abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.8.2007 12:38 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    lol, to už je trochu moc :-)
    21.8.2007 12:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tebe a autora článku nejsem schopen rozlišovat.
    21.8.2007 12:49 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    kvôli nicku? tak kukni na avatar, ja som vždy tá lama...
    21.8.2007 13:05 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    jednoducho, jeden pouziva gnome a druhy kde :)
    21.8.2007 12:49 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    "s přátelí"

    Všechno, ale tohle...
    21.8.2007 13:14 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Juj... to je z hladu... hned to opravím :D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 12:57 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    K tomu dialogu Windows: Nevýhody jsou též na snadě, vrátit se o několik pater v systému výše není činost zvládnutelná na jedno kliknutí Máš pravdu, není to na jedno kliknutí ale na dvě. Takže tohle bych jako nevýhodu neviděl. A otázka k čemu je v dialogu pro otevření souboru iknoka k vytvoření adresáře? No, jestli to nebude tím, že dialogové okno pro otevření je nápadně podobné tomu pro uložení (hint: jsou stejné).

    Pokud pak vychvaluješ dialog od Applu ("vzdušný" :-D), pak mám vážné podezření že's dneska snědl něco špatného.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    21.8.2007 13:21 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ano, musí člověk rozbalit to nabídku, pak pokud je hluboko, tak půl hodiny rolovat... a pak, s trochou štěstí, se trefit do té správné složky. Dělal jsem to svého času ve win často a nikdy mi to nevyhovovalo, v gtk mi to naopak vyhovuje. Rozdíl mezi jedním kliknutím a mezi kliknutím a následným dalším kliknutím někde uvnitř comboboxu, je zcela zásadní, tím spíš, pokud je to jedna z nejčastějších akcí, co člověk dělá...

    A co jsem snědl? Právě že ještě nic. Dialog od Applu hodnotím jako designově hezky zpracovaný, ale chybí tam cesta. To prostě nejde, mít dialog bez cesty, ale jinak je pěkný (až na to proužkované téma...)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 15:23 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Asi jsem spravne nepochopil v cem je problem, takze to co myslim ja je toto: Zalezl jsem si hezky do adresare /home/deus/mp3/instrumentalni/metal/romantika/soundtrack a chci se vratit do sveho domovskeho adresare, tak rozkliknu kombo a vidim vsechny adresare cesty hezky pod sebou a kliknu na "deus" a jsem tam kde jsem chtel byt. Nebo's to myslel nejak jinak?

    Ad ten dialog od Applu: asi se ti tam vloudil nejaky spatny screenshot, protoze to co tam je neshledavam ani designove hezkym, ani rozumnym vyuzitim mista (proc je jen 70% okna vyuzito?)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    21.8.2007 15:49 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jenže mě stačí klinout jen jednou a nemusím se trefovat do 16x16 velkého tlačítka comboboxu předtím. Je to nejméně o jeden klik méně, a pokud to člověk používá často, což používám, tak se tím ušetří spousta času (možná i více než 50 % doby nutné na kliknutí na combobox, nalezení správného adresáře v něm a kliknutí na něj).

    Ad apple. Teď na to koukám, že je to jen nějaký draft, ale těch 70 % jste přece jen trochu přehnal... Tohle vypadá o něco lépe.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    22.8.2007 07:54 nigol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Mel by se opravit odkaz v tom puvodnim zapisku u obrazku Mac OS dialogu. Protoze ten puvodni nema s Mac OS X filedialogem nic spolecneho. Ten co uvadite pod odkazem Tohle uz je opravdu on. A tim padaji i ty 2 vami jmenovane nevyhody - nemoznost trideni podle kategorii a to ze neni nikde videt cesta. Navic pribyvaji vyhody treba v tom, ze muzete prochazet v tom levem panelu treba Smart folders apod.
    22.8.2007 11:25 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Text Edit, Mac OS X Tiger, ditto, ditto.

    Tady je navíc integrované vyhledávání Spotlight (plus volba kódování, která je specifická pro textový editor), ale osobně mi Mac OS X a jeho Finder neučarovaly. "Vracet" se v úrovních adresářové struktury lze pouze s tím "sloupcovým" zobrazením, které zabírá spoustu místa a nutí me scrollovat do strany. Ta horní roletka, která ve Windows slouží k procházení adresářové struktury, IMHO částečně kopíruje funkci sidebaru (a přidává posledně použité lokace).
    22.8.2007 12:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    V češtině se píše detto. Ditto vypadá strašně. ;-)
    22.8.2007 12:24 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    a ako vypada skratka dtto? pretoze to sa mi paci najviac...
    22.8.2007 12:51 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Mně se líbí ditto. ;)
    22.8.2007 13:07 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tak dobře pánové, až budu mít trošku víc času, tak to tam přidám, opravovat nic nebudu, už jsem to jednou napsal, tak ať to každý vidí, prostě přidám poznámku na konec (trošku delší poznámku)...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 15:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Asi jsem spravne nepochopil v cem je problem, takze to co myslim ja je toto: Zalezl jsem si hezky do adresare /home/deus/mp3/instrumentalni/metal/romantika/soundtrack a chci se vratit do sveho domovskeho adresare, tak rozkliknu kombo a vidim vsechny adresare cesty hezky pod sebou
    Jenže tam nejsou jen všechny adresáře cesty, ale taky všechny jejich podadresáře (jinak by to nebyl stromeček) a někde mezi nimi je abecedně zařazený rozbalený adresář z aktuální cesty. A těch podadresářů může být někdy hodně, takže najít mezi nimi ten správný je problém.
    21.8.2007 13:43 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    A vytvoření adresáře? V dialogu pro otevření souboru to nemá co dělat a dialogy pro otevření a uložení souboru dialogy na jiný typ akcí, a pokud jsou v nějakém systému totožné, tak je to z lenosti programátorů. V GTK jsou různé a v save dialogu ta ikonka, správně, je.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 13:06 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Na GTK dialogu mě štve hlavně to, že se ta cesta nedá nikam napsat. A asi nebudu sám...
    21.8.2007 13:16 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Četl jste vůbec, co jsem psal? Napsat se cesta dá, jenom přečíst ne (jinak než očima)...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 13:21 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jenom první dva odstavce, jdu to napravit.
    21.8.2007 13:18 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog

    <s>Teď koukám, že na tom vašem obrázku na to nějaké pole je. Jak ho tam dostat?</s>

    Update - (těsně před odesláním jsem na to přišel): Jo aha, už vím. Zase je to o něco použitelnější. :)

    Stačilo kliknout na to tlačítko vlevo nahoře ...

    DjAARA avatar 21.8.2007 13:30 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Aha, takže ten řádek Location je tam pouze pro ozdobu?
    21.8.2007 13:37 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ten se musí zapnout :-) Překvapivě nepomáhá ani to, že je to tlačítko, tedy očividně aktivní prvek :-)

    (někteří gui teoretici mě nebudou mít rádi, mhhh)
    21.8.2007 15:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tlačítko to je, ale podle ikony slouží k tomu, abych si k otvíranému souboru napsal nějakou poznámku. (Sám jsem přišel na to, k čemu slouží, až když jsem jednou usoudil, že se s tím GTK dialogem asi budu potkávat častěji a podle různých komentářů zde v diskuzích jsem pochopil, že má spoustu různých skyrtých vlastností. Tak jsem v tom dialogu klikal na kde co levým i pravým tlačítkem a zkoumal, co to udělá.)
    21.8.2007 17:40 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    No jistě, textový popisek by mohl vyvolávat dojem, že je to jenom nějaký náhodný literární útvar a k ničemu to není :-)
    21.8.2007 21:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Textový popisek je „zadejte jméno souboru“. K tomu můžu říct jako uživatel jediné: „Já bych rád, ale jak?!“
    pavlix avatar 23.8.2007 14:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    no co třeba políčko location? (právě jsem to zkoušel)

    btw, location se objeví až po kliknutí na tu ikonku, ale příště už tam je.

    No... chlapci si dali záležet... už konečně dotáhli Qt file dialog, ještě nedávno jsem nadával pokaždý, když jsem ukládal něco z gtk aplikace.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    jnc avatar 21.8.2007 13:10 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    pekne.
    vyjde to aj knižne?
    Josef Kufner avatar 21.8.2007 13:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tak, teď zahoď myš a zkus to porovnat znovu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.8.2007 13:17 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Myš? Ale ne, kdo dneska v gui nepoužívá myš... Když chci používat klávesnici, tak si vrtím v CLi...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Josef Kufner avatar 21.8.2007 13:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tohle je hodně debilní argument. Klávesnice je výrazně efektivnější v mnoha směrech bez ohledu na to, zda je UI grafické nebo textové.

    Takže ještě jednou: Zahoď myš a vyzkoušej je znovu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.8.2007 13:25 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tak ještě jinak. NE NE NE a NE. Když už mám v ruce myš, tak nebudu chmatat po klávesnici. Akorát to zdržuje. Je pokrytecké si myslet, že běžný uživatel počítače bude upřednostňovat klávesnici před myší... Upřímě, nikdy jsem neotvíral soubor pomocí klávesnice, ani ve win, ani v kde, ani v gnome, jedině v CLi, a dokud mi chodí myš, tak po tom ani netoužím.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Josef Kufner avatar 21.8.2007 13:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tak například když píšeš nějaký text a chceš se podívat do jiného souboru, co tam je. Ruce máš na počátku na klávesnici. Zmáčkneš Ctrl+O, objeví se ti dialog na výběr souboru. Teď začneš někde lovit myš, po ulovení myši začneš lovit kursor myši a pak se nějak doklikat k tomu co vlastně chceš... Druhá možnost je nechat ruce na klávesnici, zmáčknout pár šipek nebo písmenek a entr. Ovšem u Gtk dialogu budeš mít problém už v okamžiku, kdy požadovaný soubor bude v sousedním adresáři...

    A tenhle rozdíl se ještě znásobí, pokud místo myši máš k disposici jen touchpad, který je znatelně pomalejší než myš.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.8.2007 13:36 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    niekto tu nepozna ^L a pismenkove skratky cez alt...
    21.8.2007 13:37 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    okrem toho mam operu, takze viem, ze kliknut do zoznamu musim, lebo by som sa utaboval k smrti...
    pavlix avatar 23.8.2007 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Njn, zlá opera.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.8.2007 15:43 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    njn, zle qt
    Josef Kufner avatar 21.8.2007 13:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    O ^L vím, ale je to dost mizerně provázané se zbytkem dialogu. Spíš je to taková náplast na chyby v návrhu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.8.2007 14:03 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    nove verzie to maju tusim aj zabudovane do layoutu, ja mam len 2.8
    Josef Kufner avatar 21.8.2007 14:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jo, ten řádek tam je (mám 2.10). Je tam i čudlík na jeho schovávání, ale i tak se to nechová dosti podivně a i když to chceš proskákat tabem, tak fokus lítá všude možně...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.8.2007 14:15 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    ctrl+tab (pokud se použije jenom tabelátor, tak se zasekne v tom editačním políčku, protože tam je na tabelátor nějaká akcička, konkrétně doplnění názvu souboru, pokud je víc možností, tak se rozbalí nabídka) a jede to zleva doprava odshora dolů. Tomu vy říkáte všude možně?
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Josef Kufner avatar 21.8.2007 17:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ctrl+tab je na nic, protože to z toho editačního políčka přeskočí do záložek a pro jistotu to rovnou tu první aktivuje, takže to zdrhne z vybraného adresáře někam úplně do háje, tedy přesněji do home.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.8.2007 17:44 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Co to máte za verzi? Mě to sice do záložek také skočí (což je v pořádku), ale nic to neaktivuje...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 18:38 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Poslední Gtk+ přejde (konečně) na záložku po jednoduchém kliku na ni. Toto je zřejmě vedlejší efekt...
    21.8.2007 14:18 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Mně by se líbilo, kdyby se mezi prvky dialogů dalo pohybovat pomocí "spatial navigation" - tak jak je to např. v Opeře pro pohyb mezi odkazy. To by podle mě hodně pomohlo eliminovat myš.
    pavlix avatar 23.8.2007 14:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Myš mam odloženou mimo dosah ruky.... a natahuju se pro ní, když proklikávám nějaký složitější webovky nebo mapy (na webu používám accesskeys).

    KDE (včetně aplikací) je pořád ještě mnohem víc programmer-friendly (a podle mě i user-friendly) než gnome... jediný, co mě mrzí je stabilita některých těch aplikací... ale co jsem slyšel, tak to na gtk/gnome neni lepší.

    Jo... a taky licence... přecejenom GTK licence je pořád o něco volnější než GPL (i když těžko říct, když se u GPL prosazují i utkvělé názory některých vývojářů, nejen text licence a autorský zákon).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.8.2007 13:19 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    chytas sa stebla, imaginarneho...
    DjAARA avatar 21.8.2007 13:34 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Myš jsem zahodil už dávno. Většinou je dost daleko od středu klávesnice a tak by její shánění zabralo moře času. A i tak hodnotím Gtk dialog jako použitelnější. Třeba to bude tím, že ho denně používám a tak si s ním rozumím.
    21.8.2007 13:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    to chce trackpoint, genialna vec :)
    DjAARA avatar 21.8.2007 13:59 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Zatím nemám, ale přemýšlím nad tímto IBM/Leonovo.
    21.8.2007 14:02 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404. :)

    ale viem co myslis, je to dost draha klavesnica so zbytocnym touchpadom. ale tusim existuje klasicka IBM klavesnica s trackpointom
    DjAARA avatar 21.8.2007 14:22 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ajaj, zmizel slash na konci odkazu :'(. Ale jsem rád, že víš co myslím ;-).
    22.8.2007 10:31 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ja uz o ni taky slysel, bohuzel sem neprisel na to, kde ji sehnat.. Tady v te je ten touchpad uplne k nicemu a zbytecne zvysuje cenu (ktera je uz tak dost vysoka)
    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    22.8.2007 11:45 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    http://www.clickykeyboards.com/ -- ale len dvojtlacitkove a beznadejne vypredane (a lacne isto nebudu)

    mozno by sa nasla na e-bay
    23.8.2007 18:28 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog

    Možná pomůže toto.

    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    21.8.2007 13:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Muhehe, to vychvalování dialogu z MacOS X mě vážně dostalo :-) Prej "vzdušný" :-D Vychvalovat něco tak blbě použitelného... člověče neměl ty si nějaké houbuičky? Nebo aspoň nějakého pořádně silného jointa? ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.8.2007 13:26 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ne, kecám z hladu. Ale designově je hezky zpracovaný, jak se používá nevím, protože Mac nějak při ruce nemám, ale tipnul bych, že žádnej zázrak to nebude... nějak tam chybí cesta k aktuální složce...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 13:25 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    ach jo...
    nejlepší je dialog QT, neb obsahuje nejvíce funkcí
    ja si pod slovom najlepší predstavujem niečo trochu iné
    nejlépe se pracuje s dialogem GTK, neboť je velmi jednoduchý, vzdušný a na jedno kliknutí se v něm dá dosáhnout většiny nejběžnějších činností,
    práveže nie, väčšinou okrem toho kliknutia musím ešte scrollovať, viď prvý odstavec tu

    ale serte už na to, buď pošlite konkrétne návrhy vývojárom gtk, alebo si pre mňa za mňa spravte vlastný file dialog, ale flejmovať sa dá aj o lepších veciach než o takejto blbosti...
    21.8.2007 13:35 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    tu (zatial :)) nikto neflamuje.

    v qt musis scrollovat tiez ak tam viac poloziek nez sa tam vojde (to plati aj pre rovnake zobrazenie ako ma gtk, ktore mam osobne radsej)
    21.8.2007 13:38 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    ale nie tak veľa :-) (ide o prehľadnosť, proste ten súbor rýchlejšie uvidím)

    a väčšinou tam zas toľko súborov nemám...
    21.8.2007 13:42 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    mozno by sa to druhe zobrazenie dalo nahackovat cez gtkrc, ked ti na tom tak zalezi :)
    21.8.2007 13:47 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    no je to vec ktorá mi tom dialógu najviac vadí...

    ale inak mi je to aj tak jedno, gtk programy až na inkscape, audacity a gtick nepoužívam

    ale ak sa ti to podarí, môžeš sem niekde hodiť návod, zíde sa...
    21.8.2007 13:59 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    no, ja som sa hrabal v rc suboroh len parkrat, takze neviem ci by som to zvladol :) ale ako na to cez glade pozeram, tak bude asi takmer cely hardcoded...
    Jardík avatar 21.8.2007 13:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Proč ukazuješ windows open dialog z dob win98? WinXP, možná i Win2000 mají vlevo taky jakýsi panel se záložkamy a Vista má dokonce i tu navigaci, jako má GTK dialog, ale na druhou stranu je zase nepřehlednej a plácá místem možná více jak ten GTK. Jednotlivé windows open dialogy najdete třeba na stránkách www.codeproject.com.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 21.8.2007 13:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Asi bych se měl naučit česki ...
    Věřím v jednoho Boha.
    21.8.2007 14:10 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Proč? Google. Co mi našel, to vypadalo podobně jako to na co jsem býval ve win XP zvyklý, tak jsem si řekl, že to použiju... Holt windows už nikde nainstalovaný nemám, abych si mohl udělat svůj screenshot... Ten ve Vistě jsem ještě v životě neviděl, tak nevím... Aha, tak jsem si ho našel... No musím říct, že ten z Win 98 vypadá použitelnějc... A teď koukám na ten z Win XP... Hm... je tam boční panýlek, ale nepřipadá mi, že by v něm byly editovatelné záložky...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    pavlix avatar 23.8.2007 14:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Tak to je pak porovnávání k ničemu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.8.2007 14:18 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jak tak teď na to koukám... Je GTK Open File Dialog (a GTK Save File Dialog) jediný s integrovaným vyhledáváním?
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 14:21 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Můžeš to rozvést? Já tam žádné vyhledávání nevidím. Ve Vistě je políčko Search - hledá se (ve jménech souborů) v podstromu aktuálního adresáře.
    21.8.2007 14:27 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jo už to vidím na tvém screenshotu, nic takového tam já ale v Ubuntu nemám. A z věty "Nutno dodat, že ve výsledcích hledání se objeví jak složky tak soubory." plyne, že to hledá v názvech souborů a adresářů, nikoli v obsahu.
    21.8.2007 14:31 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ano, hledá v názvech souborů. Hm... jsem netušil že to není v GTK dialogu standardní...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 14:32 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    A mě to hledá, tipuju podle výsledků, v podstromu domácího adresáře, nezávisle na tom, kde jsem...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    21.8.2007 14:35 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Není hledání jako hledání a explicitně si to neřekl, tak jsem si to musel odvodit :-)

    Můžeš dát screen, jak to hledání vypadá?
    21.8.2007 15:04 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ale jistě. Takhle.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Vašek Lorenc avatar 21.8.2007 18:48 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Evidentně to umí docela solidní vyhledávání.. a úplně nejnovější to taky není. Zajímavá vlastnost, díky za tip :)
    ...včetně majestátného loosa
    21.8.2007 18:55 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Aha... tak ten odkaz by vysvětloval, proč já to mám a v ubuntu to není. Matthias to zřejmě přidal i do development verze balíčku gtk2, který mám (gtk2-2.11.6-6.fc8)... Akorát já mám jenom jednoduché vyhledávání, poněvadž beagle akorát otravuje a tracker jsem ještě nezkusil...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    22.8.2007 13:54 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Díky.
    21.8.2007 15:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše os x
    tento je lepsi:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Sheet_dialog.jpg
    21.8.2007 20:38 Tommassino | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    jezis naprosto zbytecny clanek , kdyz jsem videl titulek tak jsem myslel ze budes popisovat jeho pouziti pri programovani aplikaci s gui gtk ale tyady jen okecavas funkce kterej si kazdez vsimne po par vterinach, kdybys mel aspon obrazky.vsechny open dialogy jsou velmi inuitivni a vsichn kteri navstevuji tento server snad je pouzivat umeji a funkci si vsimnout sami
    21.8.2007 20:44 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    o kolko vacsi je problem pouzit file dialog v zdrojaku? :)
    21.8.2007 21:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Na anketní otázku odpovídám, že Microsoft nemůže zničit Linux, protože je to svobodný software (ne pouze open source). Vlastně, teď mi došlo, že by Microsoft mohl Linux zničit, nebo mu aspoň ublížit, kdyby uvolnil lepší jádro pro GNU než je Linux, a sice pod GPL v. 3.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 23.8.2007 15:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jo, to by mohl :) a ani by to nemuselo být pod GPLv3 :D.

    Jinak... open source a free software se tuším líší tak nějak jako... "líbí se Stallmanovi" vs. "nelíbí se Stallmanovi", že?

    Já si myslím, že Linux je odolný díky tomu, že je opensource, ne díky tomu, že je free software. (Volně přeloženo, přežití linuxu prospívá spíš kvalitní a otevřený kód než politika.)

    Politika je fajn pro rozšíření mezi ty, kteří technické stránce moc nerozumí.

    Ale to je jen můj názor... některý věci je těžké ověřit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.8.2007 16:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jinak... open source a free software se tuším líší tak nějak jako... "líbí se Stallmanovi" vs. "nelíbí se Stallmanovi", že?
    Jsou čtyři body, které musí software splnit, aby byl považován za svobodný. Ty jsou zcela jasné, a shodne se na nich každý kdo souhlasí s činností FSF. Doporučuji přečíst stránky www.gnu.org a www.fsf.org.
    Já si myslím, že Linux je odolný díky tomu, že je opensource, ne díky tomu, že je free software. (Volně přeloženo, přežití linuxu prospívá spíš kvalitní a otevřený kód než politika.)
    A proč je kvalitní? Protože je open-source? Myslíte že by to stačilo? Kvalitní kód jistě hraje zásadní roli v šíření toho čemu říkáte "Linux", ale jeho kvalitu umožnilo, IMHO, právě to, že je svobodný a to že je pod GPL.
    Politika je fajn pro rozšíření mezi ty, kteří technické stránce moc nerozumí.
    A taky mezi ty, kteří technické stránce rozumí hodně. Politika je důležitá pro všechny.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.8.2007 21:56 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    nevim , ja ho proste nesnasim a nepovazuji za pouzitelny ....
    USE="-gnome -kde";turris
    22.8.2007 08:40 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Klávesové zkratky
    Autore prosím doplň do článku tohle:

    http://library.gnome.org/devel/gtk/unstable/GtkFileChooser.html#gtkfilechooser-key-binding-example

    je to sice z nejnovější devel verze a některé věci v mé lehce obstarožní verzi nejdou, ale i tak to bude myslím užitečné.
    22.8.2007 13:09 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesové zkratky
    Dík za odkaz, přidám formou poznámky, až budu mít trochu více času (pravděpodobně večer), společně s poznámkou o tom SPRÁVNÉM dialogu Mac OS X (pro ty co nečtou diskusní příspěvky).
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    ostatní výhody jsou stejné, jako u dialogu z Windows, snad krom náhledu
    no mě stačí když si zapnu náhledy všech souborů a místo ikon vidím ty náhledy; dají se i zvětšit.
    22.8.2007 15:50 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    můj osobní dojem, který je myslím i zřejmý obejktivně při porovnání jednotlivých Open File Dialogů, je takový, že spíše KDE se snaží podobat Windows

    Jeste stesti, ze nazor nekoho, kdo ani netusi, jak KDE vlastne vypada, se moc nepocita (napoveda: Alt+F2:kwrite:Enter:Ctrl+O)
    22.8.2007 16:00 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    niekto by tu obrazovku mohol zastrelit... rovnako aj write z windowsu...
    Luk avatar 22.8.2007 17:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    To je právě hrubá chyba. To může prohlásit jen někdo, kdo neviděl buď Write (resp. u novějších verzí WordPad) z Windows nebo KWrite z KDE, případně obojí. Ve Windows žádná obdoba KWrite neexistuje. Podobají se jen programy Notepad a KEdit, ovšem KEdit je podstatně použitelnější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.8.2007 17:37 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    tak potom nechapem na co narazas, mal si napisat rovno co tym myslis (a teraz pozeram, ze si ina osoba)
    Luk avatar 22.8.2007 17:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ne, já opravdu nejsem Luboš :-D Ale jde o to, že se KDE nesnaží podobat Windows. Snaží se z nich brát to dobré, podobně jako se ve Windows objevují dobré věci z jiných systémů. Kopírovat všechno "i s chlupama" (tedy s neduhy) by byla cesta do pekel.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.8.2007 17:54 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    podobnost ani nie je kopia, takze je to pravdive tvrdenie (KDE sa mozno ani nesnazi, ale podobne aj tak je)
    pavlix avatar 23.8.2007 15:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jj, většina grafických desktopů si je podobná... plocha, ikony, lišta, menu.... děkujeme Xeroxu!

    (i když pro KDE4 slibovali nějakou změnu)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.8.2007 15:46 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    to je akoby si povedal, ze kde a gtk open file dialog je podobny, pretoze oba otvaraju subor...
    Josef Kufner avatar 23.8.2007 16:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    A ne snad? Oba mají čudlík a políčko pro jméno souboru.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.8.2007 16:45 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    cervena a zelena farba su rovnake, obe maju nejaku vlnovu dlzku...
    Josef Kufner avatar 23.8.2007 17:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    No vidis, ze neni tak tezke to pochopit ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.8.2007 18:35 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    A jeste k tomu, dost podobnou.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    22.8.2007 18:01 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ok, zjednodusena verze pro disordera:

    Clanek: Qt filedialog vypada jako ten ve Windows.

    Ano, asi, ano, minimalne jako ten z Windows98, novejsi neznam.

    Zaver clanku: Protoze Qt filedialog vypada jako ten ve Windows, KDE se snazi vypadat jako Windows.

    Z cehoz vyplyva, ze autor komentuje neco, o cem nema poneti, protoze KDE nepouziva Qt file dialog. "Alt+F2:kwrite:Enter:Ctrl+O" je navod, jak si zobrazit KDE filedialog.

    Kdyz si autor chce napsat neco o tom, jak je Gtk filedialog skvely a vzdusny (at uz to znamena cokoliv) a porovna ho se vsemi ostatnimi krome KDE, pro me za me, je to nakonec o Gtk filedialogu. Ale, kdyz uz to tedy je o Gtk filedialogu, bylo by od nej hezke, kdyby si laskave nechal komentare o necem, o cem to vubec neni a o cem nema tuseni.
    22.8.2007 19:10 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    a mohol by si zastrelit tu obrazovku teda? asi si z KDE pamatam nejaku starsiu verziu dialogu, uz je to nejaka doba co ho nepouzivam...
    22.8.2007 21:24 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ok, tak já nemám o KDE nejmenší ponětí... no dejme tomu... na KDE jsem začínal, nedávno jsem ho i půl dne používal pro testovací účely, ale beru to, nemám o něm nejmenší ponětí. Nevím, že má jeden panel, že má jednu nabídku, že má kontrol center, koffice, že co se týče gui tak ze všeho nejvíc připomíná windows, že má spousty nepotřebných možností, které jsem nikdy nevyužil a ty, co bych rád využil, je téměř nemožné najít (podobně jako ve windows). Mám pokračovat? Ale jo... tak já to řeknu všechno... S KDE jsem začínal. Proč? Protože bylo podobné windows, snadno jsem se v něm zorientoval, GNOME jsem nemohl přijít na kloub (prostě jsem měl zafixované určité návyky z Windows).

    Pak jsem mu ale dal šanci a den jsem ho používal a už jsem u něj zůstal. Nedám dopustit na dva panely, na tři nabídky, na vyladěný vzhled, na jednoduchost a intuitivnost většiny aplikací a nastavení, a tak bych mohl pokračovat dál. S KDE jsem se nikdy pořádně nezžil a mám při jeho používání podobné pocity jako při používání windows, spíš hledám kde co nastavit tak, aby mi to více vyhovovalo, než že bych ho jen používal. Pokud o něčem z toho, co jsem psal v článku, nemám nejmenší ponětí, tak je to Mac OS X, ale chtěl jsem ukázat jak vypadá i to. Bohužel to byla chyba, protože jsem se zatraceně seknul a budu to muset v nejbližší době upravit.

    Ano jako dlouhodobý uživatel windows (v minulosti), dlouhodobý uživatel gnome (teď) a občasný uživatel KDE, či KDE/QT aplikací, mohu s klidným svědomím říci, ano, KDE se podobá Windows, a ne, Gnome se nepodobá windows. To, že se mu však podobá, automaticky neimplikuje, že jde o kopii (ostatně ale ani na kopírování dobrého není nic špatného). Prostě způsob ovládání a vzhled KDE v určitém směru připomíná windows a to mnohem více než gnome, které naopak vypadá a zcela se chová úplně jinak. Vím, že se obvykle naráží na to, že Gnome je pro idioty a tím se blíží windows, jenže, windows je ve skutečnosti mnohem koplexnější a má podobné kvantum nastavení jako KDE, dostupných pomocí gui, a další kvantum jich je jen v registrech (tfuj).

    Myslím si, že Gnome se snaží jít vlastní cestou a snaží se být jakýmsi kompromisem mezi tím, že lze nastavit defacto všechno (KDE) a jednoduchostí a intuitivností ovládání. Na KDE je vidět, že ho dělal programátor - prostě nastavení všude, kam se jen člověk podívá a škoda každého místa, které přijde nazmar (opět ne nepodobné windows), naproti tomu u GNOME člověk cítí dotek ruky designérské a tu (ne)slavnou usability... Někomu to nemusí vyhovovat, někdo může mít rád styl KDE, ale to ho ještě neopravňuje k tomu aby o GNOME šířil nesmysly, pomluvy a nadávky. Já to o KDE taky nedělám (a nemám rád když to někdo dělá).

    Všechno, co jsem v tomhle příspěvku uvedl neberu jako nutně špatné věci, inspirace windows není špatná věc, kvantum nastavení také někomu vyhovuje víc, než 'vzdušné' uspořádání, tři nabídky taky nemusí vyhovovat každému. Já jsem rád, že tu máme KDE i GNOME, protože máme na výběr. Chceme to Gnome pro idioty, nebo KDE pro geeky (nadsázka)? Nebo něco jiného? Každý má možnost si vybrat, a málokomu vyhovuje vše. Ale to nikoho neopravňuje pomlouvat ty/to druhé. Pokud něco z toho, co jsem napsal vyznělo jako pomluva, urážka, nadávka, apod. tak se omlouvám, není to tak míněno.

    A k té původní větě... Ano podobnost QT dialogu s dialogem Windows jsem pro podporu tvrzení, že KDE se podobá Windows, použil, ale pouze jako podporu, nikoliv jako základ tvrzení. Pokud to tak vyznělo, tak to je chyba a napsal jsem tedy to souvětí chybně, za což se omlouvám.

    Díky za kritiku (mnohem lepší, než ohodnocení slovem špatné, protože takhle aspoň vím, co se Vám na tom nelíbí). :-)

    S pozdravem, Martin

    PS: a na závěr... Chtít po Gnome, aby vypadalo jako KDE, nebo po KDE, aby vypadalo jako GNOME, je zcela zcestné a je to největší kravina, kterou může někdo vyslovit (nadsázka). V obou případech bychom akorát naštvali ty, kteří ho používají. Stejně jako Vy nechcete, aby KDE vypadalo jako GNOME, pak já nechci aby GNOME vypadalo jako KDE. Bohužel se však vždy najde skupina, která začne pomlouvat to či ono a vypisovat, co je v tom druhém špatně (s tím, že automaticky považují svůj názor za jediný správný, viz. například poslední dobou oblíbené gtk file dialog flamy)...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    22.8.2007 22:42 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    PS: a na závěr... Chtít po Gnome, aby vypadalo jako KDE, nebo po KDE, aby vypadalo jako GNOME, je zcela zcestné a je to největší kravina, kterou může někdo vyslovit (nadsázka). V obou případech bychom akorát naštvali ty, kteří ho používají. Stejně jako Vy nechcete, aby KDE vypadalo jako GNOME, pak já nechci aby GNOME vypadalo jako KDE. Bohužel se však vždy najde skupina, která začne pomlouvat to či ono a vypisovat, co je v tom druhém špatně (s tím, že automaticky považují svůj názor za jediný správný, viz. například poslední dobou oblíbené gtk file dialog flamy)...
    No, já bych třeba chtěl, aby (moje) KDE vypadalo jako GNOME. Nebo jako Windows. Nebo jako OS X. Nebo jakkoli jinak, jak si ho nastavím. Nechci, aby mělo naprosto stejné vlastnosti jako zmíněné systémy/prostředí, avšak "podobný" vzhled by mít mohlo.

    Nebylo by pro začátečníka malé milé plus, že se ve svém novém systému může pohybovat podobně jako v tom starém? KDE by se při instalaci trochu přizpůsobilo podle původního OS, podobně, jako se dnes migrují dokumenty.

    Nezískali bychom si také srdce všech těch ladičů systémů, které nejvíce potěší mít vzhled systému a la nejnovější cool trend v oblasti OS? (Myslím, že teď bude frčet Leopard look.)

    PS: Shodou náhod jsem před dávnými dobami experimentoval s přizpůsobením KDE vzhledu výchozímu GNOME vzhledu. Nakonec jsem vyhořel na nedostatku podobných apletů pro Kicker. Věřím, že s příchodem Plasmy se blýská na lepší časy :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.8.2007 23:38 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Pravda, opět jsem špatně zformuloval své myšlenky, nemůžu s Vámi než souhlasit.

    Ano, bylo by to malé bezvýznamné plus, ale! Já bych to dovedl ještě dál a nechal bych uživetele aby si mohl sám vybrat, čemu chce, aby se jeho systém podobal. Chcete mít systém alá windows? Prosím, zaškrtněte toto políčko. Chcete tradiční GNOME vzhled, ale KDE aplikace? Zaškrtněte toto políčko. Jinými slovy, vybrali bychom si mezi GNOME a KDE jako 'backendů' a pak mezi GNOME, KDE, Win 9x, Win XP, Win Vista a Mac OS X (tady nevím, jak hodně se jednotlivé verze liší) vzhledem a chováním. Myslím, že by to pak bylo i možná malé významné plus. Možná to zkusím i navrhnout někde v mailing listech pro zvážení, zní to opravdu zajímavě.

    Mno, asi potěšili. Mě už sice OS X look omrzel, ale pro většinu lidí je to pořád synonymum pro krásu.

    Svého času jsem se taky snažil nastavit KDE aby se co nejvíce podobalo GNOME. Já jsem vyhořel na tom, že se mi nepodařilo vytvořit horní panel malý, se solidní barvou a dolní panel velký, transparentní, plus obecně vzhled widgetů. V gnome jsem tehdá používal vzhled alá Mac OS X (což už mě omrzelo a spíše ho mám plné zuby, než že bych měl chuť si ho zase zapnout) a v KDE jsem nenašel rozumnou alternativu - vždycky tu a tam něco nebylo tak, jak bych si představoval. U mě moje nezáliba v KDE plyne tedy hlavně z těch 'drobností'. Ale těším se na KDE 4 a těším se, že si ho nainstaluji a pořádně se v něm pohrabu. Zkoušení nových věcí mě vždycky bavilo. Pevně doufám, že tentokrát se mi ho podaří upravit tak, aby se GNOME podobalo do takové míry, abych z něj měl alespoň dobrý pocit.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    23.8.2007 00:25 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    niečo ako toto?

    kompletný vzhľad to síce nenastaví, ale zase sa to spúšta po prvom štarte kde...
    24.8.2007 12:00 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Něco jako je namístě. To nastavuje jenom základní chování (jako například klávesové zkratky). My jsme měli na mysli spíš něco, co to KDE/GNOME nastaví tak, aby se v něm uživatel přišnuvší z Win/GNOME/KDE/Mac snadno zorientoval. Vlastní zkušenost mi říká, že uživatel přišnuvší z Win se v KDE snadno zorientuje již teď (po aplikování nastavení alá Windows v tomto dialogu), takže v tomhle případě, je tahle funkce dostatečná, ale všechny ostatní kobinace jsou na nedostatečné úrovni (teda, krom triviálních kombinací GNOME - GNOME a KDE - KDE).
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    22.8.2007 21:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    niekto by tu obrazovku mohol zastrelit... rovnako aj write z windowsu... jsem pochopil jako žádost o screenshot kwrite + KDE open dialogu a write + Windows open dialogu. ;-)
    Luk avatar 22.8.2007 22:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Já jsem to (asi špatně) pochopil jako žádost o screenshot obou aplikací jako takových. Ovšem Write by se asi snímal špatně, ten byl naposledy snad ve Windows 3.11.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.8.2007 22:49 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    este stale sa to da spustit ako write. dokonca mam taku prihodu, ze na windows 2000 v jednej aplikacii som nastavil ako otvaraci program write (ktory fungoval) a jeden windows fanboy sa tomu cudoval, tak som tam skusil dat wordpad (dal by som ako prve, ale nespomenul som si na ten nazov) a ten ta aplikacia neotvorila, bol pre nu neznamy. takze write na vecne veky. amen
    Josef Kufner avatar 22.8.2007 22:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jen tak náhodou tu mám jedny v dosboxu... screenshot
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.8.2007 23:26 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    tak to mas tie dekoracie aby si ladil :D

    good times, ako som windows vypinal (alebo vobec nezapinal :)) su to ozajstne 3.11 alebo stare 3.1?
    18.7.2008 15:28 mirefek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Ja nechapu, proc v tom dialogu nefunguje od zacatku tabelator pro doplnovani nazvu souboru. Zjistil jsem, ze zacne fungovat, kdyz napisu slash (lomitko), takze mam nauceno v tomto dialogu vzdy napsat slash a hned ho zase smazat. Uvital bych ale, kdyby toto nebylo nutne.
    18.7.2008 15:52 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Jakou máte verzi GTK? Já jsem si nikdy tohoto chování nevšiml, tak jsem si to teď ověřil ve Fedoře 9 a doplňování mi funguje bezproblémově :-/
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    30.1.2015 19:04 christin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáme GTK Open File Dialog
    Microsoft sucks Vzhledem k tomu, že to není práce pro Mac, PC a Linux. Dokonce i jejich nejoblíbenější produkty, jako jsou aplikace Visio, přicházejí k nováčkům: Lucidchart replaces Visio on Mac

    Nedostatek kompatibilitu mezi platformami je Proč Linux bude i nadále vzkvétat.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.