abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1011 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Jak jsem měnil banku

    13.1.2012 10:20 | Přečteno: 2870× | poslední úprava: 13.1.2012 10:17

    Posledních deset let jsem byl klientem České Spořitelny, poctivě platil poplatky a říkal si, že je to určitá cena za stabilitu a jistotu velké instituce. A taky představa změny a obíhání všech možných institucí mě dost děsilo. Ale poslední kapkou byla moje žádost o spotřebitelský úvěr. Došel jsem na pobočku, abych si ho vyžádal. Odvedli mě k mému(?) osobnímu bankéři do prosklené kanceláře, protože prý jsem vážený klient. Chtěl jsem tedy o něco lepší podmínky (=úrok), než nabízejí všem na ulici ve svých reklamních letácích. Na pobočce mi to schválit nemohli a napsali do Prahy. Za tři dny jsem měl odpověď:”Vaše žádost se zamítá.” A důvod? Ještě jsem neměl u ČS nikdy žádný úvěr. Přišlo mi to zvláštní, každopádně to byl impuls pro obhlédnutí bankovního trhu.
    Takže abychom to shrnuli: poplatky za rok cca 3000kč (včetně karty) a výhody žádné.
    Můj účet slouží především jako distributor peněz, ať už na spoření, platby půjček nebo nájem. Nic závratného. Sem tam výběr z bankomatu. Nakonec jsem si vybral mBanku, protože se mně a pro moje účely zdála nejlepší. Pravděpodobně to ještě doplním kreditní kartou od Citibank, ale to je zatím jen ve fázi úvah :).
    A teď k vlastní změně. Nejdřív jsem navštívil mBanku, kde jsem si nechal udělat účet, poslat kartu a odzkoušel jsem internetbanking. Vše se zdálo v pohodě. Nastala fáze přechodu. První, co jsem potřeboval byla změna účtu pro transfer na ING kontu. To se ukázalo jako drobný problém, protože první žádost (musí se poslat papír na centrálu) mi vrátili z důvodu nesprávného podpisu podle podpisového vzoru. Takže jsem musel poslat žádost ještě jednou a nechat si ověřit podpis přes Czechpoint. To se povedlo a nic nebránilo dalším krokům. Teď to chtělo správně načasovat změnu trvalých příkazů. Nastavil jsem si je na leden, dal žádost u zaměstnavatele na změnu účtu, kam má přijít výplata a zbývala poslední věc – zrušit účet u ČS.
    Domníval jsem se, že tam zajdu, podepíšem nějaké papíry, dorovnám lehounce mínusový stav na účtu v pokladně a rozejdeme se. Tak jednoduché to nebylo. Účet se (prý) nedá zrušit ten den. Takže jsme to dali ke konci roku. Chtěl jsem vědět, kolik přesně mám poslat na účet, aby k 31.12. tam byla nula. Nelze zjistit. Tak jsem tedy poslal víc, abych v lednu obdržel přeplatek 25 Kč. 1.1. byl účet zrušen.
    Ze záčatku se mi do změny banky opravdu moc nechtělo, ale ve finále to nebylo nijak složité. Stálo mě to cca 30 minut v mBance, 30 min překlikání trvalých příkazů, návštěvu pošty (největší děs) a 10 min návštěva naší účtárny. Takže pokud i Vás štve Vaše banka, stačí si vybrat jinou (což většinou zabere nejvíc času) a změnit ji.        

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2012 10:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    poplatky za rok cca 3000kč (včetně karty)
    Cože?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.1.2012 10:34 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    jj, za různé příkazy, výběry, program "kdovíco" - 200Kč/měsíc a vedení karty 400-500Kč...
    13.1.2012 10:26 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Mozna jsem paranoidni, ale nachal bych si par mesicu stary ucet v soubehu s novym. Ale 3000,- rocne je opravdu dost.
    13.1.2012 12:51 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ono vazne neni. Clovek si to ani neuvedomi, ale kazda platba, prichozi i odchozi = poplatek. Zmena nekterych nastaveni = poplatek. Karta = poplatek. Vedeni uctu = poplatek.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    13.1.2012 10:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Nakonec jsem si vybral mBanku
    tak to jsi vybral špatně

    zvlášť pokud jedním z důvodů odchodu byly poplatky ...
    13.1.2012 10:35 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Myslím, že ne :) Pokud narážíš třeba na platbu v cizině atp., tak to skoro nepotřebuji.Jak jsem psal, pro moje účely to je dobrá banka.
    13.1.2012 15:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    nikoli, mluvím především o tom, že je to banda lhářů

    ono jedna věc je, když někde v médiích slíbí něco udělat pro lidi a pak to neudělají - ale úplně jiná věc je, když dost zásadním způsobem mění podmínky (samozřejmě k horšímu pro klienty - pro stávající klienty, kteří si účet založili za nějakých jiných podmínek, ne pro nějakého Joudu z Horní Dolní, který si chce založit účet podle těch slibů z médií a podmínky si ani nepřečte)

    nebo když v reálu nějaký produkt nějakým způsobem omezují, aniž by to v těch podmínkách vůbec bylo - v tomhle směru mám na kontě již jednu uznanou stížnost u ČNB (hm, což mi připomíná, už to bude dva roky, co se mi k tomu ozvali, a od těch dob ticho po pěšině ... jen mBank si ty podmínky nenápadně přepsala, a tím je to asi zahráno do autu :-/)

    nebo závislost některých parametrů na měsíční fázi, aniž by člověk mohl nahlédnout do jejich lunárního kalendáře

    nebo absence bezplatného dálkového komunikačního kanálu - abych vyreklamoval neoprávněně naúčtovaný poplatek, budu muset volat na mLinku (ke který nevím přístupový údaje, ježto ji nepoužívám), čili pálka za telefon (co znamená "hovor za místní sazbu" z mobilu?), anebo stavit se na pobočce, čili pálka za dopravu ... probůh proč, máme snad 21. století, když už jsem jednou přihlášenej a tedy autentizovanej v tom internetbankingu, to tam nemůže bejt odkaz na nějakej vzkazník bance? ... takže jasně, abych získal zpátky 9 korun, tak budu dalších 50 utrácet, žejo ... to už je snad na nějaký trestní oznámení, že obstrukcema při reklamaci se neoprávněně obohacujou na lidech, co od reklamace odradí, akorát teď ještě sehnat 511 nebo kolik dalších lidí, aby to překročilo tu správnou hranici škody, aby se tím nějakej ten orgán vůbec zabejval ...

    nakolik mám předchozí zkušenosti s ČS špatné, tak takhle svinsky se nikdy nechovala, a těším se na den kdy u mBank učiním poslední úkon
    pro moje účely to je dobrá banka
    to si dovedu představit pouze pokud "tvými účely" je podporovat šmejdy

    jinak by mě zajímalo, pro který další účel je mBank lepší než například Fio?
    13.1.2012 16:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To je narážka na ty výběry z bankomatů? Jo, to byl tak trochu "podraz" - ale i všech změnách v sazebníku je pro mě nejvýhodnější. A že porušili co slíbili? A která banka ne? (To je samozřejmě neomlouvá, ale jako kritérium pro výběr to použít moc nejde)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.1.2012 17:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To je narážka na ty výběry z bankomatů?
    "to" znamená co?
    A že porušili co slíbili? A která banka ne?
    hm, žeby všechny ostatní, se kterými jsem kdy měl tu čest ...?
    13.1.2012 17:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Tím to jsem myslel ten komentář.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.1.2012 21:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    hm, tak ten byl o mnohem více věcech než jen o výběrech z bankomatů ...
    Sešívaný avatar 13.1.2012 17:40 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Jedna banka lže, druhá tě zase obírá na poplatcích (někdy až nemravně), aby mohla poslat matce do zahraničí >10 mld. ze zisku. Některé dělají obojí. Člověk si nevybere.
    13.1.2012 17:03 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    jinak by mě zajímalo, pro který další účel je mBank lepší než například Fio?
    Vzhledem k tomu, že platební karty FIO jsou prakticky nepoužitelné, se ten účel bude hledat velmi snadno. Dokud nebudou mít vlastní karty, tak FIO jako hlavní účet pro fyzické osoby ani omylem! Děs běs.
    13.1.2012 17:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Vzhledem k tomu, že platební karty FIO jsou prakticky nepoužitelné
    můžeš to trošku rozvést? - jak se ta nepoužitelnost projevuje?
    13.1.2012 19:00 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Karty FIO vydává ČSOB. Z toho vyplývá pár nepříjemných vlastností:

    1) Zúčtování transakcí není on-line, nelze vidět nezaúčtované transakce.

    2) Při platbě kartou často dochází k blokaci 2 násobku placené částky (banka se jistí proti přečerpání účtu - z pochopitelných důvodů karta cizí banky ČSOB v době platby nemá přehled o aktuálním zůstatku účtu FIO)

    3) Nelze zvolit transakční limity karty. Kde to jsme? od kdy mi banka diktuje, kolik je transakční limit na mé debetní kartě!!! Jestliže při otevření účtu dostanu natvrdo 15 respektive 30 je to směšné!

    4) Nelze libovolně měnit transakční limity (viz bod 3). Karty ČSOB ještě nedávno neuměly zakázat internetové platby, recept na blokaci spočíval ve vyškrábání CVVC, WTF???

    13.1.2012 21:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    dík za info

    že mají karty něco s ČSOB jsem tušil, nevěděl jsem, co z toho plyne

    taky tak nějak tuším, že je to pozůstatek z dob, kdy to ještě nebyla banka, nemá se to v dohlednu změnit (stejně jako se třebas po získání licence měnily zahraniční platby)?

    jinak ad 3), u mKreditky si sice naklikáš v inetbankingu limit jakej chceš, ale pak zapláčeš, až potřebuješ něco zaplatit a zjistíš, že banka si tam stejně určila vlastní strop (nad kterej tě úplně s klidem v tom nastavení nechá jít, místo aby to vyblilo nějakou chybovou hlášku)
    13.1.2012 21:38 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Vlastní karty slibujou už dlouho. Kupodivu místní kritici mSlibů si toho neráčili povšimnout. :-D

    Zasahování banky do limitů kreditky považuji za oprávněné. Přece jenom u kreditní karty primárně utrácíte peníze banky. Nechápu to u debetky, kde jsou čerpány rovnou peníze klienta a dokud má na účtu zůstatek, nevidím důvod, proč by měl být omezován nějakým limitem, který mu nevyhovuje.

    Myslím, že nějaké globální limity pro transakce mají všechny banky. Jestliže mi ale FIO nabízí limit 15/30 tisíc, je pro mě ato karta neakceptovatelná.
    13.1.2012 22:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Vlastní karty slibujou už dlouho. Kupodivu místní kritici mSlibů si toho neráčili povšimnout. :-D
    hm, neráčili, třeba proto, že je téma karet u Fio doposud nezajímalo?

    taky například nemůžu zkritizovat, že dneska Vašek Klausů snídal nezdravě, protože absolutně netuším, co měl k snídani ...
    Zasahování banky do limitů kreditky považuji za oprávněné. Přece jenom u kreditní karty primárně utrácíte peníze banky.
    eh? - jednou jsem si s nimi snad smluvil, kolik peněz mi půjčí (nemluvě o tom, že se dají poslat prachy i na účet kreditky, takže vůbec nemusí jít o peníze banky), a jestli to vyčerpám všecko najednou nebo budu vybírat z bankomatu nesmyslně 20x za měsíc po 200,- jim snad může bejt někde u prdele ...
    14.1.2012 11:43 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    eh? - jednou jsem si s nimi snad smluvil, kolik peněz mi půjčí (nemluvě o tom, že se dají poslat prachy i na účet kreditky, takže vůbec nemusí jít o peníze banky),
    Nesmluvil jste si, "kolik peněz vám půjčí", smluvil jste si revolvingový úvěr s nějakými pravidly. Poslat peníze na účet kreditní karty neumí řada bank.
    a jestli to vyčerpám všecko najednou nebo budu vybírat z bankomatu nesmyslně 20x za měsíc po 200,- jim snad může bejt někde u prdele ...
    Provoz bankomatu je poměrně nákladná záležitost. Většina -low cost bank vlastní bankomaty proto ani raději nemá. Rozdíl mezi náklady na klienta co vybere 1-2x a na klienta s výběrem 10-20x je propastný.
    14.1.2012 13:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Poslat peníze na účet kreditní karty neumí řada bank.
    byla řeč konkrétně o mKreditce, kde to jde, takže ... co tím chtěl básník říci?
    Provoz bankomatu je poměrně nákladná záležitost. Většina -low cost bank vlastní bankomaty proto ani raději nemá. Rozdíl mezi náklady na klienta co vybere 1-2x a na klienta s výběrem 10-20x je propastný.
    jistě, a proto je logické, aby to banka neumožnila vybrat všechno najednou, nýbrž nutila do více výběrů ...

    jinak s bankomatem to byl jen příklad, nejde jen o výběry z bankomatu, ty jsem použil jen pro ilustraci, na jakou demagogii reaguju, kdy jeden a ten samý člověk (nicky se tu snad ještě nekradou ...) v jednom threadu označuje vícenásobné výběry za nesmysl, a v druhém tvrdí, že je naprosto v pořádku chování banky, kterým klienta do vícenásobných výběrů nutí
    14.1.2012 19:45 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    jistě, a proto je logické, aby to banka neumožnila vybrat všechno najednou, nýbrž nutila do více výběrů ...
    Aby si tím zvyšovala náklady? WTF?
    v druhém tvrdí, že je naprosto v pořádku chování banky, kterým klienta do vícenásobných výběrů nutí
    Toto nikde netvrdím. mimochodem kreditní karta není určena pro hotovostní transakce, proto jsou u kreditní karty výběry z bankomatu, převody na účet, hazardní sázky a podobné transakce výrazně penalizovány a nevztahuje se na ně bezúročné období. Argumentaci výběru hotovosti z kreditky neuznávám. Je zcestná.
    pavlix avatar 13.1.2012 17:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Vzhledem k tomu, že platební karty FIO jsou prakticky nepoužitelné
    Jasně, a Linux porušuje patenty Microsoftu. FUD známe?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.1.2012 19:01 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Místo debilních keců stačí použít Google. To při své inteligenci jistě zvládnete.
    pavlix avatar 14.1.2012 07:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Místo debilních keců
    Říká ten pravý.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.1.2012 10:43 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Na rozdíl od vás jsem předložil jasné argumenty, které si může každý nezávisle ověřit. Vy jste je nijak nezpochybnil, nerozporoval, pouze obecně žvaníte a napadáte oponenta. Argumentů se asi nedočkáme že?
    pavlix avatar 14.1.2012 21:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Na rozdíl od vás jsem předložil jasné argumenty
    Cituj mi přesně z komentáře na který jsem odpovídal jeden jediný jasný argument.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.1.2012 17:14 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Minimálně mi vyhovuje výběr z jakéhokoli bankomatu - a že to možná nakonec bude za 9kč? I tak dost ušetřím. Navíc mám obrat na kartě, že nebudu mít problém to mít za 0.

    A to nemluvím o tom, že podobnou zkušenost mám s ČS, ale poplatky radikálně jiné...takže tak nějak ;)
    13.1.2012 17:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Minimálně mi vyhovuje výběr z jakéhokoli bankomatu - a že to možná nakonec bude za 9kč? I tak dost ušetřím. Navíc mám obrat na kartě, že nebudu mít problém to mít za 0.
    anebo taky za 35 Kč
    A to nemluvím o tom, že podobnou zkušenost mám s ČS, ale poplatky radikálně jiné...takže tak nějak ;)
    pokud je to jen o poplatcích (viz výše, vybírat z jakéhokoliv bankomatu lze snad u kterékoliv banky u nás, otázkou je pouze na kolik ten výběr přijde), tak ... tak mi připadá, že ses nechal nachytat reklamou, a teď se mermomocí snažíš své špatné rozhodnutí obhájit
    13.1.2012 17:34 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ale já ho nepotřebuji obhajovat - a ani nechci. Můj zápisek měl za smysl ukázat, že změna banky je jednoduchá a relativně rychlá. Diskuze o tom, jestli jsem si vybral dobře/špatně je pro mě bezpředmětná.
    13.1.2012 19:20 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    anebo taky za 35 Kč...
    Vám nestačí 3 výběry měsíčně? Lidi, kteří vybírají z bankomatu nesmyslně 20x za měsíc po 200,- si logicky za tuto službu zaplatí více.
    13.1.2012 22:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    anebo taky za 35 Kč...
    Vám nestačí 3 výběry měsíčně? Lidi, kteří vybírají z bankomatu nesmyslně 20x za měsíc po 200,- si logicky za tuto službu zaplatí více.
    V době informačních technologií omlouvat nenažranost banky účtující nehorázné pálky za přenos dat a práci stroje argumenty typu "já to nepotřebuju a ostatní jsou idioti" je vskutku úsměvné a dětinské.

    (něco jsem prve našel, když jsem ještě jednou koukal, jak je to s kartami od Fio ... jinak dotyčný článek odpovídá na výše nadhozené téma, jak to s těmi kartami má v dohlednu být)

    jinak já osobně teda nějak nemusím spát s penězma pod polštářem, takže považuju za rozumný přístup vybrat si začátkem týdne podle toho kolik očekávám, že utratím (plus rezerva), což při typické délce měsíce dává trochu víc než tři výběry ... politika mBank nutí plánovat na dýl, což je na pikatchu, neb čím delší období, tím větší pravděpodobnost neplánovaných událostí, a držet si na ně rezervu v hotovosti se jaksi vylučuje s tou tužbou nemít peníze pod polštářem - vpodstatě mi tak utíká úrok z nich
    13.1.2012 22:57 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Provoz bankomatu IMHO patří mezi nejnákladnější služby (přepočteno na 1kč transakce). Takže nevidím důvod, proč by si to banka nenechala zaplatit. Prostě mám jiný názor.
    14.1.2012 14:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Provoz bankomatu IMHO patří mezi nejnákladnější služby (přepočteno na 1kč transakce).
    ten výpočet bych rád viděl ... krom toho, pokud se budeme bavit o přepočtu na 1 Kč transakce, tak

    1 * (Z * Y Kč) = X * (Z * Y/X Kč)

    kde X je počet výběrů, Y celkové množství peněz, co chci vybrat, a Z je ta magická konstanta na tu 1 Kč transakce, a z toho nám vychází stejné náklady pro libovolné X - čili vidíme, že tento pseudoargument, proč by měl být vysoký poplatek za výběr, jaksi nefunguje

    domnívám se, že naprostá většina nákladů na bankomat je fixních, resp. vztažených k celkovému objemu transakcí, nikoliv k jejich počtu - ten bankomat tam stojí a svítí bez ohledu na to, jestli se z něj vybírá nebo ne; čas od času je potřeba do něj doplnit peníze, ale to odvisí od toho, kolik se z něj vybere, a nikoliv kolikrát se vybírá - nákladem přímo vázaným na jednotlivý výběr je tak možná zvýšena spotřeba elektřiny, když bankomat pracuje ... takže IMHO naopak čím více výběrů, tím by měl být jednotlivý výběr levnější
    14.1.2012 20:01 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Co tak místo nesmylných vzorečků použít selský rozum. Jestli mi tady totiž chcete tvrdit, že náklady výběr 1x 1000kč jsou stejné, jako náklady na výběr 5x 200kč, tak byste se nad tím měl asi nejdřív zamyslet. :-D

    Pokud mi tady začnete tvrdit, že jste uvažoval pouze jeden typ bankovek (pustá teorie), pak by ten váš výpočet mohl platit. Ale to zcela ignorujete horší obslužnost bankomatu, neboť každý klient bude potřebovat X-krát více času, a banka bude potřebovat další bankomat aby stihla obsloužit všechny klienty.
    15.1.2012 11:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    hele, mě to už fakt nebaví

    já o něčem ukážu, že je to nesmysl, a odpovědí mi je, že je to nesmysl, a že jsem úplně blbej, pokud tvrdím, že to nesmysl není

    tohle není diskuse, to je duševní průjem
    pavlix avatar 15.1.2012 14:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To je v pohodě, on si to jenom neumí správně spočítat. A nebo umí, ale chce jen trollovat.

    Ve všech ostatních odvětvéch je cena násobkem počtu užití služby (uvažujeme-li rovnocenná užití) a při větších počtech se dává množstevní sleva. Jen v bankovnictví se aktivní zákazníci penalizují od třetího nebo čtvrtého užití v měsíčním časovém období dál tím, že platí řádově vyšší cenu než za předchozí užití.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.1.2012 18:20 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    koukám, že vy dva jste se hledali, až jste se našli. :-D
    pavlix avatar 15.1.2012 19:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    On mezi náma kavol je docela magor, a občas si stojí za svým i když úplně zbytečně... :).

    Ale tady a s tebou ani nemá jedinou šanci se ztrapnit, ty mu to prostě nedovolíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 15.1.2012 18:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Tak zrovna u těch bankomatů je to pochopitelné, protože největší proměnné náklady tam jsou na doplňování bankovek. Když si lidé budou vybírat často malé obnosy, je nutné bankomat častěji doplňovat, protože mu lidi vyžerou drobné. Kdežto, když si vyberou trochu větší částky najednou, bude bankomat potřebovat míň papíru a tedy i méně často doplňovat. Samotná údržba bankomatu a spotřeba elektřiny je víceméně konstantní, to lze z tohoto pohledu zanedbat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 15.1.2012 19:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Když si lidé budou vybírat často malé obnosy, je nutné bankomat častěji doplňovat, protože mu lidi vyžerou drobné.
    Je mi líto, že ti to musím takhle říct, ale tohle jsou totální kecy. Kdybysis to hodil do čísel, tak zjistíš, že jsi úplně mimo. Jakou funkcí asi rostou náklady na jeden výběr? Nebo třeba na jednou bankovku?

    Já osobně bych řekl, že nemůže růst podstatně divočeji než lineárně.
    Samotná údržba bankomatu a spotřeba elektřiny je víceméně konstantní, to lze z tohoto pohledu zanedbat.
    Když to vezmeš v úvahu, tak zjistíš, že ty náklady ti ani lineárně neporostou.

    Ale jestli si myslíš, že třetí či čtvrtý výběr je sám o sobě řádově dražší než první, tak asi nemá cenu, abych to nějak více komentoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Sešívaný avatar 15.1.2012 20:19 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku

    Nejde o žádný růst jednotkových nákladů. Ty tři první výběry jsou prostě dotované. Banka má nějaké příjmy z toho, že má člověk u ní účet, a z toho si může dovolit dotovat některé operace. Aby si banka klienta udržela/nalákala, nabízí tři výběry zdarma nebo levně. To samé platí u převodů z účtu na účet, ty operace taky nemají zcela nulové náklady, přesto je některé banky nabízejí zadarmo. Od určitého počtu výběrů z bankomatů ale celkové náklady překonají mez, kdy už se bance průmerného klienta nevyplatí dotovat, tak mu dají nedotovaný poplatek.

    Řešit tady to, že se náklady liší podle toho, jaké si klient vybírá bankovky, jak často se bankomat doplňuje, je v tomto kontextu naprostý nonsense. mBank nemá žádné vlastní bankomaty a jsem pevně přesvědčen, že na mezibankovním trhu existuje jednotná cena za výběr z bankomatu klientem jiné banky.

    pavlix avatar 15.1.2012 22:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Nejde o žádný růst jednotkových nákladů. Ty tři první výběry jsou prostě dotované.
    Mně to vykládat nemusíš :). Já reagoval pouze na Josefůf zdlouhavý popis, který ten stejný úkaz zdůvodňoval zcela nesmyslně. Ale každopádně díky za doplnění, když už se ti do toho chtělo.
    Od určitého počtu výběrů z bankomatů ale celkové náklady překonají mez, kdy už se bance průmerného klienta nevyplatí dotovat, tak mu dají nedotovaný poplatek.
    Je to věc typická asi hlavně pro banky a mobilní operátory. Zákazníky se snaží jakoby nalákat a ty už nalákané a usazené už jenom ždímat. Ekonomicky je to sice v pořádku, ale vidím tu prostor pro alternativy, které by mohli využívat ti, kteří mají mozek a toto dokážou prohlédnout.

    Já třeba osobně platím za výběr z bankomatu kolem 40 Kč, Raiffeisen Bank, kterou opouštím. Zjistil jsem, že jsem líný nebo třeba se mě číšník v oblíbené hospodě zeptal, jestli mu nepůjčím na pivo (jako na závoz), že mají nějaký problém s kasou (jiný číšník, už tam teď nepracuje...). Tak skočím do nejbližšího bankomatu pro litra...

    Jasně, v bankomatech RB to mám zalevno, můžu vybírat hodně peněz méně často, můžu u sebe preventivně nosit tři tisíce, co kdybych je náhodou potřeboval. A ve výsledku je to pohodlí u RB dost drahé... a mimochodem, FIO, která bankomatů moc nemá, má vlastní bankomat dvacet metrů od té hospody. A ta hospoda bývá mnohdy druhým krokem návštěvy bankomatu.
    Řešit tady to, že se náklady liší podle toho, jaké si klient vybírá bankovky, jak často se bankomat doplňuje, je v tomto kontextu naprostý nonsense. mBank nemá žádné vlastní bankomaty a jsem pevně přesvědčen, že na mezibankovním trhu existuje jednotná cena za výběr z bankomatu klientem jiné banky.
    Naprosto souhlasím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.1.2012 15:13 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Nebo jsi ty udelal spatne rozhodnuti odejit z mBank, ktera i pres divne podminky bankomatu muze snadno vyjit jako nejvyhodnejsi, a ted prudis aby sis to obhajil, snazis se presvedcit nejen ostatni, ale hlavne sam sebe.

    Jako vazne, kdo z vas dvou je na pohled vic emocionalne investovan? Ty nebo on?
    16.1.2012 14:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Nebo jsi ty udelal spatne rozhodnuti odejit z mBank,
    nikoli, já jsem udělal špatné rozhodnutí si s ní vůbec něco začít

    to klidně přiznám, nejsem dokonalý :-)

    (i když v té době se to rozhodnutí nejevilo tak špatně, dnes je situace jiná)
    ktera i pres divne podminky bankomatu
    prosím, prosím, prosím

    vyserte se už všichni na tu svoji ideé fixe, že jde jen o ty bankomaty

    napsal (a odkázal) jsem toho mnohem víc, záležitost karet je v tom jen minoritní problém, jehož pouhou podmnožinou je výběr z bankomatu, zrníčko písku ještě nedělá poušť
    Jako vazne, kdo z vas dvou je na pohled vic emocionalne investovan? Ty nebo on?
    nebo ty? ;-)

    ano, mBank mě sere a nestydím se to říct, nehrajeme snad poker, abych musel klamat výrazem

    mění to něco na tom, že kolega nedokázal odpovědět na jednoduchou otázku, v čem je pro něj mBank lepší ve srovnání s konkurencí ("výběr z jakéhokoli bankomatu" není důvod, to umí dnes snad všichni; jediná otázka by byla za kolik, ale to bagatelizuje slovy "I tak dost ušetřím."), a nadále si mele o poplatcích, se kterými ovšem na tom je konkurence lépe, takže tento pseudoargument se nějakému racionálnímu uvažování, jako protikladu k emocionálnímu, připsat nedá ...?
    16.1.2012 21:33 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ja mozna ;-)

    Ne vazne, jsou tu studie o tom jak lidi kdyz svoje sebevnimani spoji s nejakou znackou, tak povazuji uspechy znacky za svoje a naopak, maji depresi kdyz se "jejich" firma rozpadne. Umim si predstavit, ze to funguje i s obracenou vahou, tedy clovek ktery nenavidi apple bude mit zkazeny den kdyz apple v necem uspeje.

    Nicmene, ja ted mBank pouzivam, protoze co vidim je nejlevnejsi, nakolik vim o jejich plizivemu zavadeni poplatku navzdory slibum, me stoji s tim jak ucet pouzivam akorat obcas par korun za vyber z ban(an)komatu, coz byva tech 9 korun, zatimco FIO by me prislo na vic, pac bych si musel platit za lepsi kartu (nemam z dob eBanky dobrou zkusenost s Maestro v zahranici).

    Ale je mozny, ze me mBank nasere, nebo tak, hm.
    17.1.2012 00:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Nicmene, ja ted mBank pouzivam, protoze co vidim je nejlevnejsi,
    nevím, co všechno využíváš, ale co mě se týče ... těžko může být něco levnější než nula :-)
    zatimco FIO by me prislo na vic, pac bych si musel platit za lepsi kartu (nemam z dob eBanky dobrou zkusenost s Maestro v zahranici).
    VISA Electron za dvacku měsíčně, hm, tak to je zhruba rozdíl, oč "přicházím" u mBank oproti Fio poté, co mBank zlikvidovala spořicí účet ...

    pokud ti to vychází jinak, oukej (jestli se ti chce, můžeš mi pro zajímavost napsat jak), ale argumentace stylem "mBank je nejlepšejší protože nemá poplatky" když běžné účty se základníma službama zdarma nabízí kdekdo (konkrétně na Fio jsem se ptal, protože narozdíl od ostatních s ní mám aspoň nějaké zkušenosti) mi přišla fakt dost slabá
    pavlix avatar 13.1.2012 17:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Já jsem si naštěstí v mBank účty nezaložil, protože mi to odmítly. Tehdy s tím, že dva účty založit nešly.

    Tak jsem přešel na Raiffeisen Bank, což oproči ČS bude cenově asi dost podobné, na poplatcích jsem tam taky pěkných pár tisích ročně nechal, určitě víc než 3000, ale aspoň se ke mě chovali jako k zákazníkovi, narozdíl od předražené ČS.

    Teď budu pravděpodobně končit u Raiffeisen Bank s cílem těch pár tisícovek ročně ušetřit na lepší účely a experimentuju s FIO. A zatím jsem nadšený ovládáním eBankingu, který má RB oproti FIO naprosto nezvládnutý, neergonomicý a uživatelsky nepřívětivý.

    Na mBank se můžu vykašlat.

    Tak snad to vyjde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.1.2012 22:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    experimentuju s FIO. A zatím jsem nadšený ovládáním eBankingu,
    netěš se předčasně, velmi pravděpodobně to brzy zkryplí

    (jinak současné rozhraní mi taky celkem vyhovuje, jen by to nemuselo kvůli každý pikatchovině otvírat extra okno)
    pavlix avatar 14.1.2012 07:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Při přechodu od Raiffeisen eBankingu je člověk asi nadšený z ledasčeho, co funguje normálně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.1.2012 16:48 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Protoze ovladam ucty i rodicum, mam pristup o elektronickeho bankovnictvi u skoro vsech bank. Musim rict, ze i kdyz se ostatni banky pomalu dotahuji, na stare dobre rozhrani eBanky (nyni eKonto) porad nikdo nema.

    Ostatni banky maji ruzne polozky na naprosto nepochopitelnych mistech a spousta veci porad jde delat jenom na pobocce nebo po telefonu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    pavlix avatar 16.1.2012 18:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Protoze ovladam ucty i rodicum, mam pristup o elektronickeho bankovnictvi u skoro vsech bank. Musim rict, ze i kdyz se ostatni banky pomalu dotahuji, na stare dobre rozhrani eBanky (nyni eKonto) porad nikdo nema.
    Jo ostatní věci mají docela dobré, i když si je teda samozřejmě zaplatíš. Ale ergonomie ovládání ebankingu se blíží nule.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.1.2012 21:28 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Neni to spis otazka zvyku?
    Rezza avatar 14.1.2012 14:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    No ja doufam, ze budou mit ty vlastni karty. Ted je to posledni vec, co me tam brani prejit na sto procent. Karty jsou totiz absolutne outsourcovane. Z pohledu jejich systemu ani neexistuji :) Jak jsem mel ted ten problem s bloklou kartou u KB, tak jsem vybral to malo z FIO a buch - nebyl jsem si jisty, jestli jsem to nepresvihl. Protoze proste nikde nebyl aktualni zustatek, radsi jsem tam poslal nejaky peniz opet. Zauctovani se objevilo jeste par dnu pote, co tam dosly ty penize :( U KB zaplatim a vidim do minuty... Jinak to neni ale uplne zla banka.

    Z KB jsem se chystal odejit, kdyz zavedli stejnou prasarnu ohledne vyberu jako mBank. A reklamovali to jako strasnou vyhodu (i pro lidi, kterym to znacilo opak). Jen pokazde to zachranila pani na pobocce. Ta je supr a diky ni mam porad KB :)))

    Kazdopadne vyber je fakt spatny - mBank nikoliv vyse uvedenemu, neprejdu k nemomu, kdo se chova jako KB. FIO bez karet nepouzitelna. Vetsina tech novych bank bere karty od CSOB stejne jako FIO...

    Trosku me zaujala Airbank - celkem vypada, ze ty karty dle toho co pisou na netu maji zvladnute na urovni roku 2012 (ala vyber z bankomatu bez karty atd.), ne 1912 jako ostatni banky. Ale na webu jsou skoupi a ta pobocka vypada jako prodejna hracek, trosku se tam bojim :D Nekdo zkousel?
    14.1.2012 16:37 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Já ty vlastnické vztahy bank na trhu moc nesleduju - ta Fio je něco jako dceřinná společnost ČSOB, nebo proč mají karty od nich?

    Pokud jde o poplatky, nevím, jak to je u jiných bank, ale v ČSOB jsem vedoucímu pobočky sdělil, že buď mi škrtne ty měsíční paušály za vedení účtu, nebo jdu jinam, a zrušil. Nejde ani tak o ty prachy, jako mne spíš štvalo, že u jejich mateřské firmy si tohle na své klienty netroufnou.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Rezza avatar 14.1.2012 17:32 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    ta Fio je něco jako dceřinná společnost ČSOB, nebo proč mají karty od nich?

    Ne, jde o to, ze FIO jako mala nova banka (zatim) nevydava vlastni karty (jako dalsi podobne male banky). A u CSOB si je proste outsourcuji. Jen to prinasi ty vyse popsane problemy (i kdyz porad nechapu proc v dobe IS a siti). Aspon tak to chapu ja :)
    14.1.2012 19:02 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Díky za info, já si už zvyknul na používání karet zahraničních bank (AMRO a BS), ale kamarád nastoupil na nějakou praxi u zahraniční firmy v Praze, a vyžadují po něm konto pouze u české banky, kvůli převodu platu. No a on mi zmínil právě FIO.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    13.1.2012 10:35 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Já prošel už 6 bank. KB, ČSOB, WSPK, mBank, ČS a Fio. Z KB jsem utekl prakticky okamžitě, z ČSOB po otřesných zkušenostech s personálem na pobočce (vždy, když jsem přišel, daly se všechny dámy na zběsilý úprk, a ta poslední se mi po nějaké chvíli chtě nechtě musela jít věnovat) také, z WSPK jsem zmizel, když jsem migroval na GNU/Linux, protože jejich webové bankovnictví bývalo (a ještě před 2-3 lety tuším bylo) postavené na ActiveX, funkční navíc pouze v IE 6. U mBanky jsem si užíval perfektních služeb a nádherných úroků, ale ty časy už jsou pryč, nicméně účet tam stále mám, protože mě nic nestojí (ale kartu mi asi brzy zruší, což mě štve), ale hlavní finance mám jinde. ČS jsem si zřídil účelově kvůli vybrání peněz z poukazů a když se mi podařilo zablokovat IB (asi nekompatibilní prohlížeč nebo nevím, proč mi nešlo přihlásit :-D), tak jsem tuším vybral kartou, co šlo, a šel to zrušit. Zatím jsem nejspokojenější u Fio (prima je i ten slovenský účet :c)).

    Změna banky není žádné velké drama a je dobré mít s tím zkušenosti. :c) Navíc mi občas přijde užitečné mít těch bankovních účtů víc (tedy především, když se neplatí žádný peníz za vedení účtu ;c)). Mimochodem, řada bank se hlásí k tzv. Kodexu mobility, takže změna je pak ještě jednodušší!
    Kryptoměny a bločenka.
    pavlix avatar 13.1.2012 17:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Komerční banku mám rád. Jejich neschopnost mi vydělala docela dost peněz, kdy jsem byl opakovaně placen od hodiny za dvouhodinové čekání na to, abych jim mohl říct že to, co slíbili, že za dvě hodiny bude fungovat, stále nefunguje. Jednalo se o základní služby zákazníkům.

    Takže jako zdroj příjmů dobré, ale účet si u nich dělat nebudu :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.1.2012 11:00 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Když už jsme u těch bank. V ČS jsem vedl následující konverzaci:
    • Dobrý den. S kamarádem, který má účet taky u vás, jsme byli v Tescu. Nemohl si vzpomenout na PIN a zadal ho až napočtvrté. Myslel jsem že zadání PIN je limitováno na tři pokusy...?
    • Dobrý den. Počet pokusů zadání PIN omezený není.
    • OK. Co potom brání případnému zloději těch deset tisíc možností vyzkoušet? Pro počítač to není moc...
    • Nic. Klientům doporučujeme zřídit si pojištění proti krádeži.
    Možná všeobecně známý fakt, mě to překvapilo. I když vlastně asi nemělo - jsou terminály kde se platí proti podpisu, ty ten PIN ani nepotřebujou.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    otula avatar 13.1.2012 11:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    A to možná nevíš, že pro platbu platební kartou nepotřebuješ vůbec nic - jen to dlouhé číslo vepředu a krátké vzadu. A je úplně jedno, jestli jsi u ČS, nebo u někoho jiného. ;) Na PIN se v žádném případě nemůžeš spoléhat. V případě krádeže jedině okamžitě zablokovat. A pokud u někoho platíš přes žehličku, tak si to číslo zezadu snadno zapamatuje, zepředu ho má okopírované, a pokud by chtěl, vycucne ti účet jak malinu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.1.2012 11:28 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    A to možná nevíš, že pro platbu platební kartou nepotřebuješ vůbec nic - jen to dlouhé číslo vepředu a krátké vzadu.
    Ovsem pouze v pripade, kdyz mas povolene 'internetove platby'. Osobne me prijde rozumne mit karty dve - jednu (neembosovanou) bez internetovych plateb, tu nosit, a druhou s povolenymi platbami a tu mit bezpecne schovanou.
    GeoRW avatar 13.1.2012 12:35 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    najlepsie je mat dva ucty: sporiaci a bezny ucet s kartou; Takto to mam ja a na bezny ucet presuvam peniaze podla potreby - prip. su banky, kde si mozes nastavit, ze sa ti automaticky prenesu peniaze na beny ucet ak to klesne pod urcitu hodnotu alebo pojde ucet do minusu. Osobne mam na beznom ucte iba cca 40-50 EUR, len vynimocne viac.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    13.1.2012 16:34 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Hm, mam nastavene potvrzeni platby (i internetove) smskou, tak si myslim, ze je to snad celkem dobre... Tedy spis bych mel rict "doufam" :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    13.1.2012 13:39 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    A to možná nevíš, že pro platbu platební kartou nepotřebuješ vůbec nic - jen to dlouhé číslo vepředu a krátké vzadu.
    To krátké vzadu nepotřebuješ. Amazon chce jenom číslo karty (bez toho trojčíslí na druhé straně) a platba proběhla.
    otula avatar 13.1.2012 22:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Hm, po mně zatím vždy chtěli obě čísla. Pro jistotu ale nikde číslo karty k běžnému účtu nedávám. Mám na to zavedený samostatný účet se zablokovanými platbami, které odblokuji vždy jen za účelem konkrétní platby.

    Ale tak mne teď napadlo, že by mne docela zajímalo, jak by dopadla hypotetická situace, kdyby někdo z veřejně přístupného počítače objednal zboží na adresu někoho jiného a nahlásil odcizení karty, kterou to zboží zaplatil…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2012 06:20 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Nemůže to záležet spíš na typu karty? Po mně to chce vždycky ještě i heslo pro platby na internetu (platební karta Visa vydaná HSBC), takže v případě krádeže karty by to zloděj neměl tak jednoduché.
    otula avatar 14.1.2012 11:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To je speciální heslo, nebo PIN? Jestli PIN, tak bych měl obavu, jestli mne právě ten prodejce nechce obrat :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2012 12:29 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To je speciální heslo pro platby online, a neptá se mně na něj obchodník, ale taková ta potvrzovací stránka Visa secure payment (nebo tak nějak se to jmenuje)
    otula avatar 14.1.2012 16:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Aha, tak s tím jsem se vůbec nesetkal – na mne totiž ani žádná stránka VISA nevyskakuje. Jen jsem dal obchodníkovi číslo karty a pak jsem viděl v internetbankingu, že odešla platba. Potvrzoval jsem za tím jen při platbách přes PayPal. Zatím jsem se naštěstí nesetkal s tím, že by to někdo zneužil. Jediné podrazy jsem zažil u 2 shareserverů, které udělaly to, že si místo jediné platby nechaly nastavit automatické každoměsíční platby. Měl jsem štěstí, že jsem si toho (u té první služby) čirou náhodou všimnul, jinak by mi to dokázalo nenápadně po kouscích vyždímat celý účet, který mám pro tyto platby zavedený.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 14.1.2012 16:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    s/za tím/zatím
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.1.2012 15:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    I když vlastně asi nemělo - jsou terminály kde se platí proti podpisu, ty ten PIN ani nepotřebujou.
    ovšem podpis můžeš rozporovat, že není tvůj, s PINem máš šance o dost menší - a proto se od možnosti platit proti podpisu vehementě upouští ...
    13.1.2012 11:14 Tomáš Pelc | skóre: 22 | blog: multimedialni_pc_k_LCD_TV
    Rozbalit Rozbalit vše Hotovost problém
    mBanka jako super (taky u nich něco mám), ale bohužel to není plnohodnotná banka. Např. pokud jde o vkládání hotovosti na účet, je to pěkný "ořech" a vypomáhám si jiným účtem u jiné banky.
    13.1.2012 11:37 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hotovost problém
    Tohle já právě nepotřebuju...Na účet v ČS jsem ukládal hotovost snad jednou za deset let.
    13.1.2012 12:23 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    zdravim,

    tak nazory na CS jsou u me taky rozporuplne. Nejsem nespokojen, ale taky nejsem uplne nadsen. A taky to chvili trvalo nez clovek zjistil, jak orezat veskere poplatky.......

    Osobne me treba chybelo moznost importu a exportu plateb v nejakych standartizovanych formatech u bezneho uctu. Bohuzel to vypada, ze toto umi Bussiness konto a to budou opet dalsi penize navic. Ale toto jsem uz resil nekde v diskuzi.

    A o tom, zda budu ci nebudu menit banku se jeste rozhodne. Ale uz nejaky delsi cas vim, ze placeni zabira zbytecne moc casu a vzhledem k poplatku neni uplne efektivni platit, kdy se mi zachce. A rad bych to nejak postupne zmenil. Tak trochu je toto i brzda LS.

    Zeptam se:

    Mate nekdo zkusenosti s prihlasovanim pres certifikat do bankovnictvi CS pres chipovou kartu nativne v Linuxu (Servis24,Business24) ? Chodi to ?

    diky gf
    13.1.2012 13:27 White Noise
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To rozhrani (servis24) to urcite umi, delal jsem na casti funkcionality pro import. Koukni do dema na jejich strankach, na platebni transakce -> import davky. Ale mozna to je podmineno nejakym typem uctu nebo tim, ze lezis na konkretnim backendu, tim si nejsem jisty.
    13.1.2012 16:07 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Servis24 s autentizací čipovou kartou není podporován, podporován nebude a nefunguje. Podpora je jen pro asi tři verze windows.
    13.1.2012 16:35 White Noise
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Servis24 s kartou samozrejme funguje, ale priplacis za otravnejsi rozhrani. Teda, ja vim ze to jde, protoze jsem to pouzival, ale nevim jestli to nabizi klientum.
    13.1.2012 16:36 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Myslim, ze ted zacinaji tyhle veci na Linuxu testovat, tak snad casem bude jasno... Ale ani tak bych CS nedal ani korunu.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Berysek avatar 13.1.2012 12:39 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Citibank kreditku nemůžu doporučit, po 4 měsících jsem ji zrušil. V jejich výpisech se nedá vyznat a že by člověk nákupama ušetřil se říct nedá, kdyby měli jednu kreditku na vše (nákupy, benzín...), tak prosím, ale tím rozdělením je to naprd. Za internet banking chtěli 400,-, tak to ani omylem.
    S kreditkou od mBank se o nic nestarám a mám vše na jednom místě. Na Fio mám taky účet (mimochodem tam máme i transparentní účet pro neziskovky), poplatků minimum, komfort taky solidní.
    mBank i Fio teda mohu doporučit, zajímali by mě ale zkušenosti se Zuno.
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    13.1.2012 12:44 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Nemuzu rikat moc zkusenosti, protoze ucet mam jenom kratce, ale:
    • ovladani je skvele (a to rikam jako clovek rozmazleny ebankou)
    • maji zadarmo i kartu
    • pokud clovek kartu pouziva tak muze mit SMS Plus (informace o kazde transakci) a autopilota (automaticky presun penez ze sporiciho uctu na normalni pri platbe) zadarmo
    • uroky jsou silne nadprumerne (do 20.1. maji na rocnim terminovem vkladu 3%)
    Nevyhody:
    • levne vybery pouze z bankomatu RB (tech moc neni)
    • SMS chodi nesifrovane
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    13.1.2012 16:39 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Je otazka, jak dlouho to tak bude. mBank se taky tvarila, jak je skvela a pak se ukazalo, kde klienty ma.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    13.1.2012 17:06 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    S obchodnimi podminkami u Citibank muze souhlasit asi jen uplny blb. Z toho plyne, že cokoli od Citibank nelze doporučit.
    13.1.2012 12:40 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ja si prave zalozil ucet u Zuno ze stejneho duvodu. Ale znam dost lidi co rusi mBanku a prechazeji k Zuno, protoze mBanka uz je velmi nevyhodna (od nich jsem se taky dozvedel o Zuno).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    13.1.2012 13:02 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Jak říkám, pro moje potřeby OK, ale rozumím tomu, že pro někoho jiného už to nemusí být tak výhodné. Ale co mě se týče, tak Zuno bych teď nevolil, protože mám pocit, že každá nová banka se bude chtít prvně snažit nalákat klienty a pak si podmínky změní...
    13.1.2012 13:11 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ja Zuno volil primarne protoze to je Raiffeisen u ktere mam normalni ucet, a taky ten triprocentni urok na rocnim vkladu byl neodolatelny.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    13.1.2012 14:34 Yossi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Zuno odporucam sledovat. Zle jazyky hovoria ze sluzi iba na kapitalizaciu matky a potom sa planuje predaj financnej skupine ktora potrebuje vlastnu banku aby mohla brat peniaze z medzibankoveho trhu.

    Co to bude znamenat pre klientov ti povie kazdy byvaly klient Dexia banky.
    13.1.2012 14:42 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    No to si pis ze to budu sledovat :-D
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Berysek avatar 13.1.2012 14:22 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Přemýšlím vůči čemu je mBank tak nevýhodná. Jsou snad jen 3 banky v ČR, které nemají poplatky za vše možné i nemožné a to je mBank, Fio a teď i Zuno. 3% zní zajimavě, ale 1 rok termínovaně už ne. Já mám na eMax plusu 2% a jednou měsíčně z něj prostředky můžu přesunout zdarma. Přemýšlím ještě nad nějakým "nevybratelným" úložištěm s lepším úrokem, ale termínovaný vklad to určitě nebude.
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    13.1.2012 14:41 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ono zase mezi sporicim, sporicim plus (mesicni vybery) a vkladem neni zase tak velky rozdil. Za rok to dela na 100k rozptyl cca. 500 korun.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    13.1.2012 15:18 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Equa je zadarmo, když tam přijde 15000 měsíčně

    a spořící účet Airbank má 2,5 %
    13.1.2012 14:23 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    to je celkem silene, clovek nekomu sveri svoje penize a jeste mu musi zaplatit 3k rocne? :-D Doufam ze za par let az me prestane fungovat studentsky ucet se tady trochu zmeni situace.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Salamek avatar 13.1.2012 14:44 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    ano, budes platit 5k rocne ;-)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    13.1.2012 15:42 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    lol :-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    13.1.2012 14:44 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Já mám také mBank a jsem spokojený. Pokud člověk neočekává služby na pobočkách a spíše ocení dobrý systém elektronického bankovnictví a "nadstandardní" (na to že zdarma) VISA kartu, tak je to dobrá volba. Je trochu škoda, že úroky šly hodně pod standard trhu. Kvůli tomu jsem zakládal účet u Axa...
    13.1.2012 14:47 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Jo, mohlo by tě ještě zajímat, že další produkty jako kreditku, kontokorent, spotřebák mi to nabízí přímo v el. bankovnictví. Nijak mě s tím neotravují, prostě nahoře v okně jsou linky rovnou i s výší předschváleného úvěru. Vypadá to jednoduše, zatím jsem nevyužil...
    13.1.2012 15:03 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Tohle mi zatím nenabízí, jen tuším Hypotéku, ale počítám, že po pár týdnech používání nejsem ještě hodnověrný klient a časem se tam ty nabídky objeví...
    13.1.2012 15:37 Qubiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    No jak si ctu vase prispevky, tak jsem docela zdeseny. U ceske banky (CSOB) jsem zrusil ucet nekdy pred 10 lety (kdyz jsem se stehoval do UK). Jen tak pro srovnani (LLoyds tsb): ucet mam zcela zdarma - vlastne mam u nich 4 (1 obycejny, 2 savers a 1 ISA). Karta je zdarma, internet banking zdarma (a funguje ve vsech browserech/systemech), zadne poplatky za prichozi a odchozi platby... Vubec nic. A tak by to melo byt. Jeden cas (asi dva roky) jsem mel premiovy ucet, platil v prepoctu asi tech 3000 KC rocne a to zahrnovalo asistencni sluzbu pri poruse auta, pojisteni mobilu, pojisteni karet a nejake dalsi hovadinky. pripadalo mi to drahe, tak jsem to zrusil... V Cechach musi byt banky moc nenazrane...
    13.1.2012 16:12 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Zřejmě je to proto, protože valná část bank v česku má zahraniční matky a ty mají ty český dcery jako ždímačky na peníze. Je potom jasný, že ty matky ve vlasti mohou mít tyhle všemožný věci zadarmo.
    Sešívaný avatar 13.1.2012 16:14 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Je to tak, proto jsou naše banky jedny z nejziskovějších na světě, stejně jako mobilní operátoři :-) Na druhou stranu mám zkušenosti s bankami v USA (WaMu, Dime Bank, Chase, HNB, BO) a v Kanadě (RBC) a nepřijde mi, že by to tam bylo o tolik levnější. Ano, vedení účtu, karta atd. byly zdarma, ale jak jsem chtěl třeba udělat wire transfer (převod z účtu na účet), tak bác a hned to bylo $20. Výběry z bankomatu taky nebyly nejlevnější, většinou kolem $2, což je 40 Kč.
    Rezza avatar 14.1.2012 17:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    UK mozna ano, ale vedlejsi ostrov ani nahodou. Firemni kreditky mame od BOI (Bank of Ireland) a vetsi zdimacku prachu jsem jeste nevidel :) Od poplatku, pres Government stamp duty atd.
    Sešívaný avatar 13.1.2012 16:10 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku

    Také zrovna ruším účet u ČS. Myslím, že zrovna zítra uplyne výpovědní lhůta a účet se zruší. Měl jsem tam účet 11 let. Hlavní účet u mBank už mám od jejího založení, ale ČS jsem si nechával kvůli kontokorentu (během studia, kdy člověk nemá pravidelný příjem se to hodí). Zrušení trvalo asi půl hodiny na pobočce, což je dobré (u ČSOB jsem účet rušil tři měsíce!). Nicméně potom začal kolotoč. Moje číslo se dostalo do retenčního oddělení a volali mi celkově 4x.

    Najednou mi začali říkat, že by to šlo i bez poplatků, s lepšími úroky atd. Pokaždé jsem jim řekl, že to je sice pěkné, ale já chci férové podmínky transparentně pro každého a nehodlám přistoupit na praktiky tureckého trhovce. Přesto to zkoušeli znova a znova, až jsem jim přestal zvedat telefony a dali pokoj. Poprvé jsem se s nimi dal do delší diskuse, protože volali, že chtějí jenom vědět důvody, proč odcházím, tak jsem jim chtěl dát feedback. Ukázalo se, že ženská byla perfektně připravená a detailně znala ceník mBank (při rušení účtu na pobočce jsem jim řekl, že odcházím k mBank). Naše diskuse došla až tak daleko, že mi ženská tvrdila, že je mBank v ohrožení, protože je nepřímo vlastněná CommerzBank, které hrozí zestátnění. Na to jsem jí odpověděl, že Erste Bank taky není zrovna v ideální kondici. Ona na to, že zestátnění jim ale ještě nehrozí :D

    Momentálně mám účet mBank, která mi vyhovuje, platím minimum poplatků, skoro všechno se dá vyřídit po netu. Líbí se mi i relativně levné výběry z bankomatu v zahraničí. V Německu jsem zkoušel vybírat €100, což je taková moje typická částka, z mBank a z ČS a mBank si strhla o 100 Kč míň. Sympatické je mi i FIO, kde už mám asi 8 let akciový účet, ale zatím nemám potřebu si tam bankovní účet zakládat.

    13.1.2012 17:13 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To jste šťastný klient. Když jsem rušil Osobní Účet ČS já, trvalo to pár minut a banka ani neprojevila snahu si mě udržet. Podotýkám, že jsem rozhodně patřil k lepším klientům, na účtech dost peněz, včetně dlouhodobých investic, splacený úvěr na bydlení, člověk si říká, co víc by si banka mohla přát. :-D

    Mimochodem mBank je dobrý provozní účet. Člověk nic neplatí, 3 výběry z bankomatu jsou za 0 - 9kč z jakéhokoli bankomatu, lepší kombinace pro mě zatím není. Zuno je dobré na spořák, zejména kvůli úroku a vazbě na běžný účet.
    13.1.2012 17:21 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ona se dá ČS používat bez poplatku. Pokud člověk protočí na účtě 100 tisíc, Může mít libovolnou kombinaci Osobního účtu zadarmo. Stačí mít program výhod, a pak lze mít skutečně účet "vše zdarma" včetně úroku 1.5%. Problém je těch 100 000,-. Jednu dobu jsem přemýšlel, že si takhle jednou za měsic protočíme peníze v rodině (pokud mají všichni ČS, převody jsou okamžitě) a budeme mít všichni maximální variantu OÚ zadarmo. Zatím u mě vítězí varianta "když nechcete moje peníze, jděte do prdele". Ale kdo ví. Až jednou zjistím, že mBank nebo Zuno není to pravé, možná to zkusím...
    14.1.2012 17:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Zaujimave, ze v Slovenskej Sporitelni staci mat mesacny zostatok 10 000 EUR a Osobny ucet je zadarmo (su v tom okrem ineho vybery v bankomatoch SLSP aj skupiny ERSTE v zahranici). Netreba s tymi peniazmi nic robit, staci ich tam mat. Od 15 000 EUR je zadarmo aj balik exclusive, kde je navyse vyber z lubovolneho bankomatu v SR aj v EHP (v eurach).
    14.1.2012 20:04 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    To je snad ještě horší varianta. Raději vyrobím obrat 100 000,- , při rotaci v rodině v rámci ČS je to snadné, a hotovost mám na spořícím účtu nebo kdekoli jinde, než mít utopených 250 000,- (10 000 EUR) na běžném účtu.
    14.1.2012 20:09 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    to je docela drahé mít tohle zadarmo, tj. velký náklad na malou úsporu....
    Nobody can give you as much as I can promise you
    15.1.2012 11:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    rozumím tomu dobře, že "zadarmo" = cca 10 € ušlého zisku na úrocích, kdyby tytéž prachy ležely na spořícím účtu s možností okamžitého výběru (a mnohem víc, kdyby byly nějak investovány, přinejmenším formou termínovaného vkladu)?
    14.1.2012 23:26 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Fakt bez poplatku? Nebo se jenom neplati za vedeni uctu a karty?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    15.1.2012 18:30 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Ano. Viz. program vyhod. Důležité je mít v paušálu všechny služby, které využiji.
    15.1.2012 23:14 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    No, ale pokud to chapu spravne tak za transakce se porad plati. Jenom neplatis pausalni veci.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    16.1.2012 07:14 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Zdravím. Na to je tam balíček "Výběrová sada č.4 - Platby v rámci České republiky zdarma ...". Kuriozně se tak člověk může naklikat do paušálu třeba 5 standardních a 3 gold karty, transakce v rámci ČR, bankomaty, Servis24 a zvýhodněné úročení a pořád při splnění podmínky pro 100% slevu nic neplatí :-D

    Většina běžných bankovních operací se skutečně dá nacpat do paušálu, v praxi se to za plnou cenu ale málokomu vyplatí.
    pavlix avatar 15.1.2012 19:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem měnil banku
    Buď musíš bance ty poplatky zaplatit, nebo musíš přesvědčit někoho jiného, aby je zaplatil za tebe.

    Momentálně se využívají asi tak dvě možnosti... první je, že si banka otipuje, jestli seš socka (z jejich pohledu, sám takhle lidi neoznačuju), což pozná podle toho, jestli na tvůj účet dohromady proudí dostatek peněz.

    Já socka jsem. Protože jsem si pořídil dva účty, a peníze mi chodí jen na jeden a ještě nepravidelně. Takže u druhého jsem socka pořád a platím tam tak možná 1500 Kč ročně, u toho, kam chodí peníze je to věc náhody. Pokud jeden měsíc nepřijde těch asi dvacet tisíc nebo kolik, tak jsem socka další měsíc.

    A „socky“ musejí u bank platit, to je známá věc.

    Ale pak je tu mnohem chytřejší způsob. Banky dostávají provizi s karetních transakcí, takže stačí udělat věrnostní program, který přesvědčí zákazníky, aby i stovku v obchodě platili kartou, aby co nejvíc peněz utracených zákazníkem sloužilo pro blaho banky.

    Ten druhý způsob je lepší, výdělečnější a narozdíl od prvního se nedá vochcat.

    Takže ano, ty můžeš mít účet i kartu zadarmo, ale radši nevysvětluj soukromníkům, že by měli začít přijímat platby kartou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.5.2016 11:15 Petr K.
    Rozbalit Rozbalit vše Pokud řešíte Online platby, musíte řešit PayPal a pak musíte řešit i Import výpisu do účetnictví
    FIO je perfektní ale pokud řešíte prodej přes eshop zejména do zahraničí jako my, musíte řešit PayPal. Bohužel PayPal nevytváří výpisy ve formátu ABO, GPC, XML. Existuje ale na to online konvertor pro transformaci výpisů od české firmy. Oni té službě říkají Import výpisů Paypal. Týden po konci měsíce si ztáhnu CSV z PayPalu a na Import-vypisu.cz si ho zkonvertuji a pak importuji do účetního programu.
    9.4.2019 10:16 Rado4778
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud řešíte Online platby, musíte řešit PayPal a pak musíte řešit i Import výpisu do účetnictví

    Já jsem TERAT slyšel, že Ammado půjčka dává nějakou svou vlastní kartu. Nevíte o tom více?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.