Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Vývojáři Arch Linuxu nahradili kompresi balíčků xz kompresí Zstandard, tj. názvy balíčků již nekončí xz (pkg.tar.xz) ale zst (pkg.tar.zst). Dekomprese balíčků je tak mnohem rychlejší.
Tiskni Sdílej:
const seqDef* const sstart = seqStorePtr->sequencesStart;Vo https://github.com/facebook/zstd/blob/dev/lib/compress/zstd_compress_superblock.c
které jsou zvlášť navržené okolo specifických vlastností C++Které například?
nutnost interagovat s Qtčky.Qt ještě stále není vyřešené? Už to je docela dlouho, co jsem viděl nějaké projekty, které to řešily. (Ale moc tomu nevěnuju pozornost, tak mi to jen trochu vrtá hlavou.)
Třeba Eigen a MPFR C++. Eigen je postavený kompletně okolo expression templates a naroubovat to na cokoliv jiného prostě není možné. Jestli existuje nějaká podobně šikovná obdoba pro Rust, co by zvládala práci s libovolnými datovými typy jsem popravdě nezjišťoval. I nějaké moje vlastní knihovny mají bohužel C++ové API, které je ale vymyšlené tak, aby poskytovalo něco jako kompilátorově agnostické ABI. Na Windows se to dost hodí. Abych si zachoval podobnou flexibilitu s Rustem, muselo by se celé API "zČckizovat", což by znamenalo rozsekat předchozí 3-4 roky práce.které jsou zvlášť navržené okolo specifických vlastností C++Které například?
Existuje nějaký prý univerzální wrapovač, který pro C++ový knihovny vygeneruje potřebné bindingy. Syntaxe těch bindingů je ale docela ošklivá a oficiální podporu to samozřejmě žádnou nemá. Kdybych ten projektík (spíš projektíky) psal dnes, asi bych řešil UI stylem Qt+PySide2 a backedny v Rustu a C++ s čistě Cčkovým API. No jo, příště už budu chytřejší :)nutnost interagovat s Qtčky.Qt ještě stále není vyřešené? Už to je docela dlouho, co jsem viděl nějaké projekty, které to řešily. (Ale moc tomu nevěnuju pozornost, tak mi to jen trochu vrtá hlavou.)
Zkus ale zrekonstruovat zkomprimovanej text, ve kterém se poškodilo 1% bajtů.Áno, ale to je otázkou, aké samoopravné kódy boli použité v príslušnom formáte alebo na použitom médiu. Totiž samotný text v ľudskom jazyku je vysoko redundantný, a obsahuje v sebe pomerne dosť neefektívny, ale veľmi užitočný samoopravný kód - keď sa táto redundancia kompresiou odstráni, tak aj táto samoopravnosť zaniká a pre jej existenciu je nutné dáta prekódovať nanovo (alebo aj nie, záleží od spôsobu použitia).
Druhak bych řekl že jakákoliv komprese je nevhodná pro dlouhodobou archivaci, protože má tendence šířit chyby. ASCII text, kde je procento chyb přečteš v pohodě.Já bych hlavně řekl, že do této úvahy je potřeba zahrnout i formát v jakém se to ukládá na médium. Protože ten plain ascii text je to možná v ram počítače, ale jakmile se to uloží na jakékoliv dnešní medium, tak je to stejně zakódované pro potřeby toho média a navíc ještě přejeto samoopravnými kódy, protože jinak bychom z toho analogu nevytáhli vůbec nic. Takže hrát si na to, že máme na záloze plain text ... no nemáme, na té pásce jsou nějaké mg domény nějakého vektoru a intenzity a udělat z toho ten plaintext dá ještě hodně práce. To už je lepší vzít do úvahy úplně všechno a poslat to na tu pásku rovnou v takovém formátu, aby bylo vzhledem k jejím obvyklým vlastnostem nejjednodušší to zrekonstruovat. Reed-Solomon na větší vzdálenost nebo rovnou na jiné medium apod. V tomto procesu komprese může hrát dobrou roli v tom, že bude potřeba méně pásek a stejně to bude více rekonstruovatelné, než "plaintex".
tj. názvy balíčků již nekončí xz (pkg.tar.xz) ale zst (pkg.tar.zst). Dekomprese balíčků je tak mnohem rychlejšíkdyž přejmenuju soubory, tak dekomprese zrychlí