abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (11%)
     (11%)
    Celkem 237 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Pravák Bob avatar 19.7.2007 08:32 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    A co Howl's moving castle?
    knowledge brings fear
    19.7.2007 10:09 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Hauru no Ugoku Shiro (Haulův létající zámek / Howl's Moving Castle) je taky dobrý, ale tak nějak jsem si řekl, že ty co jsem vybral pro zápisek stačí... To bych tam pak dával ještě Majiyo no Takkiyuubin (Čarodějčina doručovací služba / Doručovací služba slečny Kiki), Kurenai no Buta (Rudé prase / Porco Rosso) nebo Rupan Sansei: Cariosutoro no Shiro (Lupin Třetí: zámek Cagliostro / Lupin the Third: Castle of Cagliostro)...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    xvasek avatar 19.7.2007 11:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Tak to mě na Myiazukiho vyloženě zklamalo. Je lepší přejít jinam - Vampire Hunder D, Akira (i když na to, jaká je to legenda...), Ghost in the Shell a pár dalších.

    Je fakt, že je Myiazuki (teda kromě těch filmů vyloženě pro děti) a pak dlouho nic a pak teprve ostatní, ale zrovna Howl je hodně hluboko v těch ostatních.
    Pravák Bob avatar 19.7.2007 11:44 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Mě zas zklamala Mononoke, příjde mi to příliš protahované. Od Myiazukiho se mi nejvíc líbilo Spirited Away. Ale já spíš koukám na seriály, naposled Wolf's Rain. A GitS Stand Alone Complex mě přitáhlo k anime.
    knowledge brings fear
    19.7.2007 11:54 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    No vidíte, a mě naopak přijde mononoke suveréně největší. Osobně žádné pocity protahování nebo prázdných míst nemám, naopak si myslím, že je to perfektně vyvážené, ale jak se říká, proti gustu žádný dišputát :-)

    PS: podobně jako o komentář níže... je to Miyazaki (宮崎, みやざき)... Myi snad ani v japonštině neexistuje... ;-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.7.2007 11:55 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    oops... s/největší/nejlepší/ :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Pravák Bob avatar 19.7.2007 11:57 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    To jsem opsal z předchozího příspěvku protože jak se to píše netuším. Já si pamatuju "Mjazaki" :-)
    knowledge brings fear
    19.7.2007 12:01 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Tak do té paměti stačí napasovat ještě jedno i a bude to komplet - "Mijazaki" :-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Pravák Bob avatar 19.7.2007 12:07 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Prostě český opis je asi 100x lepší než anglický.
    knowledge brings fear
    19.7.2007 13:56 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Však je možné v našich končinách používat oba, ale pokud se člověk pohybuje na mezinárodní scéně, tak s anglickým se setká častěji... Navíc já spíš používám tak trochu kombinaci dvou různých romaji (konkrétně Nihon-shiki a Hebon-shiki) a to se místy liší i od anglického opisu (např. shiita vs sheeta). Sice to používám v rámci svého stylu jednotně, ale asi bych se měl rozhodnout buď pro jeden nebo pro druhý... (vlastně používám 1:1 opis jednotlivých kan, tak jak se je učím... takže proto například shi místo si (změna oproti Nihon-shiki) nebo ou místo ō (oproti Hebon-shiki)...)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.7.2007 11:48 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Tak je pravda, že je to poněkud sporný snímek. Člověk se v tom snadno ztratí, řekl bych že Hauru no Ugoku Shiro patří k nejsložitějším Miyazakiho filmům vůbec. A důsledek je ten, že ho někteří zcela zatratí. Mě zaujal a dokonce jsem ho již viděl i více než jednou. Tady hodně záleží, co od toho očekáváte, protože například akci tam v podstatě nenajdete... A rozhodně nejsem sám, komu se líbí (viz. například hodnocení na ČSFD)

    PS: ten režisér se jmenuje Miyazaki (česky by se psalo Mijazaki) by mě zajímalo, jak jste přišel na Myiazukiho :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    xvasek avatar 19.7.2007 13:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Ooops, omlouvám se mistrovi za zkomolení jména, byl to neúspěšný přepis z fonetické paměti zase zpět do písmenek.

    Jinak co se týká filmu - asi se na to ještě jednou mrknu. Co je zajímavé tak když jsem se tam díval loni někdy na začátku roku, tak tam tak vysoké hodnocení zdaleka nebylo.
    19.7.2007 14:07 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Nevím... dalo by se to vysvětlit tím, že se na to do hodnocení zařadila jiná skupina lidí, nebo že se dojem po každém dalším shlédnutí vylepšuje... nicméně já patřím k těm, co se jim to líbilo hned napoprvé...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Bluebear avatar 19.7.2007 15:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Mně se Howl's Moving Castle líbí velice moc a nepřijde mi nijak moc složitý, rozhodně ne víc než jiné Miyazakiho filmy. :-D

    Koukněte na Furi Kuri, tomu říkám složitý děj (a taky je to dobrý film) :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    kotyz avatar 20.7.2007 00:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Ghost In The Shell je tomuhle (ghibliovkam) nahony vzdaleny, ale libilo se mi. mam rad sci-fi z temny budoucnosti. prislo mi to jako plus minus animovanej blade runner a podobny filmy. jednicka se mi libila vic, dvojku uz sem misty moc nepobiral, mozna by to chtelo si ji pustit vickrat ...

    jinak hodne dobra vec je treba serial Shining Tears X Wind (k nalezeni na Kyuuketsuki fansubs), pribeh nic extra ale Mao je proste kocka ktery neni v svete rovno ;-) navic nemusite resit titulky, anglicky SSA/ASS sou vyrenderovany primo do filmu, cesky afaik zatim nikdo nenapsal ale to mozna spacham s nekym z ceskyho a slovenskyho jabberu, par obdivovatelu uz bysme tam meli ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 00:19 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Když chceš vědět, jestli někdo udělal české titulky, podívej se na http://manga.cz/preklady nebo http://www.otakuland.cz (ale ušetřím ti čas, neudělal :-))
    20.7.2007 00:27 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Jojo, jak říkám, není nadto umět anglicky, nebo ještě v lepším případě japonsky. To první už zvládám IMHO velmi dobře, s tím druhým začínám, takže tak za dalších deset let bych mohl titulky vypínat úplně :-D Do té doby u mě vede japonské audio s anglickými ASS/SSA titulkami :-) Nebo ještě obecněji... originální audio a pokud tomu nerozumím, tak anglické titulky (což v podstatě znamená, že krom anglických, českých, slovenských a jednodušších ruských filmů mám ke všemu anglické titukly). Z českých titulek už jsem tak nějak "vyrostl"...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 11:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    anglicky umim, to jo, ale precijen na to nekoukam jen ja. a uz sem byl osloven jestli ty titulky nechci prelozit nebo aspon pri tom asistovat. coz o to, kdyz budu mit anglicky tak to klidne prelozim, ale nechci je delat od nuly. casovani je hrozna pakarna. no ale ta dohoda zatim nejak vysumela ...

    na nektery anime by bodnul i ceskej dabing - abych to moh pustit i detem (ne svejm, nastesti me tohle nestesti jeste nepotkalo). mononoke hime by to ale asi nebylo, tam je trochu moc useknutejch rukou a hlav, mozna stejne jako v star wars epizode 3 :-D (sem si rek ze se na ni podivam a budu si delat carky, bod jedna splnen ale bod dva nikoli).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.7.2007 11:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    no ja z nich asi taky vyrostu, protoze sou vetsinou v takovy 'kvalite' ze abych moh aspon predstirat ze sem s nima spokojenej tak si s nima hraju dve hodky v subtitleeditoru (btw jeden z mala gtk programu ktery si do kdecek rad nasadim, mnohem lepsi nez treba kdeckovskej ksubtile, kterej ma sice mnohem vic tlacitek a podobny haveti ale umi toho s bidou pulku).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 12:23 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Něco mi říká, že bych si ho taky mohl nainstalovat... Přece jen i titulky upravené osvědčenými fansub skupinami občas mají nějaký ten nedostatek (například v mononoke použítí ashi-sama místo ani-sama)...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 11:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    no me to rikali kluci z irc ktery me k tomu privedli. tem verim, ty maji situaci zmapovanou ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.7.2007 21:53 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Tak už jsem zkouknul první tři díly Shining Tears X Wind... Pravda, příběh trošku slabší, ale o to návykovější... A koček je tam je tam víc (třeba Kureha) ;-)

    A ta japanizace angličitiny (=> a celý název katakaně: シャイニング ティアーズ クロス ウィンド) je docela super :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kyknos avatar 19.7.2007 08:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Nechápu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.7.2007 10:10 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Co konkrétně? To že se mi líbí to anime nebo ten zápisek? ;-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kyknos avatar 19.7.2007 10:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    fenomén anime
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.7.2007 13:31 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    hmm často sa stretávam s odporom ľudí proti anime, najčastejšie trpia typickým predsudkom väčšiny západnej populácie, že čo je kreslené, to je automaticky nejaká infantilná disney-like blbosť pre deti, takže keď počujú, že nejaký film je animovaný, tak ho odmietajú pozerať už z princípu

    ale veľmi sa im nedivím, pretože západní tvorcovia vlastne iné animované filmy (a seriály) ako pre deti ani nerobia, (až na výnimky ako napr. trio z belleville, samurai jack) a tento pohľad sa potom prenáša aj do médii a následne do hláv väčšiny ľudí
    kyknos avatar 19.7.2007 17:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Ale já mám animované filmy rád :)

    Naopak, u hraného japonského filmu obvykle trpím stejně jako u anime. Kresbou to není :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.7.2007 21:11 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    no ved som v zasade 'nenapadal' priamo teba, kedze som vlastne nevedel ake su tvoje dovody, ze anime nie je tvoja salka kavy

    bola to viac menej taka poznamka a povzdychnutie nad tym, s akym zmyslanim sa u ludi najcastejsie vo vztahu k anime (a vseobecne kreslenym filmom) stretavam :-)
    19.7.2007 18:00 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Spousta lidí tuší co je anime, ale jelikož se jim vybaví především Pokémon, tak k tomu nemají moc důvěru...

    Z amerických dospěláckých animáků bych rád připoměl Heavy Metal a jeho volné pokračování Heavy Metal 2000. Tyhle filmy bych dětem opravdu nedoporučil :-D
    Bluebear avatar 19.7.2007 15:54 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Můžeme udělat dohodu: my tě nebudeme nutit koukat se na anime a ty nás nebudeš nutit mluvit lužickou srbštinou :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    kyknos avatar 19.7.2007 17:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Lužické anime!!!
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.7.2007 22:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Japonská srbština!!! :-D
    Conyx avatar 19.7.2007 10:17 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)

    Myslím, že se mnou budeš souhlasit, když řeknu, že je Hayao Miyazaki génius.

    Třebaže většina jeho filmů nejsou pohádky, své kouzlo mají. O hloubce myšlenek ani nemluvě. >Můj soused Totoro< mě sice nezaujal, ale je jasné, že nejsem cílovým divákem tohoto filmu. :)

    Nejvíc bodů bych dal >Sen to Chihiro no kamikakushi<. Postavy jako "Beztvář", "Říční duch plnej bordelu" nebo "Lampa na nožičkách" mě fakt dostali. :)

    P.S.: S těma názvama filmů si to tak neber. :D Film dává svému jménu tvář, ne naopak ;) a jistě víš, že "Cesta do fantazie" se u nás bude mnohem lépe prodávat. IMHO je takovým trapným zvykem české produkce dávat do názvu filmů výrazná slova, takže v důsledku znějí všechny stejně a všechny stejně trapně...

    19.7.2007 10:25 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)

    Myslím, že se mnou budeš souhlasit, když řeknu, že je Hayao Miyazaki génius.

    Budu. Jsem přesně téhož názoru...

    Třebaže většina jeho filmů nejsou pohádky, své kouzlo mají. O hloubce myšlenek ani nemluvě. >Můj soused Totoro< mě sice nezaujal, ale je jasné, že nejsem cílovým divákem tohoto filmu. :)

    Trvalo mi dlouho než jsem se odhodlal se na Totora podívat, ale pak mě dostal... Sice nejsem cílovým divákem tohoto filmu, ale zamiloval jsem si ho i tak :-)

    Nejvíc bodů bych dal >Sen to Chihiro no kamikakushi<. Postavy jako "Beztvář", "Říční duch plnej bordelu" nebo "Lampa na nožičkách" mě fakt dostali. :)

    Jojo, Chihiro je vynikající, ale mě víc přirostla k srdci Mononoke. Mám ten dojem, že mezi těmihle dvěma a ještě Naushikou se vedou nekonečné spory, který z nich je vlastně nejlepší. :-D

    P.S.: S těma názvama filmů si to tak neber. :D Film dává svému jménu tvář, ne naopak ;) a jistě víš, že "Cesta do fantazie" se u nás bude mnohem lépe prodávat. IMHO je takovým trapným zvykem české produkce dávat do názvu filmů výrazná slova, takže v důsledku znějí všechny stejně a všechny stejně trapně...

    Mno, asi máš pravdu...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Conyx avatar 19.7.2007 10:44 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Jojo, Chihiro je vynikající, ale mě víc přirostla k srdci Mononoke. Mám ten dojem, že mezi těmihle dvěma a ještě Naushikou se vedou nekonečné spory, který z nich je vlastně nejlepší. :-D

    Mononoke je skvělá, Chihiro jsem dal nejvíc bodů zřejmě proto, že jsem Mononoke viděl už hodně dávno, takže si ji moc nepamatuju. Utkvěla mi hlavně myšlenka "Žádný stoprocentní záporák". Ať jsem se snažil sebevíc, nenašel jsem žádnou postavu, která by měla skutečně špatné/sobecké úmysly (z vlastní vůle), a přesto se ve filmu "válčilo". Tohle je příklad pěkného filmu s "nečernobílými postavami".

    jnc avatar 19.7.2007 10:22 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    rADOn avatar 19.7.2007 10:38 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Chybejici kousky
    a co Ghost in the Shell ? Akira ? Z Mononoke jsem byl unesen ale Kenji Kawai vladne :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    19.7.2007 10:45 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybejici kousky
    Na Ghost in the Shell mám v plánu se podívat, o Akiře jsem ještě neslyšel. Jak jsem v blogu poznamenal, tak zatím moje znalosti anime tvoří z větší části Miyazaki a Studio Ghibli... A je tomu tak z větší části proto, že jsem s anime začínal až někdy začátkem letního semestru...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 00:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybejici kousky
    na zacatek celkem dobrej vyber. ja zacinal nekdy loni nebo na zacatku letosniho roku Narutem a Ghost In The Shell. vlastne uplne na zacatku bylo Final Fantasy - Esence zivota (The Spirits Within) ale to neni klasicky anime ale CGI animace, nicmene je to zatracene dobry.

    btw stejne jako Final Fantasy je i Shining Tears X Wind udelany podle hry na PlayStation ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 09:47 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybejici kousky
    Naruto je u mňa osobne dosť priemer, další z radu anime typu "chcem byť najlepší ninja/samurai/spevák/mecha pilot/tréner pokémonov", čo by ostatne až tak nevadilo, ale schématické charaktery a preťahované súboje, ktoré sa tvária cool na kvalitách tohoto anime nepridajú. No ale aspoň je to väčšinou celkom zábava :)
    kotyz avatar 20.7.2007 11:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybejici kousky
    prave, mam stazeno 30 dilu, videl sem (a titulky v editoru ladil do pouzitelna) u dvaceti a uz me docela presla chut pokracovat. a dilu to ma 220. navic to mam nahrany z americkyho foxu takze to je reklamou nasakly - porad nekde skace nakej reklamni banner, aby si uzili i ty, co maji jinak reklamy vystrihany. blefuj!
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.7.2007 10:51 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    tak laputa hned putuje do watchlistu. a totoro taky, jsem zvedavy, jak skousknu detsky film ;)

    mimochodem, pises jen o ghibliovkach, co jina anime?
    19.7.2007 11:02 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Jiná anime jsou zatím ve fázi searching... Jinými slovy, hledám něco, co by mě zaujalo podobně jako Miyazaki...

    Ale viděl jsem i pár jiných, namátkou Hrob Světlušek, Barefoot Gen, Omohide Poro Poro, Millenium Actress, Hellsing (OVA, manga i TV sérii)... Ale většinou nedosahovala kvalit Miyazakiho filmů. Hrob světlušek a Barefoot Gen sice podobné kvality mají, ale prozměnu nejsou až tak úplně moje krevní skupina... Tedy jedno shlédnutí a dost...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.7.2007 13:07 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    to mas tezky..kdyz zacnes sestnactiletou whisky a pak ti nekdo donese tuzemak..tak ti pak logicky to druhy tolik nepojede. kdyz jsem jako malej fakan docet pana prstenu tak jsem dokvaltoval do knihovny a marne se dozadoval dalsich desitek ne-li stovek takto podobne skvelych knih idealne od Tolkiena a pak prisel na tu krutou pravdu ze kvalitnich veci je jak safranu. recenze na manga.cz budiz ti pruvodcem..Miyazaki je jen jeden.
    19.7.2007 14:08 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Jojo... Tolkien je to samé... Tam taky nemám moc chuť číst nic jiného než Tolkiena... Člověk se tou kvalitou strašně rychle rozmazlí...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 00:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Totora uz mam taky na seznamu, bracha se zna s jednou anime-zavislackou takze mam stalej prisun zarucenych tipu co stoji za skouknuti ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.7.2007 10:54 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    ackoliv to neni Ghibli, tak Akira, Hrob svetlusek a Vampire Hunter D jiste patri ke klasice,ze serialu bych doporucil Cowboy Bebop, Ranma 1/2, Noir, Neon Genesis Evangelion, Full Metal Alchemist..
    19.7.2007 11:05 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Hm... Hrob světlušek Ghibli je... jen to není Miyazaki ale Takahata. Ale díky za tipy...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.7.2007 13:12 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    jasne, omyl. Grave of the fireflies se da bohuzel skouknout jenom jednou v zivote, protoze takovy depresivni stavy - do kterejch se clovek po tom filmu dostane - obvykle nechce uz nikdo nikdy opakovat.
    19.7.2007 14:44 MiK | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Hrob světlušek jsem viděla nejméně 10x (hraný), anime asi 2x :)
    19.7.2007 21:59 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    probůh, proč se tolikrát dívat na takovou blbost? (viděl jsem hraný i kreslený)
    20.7.2007 12:09 MiK | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Blbost? Mě se to moc líbilo. Ale neberu ti tvůj názor - proti gustu... ;)
    19.7.2007 15:20 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    saikano jsi videl? doporucuju. to na me nechalo jeste vetsi stopy nez hrob svetlusek. tak hutnou a depresivni atmosferu jsem v zadnem jinem filmu/serialu nezazil. (kdyz se clovek prenese pres ty anime klise...)
    19.7.2007 17:37 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    rADOn avatar 19.7.2007 17:59 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Appleseed
    Appleseed me vyslovene zklamal. Vypada moc hezky ale dej je takovej zmatenej, jako by to byl vystrih z nejakyho delsiho filmu. A ten technoutopismus mi prijde trochu detinskej. Doporucuju GitS Innocence, je o stejnem tematu a libil se mi o moc vic. Mozna je to tim ze neni tak optimistickej :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    19.7.2007 19:20 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Appleseed
    Nojo, Appleseed je spíš takovej popcorn :) Ale grafiku má výbornou.
    19.7.2007 22:01 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Appleseed
    Innocence je jen pseudointelektuální dílko postavené na grafických orgiích ;) když GitS, tak Stand Alone Complex
    kotyz avatar 20.7.2007 00:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    prvni tri neznam, o poslednich dvou sem uz cosi zaslech - ze stoji za to. vyzkousime - uvidime. hlavne at to nema 220 dilu jako Naruto (videl sem jich zatim 20 a porad vaham jestli ma cenu se podivat i na dalsi). :-D

    a co Dragon Ball Z ? - podle wikipedie klasika z nejklasictejsich mezi serialama ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 01:11 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    neboj, nekde kolem 130. diku konci jedna serie. po ni nasleduje +-70 neskutecne trapnych a nudnych filleru, ktere je lepsi preskocit. takze tech dilu zase tolik neni. ;)

    jestli chces anime, na ktere budes koukat az do duchodu, tak one piece.
    19.7.2007 13:00 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Ja by som z filmov ešte okrem Akiru (čo je must-see) odporučil Tenshi no tamago (Angel's Egg - priam umelecký skvost), Sennen joyu chiyoko (Millennium Actress - zaujímavá romantická dráma), Ninja Scroll (akciou nabitý film o samurajoch a ninjoch so skvelou animáciou)

    Zo seriálov Full Metal Alchemist, Slayers, Irresposible Captain Tylor, Monster, Now and Then Here and There, Hikaru No Go, Haibane Renmei, Hellsing. Tieto patria medzi najlepšie čo som videl.

    Informácie ku všetkým čo som uviedol sa dajú nájsť na csfd.cz.

    A čo sa týka Mononoke, mám podobný názor ako autor blogpostu, že všetko je úplne vyvážené a dovedené k dokonalosti.
    19.7.2007 13:05 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    hmm ešte ma napadlo že ku kapitánovi Tylorovi toho príliš veľa na csfd.cz nie je. Ide o typického zástupcu vynikajúceho seriálu, ktorý skoro nikto nepozná :-). Ale výbornú recenziu je možné nájsť napr. tu.
    19.7.2007 14:05 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Millennium Actress jsem viděl. Bylo to pěkné, i když Miyazaki to není... Pak ještě z toho seznamu Hellsing - výborná věc, ale trochu moc akční (na můj vkus), i přesto ho mám ale přečteného zatím celého a zkouknutého taktéž (jak TV seriál, tak OVA série)...

    Na ty ostatní se podívám... Momentálně mám zálusk na tu Akiru a docela jste mě navnadil na Tenshi no tamago...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.7.2007 15:04 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    musím súhlasiť, že Hellsing má tak trochu slabší príbeh aj vývoj postáv, ale čo ma zaujalo je samozrejme Alucard, jedna najcharizmatickejších postáv aké som kedy videl :-), a aj vizuálne spracovanie je výborné

    a docela jste mě navnadil na Tenshi no tamago...
    veľmi silno odporúčam ešte raz, je to vskutku umelecký zážitok
    19.7.2007 13:22 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    jinak od Ghibli bych mohl doporucit co jsem videl jeste trochu mene zname (a dobre) filmy - Only yesterday, I Can Hear the Sea,The Cat Returns
    19.7.2007 14:16 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Z těhle třech jsem neviděl akorát I Can Hear the Sea... Koukal jsem, že na ČSFD má celkem nízké hodnocení, ale je to Ghibli, tak to nevynechám už z principu... The Cat Returns je pěkná... a je tam jedna strašně náviková písnička (Kaze ni Naru)... I když jednodušší než některé jiné Ghibliovky. Only Yesterday se mi taky líbilo, nicméně věřím, že pro mnoho lidí to tématicky není to pravé ořechové... Ještě jsem také viděl prvotinu mladého Miyazakiho (Gorou Miyazaki) Gedo Senki (Gedovy válečné letopisy). Sice ještě nedosahuje kvalit svého otce, ale myslím, že za zhlédnutí to stojí...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.7.2007 22:04 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    u Gedo Senki možná lidem víc řekne anglický název - Tales of Earthsea. A sice je to roztomilé, ale vydržel jsem to jen do půlky a pak jsem to vypnul zhnusením z toho, jak překopali knížky
    19.7.2007 23:43 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Já jsem měl u tohohle stejnou výhodu, jako když jsem poprvé koukal na Pána Prstenů - literární předlohu jsem nečetl, takže jsem si to užil. Teď, co jsem Pána prstenů (a Silmarillion, Hobita, Nedokončené příběhy, ...) četl, už mi filmová série Pán prstenů přijde jako neskutečné komerční prznění vynikající literární předlohy. Proč, sakra, proč jenom vynechali Toma Bombadila?! Abych pravdu řekl, ono u Naushiky je to podobné, byť jsou manga i anime z rukou téhož autora. Co jsem si přečetl manga sérii, tak už si ten film tak neužívám...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.7.2007 16:20 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Tak jsem se dneska po obědě podíval na Umi ga Kikoeru (Ocean Waves) a musím říct, že mi uniká důvod nízkého ratingu na CSFD. Film se mi opravdu líbil, Miyazakimu se sice nevyrovná, ale pořád je to svým způsobem Ghibli - a to se mi líbí. Výborné vyprávění ze středo- a začátku vysoko-školských let dvou kamarádů a jejich (společné) lásky. Vzhledem k tomu, že právě tyhle léta prožívám (mám za sebou první dva semestry na vejšce), je mi tohle téma velmi blízké a možná bych se tam i v některé z postav našel. :-) Snad jen škoda, že je tak krátký (70 min)... Nevím, i postava Rikako mi byla sympatická a soucitíl jsem s ní, dílem možná proto, že jsem podobnou (byť zdaleka ne tak rozsáhlou) izolaci od zbytku třídy prožíval na střední... Člověk si připomene, že není jediný, kdo mívá v neznámém prostředí problém najít nové přátele, lásku, porozumění...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.7.2007 15:54 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Komu se libilo Samurai Champloo?
    19.7.2007 16:06 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    tadyyy! tak vizualne perfektni dilko s paradnim soudtrackem se jen tak nevidi. champloo se moje srdcovka (spolu s cowboy bebop).
    19.7.2007 16:15 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Me fascinuje ta interaktivita v podobe drobnosti, jako jsou vysvetlivky a upresnovani zvlastnich pojmu. Champloo je chladne a vladnouci (© s0)!
    19.7.2007 19:03 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Co jsem to tu tak zběžne prohlédl, tak mi tu chybí akce jako Blood the last vampire a ze seriálů Cowboy Bebop, to je docela slušná sranda, někdy jak ze života, lednice ve které dlouho nikdo nebyl si vytvořila vlastní floru a faunu a pod.
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
    19.7.2007 19:56 CyberDragon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Hm, neda se nic delat, ale me uchylactvi musi ven:
      Parba:
    • Ping Pong Club (hardcore!!!)
    • Great Teacher Onizuka
    • Renkin_San-kyuu_Magical_Pokaan
    • Ebichu
    • Momoiro Sisters
    • Cromartie
    • School Rumble
    • Azumanga Daioh
    • Ranma
    • Akagi
    • no a na odpocinek Gantz, RahXephon nebo Ergo Proxy, ...
    ^_^
    Václav 20.7.2007 16:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Ranma je super! Azumangy jsem viděl jen pr dílů a super :-)

    Ještě doporučuji :
    • Elfen Lied
    • Samurai champloo
    • Full metal panic - fummofu (pozor, hrozí natržení bránice)
    • Outlaw Star
    • Cowboy Bebbop
    • Chrno crusade
    A pro šílené ajťáky cyberpunkové psycho:

    Serial experiments: Lain
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    20.7.2007 22:31 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    A pro šílené ajťáky cyberpunkové psycho:

    Serial experiments: Lain
    zajimava kresba, pripomina mi haibane renmei. a navic jsem podle tebe cilova skupina ;) dik za tip
    Václav 20.7.2007 22:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Není zač :-) S tou kresbou souhlasím, podobný styl jsem viděl u anime poprvé.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    20.7.2007 23:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Jo, Lain je sympatická holka... :-D
    21.7.2007 02:17 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    :)) saakrys, kde ta lain byla, kdyz se u davida kolibace hlasovalo?
    kotyz avatar 19.7.2007 23:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    fakt pekny (mozna by z toho moh bejt i clanek), dik za tip na matrosku a libass (i obycejnsky .sub v tom vypada docela dobre).

    jeste otazecka - jak udelat screenshot mplayeru aby bylo videt i video a ne jednobarevna plocha? (pouzivam jako video vystup xv, je tohle duvod proc to nejde?)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.7.2007 23:56 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    -vf screenshot a Ctrl-S
    20.7.2007 00:04 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Já používám xv video výstup a funguje mi to normálně na Alt+PrintScreen, intel driver na grafiku, gnome... Stejným způsobem mi to funguje i v ostatních přehrávačích (konrétně totem a gxine). Stará se o to gnome-screenshot... Ale osobně bych to tipoval na driver. Ještě jsem to nezkoušel, ale je možné, že když je video v overlayi, tak to pak to video při pokusu o screenshot nevyplivne. Můžete zkusit -vo gl2, jestli to pomůže, renderování přes opengl by to snad blokovat nemělo...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    20.7.2007 00:12 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Hm... tak jsem zkusil gstreamer video output přepnout na overlay (v mplayeru to neumím a nechce se mi to hledat v manuálu/dokumentaci) a totem mi pak při screenshotu také místo videa vyplivne černý obdélník... Ale u intelu je u overlaye jakýsi bug, takže barvy jsou hrozné... takže je pro mě výhodnější i pro sledování používat pouze Textured Video...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 00:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    jj, je to overlay. tohle sme resili se sousedem kdyz se snazil dostat video na televizi, plocha ok ale misto obrazu temno. nastesti ati drivery pro wokna maji tohle poreseny dobre - theatre mode, rovnou to hodi i do fullscreenu a pokud se to neminimalizuje je to tam porad, i kdyz mam trebas pres to hozeny jiny okno. skoda ze v linuxu tomu tak neni, stacilo by aby mi na radeonu ten tv vystup jen vubec nejak chodil ale to ne. (uz sem s tim laboroval tolikrat a vysledek nula. takze ted si tam necham open ovladace z distribuce a uz do toho radsi nehrabu). sem fakt asi blbec, jednu ati v jednom kompu uz sem mel a do druhyho sem poridil tu samou, protoze byla skoro zadarmo.:-D

    ale tak zly to zas neni - video jede, 3d taky (ikdyz na poradny hry to neni, moc malo fps) a i beryla sem na tom rozjel (a zjistil ze je mi spis na obtiz nez k uzitku).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.7.2007 00:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    no to byl taky jeden z duvodu proc tady tu atinu mam, integrovanej intel (i815 afaik) ma ten overlay fakt nejakej divnej - avicka mi hrali slusne jen kdyz sem mel rozliseni 800*600 jinak pri vyssim se to kostickovalo a sekalo a dvd neslo vubec, psalo to neco jakoze 'unable to create overlay'. tak sem sel do toho radeonu zas - ma dvi, pasivni chlazeni, tv out (kterej mi sice nepude pod linuxem ale pod woknama de dobre a jediny co doma prehraje dvd je pocitac takze to supluje domaci kino), akceleruje pekne mpeg I i II a stoji 1000,- s dph cedeckem peknou krabici a jeste peknejsi samolepkou (samolepka me vzdycky dotane).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 01:35 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Já jsem s intelem (GMA 950) celkem spokojenej. Jak mplayer tak gxine mi z toho ždíme celkem slušný výsledky, totem bohužel trpí oněmi čtverečky (byť při použití gxine backendu pouze v minimální míře). Jak jsem se před chvilkou trochu probíral různými drivery a jejich parametry v mplayeru, tak jsem dospěl k názoru, že jak mplayer tak gxine používají u všech driverů (které zoom zvládají) lineární extrapolaci, výsledkem čehož je velmi slušný obraz, totem přes gstreamer pak provede resize necitlivě natvrdo, a totem přes xine-lib něco mezi (asi nějakou horší formu linární extrapolace). V normální vzdálenosti od monitoru (tzn. u 15.4" 1280x800 displaye tak metr a více) pak již člověk v podstatě žádné čtverečky neregistruje. Také jsem zjistil, že přes gl driver lze zapnout bikubickou interpolaci, pak již v podstatě není poznat, že by zdrojové video mělo menší rozlišení než to na které se dívám (krom určitého stupně rozmazání detailů, ty se tam prostě přidat nedají, ale jakékoliv náznaky čtverečků mizí), ale video je absolutně nekoukatelné, procesor jede na 100 % a brutálně nestíhá.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 11:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    no se zoomem u xv sem spokojen. pres x11 mi to kdysi nehralo vubec a pak uz sem to nezkousel a sdl a gl hralo ale hrozne to to zatizilo cpu. a jelikoz nemam zadny delo ale jenom gigahertzovy P3 tak se budu drzel starych osvedcenych veci. ze mi to nejak urychli grafika na to moc spolehat nemuzu, ta je rada ze je rada ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.7.2007 11:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    proto taky pro me nema smysl hd video treba v h.264. uz blbej elephants dream pri 1024*768 se mi lehce sekal. a to jeste neni uplne hd video, to zacina az trochu vejs ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.7.2007 00:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    me vyskoci ksnapshot, vyfoti, ale misto videa jen jednobarevna plocha. pritom pred lety v mandraku mi to chodilo (jednim casem, pak uz taky ne. a neuvedomuju si ze bych neco delal jinak) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 00:46 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Právě... jeden z důvodů proč mám podezření na overlay. Nevím, jak se k tomu dobrat v KDE nebo mplayeru, tedy, jak přepnout overlay při použití stejného driveru na něco jiného, ale teoreticky by se dal vyzkoušet nějaký jiný driver, který overlay nepodporuje, např. x11, gl nebo gl2. Nevím sice, jestli overlay podporují nebo ne, ale za zkoušku to IMHO stojí... (a preferoval bych ty opengl, x11 má jenom lineární resizing).
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 01:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    no pouzivam xv ze zvyku protoze driv to bylo to jediny pres co mi videlo hralo pouzitelne a pozdeji uz sem do tohonehrabal. neni nejaky prepinac/funkce primo v mplayeru nebo nejakym frontendu (mam uz dva dni amplayer a sem na vrcholu blaha) ktera by mi ulozila snimek z videa nekam na disk treba jako png? tim by se problem elegantne obesel.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.7.2007 01:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    oprava - amplayer/smplayer.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 01:27 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Tady. Jen se člověk musí obejít bez těch cool ass stylovaných titulků :'(. Ve frontendech (k mplayeru je ale nepoužívám a moc ani neznám) jsem něco podobného viděl v gxine (file->snapshot) i v totemu (edit->take screenshot, funguje i s overlayem, ale při použití gstreameru se mi tady H264/AVC video děsně seká), tak můžu jen tušit, že v kaffeinu by také něco takového mohlo být také...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 11:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    nevadi, to zapnu jen pro ucely udelani screenshotu a zas to prehodim zpatky ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 12:15 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Jestli to je reakce na ty titulky, tak ty chybí jenom v tom screenshotu, ve videu normálně jsou... Jestli to je reakce na to sekání, tak alespoň mě se to seká tolik (při použítí bikubické interpolace), že ani na ten screenshot by to nebylo...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 00:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    jo to je mozna tim driverem. driv sem mival nvidii a ted mam ati. ani ve win mi to v zadnym prehravaci nejde, jediny s cim se mi to povedlo byl nakej shareware program, myslim hypersnap-dx. tam sem povolil snimat i z direct x a voila, video v mplayeru bylo vyfoceny, akorat jen to video v nativnim rozliseni (cili mensi obdelnicek obrazu) a nic jinyho. zadna plocha ani okno prehravace. ale ucel to splnilo, kamosovi sem ukazal obrazky z vystrihanejch scen z filmu stargate. (skoda ze je z ty verze co bezela uz nejmin desetkrat v bedne vystrihali, pomahaji aby do sebe veci zapadali lip ... )
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.7.2007 01:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    sem se dneska nejak rozkecal, doslo i na wokna ve kterych sem sice uz hodne dlouho nebyl ale vymazat je asi nikdy nevymazu. no co ma taky clovek v jednu rano delat kdyz nemuze a nemuze usnout ... ?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2007 01:14 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Co? Jedna možnost je svařit si slivovici s medem... po tom se spí nádherně... Já ale chodím spát obvykle mezi jednou a druhou raní... takže celkem ještě pohoda...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    kotyz avatar 20.7.2007 12:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    no ja ted taky. driv sem chodival driv, ale ted se v tom hicu usnout moc neda. no uz sem mi povedlo jit spat az v pet rano za denniho svetla (to bylo myslim jak sem zachranoval instalaci archa po tom co sem si omylem smaznul cely /usr a na nove davali to skvely japonsky akcni sci-fi, presne takovej druh filmu mam rad - cesty casem, mimozemstani a hodne presnyho strileni) :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    25.11.2012 18:02 Martina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Ahoj :) můžu se zeptat ,jak se jmenuje to anime na techto posledních obrázcích ? :)
    25.11.2012 20:10 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anime (a Fedora)
    Ahoj :) Na většině obrázků je Princezna Mononoke (Mononoke-Hime), na posledních dvou je Sen a "odčarování" Chihiro (Sen to Chihiro no Kamikakushi), český ofiš název je Cesta do fantazie. Jsou to obrázky odkázané v textu, ale víc jsem jich už kdysi "psychicky nezvládl" znovu udělat a převést na ABC po ztrátě z původního zdroje.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.