Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.
Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
V davné době, kdy začali vznikat Tuxánci, jsem měl dojem, že Tuxánci jdou špatnou cestou v mnoha technických detailech. Tak jsem začal vyvýjet Lilánky.
Nicméně motivace ve stylu "já jim ukážu, že to neumí a jak se to má dělat" mi nevydržela dlouho, a tak, jak už to bývá, lilánci upadly v zapomnění a neudržování. Nicméně v poslední době mne nějak táhlo napsat nějakou hru, a tak jsem oprášil Lilánky a dostal je do fáze, kdy už by snad měly být zkompilovatelné na jiném, než mém stroji a snad i trochu hratelné (zatím pouze hotseat dvou hráčů).
Tuxánci jsou samozřejmě v současnosti poněkud jinde, než jejich původní počátky, a tak se stalo, že jsem i něco málo přispěl k jejich vývoji, ale co si budeme povídat, člověk si vždycky také rád hraje na svém píse-ehm projektu. Moji Lilánci nesnesou celkové srovnání s tuxánky, nicméně v některých ohledech jsou od tuxánků odlišné -- jinak řešený timing, renderování přes OpenGL, grafika v SVG, koliye přes konvexni polygony, nikoliv přes nenatočené obdelníky, particle efekty, chování projektilů, chování zbraní.
Pokud máte chuť, můžete si přečíst README a pustit se do stahování sourceballu, či prolízání repozitáře. Každopádně budu rád za každý ohlas, třeba i zda se povedlo zkompilovat a spustit, a na čem.
Tiskni
Sdílej: