Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.
Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).
Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Nedávno mě nadřízený potěšil zprávou že brzy budu mít služební vozidlo. Mé srdce zaplesalo a ihned jsem začal střádat plán že mi firma pořídí nový Fiat Bravo nebo Grnade Punto. Pravda, Lancie to není, ale alespoň je to v rámci jednoho koncernu.
Nedávno jsem se zde rozepisoval o problémech se Citroenem C4 Coupé. Vozidlo jsem přistavil k poslední opravě do Olomouce, při té příležitosti se udělal odběr paliva (ukázalo se že palivem ten problém nebyl), problém se teď sice vyskytuje, ovšem tak velmi zřídka že do konce záruční doby se asi jen ztěží projeví. Navíc má trpělivost se Citroenem dostoupila vrcholu když mi přišel dopis svolávající (počtvrté!)mě do servisu kvůli ABS (podruhé!). Cožpak soudruzi z Francie neumí udělat bezproblémový vůz a/nebo případný problém vyřešit jednou pro vždy? To opravdu musí jednu část auta řešit na několikrát??? Zkrátka a dobře, Citroen půjde z domu za každou cenu a už teď vím že Citroen nikdy víc!
Nicméně potřebuji nějaké přibližovadlo než bude služební vozidlo. To rozhodování bylo poměrně jednoduché, variant moc nebylo, buď to bude veterán - Lancia Beta nebo Lacnai Fulvia (obojí samozřejmě v kupé) nebo nějaké velké praktické auto - Lancia Lybra a poslední možností je otevřený sporťák - Fiat Barchetta (který se vyrábí v karosárně Maggiora v Chivassu - továrně Lancie a který má motor 1.8 16V VVT odvozený z pětiválcového dvoulitru z Lancie Kappa).
Po válečné poradě s přitelkyní bylo jasno - bude to Barchetta. Pár jsem jich zkouknul v Brně, jednu v Kyjově, prošmejdil jsem net a rozhodl se pro Barchettu z Kyjova. Bylo to jako řízení osudu, kyjovská Barchetta byla černá, stejně jako můj první Fiat. Navíc měla SPZ s konečným čtyřčíslím 7225, na prvním Fiatu jsem měl 7522 a navíc jsem se 7.5. narodil. Pokud navíc přihlédnu k faktu že kyjovská Barchetta měla velmi dobře doložené najeté kilometry, majitel působil solidně a netajil problémy které auto má, nebylo co řešit. Že budu do Barchetty muset trochu investovat mi bylo jasné od samého začátku. Ta kyjovská potřebuje vyměnit kulový čep přední nápravy, variátor (typická bolest všech motorů Fiat s variabilním časováním ventilů) a časem bude chtít přešálkovat na klice. Suma sumárum, do mého rozpočtu se to přesně vešlo.
Barchettu mám několik dnů a mám sice najeto teprve několik stovek km, nicméně musím říct že si to náramně užívám, po dlouhé době jsem schopen si sednout do auta a jet se projet jen tak, protože na to prostě mám chuť. S nebem nad hlavou ani nemám potřebu jet nějak extrémně rychle (do těch 140 km/h to bohatě stačí), spíš využívám dynamických možností Barchetty. Musím říct že tohle auto mě hodně chytilo a za těch pár dnů mi zcela přirostlo k srdci, teď už jen doufám že do konce roku bude hodně hezkých dnů, ať mohu jezdit co nejdéle se staženou střechou On je tak i lépe slyšet ten nádherný sytý zvuk italského motoru. Nic naplat, ital je prostě ital!
Tiskni Sdílej:
Cožpak soudruzi z Francie neumí udělat bezproblémový vůz a/nebo případný problém vyřešit jednou pro vždy?Soudruzi z Francie mají zjevně jiné priority (jak u PSA, tak u Renaultu), o čemž dlouhodobě svědčí žebříčky spolehlivosti.
variátorNejdřív jsem se trochu podivil, co tam dělá variátor. Jenže pak jsem si uvědomil, že to slovo má poněkud více významů, než je zdrávo. A dokonce jsem našel i ten správný
A nestaci ze Fiat Barchetta byl zvolen nejkrasnejsim kabiroletem Zenevskeho autosalonu 1995 kde porazil mimo jine Ferrari F50 a Bentley Azure?Já jen tak rýpu Ale jinak skutečně, když si dám ty dvě Barchetty vedle sebe, vedle Ferrari vypadá Fiat jako dětská hračka. Ale ani ten Fiat není špatné auto, nějaké kilometry jsem v tom absolvoval (bohužel ne jako řidič) a až na pár drobností si opravdu nebylo na co stěžovat.
O objektivite a verohodnotsti zebricku spolehlivosti se vedou v posledni dobe zhave diskuze (napr. na tema pristup ADAC vs. AutoBildu).No, tak jako tak je zajímavé, že se na předních místech umísťují hlavně Japonci, což pro německý automobilový průmysl (nepočítám-li Porsche s vynikajícími výsledky a občas Mercedes) není příliš lichotivé.
treba Toyota vylozene priznala problemy s kvalitou v nekterych tovarnachHlavně když dělají společné továrny s PSA Jinak Japonci (Toyota, Mazda i další) nezřídka některé modely vyrábějí výhradně v Japonsku, aby byli schopni udržet kvalitu.
Hlavně když dělají společné továrny s PSA
A v zemi, kde se nemalé procento zaměstnanců chová, jako by právo krást v práci materiál bylo zaručeno ústavou… :-)
jinak vypada to hodne pekne, jak jsem koukal, tak jsou varianty s nejakyma cca 130PS coz za auto s cenovkou cca 100 tisic je docela malo. Videl bych to, ze si taky jednoho takoveho mazla za nejaky casek poridim, prece jenom Passat je spise na delsi trasy do prace a delsi vylety (tisice km) pricemz na takove jednodenni projizdky by takovahle hracka mohla stacit