abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk

    V reálném světě smícháním modré a žluté barvy vznikne barva zelená. V grafických editorech tomu ale tak není. Šárka Sochorová z ČVUT prezentovala na konferenci SIGGRAPH Asia 2021 možné řešení (Practical Pigment Mixing for Digital Painting) aneb blackbox Mixbox (online demo) snadno integrovatelný do grafických editorů s implementací modelu Kubelka-Munk. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence ale nedovoluje jejich použití v open source grafických editorech. Nemělo by platit Public Money, Public Code?

    27.6.2022 13:11 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2022 14:27 jay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Jaké public money? To, že se na tom podílel někdo z ČVUT neznamená, že to bylo vyvíjené z veřejných peněz.
    27.6.2022 15:03 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Paper: This research was supported by the Grant Agency of the Czech Technical University in Prague, grant No. SGS19/179/OHK3/3T/13 (Research of Modern Computer Graphics Methods), and by the Research Center for Informatics, grant No. CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_019/0000765.
    Research Center for Informatics: The project RCI (reg. no. CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_019/0000765) is supported by EU.
    David Heidelberg avatar 27.6.2022 16:45 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    dobře, co s tím můžeme teď dělat?
    27.6.2022 17:04 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    1. krok: Prestat hromadne platit dane
    2. krok: Problem solved
    27.6.2022 17:29 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Já třeba nechci aby sw vyvinutý z mých daní byl zdarma přístupný. Naopak, chci aby generoval zisk.
    27.6.2022 19:19 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    To se prece nevylucuje ne? To, ze je neco otevrene jeste neznamena, ze to nemuze generovat zisk..
    27.6.2022 19:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    asi muze, nicmene kdyz to bude v krite nebo gimpu, mene lidi si koupi komercni sw - takze to bude zisku generovcat mene
    27.6.2022 21:24 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    A kolik máš za licenci třeba na takový Photoshop? :-/

    A nebylo by lepší, kdyby ty prachy místo do Ameriky šly do třeba do české ekonomiky?
    28.6.2022 11:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    ceska nebo americka, to je mi jedno, ovlivnuji me obe
    28.6.2022 02:14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Koukám, že podtržítko je 1. Petr; 2. vetší vůl, než jsme čekali. ;-)
    Gréta avatar 29.6.2022 07:35 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk

    mužem jim to šlohnout a udělat gpl a řikat že sme to spočitali jako první :O :D

    28.6.2022 12:06 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Pokud pro splneni staci zdrojaky zverejnit "as is", tak ma hotovo a muze klidne na knihovne zalozit startup, nebo prodat licenci nejake firme. Je potreba tlacit na grantove agentury, aby v podminkach proplaceni byla zminena i svobodna licence vsech vyprodukovanych (= verejne zaplacenych) dat.
    27.6.2022 18:26 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    V odkazovaném repozitáři pravděpodobně žádný zdrojový kód není (kód jsem nečetl). Github o C++ souboru tvrdí 10 MB. Článek potvrzuje, že výpočet by trval 100 ms, kvůli numerickým metodám použitým k řešení převodu mezi barevnými prostory. Proto podle článku implementace obsahuje předpočítané matice pro všechny vstupy, které jsou potom kvantizovány na 8bitovou barevnou hloubku, převedeny do formátu PNG a pro urychlení vyhledávání v PNG uloženy do vyhledávacího stromu. Výsledná binární reprezentace za běhu zabírá vyšší desítky megabajtů. Pěkná inženýrská práce, ale zdrojový kód to opravdu není.
    27.6.2022 19:16 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Nečetl jsi ho, ale víš, že není? WTF?
    28.6.2022 07:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Protože 10 MB kódu nenapíše 1 člověk za 2 měsíce.
    27.6.2022 19:59 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    No, nevím ...

    Můj poslední větší projekt začínal tím, že zadání četl po řádcích a interpretoval (což nebylo moc ono, protože chyba někde dál tomu dokázala zavařit a bylo to pomalé a neobratné, ale rychle se to dalo napsat)

    V další iteraci si zadání přečetl a už "přeložené" uločil do dynamicky alokované paměti (výrazně lepší, ale dynamicky alokovat řadu polí na 8-bitovém MCU s malou pamětí taky není zrovna ideál)

    Současná iterace bere to samé zadání, ale při kompilaci z něj vygeneruje zdrojáky pro jednotlivá pole a seznamy (přičemž už zná i počty a rozsahy, takže je tam zadá taky a rozumně to umístí v paměti a propojí) a další překlad z toho udělá binárku, obsahující "magická čísla a seznamy".

    ---

    Tím chci říct, že výše zmíněný "kód" může používat libovolný z přístupů a vzhledem k popisu bych tipoval na něco podobného druhé iteraci - při startu si předpočítá tabulky i když neví, zda a co bude potřebovat a pak už to jen rychle vyhledává.
    28.6.2022 08:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Výměně výpočetního času a za paměťový prostor rozumím. To je standardní postup. Ale o vygenerovaném kódu nelze mluvit jako o zdrojácích určených k dalším úpravám člověkem. Což je definice zdrojového kódu.
    28.6.2022 16:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    a co o kodu generujicim generovany kod? ha?
    28.6.2022 23:29 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    V kódu je zdroják. Nicméně součástí zdrojáku je statické LUT pole o cca milionu položek, které jsou zapsány hexa např. 0x474e5089, tedy 10 znaků na položku. Zbytek je cca 75kB.
    27.6.2022 23:44 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Příloha:
    Pokud se v Krita zvoli rezim platna CMYK/Alpha, tak stetec v rezimu Adition se chova zhruba tak jak je popsano (zluta pridana k modre/cyan vytvori zelenou).
    27.6.2022 23:57 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Ano, CMY funguje presne tak, je to subtraktivny model. Preto sa pouziva v tlaciarnach, kde cim viac farieb napchas na seba na biely papier, tym je to "tmavsie".

    Ten model v spravicke ale asi bude zohladnovat aj nejake fyzikalne vlastnosti farieb alebo co, necital som to, ale tipujem, ze to bude nejake take sarlatanstvo.
    28.6.2022 00:36 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Ten priklad z Krita a pravdepodobne i z dalsich editoru vypada na RGB platno s rozsmudlanim (smudge) dvou dotykajicich oblasti barev (modre a zlute). Verim, ze na malirske palete jim to takto funguje.

    Trochu mi to prijde jako se podivovat, ze z jejich cervene, zelene a modre na malirske palete bila nevznikne.
    Gréta avatar 29.6.2022 07:32 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    hat happens when we mix blue and yellow? Any 5-year-old knows we get green.

    když se ale smíchaj všecky modelíny dohromady tak znikne takovej šedivej maglajz :O :O

    29.6.2022 11:16 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    To me taky vzdycky fascinovalo, ze modeliny/tempery se nechovaji spektralne (jako kdyz svetlo stinis vrstvou barevnych sklicek), ale divne. Pry je to kvuli tomu, ze barviva pri michani chemicky zreaguji se sebou navzajem a vysledkem je kentus.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.