abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 999 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Děti Země a úřady

    28.3.2006 07:50 | Přečteno: 1380× | blog | poslední úprava: 28.3.2006 13:58

    V poštovní schránce se nám nacházel plátek nejpress, inu co, když dávají zdarma, co bych si to nepřečetl. Nemám o úrovni podobných plátků žádné iluze, přesto mne zaujal nadpis "Získat informace od úřadů může být různě obtížné".

    Článek popisuje aktivitu "Dětí Země". Obecně o podobných organizacích nemám valné mínění, dle mého názoru spíše škodí. Zejména jejich obstrukce při budování dálníčního obchvatu Plzně mi přišli velmi "užitečné". Nejraději bych je pověsil za uši uprostřed křižovatky "U pošty" a nechal je lokat smrad plnými doušky. Tentokrát chtějí monitorovat dálnici D5 a upozornit úřady na nelegální billboardy, to zní velmi rozumě i užitečně.

    A teď se dostávám k jádru věci. Po úřadech požadují kopie stavebních povolení. Na to mají právo. Nicméně Stavební odbor Magistrátu města Plzně jim odmítl potřebné dokumety vydat a co více odmítl vydat i písemné rozhodnutí o nevydání dokumentů. V několika dalších odstavcích se zástupce Dětí Země rozčiluje nad jejich arogancí a porušováním zákona. Už si začínám myslet něco o úřednících a jejich byrokracii, když tu náhle přichází nečekané rozuzlení. Na urgenci o vydání dokladů dostávají Děti Země vysvětlení. Stavební odbor Magistrátu města Plzně jim žádné doklady neposkytne, protože nemůže, prostě neexistují. Žádné stavení povolení ani nic podobného v této věci úřad nikdy nevydal. Magistrát totiž o tomto vůbec nerozhoduje a není to v jeho kopetenci.

    Rázem si myslím naopak něco o hlouposti Dětí Země - oni trvají na vydání něčeho co jim úřad prostě vydat nemůže, také se mohli předem informovat, kde vlastně ty dokumenty mají získat. To v mých očích svědčí o jejich vlasní nekompetenci a diletantství.

    Ještě dlouho jsem se tomu v duchu smál...

    PS: Nehodlám se přít o této ani jiných aktivitách Dětí Zěmě ani jiných organizací. Svůj názor jsem již vyjádřil - s billboardovou akcí souhlasím, s obstrukcemi na obchvatu nikoliv. Ani se nehodlám přít o tom co mouhou a nemohou úřady. Tento článek v tisku mne pobavil, nic více, nic méně.

           

    Hodnocení: 42 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.3.2006 08:07 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    jestli komunisti nebo ekofašisti, fšechno je to stejná pakáž, se kterou nejde demokratickou cestou vubec jednat. povesit ya koule do pruvanu!
    28.3.2006 08:28 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Nicméně Stavební odbor Magistrátu města Plzně jim odmítl potřebné dokumety vydat a co více odmítl vydat i písemné rozhodnutí o nevydání dokumentů.... Magistrát totiž o tomto vůbec nerozhoduje a není to v jeho kopetenci. ... také se mohli předem informovat, kde vlastně ty dokumenty mají získat.

    Napriklad si mohli najmout detektivni kancelar, aby jim to vypatrala, (jak byste patrne vec resil vy?). Mozna by taky nejdriv mohli obcane posilat ponizene supliky s dotazem, je-li vrchnost vubec k nejake odpovedi kompetentni...

    Kdyz jdu nekam na urad a na neco se zeptam, tak rozhodne ocekavam, ze mi bud odpovi, nebo mi jasne reknou, ze to v jejich kompetenci neni. V idealnim pripade me jeste odkazou na misto kompetentni, nebo si dokonce sami tu zadost preposlou.

    Od toho tam totiz ty urady jsou. Nevim, proc bych mel jako obcan predem studovat, k cemu je ktere oddeleni nebo ktery urad vlastne kompetentni. Spousta ceskych uredniku v takovem pripade radeji prepne do "konspiracniho rezimu" a nevidim, nevim, nedam, nereknu, nesmim...

    Prekvapuje me, ze tenhle bolsevicky styl jednani uradu evidentne schvalujete, jen proto, ze se vam "nelibi" zadatel. No, mozna vam to vyhovuje...

    Ostatne, tak zle to nebude, jak se ted divam na informace o ostatnich uradech, tam s tim vesmes problemy nemeli, bud odpovedeli nebo aspon korektne sdelili, ze to neni v jejich kompetenci... a to i v pripade prazskeho magistratu... no, prece jen jsou ty bolsevicke manyry na ustupu. Jednou se to snad povede i v Plzni ;)
    28.3.2006 08:39 Neci | skóre: 24 | blog: den_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    No myslim si ze to nebude tymi uradnikmi, ale tym ze v zakone su veci napr. ochrana osobnych informacii a podobne. Casto sa nam stava ze chcu zistit veci o manzelke/manzelovi lebo on je dlho v praci a nemoze prist ked je urad otvoreny... No a ked mu poviete ze to nemoze tak vam pcha do ruky jeho obciansky ze to by malo stacit... Tak mi povedzte co ma uradnik robit.
    28.3.2006 09:16 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Nevím, i tohle je o vstřícnosti. Třeba se dá tomu dotyčnému zavolat (máme skoro všichni mobil) zda o tom ví a pak prostě přivřít oko. Záleží na tom o co jde...

    Něco jiného je např. obyčejný doporučený dopis a něco jiného soudní obsílka.
    Heron avatar 28.3.2006 10:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Úředník MUSÍ dodržovat zákon. Nevím jak vy, ale já se nechci dočkat chvíle, kdy zvednu mobil a na druhé straně se mě úředník zeptá, jestli může moje informace poskytnout někomu třetímu. Jediná cesta je změnit zákon a vymoci si jeho dodržování (což je v Česku problém, na co zákony, když je stejně nikdo nedodržuje a ti co mají kontrolovat jejich dodržování, kontrolují jen ty, co jim nejdou na ruku).
    28.3.2006 11:18 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Jak souvisi poskytovani VEREJNYCH informaci se zakonem o ochrane OSOBNICH udaju? Min hulit, vic myslet!
    28.3.2006 09:13 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Já bych se **slušně** (nikoliv poníženě) zeptal zda mohou příslušné doklady poskytnout, místo abych se ultimativně dožadoval poskytnutí neexistujících lejster. Mě osobně vždy ochotně poradili, kde se mám zeptat dále, když jsem něco požadoval. To většinou závisí na způsobu a míře slušnosti s níž se ptáte.

    Na druhou stranu já jsem nikdy neházel úředníkům klacky pod nohy a nenadával jim na veřejnosti, na rozdíl od různých ekologisticko-bolševických hnutí. Ono totiž platí obecně známé rčení: "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá" a "na hrubý pytel, hrubá záplata". Pokud někoho veřejně stavíte do role svého úhlavního nepřítele, pak můžete zajisté počítat s jeho vstřícností na odpovídající úrovni.

    Tímto tónem se s Vámi už bavit nehodlám...

    Musím objektivně říci, že jsem tam nebyl, ani na jedné straně. Nemohu posoudit jak to bylo doopravdy, pouze ve svém textu konstatuji, že mne výše uvedený článek pobavil.
    28.3.2006 11:21 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Pokud se kterekoliv baby zeptas, zda ti muse poskytnout informaci, ma-li chut si s tebou neco zacit, zarucene ti odpovi, ze ti tu informaci neposkytne. Normalni je se zeptat rovnou.
    28.3.2006 11:31 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady

    Ale no tak to je snad něco úplně jiného.

    28.3.2006 09:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Úřad má odpovědět. Dokonce předat materiál jinému úřadu, pokud pod něj věc nespadá. Státní úřad není od toho, aby posuzoval, kdo si zaslouží jaké jednání. Tedy v demokratické společnosti.
    V demokratické společnosti smí občan prosazovat cokoliv, co není rozporu se zákonem. Za účelem prosazení svých cílů se smí družit. Tedy nemohu si založit a prosazovat například likvidaci xxx rasy, ba dokonce ani likvidaci spolku, který se do zákona vejde. Mohu si ale založit společnost, která bude demokratickou formou prosazovat třeba likvidaci všech silnic a nebo naopak vybetonování celé ČR.
    Dovolit jen ty "hodné" a "záškodníky" likvidovat je právě ono pravé "bolševické myšlení". Tedy obecně totalitní, nejen bolševické myšlení.
    28.3.2006 11:08 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    BTW. Tenhle úředník se nebude bavit s Dětma země. Někteří z toho budou mít radost, řeknou si dobře jim tak, jsou to stejně ekofašistokoministo... pakáž.
    Příště tentýž úředník dostane na stůl a nebo do počítače žádost o ... něco s Linuxem. A bude si opět vědět rady. Jo, o tom taky četl. Jsou to komunisti a feťáci, navíc mu to poslali v něčem divným, ani Word to neotevřel... šup s tím do koše, delete to řeší. A opět mu mnozí zatleskají.
    Asi tak.
    28.3.2006 10:12 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    No, nevím jestli je to o blbosti. Nevím, proč se považuje za normální, že občas musí lítat od čerta k ďáblu a začít tím, že obrazí pár úřadů, než se zjistí, kde je to správné místo.

    Před pár lety jsme bojovali na jednom sídlišti proti supermarketu Lidl, který měl být postaven na naprosto nevhodném místě a poničit nejhezčí park Prostějova, který měl napůl lehnout kvůli Lidlu, stromy se měly vykácet, a měla se dokonce kvůli tomu zničit i pěkná kulturní budova, protože zrovna stála na místě, kde si jí Lidl vyhlédl. Několik tisíc lidí na tom sídlišti chtělo všechno možné, jen ne tuhle stavbu.

    Když úředník chce, všechno jde. Podle územního plánu na tom místě nesměl Lidl stát, ale to nevadilo. Stavební povolení v rekordně krátkém čase. Jeden den byla řada vyjádření proti stavbě při posudku z odborných hledisek, druhý den veškeré námitky zmizely a vydaly se pouze kladná stanoviska. Všechny podplacené místní noviny, které jakoukoli naše aktivity vydávaly za fanatický spolek. Někteří odpůrci náhle přestali být odpůrci poté, co jim kdosi zaplatil nová plastová okna. Úředníci nenápadně likvidovali osoby, které mají co ztratit, takže všichni kdo měli nějaké zakázky od města dostali nenápadné varování, že by mohli zakázky ztratit. A to už vůbec nemluvím o tom, že radnice se vše snažila utajit, a kdyby se to neprofláklo, tak se proti tomu nic nenadělá. Nakonec jsem to uhájili, pokud by někoho zajímalo, jak se vede úspěšný boj v tomhle směru, je to popsáno zde:

    http://web.archive.org/web/20041011231854/ponkrac.net/lidl/

    No ale za tu dobu jsem popsal, že s úředníky je možné vyjít, ale pokud nechcete triviální věci, budete patrně donuceni nastudovat zákony. To je totiž slabost úředníků, že jen malé procento z nich zná zákony, podle kterých se oni sami mají řídit.
    28.3.2006 11:21 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    To co jste popsal, to je korupční jednání, to nemá nic společného s tím, že někdo vehementně požaduje dokument, který neexistuje.
    28.3.2006 11:31 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Horsi varianta obchvatu Plzne nebylo korupcni jednani? Ahaaaa... Bilboardy asi taky silne zvysuji krasu ceske zeme. Mne onehdy magistrat nepovolil obyceny vyvesni (NEsvitici) stit na mou vlastni provozovnu. Asi jsem malo mazal.
    28.3.2006 11:48 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Nerozesmál mne obsah jejich aktivity - s tím souhlasím, to je nepochybně užitečná činnost. Rozesmálo mne úsilí s jakým se snaží vyrazit neexistující lejstro ze špatného úřadu.
    28.3.2006 11:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Mě zase děsí způsob, kdy úředníci nejsou s to říct, že lejstro je jinde a jediná možnost jak to zjistit, je podat oficiální žádost a počkat 30 dní. Jestli Vás tohle rozesmívá, tak mě to naopak děsí.
    28.3.2006 12:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Dovolil bych si oponovat. Nevím sice přesně, jak je to právně, ale mám pocit (nechť někdo znalý doplní), že úřad musí do lhůty odpovědět. Třeba i tak, že věc pod něj nespadá. Nejsem si jistý, jestli nakonec neprošlo i to, že má v takovém případě předat věc úřadu patřičnému.
    Ten úřad je placený z daní a má sloužit všem občanům země. Tedy jak ekologům tak gynekologům, svazu průmyslníků, křesťanské mládeži, erotické iniciativě... a dalším.
    28.3.2006 13:26 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    To co popisuje ukazuje, jak se vytvarej i tebou pouzivany bludy o ekofasitech a skodlivych sdruzenich. Protoze tak jako odsuzujes Deti Zeme, odsuzoval bys i jeho snahu.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    28.3.2006 11:27 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Kdyby vlada schvalila rozumnou variantu obchvatu Plzne, jezdilo by se uz nekdy v roce 99 po dalnici. Priste az vlada treba schvali povinnou komunikaci pres widle, zase slusne sklopis usi a zaplatis Billovi?
    28.3.2006 11:33 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Co byla rozumná varianta?
    28.3.2006 11:47 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Ta druha, kratsi a levnejsi, kterou krome ekologu prosazovala i cast vlady, dokonce i Rychetsky, i kdyz ten spis z pragmatickych duvodu. Ale pozemky jistych lidi dostaly prednost. Ja uz si ty podrobnosti nepamatuju, je to uz dost let. Ale obecne jsem o dost skeptictejsi k uradum, nez ty. Asi vic zkusenosti :-)
    28.3.2006 11:50 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Třeba jsme narazili, každý na jiné lidi, to je možné.
    28.3.2006 13:19 leste
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    To je psina. Spousta lidí se tady rozhořčuje a přitom nikdo nemá informace o tom, co se vlastně stalo a jak ta ne(?)konunikace probíhala. Martin cituje, patrně z hlavy, jakýsi plátek, kam kdosi cosi napsal. Kdybych si měl tipnout, řekl bych, že úředníci se chovali korektně a v souladu se zákonem (i když používají Billovy softy). To je ale pouze můj - píšu můj - odhad. Ke mně se naši městští úředníci chovají vždy slušně.

    P.S. K té neinformovanosti oněch děcek: Každý dospělý v téhle zemi tuší, že jakási firma má monopol na reklamy v pruhu kolem dálnic a možná i jiných silnic. Co se zeptat třeba na Ministerstvu dopravy? Tem pruh je široký patrně desítky metrů, a proto jsou reklamy na matonku tak daleko od silnic. Že by opravdu monopol a vyděračské požadavky monopolisty?

    P.P.S. Reklamy mi vadí dokonce hodně.
    28.3.2006 13:33 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Zajimavy prispevek. Povysene oznacuje fungujici organizaci za decka, jen protoze to maji v nazvu a sami si o veci nic nezjisti :)

    K te neinformovanosti. http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=1509461 ukazuje, ze ostatni stavebni urady toto na starosti maji, v Plzni plati stejne zakony. Pokud urednik nema stavebni povoleni na danej billboard, tak ma hejbnout zadkem a zacit spravni izeni o odstraneni cerne stavby. Nikdo, ani obcasne ani organizace nemaji povinnost se ptat na nejake hlouposti na Ministerstvu dopravy.

    P.S. Reklamy kolem silnic jsou mi uplne ukradeny.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    28.3.2006 13:39 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    To je psina. Spousta lidí se tady rozhořčuje a přitom nikdo nemá informace o tom, co se vlastně stalo a jak ta ne(?)konunikace probíhala. Martin cituje, patrně z hlavy, jakýsi plátek, kam kdosi cosi napsal. Kdybych si měl tipnout, řekl bych, že úředníci se chovali korektně a v souladu se zákonem (i když používají Billovy softy). To je ale pouze můj - píšu můj - odhad. Ke mně se naši městští úředníci chovají vždy slušně.
    Však ke mě také - právě ti plzenští. To nic nemění úsměvném na dramatu v novinách.
    P.P.S. Reklamy mi vadí dokonce hodně.
    28.3.2006 13:22 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady

    K obchvatu:

    Obvykle jsou obchvaty a dalnice tentyz pribeh. Rozhdone se o nejake variante. Pak si provede nutne zlo, tedy zakonem pozadovane postupy a verejne pripominkovani. V nich se obykle najde daleko lepsi varianta. Ale ta se nebere v potaz a misto ni se pokracuje v prosazovani puvodni. Dochazi k napadani, soudum a pod, cimz logicky dochazi o protahovani realizace.

    Slaboduchym volicum se nakeca, ze za to muzou ekofasisti/ekoteroristi/martani, protoze kdyby drzeli tlamu a krok, davno by bylo vse postaveno. Ze ale kdyby se pristoupilo na jejich namitky a stavela se mene kontroverzni varianta nebo byly provedeny pozadovane upravy, stalo by to taky a mozna i driv, to netreba zminovat.

    Samozrejme se mezitim horecne investuje v ramci salamove metody. Treba u dalnic se stavi predchozi useky tak, aby koncily na hranici sporneho useku a vylucovaly konkurencni varianty. Porusuji se zakony, urednici nespolupracuji a kofr a podobna pakaz hajluji za poradek v republice a utnuti tipce neprizpusobive pakazi.

    K dokumentum:

    Jednali se o tento pripad: http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=1509461, pak je prinejmensim podivne, ze pro Plzen plati jina legislativa nez pro ostatni.

    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    28.3.2006 13:51 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Jednali se o tento pripad: http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=1509461, pak je prinejmensim podivne, ze pro Plzen plati jina legislativa nez pro ostatni.

    Zdá se, že se objevil někdo informovaný...

    Na uvedeném odkazu není uvedeno, že Děti Země se snažili vyrazit dokumenty. Načeš byli odmítnuti, s tím, že jim úřad nic nevydá, pak se chtěli odvolat. Načeš byli upozorněni na svůj omyl. Opravdu nic nedostanou ani kdyby se odvolali až k božímu soudu - protože požadované dokumenty neexistují. :-)

    Na humornosti celého případu to nic nemění.

    PS: Zrovna s uvedenou aktivitou souhlasím. Reklamní billboardy nemám rád.

    28.3.2006 14:38 Devilkin | skóre: 17 | blog: domecek | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Asi jsem něco nepochopil, ale co je směšného na tom, že stavební uřad v Plzni ani neví, kdo povolil billboardy na jejich uzemí. Nevi, kdo to má v kompetenci a na žádost o informace reaguje tak, že žádné nevydá, místo aby případně sdělil proč.

    Děti Země považuji za velmi přinosnou organizaci, která nedělá nic jiného, než že hájí zájmy přírody a to v rámci zákonů.

    Celkem trefně tento marný boj DZ a podobných organizaci vystihl Mrzout.

    Chtěl bych se jednou dožít i toho, že si to také uvědomí i většina společnosti. Sám jsem pro DZ pracoval, takže vím o čem mluvím. A pracoval bych dobrovolně a zadarmo dál, bohužel to teď z časových důvodů nejde a taky názory lidí, podobných panu Koffru, člověku dalších sil moc nepřidají.
    29.3.2006 06:59 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Nepochybuji, že stavební úřad také odpověděl v rámci zákonů. Mnozí kradou a tunelují též v rámci zákonů. Že je něco v rámci zákonů neznamená, že je něco správné z hlediska "vyššího principu mravního". To víte "paragrafy jsou kroucený".
    28.3.2006 18:20 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Bud ty dokumenty maji nebo jsou tam billboardy nacerno. Tak ci onak urednici chybovali a meli by zacit mrskat zadkama pri naprave. Co je na tom humorneho?

    Nebo jste z odkazu nepochopil, ze ostatni stavebni urady totez ve sve kompetenci maji, jen ti plzensti tvrdi ze ne?
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    29.3.2006 06:53 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    DZ: "Dejte sem ty doklady."

    Úřad: "Nemáme - nedáme."

    DZ: "Dejte sem ty doklady nebo se odvoláme."

    Úřad: Stavební odbor: "My je NEMÁME. V této věci náš úřad nerozhoduje."

    DZ: "Dejte sem ty doklady nebo ..."

    Úřad: "Žádné doklady neexistují..."

    DZ: "Doklady nebo život!"

    Úřad: "Doklady nemáme - jedině ten život."

    DZ: "Doklady, na váš život kašlem..."

    Úřad: "N-E-M-Á-M-E - ŽÁDNÉ NEJSOU"

    DZ1: "ratatata, nechtěli dát doklady - prohledat." DZ2: "Šéfe - oni opravdu žádné nemají."
    29.3.2006 07:49 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    No, ale oni by zrejme ty dokumenty podle zakona mit MELI, takze pokud je nemaji a nic nedelaji, tak s tim "ratatata" (pokud to nevezmeme doslova) v zasade souhlasim. Ne jako extremista, ale jako normalni obcan, ktery po uradech chce, aby delaly svoji praci, stejne jako to muj sef chce po mne.

    P.S.: Nemam rad Deti Zeme, Billboardy u silnic, Billa Gatese a smouly :-)
    Godot používá GNU/Hurd.
    29.3.2006 08:05 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Nemam rad Deti Zeme, Billboardy u silnic, Billa Gatese a smouly :-)
    Ještě by se určitě našlo něco dalšího...
    29.3.2006 08:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Já myslím, ale jen myslím, nejsem právník, že ty papíry mít mají.
    Ale i jestli nemají, odpověď by měla být něco jako: Vážení, jsme potěšeni Vaším zájmem o tuto problematiku, ale bohužel, tyto materiály se na našem úřadě nevyskytují. Žádost jsme tedy předali (varianta: požádejte tedy prosím) na ...
    Namám rád vařenou mrkev, letní vedra a Billa na bórtu.:)
    9.8.2006 12:42 Martin Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Těžko argumentovat autorovi článku, který neví co je správní právo, právní stát, vymahatelnost práva, právo na informace, státní správa. Takový autor může pouze psát články jako tento. Ti, kteří mají alespoň trochu právního povědomí, což ve srovnání s autorem článku je velice snadné, se nezasmějí tak jako autor. Protože reagovat na názor, který nemá žádnou vypovídací hodnotu prostě nejde a čtení takového článku je jen ztráta času.
    9.8.2006 16:50 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děti Země a úřady
    Myslíte, že máte právo na poskytnutí dat která neexistují? Nevadí - já vám nějaké vygeneruji z /dev/random, třeba vás to uspokojí. Co to má společného s právním povědomím?

    To není o tom, zda na informaci měli nebo neměli právo, ale o tom jaký byl můj dojem z dotyčného textu, který už je dávno (ekolologicky) ve sběru. Reagovat jste (s půlročním zpožděním) nemusel, pokud to považujete za ztrátu času...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.