Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
[snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3 at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586) at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386) at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881) at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271) Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics contextevidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
[snoro@blackdevil ~]$ vainfo vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1) vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) vainfo: Supported profile and entrypoints VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointVLD VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Simple : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Advanced : VAEntrypointVLD VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD VAProfileH264Main : VAEntrypointVLD VAProfileH264High : VAEntrypointVLD VAProfileNone : VAEntrypointVideoProc----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL OpenGL vendor string: X.Org OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3 OpenGL core profile shading language version string: 3.30 OpenGL core profile context flags: (none) OpenGL core profile profile mask: core profile OpenGL core profile extensions: OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL shading language version string: 1.30 OpenGL context flags: (none) OpenGL extensions: OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00 OpenGL ES profile extensions:----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct direct rendering: Yes GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers,----
[snoro@blackdevil ~]$ java -version openjdk version "1.8.0_212" OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01) OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)
Řešení dotazu:
git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath mkdir jogl-v2.3.2 wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2 cd vecmath ant compile ant jar cd ../j3d-core ant compile ant jarprvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
BUILD FAILED /home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
$ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3du mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.
Tiskni Sdílej: