abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    KOMIX - Výkonnější počítač

    25.3.2023 09:18 | Přečteno: 1265× | KOMIX

    Zemřel pan Gordon Moore, autor toho Moorova zákona.


           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.3.2023 09:45 svedek koroptve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Vlevo - linuxaci, vpravo - macisti.
    25.3.2023 11:40 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Komiks je o výkonných strojích, to nemá s Macisty dnes nic společného.
    25.3.2023 12:47 i
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Tys asi nemel v rukou M2 ze jo? A vis co ani to nedelej protoze minutu na to vyhodis vsechny sve plecky s linuxem ven oknem a utikas do iStoru :-)
    25.3.2023 13:20 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Jako člověk s workflow významně závislém na GPGPU si nemohu řádově nižší výkon M2 Max dovolit. A to je řeč o ntb, co nabízí Apple proti PC desktopu/WS vybaveném více GK?
    25.3.2023 14:52 pacwoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    To jsou kecy. Jaka ajtarina potrebuje vice GPU? Zadna. Maximalne tak umelec co neco renderuje nebo bastli hry. A to na linuxu samozrejme nehrozi. Kazdopadne si k macu muzes pripnout eGPU bednu takze se nevykroutis :-)
    Jendа avatar 25.3.2023 14:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Neuronové sítě?
    25.3.2023 15:58 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Takze mas V100 ve svem linuxovem pocitaci doma? Nebo to delas na nejake prumerne gamesove nvidii? Ja si obvykle pronajimam vykon v amazonu, za $50 obvykle mam co potrebuji a nemusim resit domu server s V100 nebo necim podobnym.
    25.3.2023 16:22 €
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Neuronky byly hype tak pred 25lety. Natrenovana je uz jen turinguv stroj a vysledni algoritmus zvladne i tvuj mobil v kapse...
    25.3.2023 17:20 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    A to trenovani zvladne taky? Nemyslim. Teda pokud to nechcem zavest do flame typu na androidu mohu trenovat neuronky zatimco na ios ne… snad se nekdo chytne ;)
    Jendа avatar 25.3.2023 20:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Neuronky byly hype tak pred 25lety.
    V okamžiku, kdy se na nás ze všech stran valí Stable Diffusions, ChatGPT a GPT-4?
    Natrenovana je uz jen turinguv stroj
    Hlavně použít nějaké odborné termity.
    a vysledni algoritmus zvladne i tvuj mobil v kapse...
    Ne, nezvládne, jasně u nějakých malých ano, ale ty velké fakt ne. Například GPT-3 potřebuje pro inferenci asi 800 GB RAM a na CPU by to dalo tak jeden token za minutu. Lidi co si hrajou se Stable Diffusions mají high-end karty (hlavně s co nejvíc VRAM) a i tak musí používat menší modely.
    25.3.2023 17:20 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Jde konkrétně o sekvenaci DNA. Při basecallingu, kroku zpracování kdy se z naměřených signálů sekvenátoru stanovují jednotlivé báze se patrně využívá výrobcem natrénovaná neuronová sít (natrénovaná průchodem definovaných řetezců molekul sekvenátorem x jim odpovídající naměřené signály?). Při basecallingu běžícím na 16-core CPU trvá zpracování cca 300x déle než při zpracování s využitím NVIDIA RTX A5000(CUDA-based GPGPU). Prakticky pouhé hodiny místo týdnů.
    25.3.2023 18:28 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Zajimave.
    25.3.2023 19:20 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Těch více GK je zde prakticky nutností (byť ta druhá může být jednoduché 2D zobrazovadlo). Aplikace basecallingu je tak GPU/VRAM hungry, ze se desktop skoro neda pouzivat (Firefox padá, asi se mu nedaří alokovat "canvas").

    Pro paralelní real-time zpracování z více sekvenátorů se mi podařilo redukovat nároky tak, že mohly dvě zpracování běžet v GPU současně. Co mi není jasné zda s ohledem na velikost dostupné VRAM aplikace využívá méně či více komplexní neuronové sítě (s možným dopadem na výslednou přesnost). Asi by to šlo ověřit opakovaným zpracováním při různě velkých VRAM a porovnáním výsledku. V takovém případě by mohlo být řešením frontování basecallingu (při paralelních sekvenacích), ale k tomu jsem se pro svou lenost zatím nedokopal.
    28.3.2023 13:37 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Můžu se zeptat jaký sekvenátor je zdrojem dat? Něco jako MiniON?
    28.3.2023 18:24 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Snad neporuším smluvní podmínky, pokud to potvrdím.
    25.3.2023 20:44 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Pokud je mi známo, tak k novým Macům (Apple Silicon, tj. ty M1 a novější) si již eGPU nepřipojíte.
    30.3.2023 23:32 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Je to tak, applí verze toho týpka hm zjevně ví kulový
    vlk avatar 25.3.2023 19:59 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    na lavo je macista a na pravo linuxak
    You don't exist, Go away !
    25.3.2023 12:14 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Hm. Tohle realitě moc neodpovídá. To by totiž text v bublině na třetím obrázku byl asi tento: "Což o to, koupil bych, jenže ty co se nabízí nemá nic z toho co chci...".

    A pro ilustraci. Jsou lidé, co chtějí nejnovější Apple, ale zároveň by na něm chtěli mít MS Windows. Nebo lidé, co chtějí mít na notebooku ethernetový port a uvnitř minimálně dva disky.
    25.3.2023 12:49 asyrk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Notas s RS232 je pro nektere svatym gralem :) To ale jako velmistr vesmiru jiste v svem notasu mas.
    25.3.2023 13:51 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    A co bych s tím dělal? Já jsem ten případ se dvěma diskama, protože na rozdíl od jiných mám rád svá data pod kontrolou a v bezpečí.
    25.3.2023 14:57 tar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    To jestli mas v notasu disk jeden nebo ctyri, bezpeci tech dat nijak neresi az ti ten notas nekdo slohne. Takze stejne musis mit externi zalohu. Mas akorat dva zrouty baterky misto jednoho, tot vse.
    Max avatar 27.3.2023 08:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Samozřejmě, že to bezpečnost řeší, ale jako všechno ostatní, jen do nějaké úrovně. Předpokládám, že dva disky jede kvůli btrfs a konzistenci. Pokud ano, tak v takovém případě mu to řeší bezpečnosti proti vadě jednoho disku, proti chybě ve firmware aj. věcích, co by mohly poškodit konzistenci dat. Příkladem budiž pár lidí tady na abc, co používali ve svých zařízeních Samsung SSD 860/870 (#471768, #487624), tj. disky vyhlášené svojí zabugovaností pod linuxem, kde děj se vůle Boží.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.3.2023 10:21 314115926535
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Nebylo to spise o kernelu nez o samsungu?
    Max avatar 27.3.2023 12:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Kdyby to byl bug v kernelu, tak bude fixnut (a upřímně, očekával bych ten fix i od Samsungu), jenomže to celé spíše vypadá na něco mnohem horšího (některé věci se dějí jen v kombinaci s určitým hw atd.), proto se to v kernelu řeší blacklistováním a vypínáním funkcí.
    A to nejsou první provary Samsungu v sekci s SSD. Je to o to smutnější, že Samsung vyrábí super čipy do pamětí a další věci, ale u SSD spoustu věcí klohní :-/. A nutno ještě podotknout, že dost do kernelu přispívá, takže v kontextu toho je to celé opravdu nepěkné :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.3.2023 23:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Nejenom 860/870, serverové SSD jim kravnou taky. Naštěstí se na to našel workaround...
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 28.3.2023 23:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Mě teď kvůli tomu čeká upgrade pole plných ssd disků (OS upgrade, se kterým se pak nese upgrade fw všech ssd). Vůbec se na to netěším :-/. Mělo by to jít kompletně online, ale jak jde o produkci, jsem vždy připosraný :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    25.3.2023 16:00 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Mam znameho ktery jiz nekolik let shani notebook se ctyrma ethernet porty…
    25.3.2023 16:33 Air
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Pritom uz asi 15 let se prenosny pocitac s ethernetem nesmi nazyvat notebook.
    25.3.2023 17:21 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    To je nejake nove/15let stare EUrosocialisticke narizeni?
    26.3.2023 10:30 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Spíše rozhodnutí Apple? Tipnul bych si, že tři nejprodávanější jednotlivé modely noteboků bez rozdílu platforem budou právě MacBooky, které pokud se nepletu LAN konektorem nedisponují. Řada výrobců z x86 světa je v tomto slepě následuje ve víře v pravidlo "Když dva dělají totéž, je to totéž." (tj. úspěch se dostaví). Je to pouze další variace Cargo cultu, síla x86_86 platformy je právě v odlišnosti(otevřenosti).
    26.3.2023 11:48 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Jak to souvisi s mou reakci na “se prenosny pocitac s ethernetem nesmi nazyvat notebook.”?
    26.3.2023 13:08 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Tažení proti portům obecně je doménou Apple viz. jejich (MacBook Air?) s jediným portem, který sloužil i pro napájení. Standardy vznikají buď de jure, či de facto. Pochybuji, že v tomto ohledu vznikne něco de jure, ale o de facto se Apple snaží již docela dlouho (nesmí .. čti nebude).

    Fascinuje mne jak Apple komunita (jako ta pověstná žába v horké vodě) to bez jakýchkoli výhrad akceptuje. Viz například jejich použití termínu "upgrade" pro výměnu stávajícího neupgradovatelného zařízení za jiné vybavenější. Možná je to jen součást jejich coping mechanismu.

    Uvidíme, zda sekundární trh s moderními Apple zařízeními s nemožností výměny opotřebované storage si stále udrží relativně vysokou hodnotu (relativně nízkou ztrátu z pořizovací ceny), která majitelům v minulosti tento "upgrade" finančně usnadňovala.
    26.3.2023 17:27 BioGaia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ach jo, zas ty penize. To jabkari v podstate nikdy neresi, protoze to jsou profici co na nakup pocitace daji tak jednu vejplatu a pak to 4 roky uz jen vydelava. Navic malokdo starsi jabka prodava, vetisnou si je nechavame na nejakou mene narocnou cinnost (detem do skoly) nebo je darujeme (babicky, strejckove, sousedi). Vzhledem k Apple politice "upgadovatelnosti" kupujeme nadupane modely co nejaky ten patek vydrzi a i po 8-letech jsou to jeste slusne stroje (linuxaci ctete: 8 let stary macbook ode mne je porad 2x vykonnejsi nez tvuj soucasny srot co omylem nazyvas notas).
    Jendа avatar 26.3.2023 17:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    (linuxaci ctete: 8 let stary macbook ode mne je porad 2x vykonnejsi nez tvuj soucasny srot co omylem nazyvas notas)
    Zajímavé, jak je to zařízeno, když před 8 lety používali úplně ty stejné Intely jako všechny ostatní notebooky?
    26.3.2023 18:02 humor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ty "oststni intely" si drzgresle linuxak nikdy nekoupil totiz, se koukni, ze tady exoti "frci" desktop na raspbery picku :-D
    26.3.2023 21:55 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Nejvtipnější na tom je, že ta dětská hračka na obyčejný domácí desktop stačila už ve verzi 2, a aktuální jsou výkonné až příliš. Mít ta Malina harddisk, už bych PC asi vůbec neměl.
    29.3.2023 08:21 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    U rPi4 lze se správným firmware zajistit bootování z USB-storage, zkoušel jsem to s 2,5" SSD připojeným přes USB3.0 redukci a docela to ožilo (např. starty velkých aplikací). Sekvenčně se to snad pohybovalo okolo 300MB/s, což bylo proti bootu z uSDHC (u ním je i při použití rychlé karty stropem cca 50MB.s) docela znát.
    29.3.2023 16:53 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    I to je možnost, nebo aspoň externí disk, ale nějak se mi nelíbí mít k tomu další krabici na kabelu. Je fakt že u osmibitů mi jich nevadilo několik, ale přeci jenom jsem trochu odvykl ;-)
    29.3.2023 17:09 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Rozmery nekterych ext.SSD budou blizke rozmerum rPi4, takze by to asi slo stohovat na sebe. https://www.alza.cz/externi-ssd-250-gb/18872441.htm#f&cst=1&cud=0&pg=1&prod=&par1022=7--80&sc=819.111083984375
    26.3.2023 18:39 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    K tomu “upgrade” je zapotrebi prestat myslet v kontextu EU. Apple je americka firma a na domacim trhu nabizi ve spolupraci s ATT a jinymi nabidky ktere dostavaji jejich zarizeni do milionu domacnosti. V CR ti nabidne operator telefon za vice penez nez v obchode, tady v US mam treba ja za $50 mesicne k pausalu nejlepsi iphone na trhu (pro max s 1tb) a po roce tenhle mohu trade in zpatky a mohu mit jiny nejnovejsi iphone. Nekdo to vidi jako pronajem ale ty podminky jsou nadtaveny tak ze u operatora mam moznost koupit ten telefon za cenu nizsi nez v apple store. Takhle apple dostava svuj hlavni produkt k lidem. No a kdyz uz mas iphone tak si koupis na splatky mac, hodinky, pak uz mas v tom fotky a otravuje te to se zalohovanim tak si uz platis icloud a kdyz uz si platis icloud tak za par dolaru navic mas tv/cinema balicek, kdyz uz mas to tak preci nebudes poslouchat radio u behani a platis si apple music… apple jde na to tady moc chytre, naprosta vetsina lidi tech “par dolaru navic” zaplati bez toho aby si uvedomovali ze je to treba $100 navic. V EU tohle nejde protoze telefony jsou tam diky ruznym nesmyslnym regulacim a ruznym danim drazsi a lidi proste nemaj tolik penez (za stejne prachy jako v EU si muzes v US dovolit vice). No a pak jsou tady lidi jako ja, ve firme koukam na to co mi dana investice prinese a doma koukam na to abych mel to nejlepsi na trhu protoze se mi nechce resit ze je to pomale, nebo baterka jiz nema vydrz,… takze ja delam upgrade kdykoliv vyjde neco noveho od apple. Dle typi zarizeni to bud prodam nebo posunu dal v rodine.
    26.3.2023 18:55 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Kolik činí pro zajímavost cena toho paušálu a jaké služby nabízí? Abychom si udělali obrázek o celkové výhodnosti tohoto bundle.
    26.3.2023 23:34 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Neomezeny pausal s 5g je za $65. Opravdu neomezena data, obcas jsem stahnul 200GB a zadne omezeni. Textovky, volani - neomezene. Kdyz jsem si vzal nejlepsi iphone 13 tak za to chteli $60/mesicne, vcetne nejakeho lepsiho pojisteni nez apple care. Po roce jsem ho vymenil za 14 pro max v hodnote $1600, tj nejakych 34tis czk. V Alze ten samy telefon je na objednavku za 50tis czk. Kdyz jsem si vzal k tomu pausalu telefon, tak jsem si ho objednal v att eshopu, ten samy den mi ho slecna privezla domu, prendala mi sim kartu, zeptala se jestli potrebuji zmigrovat data,… k tomu mi dali slevu na pausal takze misto $65 platim $55. Za rok me to stoji 12x$60 a po roce si vemu dalsi novy iphone. Alza nabizi pro firmy pronajem toho sameho iphone za 1600 czk na dobu 2 roky. Jestli se to vyplati? Nevim, ja to vnimam tak za za $720 rocne ma vzdy novy nejlepsi iphone v hodnote $1600. A jestli bych to nechtel prodluzovat tak me to bude stat $299 a telefon je muj.
    26.3.2023 23:52 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Jsem se v těch slevách ztratil, takže platíte 55US$+60US$ měsíčně (tj. 1380US$/ročně) za bezlimitní 5G(hlas/SMS) + nejvybavěnější iPhone? Který může být případně po roce váš za dalších 299US$?
    27.3.2023 20:37 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ano, $1380 rocne za neomezena data, hovory, sms v 5G s nejlepsim iphonem na trhu. Telefon si po roce nenechavam, upgraduji kazdy rok.
    27.3.2023 09:40 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Proč lidi v těhle diskusích neustále přeskakují mezi OS X (notebooky, o iMac ani nemluvě) a iOS (iPhone, tablety)? Jsou to dva naprosto odlišné světy.

    Tedy, pokud neexistuje v USA nějaký operátor který nabízí paušál s macbookem.
    27.3.2023 13:04 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Pro to bych jedno vysvětlení měl. Když tablet/notebook/desktop/all-in-one pohání stejný SoC (M1) jeden mezi nimi přestane dělat rozdíl.
    27.3.2023 15:53 iFun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Navic (M1) macOS umi taky iOS apky coz rozdil opet stira. Zase kdyz nepotrebujete macOS apky klidne staci iPad. Nejlepsi je samozrejme mit oba a uzivat si Continuity, Sidecar i AirDrop (varovani ministerstva zdravotnictvi - nepokouset se o neco podobneho na linuxu!)
    27.3.2023 16:48 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ne. Nejlepší by bylo, kdyby M1(M2) iPady podporovaly MacOS aplikace. Technicky tomu prakticky nic nebrání, pouze nechuť Apple toto umožnit.
    27.3.2023 19:41 Smudla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Kdyz jsou ty aplikace v XCode kompilovany pres MacCatalyst tak to neni problem, v podstate zaskrtnes target jak iPad tak i Mac. Dokonce muzes udelat dvoji UI jak pro mysku tak pro tlusty prst. Nektere zabudovane apky tak dodava primo Apple, treba Music apka je stejna v obou verzich.
    27.3.2023 20:38 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Kazdy z velkych operatoru nabizi i tablety i macbooky…
    25.3.2023 19:31 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Framework 16? Bude mít 6 module slotů, takže 4x ethernet, 1x USB-C (pro napájení) a ten šestý cokoliv. Nebo si vyrobit rozšiřující modul s 4x Eeth do extension bay.
    vlk avatar 25.3.2023 19:58 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    moze si kupit usb/ethernet kabel
    You don't exist, Go away !
    Jendа avatar 25.3.2023 20:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Nebo ještě lepší varianta (i když teď s USB4 a Thunderboltem už to není moc potřeba) vytáhnout si PCIe z miniPCIe/NVMe slotu a dát do toho desktopovou síťovku :-).
    25.3.2023 22:58 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    On samozrejme vi, ze si muze koupit usb sitovku ale je natolik zvlastni ze by to chtel mit v notebooku.
    Jendа avatar 25.3.2023 15:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Komiks demonstruje ekonomický princip deflační spirály a důvod proč musí být inflace jinak se zbortí ekonomika!!!1!
    25.3.2023 16:25 21 dni stara diskuse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Komiks je jasnym dokazom moralnej nadradenosti Linuxu, pretoze je ho mozne vdaka jeho flexibilite a filozofii prevazdkovat usporne na vyrazne starsom hardware. Sach mat jablkozruti!
    25.3.2023 16:31 gnu je gnus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Linux mozna ale linuxovy desktop rozhodne ne! Zpatky na zem freetardi! Desktopu kraloval, kraluje a bude kralovat macik.
    25.3.2023 16:48 21 dni stara diskuse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Desktop? Terminal! https://www.zive.cz/clanky/davny-sen-nerdu-se-naplnil-konecne-mame-webovy-prohlizec-ktery-jede-v-prikazove-radce-a-prehraje-i-youtube/sc-3-a-220633/default.aspx A komu nestaci, ten si v Gentoo moze skompilovat Firefox do framebuferu. Sach mat one_graphics_enviroment_by_apple II.
    25.3.2023 17:45 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Njn, v minulosti by na to predepsali leky, pripadne Bohnice, dnes ruzni retardi pobiraji dokonce dotace na ty jejich nesmysly…
    26.3.2023 12:40 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ještě loni jsem měl Raspberry Pi Desktop na dvaatřicetibitovém Celeronu, když ta deska konečně chcípla, prohrábl jsem elektroodpad a přehodil disk na Athlon se 2GiB RAM. Počítám že se budu brzy blížit 3000 otevřeným tabům v Chromiu a pořád je to dostatečně použitelné. Samozřejmě RPi 400, které mám u televize na pouštění filmů, má větší výkon než tahle PeC :-D
    26.3.2023 17:32 Zelena je trava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    To ze te bolsevik slabe plati davno vime a proto frcis na poddimenozovanem srotu, ktery je na desktop vysoce nevhodny ;-)
    26.3.2023 21:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ale prd, to že bych si mohl z fleku koupit deset nejvýkonnějších mašin postavených druhým největším kikotem českého internetu Radkem Hulánem a platit hotově neznamená, že musím mít nejnovější přímotop se šestisetwattovým konektorem na grafickou kartu.

    Ony na tom Celeronu jely kdysi bráchovi ještě XPčka, a když jsem tam přidal paměti vyhrabané ve sběrném dvoře, tak to zvládlo Debian 10. Do toho Athlonu přijde šestnáctiterový disk a D11 :-)
    26.3.2023 22:13 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Kéž by byl šestsetiwattový. Pokud ho srovnáme se čtyřmi PCIe 8piny a' 150W (jež mají dohromady 12pinů pro +12V a 12pinů pro Gnd).
    25.3.2023 17:44 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Tady nekdo moc nevi jak se hraji sachy, ze? Filozofie linuxu? Myslis takovy socializmus ve kterem vsichni pracuji bez ohledu na kvalitu a kdyz se neco nepovede tak za to muze nekdo jiny, nebo si muzes udelat fork ktery bude stejne naprd ale bude mit 2 jine ikonky na polofunkcnim desktopu? Tak ja radsi budu preferovat ten kapitalisticky desktop ktery si zaplatim v hw, sluzbach a zustane mi cas na zivot mimo pocitacu.
    25.3.2023 18:04 21 dni stara diskuse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Az na to, ze Linux je ukazkovy priklad fungujuceho anarchokapitalizmu <3
    25.3.2023 18:58 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ale prd, ono ta zacina uz jadrem…
    25.3.2023 16:27 Andy Fletcher
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Co říkáte na nové album Depeche Mode - Memento Mori ?
    25.3.2023 17:47 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Konecne nazor se kterym jde souhlasit… ze me dobry.
    25.3.2023 18:59 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Mým favoritem stále zůstává "Personal Jesus" a hned po něm Just Can't Get Enough v podání Nigela Farage.

    Ono je to již 35 let a 14 dní od jejich prvního koncertu v Praze, ten čas letí to hrůza. Vzpomínám jaký to byl pro DM spolužáky svátek.
    25.3.2023 22:59 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Pro me to byl duvod “utect” z domova na koncert.
    25.3.2023 20:13 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Hrdobec forever.
    25.3.2023 21:32 Hrdobec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Toz srdce me plesa kolik nasledniku tady mam. Je to celkem dobry pocit ze Melino evangelium o zazracnem pusobeni Macu na linuxaky s poruchou padlo na urodnou pudu. Milujte se a mozte se, ted uz mate holky tak do toho :-)

    PS: Poruchu osobnosti jsem vylecil Macbookem

    Linuxovy desktop neprovozuji

    PS2: Ten novy Depes zni nadejne, ale bude to chtit naposlouchat z HomePodu :-)
    26.3.2023 00:17 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    PS: Poruchu osobnosti jsem vylecil Macbookem Linuxovy desktop neprovozuji

    Chvála bohu.

    26.3.2023 12:45 consoomer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    26.3.2023 17:40 jana husova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    To je presne vyraz ArchLinuxaka, 10x za den upgrade protoze novejsi je lepsiiii!!! :-D :-D :-D
    26.3.2023 18:42 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    A neni? Minimalne 2-3 kriticke zranitelnosti opravene, to stoji za to, ne?:) nekdy jsem byl tak naivni, ze jsem si nainstaloval gentoo abych mel vzdy aktualni system optimalizovan pro muj hw. Po dvou tydnech kompilaci jsem mel zacat znova kompilovat a tak jsem se jim na to vytento.
    26.3.2023 21:44 ſ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    No jenze 99.9% kritickych zranitelnosti jde jednoduse znemoznit tim, ze ten pocitac nedas na sit...
    26.3.2023 23:38 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Ja snad budu uvadet u prispevku #ironie… mit offline pocitac je skvely, treba facebook, youtube nebo netflix na takovem pocitaci bezi skvele a internetove bankovnictvi je uplne bezpecne… #ironie… mit v dnesni dobe offline pocitac je trochu neprakticke, ja takovy stroj pouzivam leda tak vyhradne pro bezpecne generovani nejakych secrets.
    27.3.2023 10:23 ſ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    ten muj postreh byl taky ironicky, ale pravdivy i kdyz ponekud neprakticky
    29.3.2023 18:26 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Opět mohu uvést příklad postaršího kámoše, co používá na práci jeden počítač, který je offline a pro přístup na web druhý. Z obavy, aby si ho nějakým mailem nezaviroval.
    30.3.2023 21:45 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Internetove bankovnictvi asi nedela na tom offline, takze z pohledu bezpecnosti nic nevyresil. Ze si kopiruje nejaka data zavirovanou fleshkou z jednoho pocitace na druhy je uz jenom detail. Ale chapu, v extremnich pripadech takovyhle setup muze fungovat.
    30.3.2023 22:38 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Některá bankovnictví vyžadují dávky s příkazy podepsané jedním(více) či elektronickými podpisy. Samotné podepsání dávkových souborů lze realizovat na off-line stroji(ích), nahrání dávek do bankovnictví se pak děje na on-line počítači. Přenos dávek na přenosném médiu může být relativně bezpečnou operací, paranoici mohou dávku přepsat z papíru (jde o textové soubory) a na médiu přenášet davky+podpisy pouze jedním směrem.
    30.3.2023 23:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Výkonnější počítač
    Nepsal jsem že je to správně. Jen, že to tak dělá. A internetové bankovnictví nepoužívá.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.