abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1066 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    OpenStreetMap slaví 15 let

    Projekt OpenStreetMap (Wikipedie), jehož cílem je tvorba volně dostupných geografických dat a následně jejich vizualizace do podoby topografických map (například silniční mapa, turistická mapa, cyklomapa a navigování v nich), slaví 15 let. Doména openstreetmap.org byla zaregistrována 9. srpna 2004.

    9.8.2019 02:55 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.8.2019 06:22 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Vse nejlepsi! Uzasny projekt. Ukazuje, ze i neco tak rozsahleho jako zmapovani celeho sveta se da delat komunitne, bez korporatnich penez a manyru a pod svobodnou licenci. Spoluprace vitezi nad soutezenim. Priklad toho, jak bychom mohli jako spolecnost fungovat.
    I am Jack's wasted life.
    9.8.2019 08:37 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    dalsi z tych opti-nadseneckych zufalych narekov co si to predstavuju ako hurvinek valku
    9.8.2019 11:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Nejde o zadne predstavy ale o naprosto realne vysledky.
    10.8.2019 18:35 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    asi Ti nekdo zapomel rict, ze penez se so toho lije docela hodnoe.

    uz to neni nejaky nadseneck projekt jako kdysi, ale dost komercni zalezitost
    10.8.2019 21:22 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    A kde ze se ty data prodavaj? Nikde? Jo aha, on ti nikdo nebrani si stahnou celou aktualni databazi a rozjet si klidne vlastni server ... a kupodivu, spousta subjektu to i dela, maji nad tim pak vsemozny renedery a sposuty dalsich aplikaci. A nikdo po nich za to nic nechce, divny.

    Zjevne nemas paru co je to komercni zalezitost.
    10.8.2019 22:36 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    trosku zamenujete pojmy s prujmy.

    to, ze je to komercni nemusi nutne znamenat, ze se to musi prodavat.

    i linuxovy kernel je cista komerce. a pritom je zadarmo k dispozici.
    11.8.2019 20:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    ty jsi nejaky zakomplexovany pubertalni mimon, co se naucil slovo "komercni" :)
    9.8.2019 10:02 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Najviac sa mi na tom projekte páči že má priamy interface z katastra nehnuteľností. I keď cyklotrasy to zobrazuje všetky bez rozdielu, mohli by aspoň odlíšiť tie v prevádzke od tých čo majú záväzne prijaté rozhodnutie o výstavbe...
    9.8.2019 11:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Me treba stve, ze to zase nema nejaky parametr, kde bych k jednotlivym VVN mohl doplnit informaci, jestli v sobe maji optiku, nebo ne :).
    9.8.2019 11:20 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Nevim proc ti vadi vazba na katastr nemovitosti, ale je to uzitecna vec.
    9.8.2019 11:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Ne ze bych umel super slovensky, ale "paci" AFAIK znamena "libi".
    9.8.2019 11:34 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Presne tak. Tá väzba je užitočná vec ktorá poskytuje aktuálne informácie. Len jej chýba v prípade cyklotrás príznak či je v štádiu plánovania, budovania alebo už existuje. Cesty pre autá ten príznak využívajú k plnej spokojnosti, a je to vidno napríklad zobrazení stavby D4 a R7.
    9.8.2019 12:28 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Ehm, v OSM mas veci ktery sou "viditelny" v terenu (mely by byt) a u tech co se stavi je tagovani construction, nekdy tam byvaji znaceny i planovany (prevazne dalnice a obecne vetsi stavebni akce), ale ty sou taky extra otagovany jako proposed.

    Pokud teda myslis budovanim cyklotrasy to, ze se nekde asfaltuje nova cesta. Pokud jde jen o to, ze se nekde na sloupky u existujicich cest pridela znackovani, tak tam v OSM muzes mit tu trasu uz komplet znacenou.

    Pokud to tak neni, tak to ten kdo to cmaral nacmaral blbe, a klidne i ty mu za to muzes vynadat (a pripadne to po nem opravit). Ale pozor, je treba se podivat do dat, protoze jedna vec je co je v datech a jina co renederuje/zobrazuje prislusnej web nebo aplikace. Spousta stiznosti na tema OSM je totiz pouze o tom, ze tvurce aplikace si neumi precist jak ty data fungujou. Pak sou ruzny divenice na tema, ze nekdo jede "podle navigace" do zakazu vjezdu, presto ze v datech je.
    9.8.2019 15:13 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Teraz som po dlhej dobe pozrel na webovú stránku, vyzerá to na bug v ich appke pre Android OsmAnd+ alebo v jej dátach. Na webe to zobrazujú korektne.
    10.8.2019 12:23 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    OsmAnd není oficiální aplikace OSM (i když je open source a používá jejich data) a rozestavěné silnice mi zobrazuje podobně jako web (tj. "kostkovanou" čárou). Namátkou třeba D1 mezi Přerovem a Lipníkem. Kromě toho Osmand má asi milión voleb, co se má zobrazovat, a pokud nestačí ani to, dá se mu podstrčit XML s detailním nastavením, co se má kreslit a jak.
    10.8.2019 20:13 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    A sú tie voľby niekde aj popísané?
    11.8.2019 01:57 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Zdravím, aj fyzicky budované cyklochodníky sa môžu zobrazovať ako rozostavané alebo plánované, keď ich tak niekto správne označí, podobne ako spomínané cesty/diaľnice.

    Predpokladám však, že skôr myslíte značenie cyklotrás na už existujúcich komunikáciách, či už chodníkoch, cestách alebo vyhradených cyklochodníkoch. Tam je dátový model OSM trochu komplikovanejší, ale dalo by sa to. Napr. v Bratislave však nemenované záujmové združenie, ktoré sa cyklistikou zaoberá, zakreslilo do OSM aj úplne vymyslené a fiktívne trasy, zrejme kde by radi cyklotrasy videli. Tieto však nemajú nijakú oficiálnu záväznosť pre mesto ani nikoho. Takže nejde ani len o plánované trasy. O to horšie, že to urobili takým neoficiálnym spôsobom, že informácia o tom, že ide len o navrhovanú trasu, nie je podporovaná mnohými aplikáciami (napr. spomínaný OsmAnd). Na www.openstreetmap.org alebo www.opencyclemap.org sú tieto trasy aspoň zobrazené prerušovanou čiarou, ale napr. v Bratislave je z toho napriek tomu úplný chaos a trasa vedie každou druhou ulicou.

    V tomto prépade teda nejde o problém OSM, ale ľudí, ktorí tam tie dáta dávajú. Ako už niekto písal, v OSM sa dajú niektoré veci robiť viacerými spôsobmi a aj tu by sa dal nájsť taký, aby popisované problémy nevznikli (aby aplikácie tieto trasy nepovažovali za platné).
    11.8.2019 07:35 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Myslíš to nemenované združenie ktoré si rasšej urobilo vlastný render ktorý rozlišuje existujúce a plánované cyklotrasy podľa "záväzných dokumentov"? Rád sa o tom niečo dozviem, pokračuj prosím.
    11.8.2019 19:48 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Vytvoriť si vlastný špecializovaný renderer je správny postup, o to viac mali možnosť použiť také značky, aby tie trasy iné aplikácie/mapy odignorovali a nepovažovali ich za plne platné.

    Áno, zrejme podľa interných "záväzných dokumentov", ktoré nemajú žiadnu relevaciu. Nazývajú to "plánované" trasy, pritom ich môžu maximálne mestu/VÚC navrhovať. A sú v takomto stave už aspoň 10 rokov a nič z nich sa nezrealizovalo.

    Verím, že pochopíte rozdiel medzi vysnívanými trasami nejakého združenia, a napr. plánovanou trasou diaľnice, ktorá už je určená a je vo fáze verejnej súťaže na zhotoviteľa, alebo ulicou, ktorá už má vyhradené/zakreslené miesto v katastri (či územnom pláne), len sa ešte nevybudovala.

    Aj plánované trasy je možné zadať do OSM (ale len ak je dostatočná istota, že sa začnú stavať), ale väčšina renderov ich nezobrazuje, keďže neexistujú v realite. Na rozdiel od toho, už budované cesty sa väčšinou zobrazujú (prerušovanou/štvorčekovanou čiarou), keďže tam už v realite môžete niečo vidieť. Tak ako D4/R7 v Bratislave.
    11.8.2019 20:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Takže teda vieš presne povedať ktoré príznaky mali použiť aby ich brali aplikácie do úvahy. Povedz teda ktoré príznaky sú na to vhodné, a rovno to pošli aj s názvami tých appiek na kontakt Slovenského tímu kontribútorov OSM a cyklokoalície nech sa urýchli oprava dát.

    Tie záväzné dokumenty boli odsúhlasené VÚC. Vieš povedať ktoré z nich sú 10 a viac rokov takto podľa teba zmrazené?

    Nemyslím si že by cestné komunikácie schválené VÚC, a zanesené do katastra boli len vysnívanými trasami nejakého združenia. Ale skús ma teda presvedčiť o opaku. A potvrď tak tvoje slová.

    PS: Napríklad vynovená cyklotrasa popod Novým Mostom pri Metrostave (Vlani jej menili sklon a geometriu) bola už ako súčasť spomínanej D4/R7 spojazdnená. Alebo skolaudovaná cyklotrasa, predĺženie Šuravy až do Ivánky má stále značený zákaz vjazdu všetkým vozidlám, vrátane bicyklov. Dnes som išiel cez obidve.
    13.8.2019 19:01 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Predstavte si, že oba tímy som kontaktoval.

    Tak mi ukážte záväzný dokument VÚC napr. k tejto cyklotrase zakreslenej v OSM: https://www.openstreetmap.org/relation/2774830#map=16/48.1203/17.1021&layers=C . V OSM je trasa minimálne 6 rokov a je navrhovaná úsekmi, kde majú bicykle zákaz vjazdu, prípadne sú nezjazdné.

    Neviem ako sú Vami uvádzané práklady relevantné k diskusii, ak existujú a sú v OSM správne zakreslené, tak o nich môj príklad nie je. Inak pri Novom Moste (SNP) asi Metrostav nie je.

    Inak to, že je na ceste v realite značka zákaz vjazdu všetkým vozidlám a napriek tomu tam smeruje šípka cyklotrasy (riadnej, číslovanej od mesta/VÚC), tak to je bežný jav a pochybil správca komunikácie, nie OSM. V OSM je zakreslená realita, aj keď je nelogická.

    Ak je tam už iná značka, pošlite foto a je ľahké to v OSM opraviť.
    13.8.2019 19:41 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Ten akože link sa mi na mobile nedarí skopírovať, a som teraz bez notebooku. Takže si to teraz nemám ako pozrieť. Čo o tom objekte odpovedal tebou oslovený subjekt?

    Inak D4/R7 ide okolo Prístavného mostu, nie mostu SNP. Spomínaný Metrostav je tiež pri Prístavnom moste.

    A tie značky so zákazom vjazdu všetkých vozidiel? Také som videl aj napríklad na rampe pri bufete Malá Vyza na ľavom brehu hrádze priamo na cyklotrase EuroVelo 6. Veľa z tých značiek zle osadili, a mali tam byť značky Zákaz vjazdu motorovým vozidlám. Ale osadili niečo iné.

    Ale s5 k pôvodnému problému. Už vieš aký príznak sa tam má použiť keď stým argumentuješ?
    16.8.2019 10:23 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Už som sa dostal k počítaču. Ten tvoj link https://www.openstreetmap.org/relation/2774830#map=16/48.1203/17.1021&layers=C ukazuje na reláciu:

    Relácia: Nám. hraničiarov - Matador (2774830)
    Mark some unlit roads in Petrzalka.
    Upravil pred 9 months ago aceman444
    Verzia #8 · Sada zmien #64459225

    To sa naozaj sťažuješ na tvoju úpravu cyklotrasy? V tom prípade gratulujem.
    7.9.2019 21:58 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Keby ste si to poriadne precitali, vsimli by ste si ze dana zmena samotny priebeh trasy nijako nemeni. Namiesto vizualne priamo zobrazeneho priebehu trasy riesite komentare ci autorov. A na povodnu otazku ste vobec neodpovedali. Vy vlastne OSM vobec nerozumiete, len rozpravate do vetra.
    Grunt avatar 11.8.2019 20:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Tak ako D4/R7 v Bratislave.
    Úplný OT: Na co se to tam vůbec staví? Vždyť je tam dálničních cest tři zadnice. Nebylo by lepší když by se ty pole za Slovnaftem použily pro rozšíření té vodní nádrže? Ste se furt handrkovali se soudruhama Maďarama když stavbu sabotovali a místo toho teď stavíte jakési obchvaty v polích za metropolí… a nebo to je zas nějaká dotace nebo nějaký kšeftík/fušunk?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.8.2019 07:54 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Toto bolo od teba slabé aj na trolling. Keby si videl polohu Bratislavy oproti Karpatom a Dunaju, tak ti docvakne ak[ blbosť si zadrel, aj s vrstevnicami.
    Grunt avatar 13.8.2019 09:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    tak ti docvakne
    Heh, nedocvakne.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.8.2019 11:35 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Fakt? Doted jsem myslel, ze je to neco jako "nejradeji bych do toho mlatil pacidlem". Nepouzivaji to pri hokeji tak?
    Jendа avatar 9.8.2019 20:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Grunt avatar 10.8.2019 11:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    A Slováci mají „páčidlo“? Nemají oni náhodou „pajsr“?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.8.2019 11:55          
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    nehnuteľností
    :-D
    9.8.2019 12:00
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Komická jazyk, no
    Grunt avatar 10.8.2019 11:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Přílohy:
    keď cyklotrasy to zobrazuje všetky bez rozdielu, mohli by aspoň odlíšiť tie v prevádzke od tých čo majú záväzne prijaté rozhodnutie o výstavbe...
    Popravdě, já bych zase ocenil když by vůbec byly nějak rozlišeny dvouproudé cyklo-dálnice od navezeného makadamu nebo asfaltu v dezolátním stavu. Mně by se „páčilo“ rozdělení do kategorií. Třeba jako:
    • Splavné
    • Splavné s obtížemi
    • Nesplavné
    Ale tohle není problém jen u OSM.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 10.8.2019 12:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Popravdě, já bych zase ocenil když by vůbec byly nějak rozlišeny dvouproudé cyklo-dálnice od navezeného makadamu nebo asfaltu v dezolátním stavu.
    smoothness, surface. Třeba mapa Prahou na kole kreslí dlažbu a brouter umí podle toho penalizovat cestu. A pokud jedeš po nějaké cestě, která správné označení ještě nemá, tak do toho a přidej ho :)
    Grunt avatar 10.8.2019 12:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Čoveče, to čumím. A ono se dá nějak nastavit aby to i zobrazovalo? Já mám cyklostezku jako cyklostezku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 10.8.2019 12:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    A ono se dá nějak nastavit aby to i zobrazovalo?
    To záleží na rendereru. Mapnik v defaultním nastavení to neukazuje, ale jak už jsem říkal, ve svém stylu si to můžeš nastavit. A brouter, který používám, umí nastavit cenu libovolnému OSM tagu.
    Grunt avatar 10.8.2019 12:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Tak na co tam ty data mají když je nevykreslujou?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 10.8.2019 13:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Asi to nepovažují za důležité pro obecnou mapu (těch dat je tam ještě mnohem víc a vykreslit všechny nejde) a kdo je potřebuje, ten si je nějak zobrazí.
    Grunt avatar 10.8.2019 13:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Asi to nepovažují za důležité pro obecnou mapu
    No ale ona je tam i vrstva "Cyklomapa".
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.8.2019 18:37 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    kdyby meli vykreslovat vsechna data , co maji, tak se v tom nikdo nevyzna.

    navic, on ten “tagovy” aparat na osm je dost sileny, dost nejednoznacny a je v nem dost bordel
    Grunt avatar 11.8.2019 11:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    kdyby meli vykreslovat vsechna data , co maji, tak se v tom nikdo nevyzna.
    To asi ne, ale zrovna kvalitní značení turistických a cyklistických tras tak nějak považuju za základ.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.8.2019 21:38 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Tvole to je otazka jak pod na me zboku ...

    Openstreetmap NENI mapa!!! Je to DATABAZE! A https://www.openstreetmap.org je jen UKAZKA mozneho vyuziti te databaze.

    Uvedom si, ze kdyby se renederovalo vse, co v tech datech je, tak se to jako mapa vubec neda pouzit. Na webu pak najdes stovky, mozna tisice ruznych zobrazeni tech dat. Pochopitelne prevazne v podobe nejaky mapy, ale zdaleka nejen takovy.

    Mas tam informace typu kde je jak otevreno, jak bys to chtel renederovat? Nebo informace typu ruznych poplatku za vjezd/vstup atd atd. Zalezi jen a pouze na tvurci te ktere aplikace jak tu databazi (ne)vyuzije. V OSM mas zmapovany nektery budovy doslova na centimetry a ve 3D, nekdo to umi zobrazit, nekdo jinej te pak umi v takovych datech trebas navigovat, takze kdyz vlezes do neznamyho marketu, umi ti pak rict na kterym podlazi kam jit. Mas tam data trebas o rozvodech energii, vody, plynu, atd atd.

    Jo samo, je tam spousta problemu s tagovanim, ktery se ruzne prekrejva, pro stejnou vec existuje i nekolik ruznych schemat, coz je dany tim, ze si defakto kdokoli muze tagovat cokoli jak se mu libi. To samo tvurcum aplikaci praci rozhodne nezjednodusuje.
    10.8.2019 21:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Pripadne u polnich alesnich cest jeste https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:tracktype

    Opet ale zalezi na aplikaci jak to zpracuje.
    11.8.2019 02:28 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    OSM nemá žiadne priame napojenie na inú databázu kdekoľvek na svete, v takom zmysle, že z nejakej databázy by automaticky prichádzali údaje do OSM. Čo teda považujete za "interface z katastra nehnuteľností" ? A cyklotrasy v katastri podľa mňa ani nie sú.
    11.8.2019 09:19 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Predpokladam, ze tim mysli to, ze nejaka appka/web vyuziva toho ze v OSM jsou IDcka jednotlivych objektu z katastru, a ty lze jednoznacne s katastrem svazat a jednoduse primitivne vygenerovat pripadne odkaz.

    Az ovsem zjisti, jakej bordel v tom katastru je, tak ho nejspis omejou. A nepredpokladam, ze v tom slovenskym je mensi bordel nez v tom nasem - veci typu ze adresa je 200km jinde nez geometrie. A neni to jen katastr, to trebas takhle zeleznicni prejezd, z dat IZS, je umisten uprostred pacifiku. Takze az budete volat ze stoji auto na prejezdu (na kterym je presne z toho duvodu cislo), nedivte se, ze vlaky zastavej uplne jinde, to je normalni. To sou chyby ktery lze primitivne snadno ohlalit naprosto primitivnim scriptem ... ale opravit je nikdo neumi.

    Apropos, onehda sem se dival na mapu hydrantu. A protoze sem koukal na mista kde to dobre znam, prekvapilo me, ze nejblizsi je klidne i 2km daleko, coz je totalni kravina, tech hydrantu je tam mozna dalsich 10, ale hasici o nich oficielne nevedi.
    Grunt avatar 11.8.2019 10:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Az ovsem zjisti, jakej bordel v tom katastru je, tak ho nejspis omejou. A nepredpokladam, ze v tom slovenskym je mensi bordel nez v tom nasem
    No jestli mají furt toho Kapra tak přesně naopak. Je to sice proprietární aplikace ale takový bordel jak u nás tam nemají.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.8.2019 11:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Slovenský team prispievateľov OSM má rozhranie ktoré dokáže vyexportovať dáta z katastra nehnuteľností, a po konverzii formátu to vedia naimportovať do OSM. Robia tak už roky.

    Povedzte mládenec, prečo si myslíte že cestné komunikácie niesú v katastri? Najmä ak cyklotrasy sú de jure cestnými komunikáciami.
    11.8.2019 19:53 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Áno, nástroj na vytiahnutie údajov z katastra a naimportovanie do OSM majú, ale je potrebné ho manuálne použiť a najprv sa nejako dozvedieť, kde nastala zmena. Preto som sa pýtal čo považujete za interface/rozhranie. Rovnaké majú aj v ČR na databázu RÚIAN.

    Cestné komunikácie samozrejme v katastri sú. Nemyslím však, že na nich je aj uvedené, kedy ide o komunikáciu pre autá a kedy výhradne pre cyklistov (t.j. cyklocesta/cyklochodník) Ja som však písal o cyklotrasách, čo je len značkovanie smerovníkmi pri ceste, po ktorých fyzických komunikáciách (ktoré sú v katastri) má cyklista ísť. Taktiež Vy ste začali o cyklotrasách a rozlišovaní plánovaných a existujúcich, takže prosím neprekrúcajte.
    11.8.2019 20:18 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Cyklotrasy sa ale delia na vyhradené pre cyklistov, a zdieľané s chodníkmi pre peších alebo zdieľané ako súčasť cestnej premávky pre motorové vozidlá. Môžeš si to overiť vo vyhláške, alebo priamo v teréne. Toľko ku tvojmu prekrúcaniu.

    Ja som hovoril o tom že v OSM sú zanesené jak už existujúce cyklotrasy, tak cyklotrasy ktoré sú v štádiu budovania alebo po schválení ale pred výstavbou. A to sa nedefinuje vodorovným alebo zvislým dopravným značením ako si sa to snažil prekrútiť.

    PS: Ohľadne toho interfejsu. V Slovenskej časti OSM sa momentálne mení dosť objektov keďže register prehodnocuje svoje údaje. To je krásne vidno ako každých pár mesiacov miznú a objavujú sa napríklad čísla popisné a súpisné u budov. Sledoval som to dosť dlho, aj na mapách katastra (majú viacej mapových portálov).
    13.8.2019 19:12 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Hej, prípadne cyklotrasa ide po tráve na protipovodňovej hrádzi, po lesnej ceste a iných podivných útvaroch. Ja som sa moje názvoslovie snažil vysvetliť, keďže OSM to rozlišuje a nič som na rozdiel od Vás neprekrúcal. Ale OK, prijmime teda Vaše názvoslovie. Ide Vám teda o fyzickú komunikáciu, po ktorej cyklotrasa vedie. V tom prípade je celá diskusia vyriešená. OSM má značky na evidenciu plánovaných komunikácií alebo komunikáciá vo výstavbe. Ukážte teraz vy konkrétny príklad z OSM, kde je plánovaná komunikácia zakreslená ako už existujúca (tvrdili ste, že to OSM nerozlišuje). V každom prípade OSM na to nástroje má a ak ich kontkrény používateľ nesprávne použil, nie je to chyba OSM.

    Áno kataster má viacero portálov, ale že by kvôli tomu mizli adresy z OSM to je odvážne tvrdenie, na ktoré tiež očakávam dôkaz. Ako som povedal, nie je automatické prepojenie z katastra na OSM a manuálne by z OSM nikto adresy (súpisné a orientačné čísla budov) neodoberal, kvôli dočasným fluktuáciám v katastri. (Inak žiadne popisné číslo neexistuje, takže si tiež opravte názvoslovie). A SK adresy sa do OSM importujú aj zo štátneho Registra adries (ministerstvo vnútra), keďže kataster je výrazne chybový (ako už niekto poznamenal).
    13.8.2019 19:51 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Protipovodňovú hrádzu poznám dosť dôverne, a rád sa dozviem kde po nej vedie cyklotrasa po tráve. Skús prezradiť. Len podotknem že napríklad ten kúsok pri moste Lafranconi čo vedie po štrku nie je hrádza. Jedná sa o trasu "po stopách pohraničníkov". Takže neprekrúcaj. Tohoto roku mám najazdené po Bratislave a okolí okolo 3000Km, a roky tak sledujem stav keďže sa ma týka.

    To že informácie z OSM mizli a neskôr sa objavovali je len následkom migrácie a konsolidácie údajov v katastri. OSM to len prevzal, aj s dočasnými stratami.
    7.9.2019 22:03 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Nikdy som nepovedal, ze je to v okoli Bratislavy. Skuste si pozriet napr. okolie Vahu na Juznom Slovensku, ak to poznate aj tam.

    A tvrdenie o miznucich udajoch kvoli zmenam katastra, ani chybne zakreslene cyklotrasy (realne vs. vo vystavbe) ste doteraz nedolozili.

    Takze kedze nechcete viest serioznu diskusiu, povazujem vec za uzavretu.

    Vase tvrdenie, ze OSM nevie reprezentovat "cesticky pre cyklistov" (podla nazvoslovia v zakone) vo vystavbe, som uz vyvratil.
    11.8.2019 10:02 maikcrew | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Oproti TomTom mapám má všechny čísla popisné.
    11.8.2019 11:50 Ptr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Ad. čísla popisná: kdyby Marie Terezie věděla, jak to dopadne, tak by to snad ani nezaváděla.

    Není nad to, kurýrovi pokaždé pět minut vysvětlovat, kde to vlastně bydlím. Jen proto, že někdo se rozhodl k orientaci používat systém označování, který se na to absolutně nehodí.
    11.8.2019 13:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    A o číslech orientačních jste už slyšel?
    Quando omni flunkus moritati
    11.8.2019 14:05 Ptr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Orientační čísla nejsou povinná a díky tomu se mimo měst vůbec nepoužívají. A nezapomínejte, že i ve vesnici může být klidně 500 a víc domů.
    12.8.2019 13:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Radikální myšlenka - nebylo by lepší místo stížnosti na abclinuxu kontaktovat obecní zastupitele? To, že u vás orientační čísla nejsou, za to čísla popisná přece jenom nemůžou a tady to nevyřešíte.
    Quando omni flunkus moritati
    12.8.2019 18:25 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Cisla orientacni jsou jen domenou vetsich mest. Navic casto i ve vetsich vesnicich (klidne i 2500+ obyvatel) nemaji pojmenovane ulice, ergo v takove vesnici cisla orientacni nic neresi a nejdou ani zavest.

    Na druhou stranu plati funkcni zavislost { MESTO, CP } => { ULICE }, tj. ze z cisla popisneho v danem meste odvodis ulici, kde ten dum je, coz mi prijde jako docela fajn vlastnost pro orientaci.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    13.8.2019 12:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    nemaji pojmenovane ulice, ergo v takove vesnici cisla orientacni nic neresi a nejdou ani zavest
    On je nějaký zákon, který vesnicím zakazuje pojmenovat ulice, když je pojmenované nemají?
    Quando omni flunkus moritati
    11.8.2019 23:32 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Jestli kuryr neumi pouzit mapu kde mu to ukaze konkretni barak, tak by nejspis mel mit papiry na hlavu a bejt zavrenej nekde za ostnatym plotem s vysokym napetim.

    Mimochodem, jakej bordel panuje ve znaceni do znacny miry zavisi na mistnich uradech. Takze si stezuj tam. Kupodivu se prakticky vsude da podle CP velice snadno identifikovat, jestli to bude dum nekde na navsi, nebo spis nekde na okraji obce, a tam kde uz je toho tolik, ze je problem vsechny domky prehlidnout, maji zavedeny ulice.
    Rezza avatar 12.8.2019 10:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenStreetMap slaví 15 let
    Tak často by stačilo, kdyby kurýři uměli číst :D. Ala, když se se mnou hádá, že na Žluté opravdu takový dům není a je na Žitné (a pak se hádá, že na balíčku je napsaná Žitná, tak mu to písmeno po písmenu čtu :D). Nebo že takové ČP na ulici Přílucká není, ale je taky na ulici Přílucké o město vedle (oba reálné případy). To pak težko pomůže lepší číslování.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.