prekladal jsem jej jako Liberty.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.