abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Foťáčik

    8.11.2013 18:23 | Přečteno: 1993× | poslední úprava: 8.11.2013 18:50

    Dostal som sa k novému foťáčiku, tak nejaké drísty okolo.

    Vždy som rád fotil, mal som niekoľko fotoaparátov, ale vštko ostalo na Slovensku, tak som sa aktuálne potešil možnosti dostať sa k foťáčiku. Benq GH200 je zástupca najnižšej kategórie automatických kompaktov, ale...

    Fotoaparát za 1500 českých korún dnes už dokáže odviesť celkom slušnú prácu. Samozrejme, vždy je to najmä o tom, kto za prístrojom stojí a čo má v hlave. Ja teda nie som žiaden umelec a nikdy nebudem mať "v oku" tie najlepšie fotky, ale +- sú mi známe aspoň technické veci okolo fotenia.

    Takže dobrá správa je, že pokiaľ viete čo chcete, dokáže pomerne slušný súbor vyprodukovať aj takto lacný prístroj. Vzhľadom k tomu, že som sa k Benq-u dostal len včera, tak nahadzujem len zopár súborov, po miernej úprave a mierke. Pôvodný súbor poskytnem na vyžiadanie.

    Isteže, foťáčik má svoje obmedzenia, na ktoré ľahko narazíte. Svetelnosť na dlhom ohnisku je katastrofálna (5,9 - aj keď treba povedať že sa nájdu aj známejšie značky s horším parametrom), na citlivosti nad ISO 400 je veľmi viditeľný šum a vyhladzovanie elektroniky, ale prístroj sa nechá presvedčiť aj k extrémnostiam typu "nočný režim s ISO 64".

    Záver: na také to "domáce žuvanie" je to OK.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Je to použiteľné (vzhľadom na cenu, dostupnosť "fotomobilov" a tak podobne)?
     (38 %)
     (44 %)
     (6 %)
     (6 %)
     (6 %)
    Celkem 16 hlasů

    Obrázky

    Foťáčik, obrázek 1 Foťáčik, obrázek 2 Foťáčik, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.11.2013 18:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik

    Použitelné to nepochybně je a na otázku, zda to stačí, si musí každý odpovědět sám.

    Mimochodem, zarazily mne ty zmizelé dráty proti přepálené obloze na prvních dvou fotkách. To takhle vylezlo z foťáku nebo to vzniklo až při dodatečném zpracování?

    8.11.2013 18:38 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    foto z toho isteho miesta ale s kratsou uzavierkou.. teda droty to samozrejme rozlisi, ale dynamicky rozsah cipu bohuzial nie je nafukovaci (ale toto je problem aj podstatne drahsich fotakov, s tymto proste pocitam - a ak chcem all-in-one, robim bracketing a potom "HDR").

    pozor, foto v plnom rozliseni ako vypadlo z fotaku.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jendа avatar 8.11.2013 22:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    foto z toho isteho miesta ale s kratsou uzavierkou..
    Au. Taky vidíte tu „kresbu“ v zadní části nádraží?
    8.11.2013 22:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Ruku na srdce, kdyby měla fullframe zrcadlovka 450 Mp (14 Mp toho kompaktu vynásobeno druhou mocninou poměru skutečné a přepočtené ohniskové vzdálenosti podle exifu), nebudou fotky z ní při prohlíšení "pixel na pixel" vypadat o nic lépe (co se kresby týká). Když se ta fotka přeškáluje na takové 4 Mp, což by bylo rozumné rozlišení pro podbný foťák, tak už to tak hrozně nevypadá.
    9.11.2013 00:41 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    presne o to ide.

    ak 14 MPix pouzijem ako zdroj na papierovu fotku, tak az do rozmeru A4 je to OK, nikto si nepozera foto pod lupou - 13x18 uz uplne v pohode.

    a pri resampli na 2 (fullhd) az 4 MPix uz je to lepsie. neriesi to problem s rozsahom cipu ani sumom (OK, sum trosku ano), ale foto je pouzitelne.

    jasne ze to nebude trhat spolubyvajuceho zrkadlovku v zuboch, ale foto ma prijemne prekvapilo.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    9.11.2013 02:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    A jsme zpátky u toho, že co je "OK" nebo "v pohodě" si musí každý odpovědět podle sebe. Pro mne třeba k tomu, abych řekl, že je fotka dostatečně (technicky) povedená, aby si zasloužila formát A4, je potřeba 10 Mp s kresbou "na pixel", k čemuž má tahle fotka zatraceně daleko (ono ani po zmenšení na zmíněné 4 Mp to není nic extra).
    xvasek avatar 9.11.2013 08:11 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Potřeba kresby "na pixel" je mýtus vyvolaný prodejci digitální fototechniky technicky založeným zákazníkům. (Tím nechci říct, že bych zde prezentovaný BenQ vyměnil za svého PENa. :-))
    Jendа avatar 9.11.2013 08:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Proč? Pokud to neumí vykreslit na pixel, ale třeba jenom na čtvereček 2x2, tak prohlásím toto za pixel, a ušetřím 3/4 dat, aniž bych ztratil informaci. A fotka, která je prezentována velká a má málo pixelů, vypadá přinejlepším rozmazaně (přinejhorším je domrvena automatickými pokusy elektroniky fotoaparátu vymyslet si neexistující informaci).
    xvasek avatar 9.11.2013 13:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Nevím, u nedigitální fotografie nás nikdy nezajímalo, jestli je to vykresléné "na pixel" - už jenom proto, že tento pojem prostě nebyl definovaný. S příchodem digitálu to najednou začal být svatý grál - "Nekreslí ti to na pixel? Tak to je šmejdná fotka." To jsme těch 100 let předtím fotili, aniž jsme vůbec tušili, co je to "technicky dobrá fotka"?
    pavlix avatar 9.11.2013 14:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Nevím, u nedigitální fotografie nás nikdy nezajímalo, jestli je to vykresléné "na pixel" - už jenom proto, že tento pojem prostě nebyl definovaný.
    Právě. Analogové systémy problémy s pixelovou přesností netrpí, stejně jako netrpí problémy s interpolací při změně velikosti.
    To jsme těch 100 let předtím fotili, aniž jsme vůbec tušili, co je to "technicky dobrá fotka"?
    Ne jen jste těch 100 let předtím fotili s technologiemi, které pixely netrpěly.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 9.11.2013 16:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Analogové systémy problémy s pixelovou přesností netrpí
    Klasický film zase trpí zrnem. Čím citlivější film, tím hrubší zrno.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 9.11.2013 16:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Tož já jsem netvrdil, že netrpí problémy, jen že netrpí tímto konkrétním.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.11.2013 14:44 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Ale to je zase hloupost. Pixel jako takový možná u kinofilmu definova[tel]ný není, ale bavit se o rozlišení výsledné fotky dává perfektní smysl, zvlášť pokud by člověk chtěl dělat nějaký ořez nebo zvětšení. Co je taky podobný důvod proč se chceme bavit o pixelech (a co je v nich) dneska.
    9.11.2013 15:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    u nedigitální fotografie nás nikdy nezajímalo, jestli je to vykresléné "na pixel"

    Sice se tomu tak neříkalo, ale přesto většinu fotografů kresba zajímala. Samozřejmě se najdou i tací, kteří perfektní kresbou pohrdají a nedokonalost vydávají za "velké umění", ale takoví jsou i dnes.

    To jsme těch 100 let předtím fotili, aniž jsme vůbec tušili, co je to "technicky dobrá fotka"?

    Tušili, jenže měřítka se od té doby poněkud posunula. Např. si vzpomínám na člověka, který se fotografií živí a který přiznává, že když si dnes prohlíží své starší fotky z "doby předdigitální", tak i u mnohých z těch, které tehdy považoval za technicky perfektní, má dnes pocit, že to prostě není úplně ono. A není to samozřejmě tím, že by tehdy nevěděl, co je kresba; jen má dnes přísnější měřítka na to, jakou kresbu považuje za perfektní, jakou za dobrou a jakou za přijatelnou.

    Luk avatar 9.11.2013 16:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Já mám naopak pocit (a myslím, že dost oprávněný), že kvalita průměrné fotky šla během let postupně dolů. A to proto, že klesala cena a tedy jednak rostla masovost (čím dál víc lidí fotí) a současně klesala pečlivost při focení i zpracování (čím dražší snímek, tím se mu věnovalo víc péče). Totéž si například myslí i mnozí filmaři, kteří rozmach digitálního videa považují za zhoubu, protože film "může točit každý pitomec za pár korun". Já to sice za zhoubu nepovažuji, ale třeba docela nadávám, když si chci v internetových novinách prohlédnout fotky z nějaké akce a musím se prohrabovat tunami vzájemně si podobných fotek (navíc často nevalné kvality), protože jejich fotograf cvakal spouští jak o závod a pak si ani nedal chvilku, aby to protřídil a poupravil.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.11.2013 17:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Já mám naopak pocit (a myslím, že dost oprávněný), že kvalita průměrné fotky šla během let postupně dolů.

    Nemyslím, že je tu na místě slovo "naopak". Na jedné straně souhlasím, že průměrná kvalita veškeré "produkce" je dost možná horší než kdy dřív*, ale na druhé jsem přesvědčen, že ti, kterým na technické kvalitě záleží, mají daleko větší možnosti jí dosáhnout a jejich nároky jsou proto vyšší než dřív.


    * - ale ani o tom nejsem tak úplně přesvědčen. Nedávno jsem zrovna přemýšlel, jak je možné, že jsem v osmdesátých letech pořizoval ostré fotky levným foťákem na kinofilm, u něhož se ostřilo tak, že se na odhadla vzdálenost a nastavila na stupnici. Pak jsem si je vytáhl ze skříně a bylo to hned jasné: nebyly. :-) Ani ve formátu 13x9 cm nevypadaly uspokojivě (podle mých dnešních měřítek). Oproti tomu dneska i levný kompakt za slušných světelných podmínek udělá fotku, která na bude v tomto formátu vypadat lépe. Ale na druhou stranu, každou chvíli vídám, jak někdo vystavuje na webu fotky, které jsou viditelně rozmazané i ve velikosti 640x480 pixelů, takže těžko říct.

    pavlix avatar 9.11.2013 17:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    To bude asi ten efekt, o kterém tak často mluvím, že se statistika hrozně moc přeceňuje. V dnešní době celkovou statistikou (pokud by ji vůbec někdo zkoumal) nejvíc zahýbají asi mobily s foťáky a možná o to víc mobily s předními foťáky, jejichž hlavní užití spočívá ve focení vlastního ksichtu za účelem sbírání lajků. Jenže tohle asi není ta oblast ve které by člověk chtěl kvalitu fotografie porovnávat, že ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mirec avatar 10.11.2013 17:25 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik

    Ja momentálne fotím 32 ročným objektívom (žiadne automatické ostrenie, žiaden expozimeter, žiadna elektronická pomoc) a fotky sú fakt ostré aj keď vzdialenosť len odhadnem a nastavím na stupnici (ukážka).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.11.2013 19:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik

    Nejsem si jistý, že mluvíme o tom samém. Ta fotka je podle exifu z Nikonu D80, tedy jednooké zrcadlovky. Nevidím jediný důvod, proč by něko fotil jednookou zrcadlovkou, ale ignoroval matnici a hledáček a místo toho odhadoval vzdálenost a snažil se ji trefit na stupnici.

    Vezmu-li v úvahu, že při 50 m (APS-C) a f/2.8 při ostření na vzdálenost 2 m je pásmo ostrosti dlouhé asi 10 cm, tak prostě nevěřím, že by někdo byl schopen s rozumnou spolehlivostí takhle přesně odhadovat vzdálenost k objektu a nastavovat ji na stupnici (která na to ani není dost jemná).

    Takže aby nedošlo k nedorozumění: já nemluvím o manuálním ostření u jednooké zrcadlovky podle obrazu na matnici. Mluvím o foťáku za 90 východoněmeckých marek, kde člověk měl pouze tu stupnici a nic jiného, protože obraz v průhledovém hledáčku byl ostrý pořád a vůbec neodrážel zaostření objektivu.

    mirec avatar 10.11.2013 19:47 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik

    Keď to ide fotím s hľadáčikom, v tomto prípade som chcel fotiť tesne nad úrovňou terénu a nemal som možnosť ležať na zemi, takže nastavená vzdialenosť a fotené naslepo.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.11.2013 20:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Tak to buď máte dost mimořádné schopnosti nebo jste prostě měl štěstí.
    11.11.2013 11:15 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Pokud třeba chci fotit něco, co tam zatím není, a nejspíš tam nebude dost dlouho, abych věřil AF, nebo prostě AF věřit nechci, tak mi dává smysl zkusit zaostřit podle předpokládané vzdálenosti. Přesné to samozřejmě není.
    11.11.2013 11:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    To raději řeším tak, že si tam na chvilku něco dám (třeba kus papíru s textem), zaostřím na to a použiju AF-lock (nebo přepnu na manuál, případně ostřím rovnou manuálně). Pokud je to daleko a v místě, kam bych se nedostal, zkusím zaostřit na něco jiného, co je stejně daleko. Přesnost je v každém případě větší než kdybych se pokoušel vzdálenost odhadnout a nastavit na stupnici (kde jsou vyznačené v nejlepším případě tak čtyři hodnoty).
    Jendа avatar 9.11.2013 23:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    S příchodem digitálu to najednou začal být svatý grál - "Nekreslí ti to na pixel? Tak to je šmejdná fotka."
    To jsi zase vyčetl kde? Já jenom říkám, že skutečné rozlišení toho foťáčku je tak maximálně 5 MPx, ne 14, jak výrobce uvádí.
    To jsme těch 100 let předtím fotili, aniž jsme vůbec tušili, co je to "technicky dobrá fotka"?
    Já myslím, že technicky dobrou fotky dokážu rozpoznat i u analogu.
    8.11.2013 18:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Fotí na nádraží! Terorista!
    9.11.2013 18:09 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Technická: "terorista" je v souvislosti s focením vlakového nádraží anachronický termín.

    Diverzant!
    9.11.2013 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Neřekl bych. Termín "diverzant" se nejvíc používal za socialismu, zatímco "terorista" je módní posledních deset let.
    9.11.2013 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Přesněji dvanáct.
    9.11.2013 23:47 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Přesně proto. Ale ani za komunismu nebylo focení nádraží zase kdovíjakej děsnej čin, většinou a většinu času.
    Luk avatar 10.11.2013 00:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Horší bylo fotit někde poblíž západních hranic. Tam si člověk mohl v lepším případě vykoledovat vytažení filmu z foťáku, v horším si mohl vyzkoušet výslechovou místnost SNB, mít problémy v práci, užívat si zájmu StB atd.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 10.11.2013 12:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Tehdy to nebyla zase taková sranda, jelikož mám chatu někde u Znojma tak s tím někdy byl problém (většinou když se něco někde stalo nebo byl někde nějaký průser).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 10.11.2013 12:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    nesouhlasím ... ty to pamatuješ? Já ano.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.11.2013 11:12 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Kdyby to skutečně problém byl, tak by dnes musel být řádově větší problém najít hromady a hromady fotek dobových fotek nádraží. Co problém ale není. Co si kdo pamatuje nebo nepamatuje, to není kdovíjak relevantní.
    11.11.2013 11:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Jak to v podobných případech bývá, šlo vždycky hlavně o to, na koho zrovna člověk natrefí a jak moc bude dotyčný chtít z toho problém dělat.
    PepaSFI avatar 8.11.2013 19:33 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    na takové běžné tahání v kapse, proč ne. Doporučuju udělat pár pokusů s nastavením. Nastavit si korekci expozice trošku do minusu, asi -0,3 EV. Je to pak míň náchylný na přepaly a vysaturování barev. Já to tak mám většinou nastavený i na zrcadlovce. Trošku zesvětlit to v počítači jde vždycky, obvykle to ani není potřeba, ale vypálený fleky bez kresby nezachráníš. Taky zkus menší rozlišení, u některých foťáků to pak tolik nešumí. 14 Mpix je stejně na nic, tak velký fotky stejně dělat nebudeš a jen to zabírá místo. Myslím že 6 Mpix stačí úplně na všecko co může běžný uživatel potřebovat. No popravdě řečeno, na internetový prezentýrování úplně stačí 800x600.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    8.11.2013 19:42 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    keď bude viac svetla (na to masarykovom nádr. už bolo mierne šero), tak skúsim foto s rôznymi nastaveniami.

    a na prezentáciu na webe je dnes už asi dobré mať v zálohe aspoň použiteľný 2 MPix (1920x1080).
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jendа avatar 8.11.2013 22:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    14 Mpix je stejně na nic
    Navíc takový foťáček má ve skutečnosti tak 5 MPix.
    9.11.2013 00:36 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    preco bymal 5?

    ano, existuje nieco take ako toto s 5 Mpix a prepoctom na 12, ale toto?

    ako ok, kvoli bayerovi bude farebne rozlisenie nizsie, ale to u vsetkych fotacikov.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jendа avatar 9.11.2013 01:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    preco bymal 5?
    Protože ta čočka na tak malý obdélníček prostě víc nepromítne. Difrakční limit a tak… Podívej se na ty 14 MPxx fotky 1:1 - sousední pixely budou často stejný mazanec.
    9.11.2013 09:34 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    to beriem.. zjavne som nepochopil na co narazas.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    gtz avatar 8.11.2013 21:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    že ty budeš fotit kocóry?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.11.2013 22:21 p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Foťáčik akorát na zahození. Ty mizející dráty jsou na blití. Lepší fotit mobilem.
    Jendа avatar 8.11.2013 22:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Přemýšlel jsem, že budu něco takového nosit u sebe pro vycvaknutí nečekaných situací, ofocení dokumentů a tak. Pro ilustraci i pro čitelný text na A4 to stačí a nebudu s sebou furt tahat nějaký lepší (ale větší a těžší) foťák.

    Mobil buď nemám, nebo mám bez foťáku, nebo mám s ještě mizernější foťákem, nebo nejde zapnout, aniž by nebonznul svoji polohu.
    gtz avatar 8.11.2013 22:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    proč by měl foťák bonzovat polohu? Když nepovolíš 3G/DATA + GPS tak asi nic. A u Android modelů musíš mít povolený sync fotek do cloudu nebo někam na dropbox.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 9.11.2013 01:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    proč by měl foťák bonzovat polohu?
    Foťák ne, mobil jo.
    Když nepovolíš 3G/DATA + GPS tak asi nic.
    Mobil bonzne, jakmile povolíš GSM. A u mnoha to podle mě nejde vypnout (minimálně u dumbphonů to nešlo). A podle mě zkusí zavysílat i bez SIM (nezkoušeno), aby umožnil „emergency call“, které bez simky jde (nebo se spojení s BTS navazuje, až když se to vytočí?).
    gtz avatar 9.11.2013 12:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    jakmile povolíš GSM
    No on se připojí k BTS a jasně, že bonzne tvoji polohu někde (ta ale může být celkem daleko od tebe)
    nebo se spojení s BTS navazuje, až když se to vytočí?
    Ne, jakmile povolíš GSM tak jsi spojen s BTS (což sám dobře víš)

    zkusí zavysílat i bez SIM (nezkoušeno),
    Nedalo by se to nějak zjistit přes gnuradio?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 10.11.2013 00:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    No on se připojí k BTS a jasně, že bonzne tvoji polohu někde (ta ale může být celkem daleko od tebe)
    Triangulací (posílá ostatní BTS, které vidí). V Praze se takhle dá dát 50 metrů.
    Nedalo by se to nějak zjistit přes gnuradio?
    Nemám dost široké SDR, ale na detekci vysílání ti stačí zesilovač, jak píšou lidi dole. A potěšilo mě, že to funguje takhle.
    gtz avatar 10.11.2013 12:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    No když jsem to zkoušel u nás tak mi ukazovalo, že jsem připojen na BTS cca 4.5km od nás, u druhého operátory to bylo o něco blíž.

    Na detekci vím, že stačí zesilovač apod., ale myslel jsem, zjistit zda něco z něj leze když máš GSM zapnuté (myslel jsem zda leze něco jiného než komunikace s BTS)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 10.11.2013 15:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    No když jsem to zkoušel u nás tak mi ukazovalo, že jsem připojen na BTS cca 4.5km od nás, u druhého operátory to bylo o něco blíž.
    Jedna věc je, na které BTS jsi připojen, druhá věc je, které BTS vidíš.
    ale myslel jsem, zjistit zda něco z něj leze když máš GSM zapnuté (myslel jsem zda leze něco jiného než komunikace s BTS)
    Simtrace + OsmocomBB. Nebo rovnou nějaké nádobíčko na odposlouchávání GSM :-).
    gtz avatar 10.11.2013 18:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    druhá věc je, které BTS vidíš
    myslíš tím, které BTS vidí telefon nebo já svými bulvami :-)

    když jsem se díval na seznam BTS, které by měly být dostupné tak nevidím okem nic, nejblíže mám O2 cca 600m vzdušnou čarou. VF mám nahoře na kopci (taky ho nevidím).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 10.11.2013 18:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Telefon samozřejmě :-). Já už delší dobu nevytáhnul paty z Prahy (a už vůbec ne s GSM hračkama), každopádně z bytu v 5. patře paneláku vidím na integrovanou anténku (!) tohle všechno.
    gtz avatar 9.11.2013 12:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    jakmile povolíš GSM
    sakra zapomenul jsem, někde kolem Prahy kde je BTS jak hub po dešti tak u nás je situce jiná, když jsem se díval na kterou mrchu jsem připojen tak mi to ukazovalo pozici někde 10 km od nás. Když jsem šel 3G tak jsem byl i dále. Sice při testu přes gmapy s vypnutým GPS mi ukazovalo, že jsem řádově o 3km jinde než jsem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.11.2013 14:28 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    ja neviem, vypol som GSM (blackberry), restartol telefon pri reproduktore (aby som pocul ci to skusi) a az po vytoceni 112 to zacalo nadvazovat spojenie.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    9.11.2013 17:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    A podle mě zkusí zavysílat i bez SIM (nezkoušeno), aby umožnil „emergency call“, které bez simky jde (nebo se spojení s BTS navazuje, až když se to vytočí?).
    Nevím, jak u smartphonů, ale teď jsem testoval bez SIM dva "hloupé" telefony plus 3G modem a ani jeden bez SIM nic nevysílál (otestováno položením na nestíněný zesilovač). Tudíž to spíš vypadá na tu druhou možnost, tj. spojení s BTS až v případě samotného volání.
    Luk avatar 8.11.2013 23:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    S focením mobilem to často opravdu není to pravé ořechové. Například s telefonem Samsung Galaxy W fakt není nic moc - ne ani tak kvůli kvalitě (a je o něco vyšší než u tohohle foťáčku), ale hlavně kvůli ovládání. HW spoušť tam není (možná by se to dalo nějak donutit používat některé z HW tlačítek, ale nevím jak), takže se člověk musí trefovat do toho nesmyslu na displeji. Děs běs.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 9.11.2013 16:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik

    BTW: docela dobrá věc je kamera – mívají větší zoom než foťáky a dají se použít jako dalekohled (např. pro zkoumání antén na střechách a tak :-))

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.11.2013 21:48 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    a tak

    Rozumím.

    xkucf03 avatar 13.11.2013 22:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    To by mě zajímalo, co sis pod tím představil :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 14.11.2013 00:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Kamery ano, ale kombinace klasický zoom + digitální byla někdy až moc překombinovaná a někdy to byla sranda nějaké 20x násobné přiblížení -> optické udržet celkem v klidu (měl jsem svého času kameru Panasonic NV-GS35 - ta měla 30x násobný optický, ale jen CCD čip 1/6“ s 800.000). V hledáčku to bylo skoro nepoužitelné a na LCD jsi se musel až moc soustředit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.11.2013 17:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Přemýšlel jsem, že budu něco takového nosit u sebe pro vycvaknutí nečekaných situací, ofocení dokumentů a tak. ...
    Známý vozí podobný levný kompakt v autě pro případ nedhody, protože sice má tefefon s fotoaparátem (který jinak nepoužívá), ale ten nemá blesk a při nedostatku světla by byl k ničemu.
    9.11.2013 00:32 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    nejaky mobil za cenu do 6-7 tisic ktory by to vyfotil lepsie (a podotykam, LEPSIE, aby to malo zmysel)?
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jendа avatar 9.11.2013 01:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Tento foťák stojí 1500, ne 6k.
    xvasek avatar 9.11.2013 08:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Třeba Galaxy Trend pod 4k. (Pokud má tedy stejný fotomodul, jako S DUOS, jakože asi jo.)

    Ono jde samozřejmě taky o disciplínu - tady ten Benq má zoom, kde bude určitě "kralovat" (jestli jde použít toto slovo), za špatného světla to bude taky o fous "lepší", ale za dne okolo 30mm (přepočítané) bude ten Samsung fotit líp - tady ten BenQ určitě nevyfotí větve stromů na okrajích, jak se dívám tady na ty fotky.
    9.11.2013 09:42 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    vazne? galaxy trend? no ja teda neviem, pozrel som si recenzie (alebo tu) a...

    ale v ruke som ho nemal.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    xvasek avatar 9.11.2013 13:33 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    No a ty fotky ti přijdou horší, než z toho BenQu? Mě to teda přijde dost podobná "kvalita".
    9.11.2013 14:25 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    tak z toho samsungu vidim len poriadne zmensenu verziu.. ale podla horizontu to nebude ziadna slava (najma ak vidim foto v recenzii za idealneho svetla).
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    9.11.2013 14:30 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    moja chyba. myslel som, ze je to to vlakno, kde bola vlozena fotka z vlakovej stanice.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jendа avatar 8.11.2013 22:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    • Sony (to je ta firma, co instaluje zákazníkům do počítačů backdoory).
    • Proprietárná akupack. Až odejde, můžeš foťák zahodit.
    Ne.
    Jendа avatar 8.11.2013 22:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    To Sony beru zpět, popletlo se mi to s jiným foťákem.
    8.11.2013 23:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Proprietárná akupack. Až odejde, můžeš foťák zahodit.

    To IMHO nemá smysl řešit. Pět a půl roku starý akumulátor v mé 400D (oba, originál Canon i náhradní Ansmann) dodnes nevykazuje významný úbytek kapacity. Takže kdybych si měl vsadit, tak spíš na to, že až ten foťák bude chtít zahodit (nebo odložit), bude to z úplně jiného důvodu než kvůli akumulátoru (který odejde a nepůjde koupit nový).

    9.11.2013 00:30 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    aku sa da zakupit, je rovnaky pre X modelov roznych znaciek (tiez ma to prekvapilo)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    9.11.2013 10:39 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    Příloha:
    Tak ale ty fotky jsou neprezentovatelný. Děs a bída. Můj mobil za 6 je vyfotí taky a udělá si sám i nějaký ten bracketing, abych neměl na nádraží se stojícím vlakem přepálenou oblohu. A na jedoucí vlak je třeba aspoň nějaký smysluplný autofocus, nebo, když nic jiného, příčetný manuální režim. A tahle věc nemá nic, všechno se očividně ovládá pár tlačítky a displej. Na to nikdo normální nemůže mít nervy.
    10.11.2013 17:47 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    ja teda neviem, ale aj podstatne drahsie fotaky na tom nie su bez chyby
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    9.11.2013 23:08 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    No vzhledem k tomu, ze prvni dve fotky jsou ocividne focene ve dne, tak se mi to zda dost mizerne. Az me to teda prekvapuje, cekal jsem, ze se lowend za posledni roky nekam posunul ...

    Mohl by jsi postnout nejakou fotku za fakt pekneho jasneho pocasi? Nevim, jestli z toho totiz vinit objektiv (ktery s tim zoomem urcite nebude nic moc) nebo chip ...
    10.11.2013 00:52 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Foťáčik
    mam ho dva dni a pocas pekneho pocasia som sa zatial k odfoteniu nicoho nedostal.

    ale vykonam, uploadnem.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.